Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39
Goedemiddag,
ik ben op zoek naar een IP Camera.
Zaken waaraan de camera moet voldoen:

1) Geschikt voor outdoor
2) "goede" kwaliteit --> Full hd lijkt me meer dan afdoende
3) Budget tot max 200 euro --> is er misschien een leuke camera via aliexpress te scoren?
4) Doel is om te op te nemen op een QNAP-nas van de oprit/voordeur
5) Voorkeur voor POE
6) Tot op heden kwam ik op een apparaat als dit terecht : pricewatch: D-Link DCS-4602EV

Voorkeur zou zelfs zijn om de betreffende camera vertikaal op te kunnen hangen, maar dan wel de een "bol-versie' camera i.p.v. die enorme uit-stekende camera`s. Ik heb echter nog niet kunnen achterhalen of een bol-versie vertikaal te monteren is.

Ik hoop hier een paar mensen te veel met ervaring met bovenstaande zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met een verhuizing naar Foto & Video Hardware krijg je waarschijnlijk wel reacties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39101

Misschien even bij Conrad kijken.

https://www.conrad.nl/nl/...ce-asc&productsPerPage=24

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
mischien ff bij www.private-eye.nu kijken.. ik heb camera's van hun hangen.. ik ben er zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Een aantal weken later ben ik tot op heden op deze camera uit gekomen (nog niet besteld) pricewatch: Hikvision DS-2CD2332-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome

Ik heb gemerkt dat de hoek van de betreffende camera zo groot mogelijk moet zijn om alles goed te kunnen filmen.
Daarnaast zoek ik een doom-camera waarbij zo min mogelijk kabels door de muur naar binnen/buiten getrokken moet worden (om niet een enorm gat te hoeven boren).
Daarnaast moeten de kabels welke buiten blijven wel netjes weggewerkt kunnen worden (in de behuizing van de camera?).

Iemand die hierin nog een goede camera-advies in heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 15:36:
Een aantal weken later ben ik tot op heden op deze camera uit gekomen (nog niet besteld) pricewatch: Hikvision DS-2CD2332-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome

Ik heb gemerkt dat de hoek van de betreffende camera zo groot mogelijk moet zijn om alles goed te kunnen filmen.
Daarnaast zoek ik een doom-camera waarbij zo min mogelijk kabels door de muur naar binnen/buiten getrokken moet worden (om niet een enorm gat te hoeven boren).
Daarnaast moeten de kabels welke buiten blijven wel netjes weggewerkt kunnen worden (in de behuizing van de camera?).

Iemand die hierin nog een goede camera-advies in heeft?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 16:12

doc

pricewatch unsorted: Ubiquiti UniFi Video Camera G3, UVC-G3 Zoiets? Niet al te groot. Dome variant hebben ze ook die zowel wall (verticaal) als ceiling (horizontaal) ondersteunt. Let op dat je de G3 varianten kiest. De andere zijn geen Full HD

https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Video_G3_DS.pdf voor meer info

[ Voor 32% gewijzigd door doc op 22-05-2016 21:07 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doc schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:04:
pricewatch unsorted: Ubiquiti UniFi Video Camera G3, UVC-G3 Zoiets? Niet al te groot. Dome variant hebben ze ook die zowel wall (verticaal) als ceiling (horizontaal) ondersteunt. Let op dat je de G3 varianten kiest. De andere zijn geen Full HD

https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_Video_G3_DS.pdf voor meer info
Enig idee hoe het met de bekabeling zit en bij welk model deze goed weggewerkt kan worden (zonder een enorm gat in de muur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Kan zowel door de muur als langs de muur als je de QSG leest, geldt voor zowel de gewone als de dome variant

https://dl.ubnt.com/guides/unifivideo/UVC-G3_QSG.pdf
https://dl.ubnt.com/guides/unifivideo/UVC-G3-DOME_QSG.pdf

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doc schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:17:
Kan zowel door de muur als langs de muur als je de QSG leest, geldt voor zowel de gewone als de dome variant

https://dl.ubnt.com/guides/unifivideo/UVC-G3_QSG.pdf
https://dl.ubnt.com/guides/unifivideo/UVC-G3-DOME_QSG.pdf
Zeker die dome is een serieuze optie.
Ik zie echter dat deze nog niet bij Qnap als compatible wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Als je de NVR software ergens kan draaien kan je via RTSP alsnog de stream opnemen

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
doc schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:16:
Als je de NVR software ergens kan draaien kan je via RTSP alsnog de stream opnemen
Dit is dus software separaat aan de unifi-software.
Hoe werkt dat RTSP in de praktijk? Wordt dan de stream vade NVR-software naar de Qnap gestuurd of het misschien mogelijk om direct vanaf de NVR-software op mijn QNAP op te nemen?

