Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zou graag een ultrawide beeldscherm kopen met een IPS paneel.
Alleen heb ik gehoord dat deze veel last hebben van backlight bleeding.
Ik zou deze gebruiken voor fotobewerking, gaming en webdesign.

Mijn voorkeur gaat uit naar het dell u3415w paneel, maar daar heb ik al heel wat problemen over gelezen en opgezocht. De Samsung S34E790C (VA-paneel) heeft geen b-bleeding maar is dan geen IPS paneel (dus minder voor grafisch werk)..

Ben een beetje ten einde raad met zoeken achter een monitor dat ik het hier eens wou vragen.
Weten jullie goede alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Je hebt eigenlijk alleen keuze tussen de Dell, de Samsung en de LG 34UC97, maar die laatste is juist het meest berucht om z'n backlight bleeding. Ik ben zelf voor de Dell gegaan vanwege prijs en pixelgarantie, maar ook de goeie reviews, en daar heb ik geen spijt van :) Display heeft geen pixelissues en bij mij valt de backlight bleeding niet op, terwijl ik altijd wel een zeikerd met die dingen ben. Het beeld is minstens zo goed als bij m'n iMac 27", en die staat goed bekend om z'n beeldkwaliteit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand meer of er nieuwe modellen in aantocht zijn?
Kan gerust nog 2 maanden wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightwing
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 16:10
Ik ben ook voor de Dell U3415W gegaan, erg blij mee, geweldig ding ! geen last van backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar hebben jullie deze aangekocht als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Ik via 4launch, komen m'n andere dell schermen ook vandaan altijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat doe jij met het scherm als ik vragen mag? (Design, gamen, ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nightwing
gamen, alhoewel voor films is ie ook echt perfect ! er is een chrome plugin voor netflix die films naar 21:9 zet en je geen enkele balk meer hebt, echt bios gevoel dan.

ik ben van een 4 schermen (23", 27", 24" (met boven de 27" nog een 23")) gegaan naar een 3 schermen (34", 24" (met boven de 34" een 23")) gegaan.

Ik heb een tijdje geprobeerd 34" + 27" naast elkaar, maar dat was echt teveel van links naar rechts, de 24" is daar meer dan voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier vooral ontwikkelwerk en grafisch werk. Voor beide is de ruimte in de breedte een verademing :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik wat aan! :)
Jammer dat er nog geen 4k in dit soort schermen bestaat.. Maar dat is nog niet voor direct?

Anderzijds dacht ik om een 29' lg um67 te kopen voor rond de 300 euro en te wachten op 4k. Maar denk dat je voor 300 euro uiteraard niet veel voor hebt (slechte beeldkwaliteit etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je hebt ook nog de Dell Ultrasharp UP2715K monitor met 5K resolutie op 27". Weet niet wat je budget is?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Budget is rond de dell, maar wou graag een ultrawide proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ik zou eerst voor een 34 inch 1080x2560 gaan maar die kwam niet opdagen door een foutje en toen zag ik weer een curved monitor van Samsung en dan kun je niet meer naar een plat scherm kijken zonder dat die tegenvalt. Er draaide ook nog demo op met haarscherp plaatje zo mooi helder en scherp en toen was ik verkocht het werd wel de Dell 3415 gezien de prijs en mogelijkheden. Zelfs displayportkabel zit er al bij in doos.
Kostte me wel 200 en iets extra meer dan de oude monitor maar als ik hier weer paar jaar mee doen en dit uitsmeer waar hebben we het dan over.

Ik ben wel bang voor wat ik allemaal aan detail omlaag moet schroeven (speel alleen crysis 3 + 2) om nog speelbaar te zijn en anders maar het beeld stretchen met 16:9 behoud heb ik me voorgenomen.
Heb een AMD 7850 nu.

Wat is een minimum kaart die je moet hebben voor deze resolutie/monitor als je 30 tot 40 fps wel genoeg vind? Ik heb een kleine stille htpc kast en dat stille wil ik graag zo houden in idle
(Ik kan normale kaart kwijt zolang die maar niet meer dan 150 Watt trekt.)
Maar liefst hou ik deze kaart nog even aan met minder details

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok even gezocht nieuwe kaart zal GTX970 worden beste prijs kwaliteit verhouding.

Dell is binnen, installeren ging vrij makkelijk, nadeel is dat er geen knopje meer opzit alles is tiptoets geworden bv voor geluid als clip te hard staat moet je door menu heen dus ik heb maar weer de speakers te voorschijn gehaald. Sowieso zou geluid blikkig klinken geen ervaring btw er kwam nog geen geluid uit.

De curve is heel erg klein tegen plat aan de samsung bv heeft een veel duidelijkere kromming dit is meer subtiel.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Tot mn verbazing was mn Amd 7850 snel genoeg voor crysis 3 in singleplayer alles op medium geen merkbare vertraging.
cr2 daarentegen krijg ik nog niet lekker aan de gang.

Pagina: 1