Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Mijn vraag

Via marktplaats een iPhone 5S met een defect scherm op de kop weten te tikken. Na het vervangen van het scherm is de batterijduur enorm omlaag gegaan. Bij het gebruik vliegen de procenten er af.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een nieuwe batterij besteld en geplaatst. dit gaf echter geen verandering. Hij is nog na +- 4 uren leeg vanaf een volle lading. Ik heb hem opnieuw ingesteld en geconfigureerd als nieuwe iPhone dus ook geen probleem in de instellingen. Ook een andere lader geprobeerd en kabel.

Wat ik echter wel heb ontdekt dat er zeer lichte waterschade in de buurt van de batterijconnector zit. Het kan zijn dat hierdoor een weerstandje o.i.d. defect is geraakt waardoor hij nu zo snel leeg gaat. De stand-by tijd is wel goed, als het scherm uit staat kan hij makkelijk een dag mee. Ik heb een ander scherm geprobeerd maar dit gaf geen verschil.

Heeft iemand nog ideeën of tips? dit lijkt mij helaas een moederbord probleem :-(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik echter al geprobeerd door de iPhone te resetten en te configureren als nieuwe iPhone. Ook de homeknop + power knop totdat hij reset al geprobeerd maar hij blijft snel leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Is het wel een origineel scherm?
Kan natuurlijk ook zo zijn dat het scherm dan heel veel energie gebruikt omdat het niet origineel is.
Kloppen de aansluitingen wel? (nergens een kabelbreukje ofzo?)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandermeerc schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:01:
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik echter al geprobeerd door de iPhone te resetten en te configureren als nieuwe iPhone. Ook de homeknop + power knop totdat hij reset al geprobeerd maar hij blijft snel leeg gaan.
Misschien dan toch maar de batterij laten vervangen in z'n geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
De batterij is al vervangen. Een ander scherm heb ik ook al geprobeerd maar dit gaf geen verschil. Het vreemde is dat het standby gebruik wel gewoon normaal is. Hij houdt het dagen vol als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens!

Er zijn veel verschillende oorzaken mogelijk om hier te plaatsen!
De site is wel in het Engels.

https://www.orduh.com/fix...battery-drainoverheating/

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je hem niet gewoon gesloopt door het verkeerd in of uit elkaar halen of verkeerd aansluiten van de componenten? Niet ESD-safe gewerkt? Geen ultrasone cleaner gebruikt om de waterschade op te ruimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Probeer Coconutbattery eens. App downloaden op een mac en dan de status van de accu uitlezen. Als er vochtachade is geweest dan is ws je accu gewoon kPod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik weet dat het bij de Iphone 6 ook kan gebeuren na een scherm wissel.
Dit gebeurt dan wanneer de proximity kabel beschadigd is, gaat je scherm nog wel uit als je aan het bellen bent en je hand boven de oorspeaker houdt?

Als dit niet het geval is slurpt het je batterij snel leeg.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
De waterschade heb ik gereinigd met isopropanol 99%. Het was maar erg gering en je zag geen vochtplekken dus ik heb met een tandenborstel het gebied goed gereinigd en laten drogen.

Ik heb een app gedownload voor het batterijgebruik maar deze geven geen abnormale gegevens weer. Accu is al vervangen door een nieuwe dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij. Of deze moet ook niet goed zijn.

Ik discharge mezelf altijd als ik ga werken aan kleine componenten dus een esd probleem lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Ik heb geprobeerd niet essentiële componenten uit te sluiten zoals de camera's en proximity sensoren om kortsluitingen op te sporen maar het maakt allemaal geen verschil. Er zijn ook geen hotspots op het moederbord te vinden.

Kan het nog aan iOs zelf liggen? Ik hoor ook mensen die problemen hebben met de accuduur na het updaten naar de laatste versie. Deze 5s zit daar nu ook op. Al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij dan zo enorm snel leeg gaat.

Bedankt voor de reacties in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Haal de home button eens los, zet het toestel aan en kijk wat er dan gebeurd.

Touch ID probleem troubleshooten 5S en dan met name mijn laatste reactie in dat topic.

[ Voor 43% gewijzigd door Rupie op 04-05-2016 18:46 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
Bedankt voor je reactie. Helaas maakt het voor mij niks uit, de batterij blijft enorm snel leeglopen, heb dit al getest door alleen het scherm en niks anders erop aan te sluiten.

Als ik jou geval lees ligt het aan een kortsluiting in de button. Ik heb dit zelf ook wel eens meegemaakt bij een ander toestel, de TouchID werkt dan wel maar wordt gloeiend heet aan de achterkant. Dit is hier echter niet het geval.