[ Voor 34% gewijzigd door pitchdown op 24-05-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:40:
[...]

Dit is dus software separaat aan de unifi-software.
Hoe werkt dat RTSP in de praktijk? Wordt dan de stream vade NVR-software naar de Qnap gestuurd of het misschien mogelijk om direct vanaf de NVR-software op mijn QNAP op te nemen?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 10:47
Alle "serieuze" camera merken ondersteunen ONVIF. Dit protocol kan door NVR software worden gebruikt om opnamens te maken. Daarnaast zou je een RTSP stream ook met VLC kunnen wegschrijven naar een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:41
Heb je al een keuze gemaakt?
Ik ben zelf ook op zoek naar een IP camera (voor buiten), het liefst een dome model. Wat voor mij belangrijk is, is dat hij continue op kan nemen op intern SD kaartje.

Iemand een model die dat ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

pastafan schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

Ik ben zelf ook op zoek naar een IP camera (voor buiten), het liefst een dome model. Wat voor mij belangrijk is, is dat hij continue op kan nemen op intern SD kaartje.

Wat is dan het nut dat het een IP camera is? Die zijn er voor gemaakt om beelden te streamen, niet om lokaal op te slaan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pastafan schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

Yep de G3-dome van ubiquiti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 16:59
Ventieldopje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:38:
[...]

Wat is dan het nut dat het een IP camera is? Die zijn er voor gemaakt om beelden te streamen, niet om lokaal op te slaan.
IP camera's zijn er juist gemaakt om beelden op te slaan. Om die reden hebben de meeste dan ook een intern sd of micro sd slot. Daarnaast vaak ook de mogelijkheid om op een nas op te slaan of in de cloud.

Je kunt immers niet altijd naar de stream kijken. De toepassing van bewegingsdetectie is daarvan ook afhankelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomas_ op 25-10-2016 14:29 . Reden: Ip doorstreep omdat dat uiteraard niet van belang is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
pitchdown schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:44:
[...]

En, bevalt hij?
technonose schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:31:
[...]

IP camera's zijn er juist gemaakt om beelden op te slaan. Om die reden hebben de meeste dan ook een intern sd of micro sd slot. Daarnaast vaak ook de mogelijkheid om op een nas op te slaan of in de cloud.

Je kunt immers niet altijd naar de stream kijken. De toepassing van bewegingsdetectie is daarvan ook afhankelijk.
Een IP camera hoeft echt niet per definitie zijn beelden op te slaan hoor. De reden dat een IP camera een IP camera mag worden genoemd slaat alleen op het protocol dat hwordt gebruikt voor het versturen van de beelden. Dus een IP camera kan net zo goed wel als geen opslagmogelijkheden (SD kaartje, aansluiting voor externe disk, etc), hebben of niet (vaak hebben de goedkopere modellen geen opslag mogelijkheden, en kunnen de beelden alleen worden live worden gestreamd en/of 'still's' worden gemaild/opgeslagen op ftp server.
[...]

Is het dit model?

Zo ja, dan is hij toch niet geschikt voor buiten?

[ Voor 86% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2016 22:53 . Reden: Triplepost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 15:42
Als ik zo vrij mag zijn adviseer ik Hikvision voor de prijs/kwaliteit verhouding..

Een Hikvision IP camera heeft standaard vaak een SD slot aan boord om zonder recorder of NAS beelden op te nemen wanneer er iets beweegt, over een voor ingestelde lijn gaat, of iets uit een voor ingestelde zone verdwijnt/verschijnt. Allemaal opties die in het ruime menu van de camera aanwezig zijn.
De standaard optie om PoE te voeden geeft je de mogelijkheid om slechts een klein gaatje te boren voor 1 netwerkkabel. Je zou bij de camera nog een opbouwring of uithouder arm kunnen kopen omdat deze extra ruimte bieden om de kabels netjes in weg te werken.

Ps. Neem een camera met minimaal 2.8mm lens want daardoor heb je een brede kijkhoek.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ja eigenlijk prima.
2 zaken om te benoemen:

1) Het bescherm-kapje zit niet heel stevig vast
2) Ik neem op via de software van unifi zelf omdat mijn qnap de camera nog niet ondersteund.

