Voor een gepensioneerde vriendin van me ben ik op zoek naar een nieuwe laptop.
Wat gaat ze met deze laptop doen?
Ze heeft een VZW en zou de laptop willen gebruiken om flyers/folders te maken (via Publisher) en af en toe ook lichte videobewerking met Pinnacle.
Wat is haar budget?
max 1100€ maar als het echt te verantwoorden valt, is 1200€ ook nog mogelijk
Is ze van plan haar laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt af en toe meegenomen maar gewicht/grootte heeft niet zo veel belang omdat dit beperkt zal zijn en altijd vervoert zal worden in een wagen. Eveneens zal de laptop altijd aangesloten zijn aan het net dus accuduur is ook niet van belang.
Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Acer. Voorkeur gaat naar Asus maar we staan open voor andere merken.
Enkele andere gewenste eigenschappen:
- Liefst te koop in een winkel in 'Heist op ben berg' (België) zodat ze indien er problemen zijn, met de laptop zelf naar de (computer)winkel kan stappen.
- 17" (of 17,3")
- mat scherm (= must have)
- grote & duidelijke letteraanduiding op de toetsen (voorkeur gaat naar letters die centraal op de toetsen staan)
- DVD drive
- voorkeur gaat naar IPS tov TN
- azerty keyboard
Voorlopig gaat onze voorkeur naar https://www.tones.be/particulier/product/k756ub-t4077t-be
Edit: Deze lijkt me ook niet slecht qua specs pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-72KD maar ik heb zelf zeer slechte ervaringen gehad met Acer...
Zijn er bij Acer soms wel goede toestellen bij? Of is de kwaliteit gemiddeld lager dan bijvoorbeeld Asus/HP/...?
Alvast bedankt voor de hulp!
(Oorspronkelijke post: Waarom Asus laptop zeer kort beschikbaar?)
Wat gaat ze met deze laptop doen?
Ze heeft een VZW en zou de laptop willen gebruiken om flyers/folders te maken (via Publisher) en af en toe ook lichte videobewerking met Pinnacle.
Wat is haar budget?
max 1100€ maar als het echt te verantwoorden valt, is 1200€ ook nog mogelijk
Is ze van plan haar laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt af en toe meegenomen maar gewicht/grootte heeft niet zo veel belang omdat dit beperkt zal zijn en altijd vervoert zal worden in een wagen. Eveneens zal de laptop altijd aangesloten zijn aan het net dus accuduur is ook niet van belang.
Heeft ze nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liever geen Acer. Voorkeur gaat naar Asus maar we staan open voor andere merken.
Enkele andere gewenste eigenschappen:
- Liefst te koop in een winkel in 'Heist op ben berg' (België) zodat ze indien er problemen zijn, met de laptop zelf naar de (computer)winkel kan stappen.
- 17" (of 17,3")
- mat scherm (= must have)
- grote & duidelijke letteraanduiding op de toetsen (voorkeur gaat naar letters die centraal op de toetsen staan)
- DVD drive
- voorkeur gaat naar IPS tov TN
- azerty keyboard
Voorlopig gaat onze voorkeur naar https://www.tones.be/particulier/product/k756ub-t4077t-be
Edit: Deze lijkt me ook niet slecht qua specs pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-72KD maar ik heb zelf zeer slechte ervaringen gehad met Acer...
Zijn er bij Acer soms wel goede toestellen bij? Of is de kwaliteit gemiddeld lager dan bijvoorbeeld Asus/HP/...?
Alvast bedankt voor de hulp!
(Oorspronkelijke post: Waarom Asus laptop zeer kort beschikbaar?)
[ Voor 12% gewijzigd door mchaos op 01-05-2016 17:43 ]
Battlenet: Cha0sMast4r#2452 - Origin: Cha0sMast4r