Stand-by gaat het allemaal wel goed. Hij is nu al 3 dagen aan met het scherm uit en nog maar een paar procent teruggelopen. Er kan dus eigenlijk geen kortsluiting zijn als hij het zo lang stand-by volhoudt lijkt mij. Ik zal nog eens een andere batterij proberen en hopelijk gaat het dan beter. Anders weet ik niet meer wat ik nog meer kan doen dan wat ik al heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Hoe heb je dit geprobeerd:

"Ik heb geprobeerd niet essentiële componenten uit te sluiten zoals de camera's en proximity sensoren om kortsluitingen op te sporen maar het maakt allemaal geen verschil."

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
bartijn2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:50:
Hoe heb je dit geprobeerd:

"Ik heb geprobeerd niet essentiële componenten uit te sluiten zoals de camera's en proximity sensoren om kortsluitingen op te sporen maar het maakt allemaal geen verschil."
Nou gewoon niet aansluiten. Is toch niet zo heel moeilijk? Dat is allemaal hetzelfde onderdeeltje namelijk en die zit op de schermmodule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

supersnathan94 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Nou gewoon niet aansluiten. Is toch niet zo heel moeilijk? Dat is allemaal hetzelfde onderdeeltje namelijk en die zit op de schermmodule.
Dan kan je toch niet testen of je scherm uitgaat tijdens het bellen? |:(
En of die sensor dus wel of niet werkt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
bartijn2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:13:
[...]

Dan kan je toch niet testen of je scherm uitgaat tijdens het bellen? |:(
En of die sensor dus wel of niet werkt? 8)7
Als ie kortsluiting veroorzaakt werkt ie sws al niet dus maakt het ook niet uit. Ook kan hij hem vervangen hebben voor een nieuwe. Blijft het verbruik hetzelfde en is de accu nog even snel leeg dan zit het hem dus niet daarin.

Bovendien kan hij toch meerdere malen getest hebben hoe het toestel werkt met verschillende onderdelen wel of niet geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

supersnathan94 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:20:
[...]

Als ie kortsluiting veroorzaakt werkt ie sws al niet dus maakt het ook niet uit. Ook kan hij hem vervangen hebben voor een nieuwe. Blijft het verbruik hetzelfde en is de accu nog even snel leeg dan zit het hem dus niet daarin.

Bovendien kan hij toch meerdere malen getest hebben hoe het toestel werkt met verschillende onderdelen wel of niet geïnstalleerd?
Hij kan van alles gedaan hebben, daarom vroeg ik het ook ;)
Zullen we wachten op een antwoord van de ts, voordat we op jouw aannames afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
wat supernathan zegt klopt. heb hem gewoon niet aangesloten om te testen. ik wacht nog even op een nieuwe batterij om te kijken of deze ''nieuwe'' batterij toch niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
bartijn2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:30:
[...]

Hij kan van alles gedaan hebben, daarom vroeg ik het ook ;)
Zullen we wachten op een antwoord van de ts, voordat we op jouw aannames afgaan?
Het is alleen niet relevant. TS geeft in de TS eigenlijk al antwoord op zijn eigen vraag:
Wat ik echter wel heb ontdekt dat er zeer lichte waterschade in de buurt van de batterijconnector zit. Het kan zijn dat hierdoor een weerstandje o.i.d. defect is geraakt waardoor hij nu zo snel leeg gaat. De stand-by tijd is wel goed, als het scherm uit staat kan hij makkelijk een dag mee. Ik heb een ander scherm geprobeerd maar dit gaf geen verschil.
Oftewel, waarom probeer je het nog TS? Je helpt je toestel alleen maar verder naar de knoppen als je nu niet stopt en het toestel eerst schoonmaakt:
De waterschade heb ik gereinigd met isopropanol 99%. Het was maar erg gering en je zag geen vochtplekken dus ik heb met een tandenborstel het gebied goed gereinigd en laten drogen.
Ts heeft de boel schoongemaakt, maar heeft nog niet gekeken naar overige schade onder de EMI-Shields die er vlak naast zitten (tenminste, daar lees ik niets over). Als er waterschade zit bij de batterij connector (die in het midden van het toestel zit), komt dit binnen via de Simcard tray of dockconnector Als het via de simcard tray naar binnen is gekomen dan heb je sws meer schade op het bord en zit er ws ook corrosie onder de EMI-shields. In die regio zit ook het powermanagement.

Wat TS nog zou kunnen proberen is het hele logicboard in de alcohol gooien en daarna de föhn erop te zetten. boel goed heet maken, maar niet zo warm dat je hem niet meer vast kan houden.
Pagina: 1