Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is bedoeld voor foto/videobewerken, Lightroom, Photoshop enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten zo'n beetje 400/500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik houd m'n huidige Coolermaster Centurion kast, Sapphire Vapor-X HD 5750 1G D5 en ik heb ook al een Samsung 850 EVO SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wou naar het Skylake platform en dan de H170 of Z170 Chipset, I5 Processor, 16 Gb Ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
USB 3.1 zou mooi zijn, foto's worden steeds groter en ik heb op dit moment een dolby surroundsetje met 3 x 3,5 jackplug Dus een moederbord met uitgangen voor subwoofer, frontspeakers en rearspeakers zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
in eerste instantie, nee...
Wat verwacht je van ons?
Wat is nu een goede start. Werken de componenten samen met het spul wat ik nog heb. Heb hier een eerste opzet maar graag advies over beter, goedkoper.
Kleine toelichting.
Ondanks dat ik (nog) niet ga overclocken toch gekozen voor een Z170 bord. Het verschil met de H variant is soms maar een 10-tje. en dan denk ik dat het misschien toch wel handig kan zijn. Wat is jullie mening hierover...
Voor de voeding heb ik een (semi)modulaire voeding gekozen. Is de 450Watt voldoende?
Alvast bedankt voor jullie input.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is bedoeld voor foto/videobewerken, Lightroom, Photoshop enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten zo'n beetje 400/500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik houd m'n huidige Coolermaster Centurion kast, Sapphire Vapor-X HD 5750 1G D5 en ik heb ook al een Samsung 850 EVO SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wou naar het Skylake platform en dan de H170 of Z170 Chipset, I5 Processor, 16 Gb Ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
USB 3.1 zou mooi zijn, foto's worden steeds groter en ik heb op dit moment een dolby surroundsetje met 3 x 3,5 jackplug Dus een moederbord met uitgangen voor subwoofer, frontspeakers en rearspeakers zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
in eerste instantie, nee...
Wat verwacht je van ons?
Wat is nu een goede start. Werken de componenten samen met het spul wat ik nog heb. Heb hier een eerste opzet maar graag advies over beter, goedkoper.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170-HD3P | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,70 | € 52,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 429,60 | |
Kleine toelichting.
Ondanks dat ik (nog) niet ga overclocken toch gekozen voor een Z170 bord. Het verschil met de H variant is soms maar een 10-tje. en dan denk ik dat het misschien toch wel handig kan zijn. Wat is jullie mening hierover...
Voor de voeding heb ik een (semi)modulaire voeding gekozen. Is de 450Watt voldoende?
Alvast bedankt voor jullie input.