Skylake setup

Pagina: 1
Acties:

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 19:15
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is bedoeld voor foto/videobewerken, Lightroom, Photoshop enz.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten zo'n beetje 400/500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik houd m'n huidige Coolermaster Centurion kast, Sapphire Vapor-X HD 5750 1G D5 en ik heb ook al een Samsung 850 EVO SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wou naar het Skylake platform en dan de H170 of Z170 Chipset, I5 Processor, 16 Gb Ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
USB 3.1 zou mooi zijn, foto's worden steeds groter en ik heb op dit moment een dolby surroundsetje met 3 x 3,5 jackplug Dus een moederbord met uitgangen voor subwoofer, frontspeakers en rearspeakers zou fijn zijn.

Ga je overklokken?
in eerste instantie, nee...

Wat verwacht je van ons?
Wat is nu een goede start. Werken de componenten samen met het spul wat ik nog heb. Heb hier een eerste opzet maar graag advies over beter, goedkoper.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-Z170-HD3P€ 112,95€ 112,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 64,95€ 64,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,60

Kleine toelichting.
Ondanks dat ik (nog) niet ga overclocken toch gekozen voor een Z170 bord. Het verschil met de H variant is soms maar een 10-tje. en dan denk ik dat het misschien toch wel handig kan zijn. Wat is jullie mening hierover...
Voor de voeding heb ik een (semi)modulaire voeding gekozen. Is de 450Watt voldoende?

Alvast bedankt voor jullie input.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Voor dat 10tje kan je inderdaad overclocken, míts je ook de CPU K-versie neemt om over te kunnen clocken. Qua voeding is het prima. Zelfs met een ferme videokaart.

[ Voor 21% gewijzigd door ToFast op 01-05-2016 21:35 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 23:07

Audione0

Strijdt der titanen

Kijk eens:

https://www.alternate.nl/...uct/1229748?tk=7&lk=17219

Met deze set ben je weer helemaal up to date.

Erg goed Mainboard, een snelle 6600K proc, genoeg overclock mogelijkheden en binnen budget.
Een no-brainer.

Succes!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Set is alleen wel duurder dan wanneer je de onderdelen Los zou bestellen. Omdat TS waarschijnlijk niet gaat overklokken zal een i7 met een b150 moederbordje, wat net zo duur is, betere prestaties leveren.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 13:44
Waarom lees ik steeds dat we alleen de K versies van de i processoren kunnen overclocken? Dat is toch helemaal niet zo? Voorbeeldje: YouTube: Core i5 6500 4.5GHz BCLK Overclock vs i5 6600K/i7 6700K Gaming Benchmarks .

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Omdat er patches geweest zijn of nog komen van Intel die het overklokken tegengaan. Daarbij moet je ook een aantal dingen doen met je geheugen en dergelijke wat het gewoon niet zo'n prettige ervaring maakt als met een K processor... Intel moet toch op een manier geld verdienen en dat doen ze door functies uit te schakelen in bepaalde chips en de volledige versie voor meer geld te verkopen, vandaar dat ze niet blij zijn als overklokken op een 6400 mogelijk gemaakt wordt en dan patchen ze dat.

Zou trouwens ook zuur zijn om nu een 6400 te nemen die je over gaat klokken en dat het later niet meer werkt, vooral om die reden is het gewoon een K versie nemen en overklokken of overklokken vergeten.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 13:44
OK, helder, dank voor je commentaar! Ik vond overigens nog dit relatief recente artikel mbt dit onderwerp: http://www.pcauthority.co...s-intel-6th-gen-cpus.aspx .

Op basis daarvan zou ik inderdaad zeggen om voor overklokken een K-versie te nemen. Een non-authorized BIOS-hack downloaden zou ik niet zo snel doen.

• Snoppie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 19:15
Heb de laatste reacties op de één of andere manier een beetje gemist... en alleen de eerste reactie gezien.

Nou ja... het is het setje geworden zoals in de topicstart beschreven.

Werkt goed ik heb alleen clicks met de (oudere) harde schijven door Intels RST...

Voor zover ik het bekijk is de enige goede oplossing om te downgraden naar RST 12.9 of lager... Hebben meer mensen hier problemen mee?
Audione0 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:24:
Kijk eens:

https://www.alternate.nl/...uct/1229748?tk=7&lk=17219

Met deze set ben je weer helemaal up to date.

Erg goed Mainboard, een snelle 6600K proc, genoeg overclock mogelijkheden en binnen budget.
Een no-brainer.

Succes!
Ik moest er alleen ook nog een voeding en 8 Gb extra geheugen bij hebben... Dus denk dat dit wat duurder was geworden dan de set die ik nu heb. Maar wel bedankt voor de tip.

Dat geldt trouwens voor iedereen! :)
Pagina: 1