Voor de rest prima kwaliteit en werking via POE+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:50
Op de site van Unifi geven ze aan dat hij geschikt is voor buiten:

• Outdoor Weather Resistant

Op de site van Wifimedia staat dat het geschikt is voor buiten mits je hem onder een afdakje plaatst:

Robust Industrial Design

Featuring a durable enclosure UniFi®Video Camera Dome is designed for use indoors or outdoors under an overhang.

https://www.wifimedia.eu/...fi-video-camera-dome.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
pitchdown schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Ik neem op via de software van unifi zelf omdat mijn qnap de camera nog niet ondersteund.
Misschien komt er ooit nog een update, net als voor Hikvision camera's.
https://www.qnap.com/nl-n...eillance/?brand=HikVision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Theo74 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:01:
[...]

Misschien komt er ooit nog een update, net als voor Hikvision camera's.
https://www.qnap.com/nl-n...eillance/?brand=HikVision
Ik heb toevallig gisteren mijn qnap geupdate naar de laatste versie.
Daar zat deze iig nog niet bij.

Waarschijnlijk ooit een update van surveillance station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:19

ötzi

eclecticus

[...]

de G3 camera's ondersteunen GEEN opname middels de SD kaart, wellicht in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
[...]

Ja eigenlijk prima.
2 zaken om te benoemen:

2) Ik neem op via de software van unifi zelf omdat mijn qnap de camera nog niet ondersteund.

Dank je voor de info. Maar, over welk model hebben we het nu precies? Want de G3 dome is volgens Tweakers.net niet voor buiten bedoeld, terwijl je wel een model voor buiten zocht, toch?
Theo74 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:16:
Als ik zo vrij mag zijn adviseer ik Hikvision voor de prijs/kwaliteit verhouding..

Een Hikvision IP camera heeft standaard vaak een SD slot aan boord om zonder recorder of NAS beelden op te nemen wanneer er iets beweegt, over een voor ingestelde lijn gaat, of iets uit een voor ingestelde zone verdwijnt/verschijnt. Allemaal opties die in het ruime menu van de camera aanwezig zijn.
De standaard optie om PoE te voeden geeft je de mogelijkheid om slechts een klein gaatje te boren voor 1 netwerkkabel. Je zou bij de camera nog een opbouwring of uithouder arm kunnen kopen omdat deze extra ruimte bieden om de kabels netjes in weg te werken.

Ps. Neem een camera met minimaal 2.8mm lens want daardoor heb je een brede kijkhoek.
Heb je ook een specifiek model dat je aanraadt?
ötzi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

de G3 camera's ondersteunen GEEN opname middels de SD kaart, wellicht in de toekomst.
Jammer, maar dan houdt het voor mij op. Opname middels SD kaart is echt een must-have.

[ Voor 48% gewijzigd door Universal Creations op 27-10-2016 22:55 . Reden: 2de triplepost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pastafan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:16:
[...]

Dank je voor de info. Maar, over welk model hebben we het nu precies? Want de G3 dome is volgens Tweakers.net niet voor buiten bedoeld, terwijl je wel een model voor buiten zocht, toch?
Deze hangt bij mij onder een afdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
pastafan schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:18:
[...]

Heb je ook een specifiek model dat je aanraadt?
Dat ligt er een beetje aan wat je wilt, qua lens, focus techniek, software, indoor/outdoor en sensor qualiteit.
Je kunt bij Hikvision werkelijk alle kanten op, van basic tot uber professioneel.
Op de officiele Hikvision site kun je je redelijk orienteren alvorens je naar de prijs zoekt.
Ik zelf heb de DS2CD2722FWDIZS outdoor 2MP netwerk camera met motorlens aangeschaft, plus een 64Gb SD kaartje. De motorlens geeft je de mogelijkheid om remote te focussen zonder dat de dome (op grote hoogte) open moet. Een eventuele microfoon is optioneel via Audio-In maar kun je zelf ook simpel maken. Net als Alarm-out contacten voor toeters, bellen of schijnwerpers. Genoeg Youtube tutorials van Hikvision.
Deze camera zit in het professionele segment en kost bruto €418,00 ex. BTW. maar dan heb je echt iets goeds met vele mogelijkheden.
Als je een beetje zoekt kom je goede aanbiedingen tegen en anders pm je mij maar...

[ Voor 18% gewijzigd door Theo74 op 27-10-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07 20:53

Tammesp

Next is now

[...]

Ja eigenlijk prima.
2 zaken om te benoemen:

Punt2: Heb je de Unifi Video controller op een Windows PC 24/7 draaien?

Hoe is de nachtzicht van de camera?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Tammesp schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:22:
[...]

Punt2: Heb je de Unifi Video controller op een Windows PC 24/7 draaien?

Hoe is de nachtzicht van de camera?
Yep, draait op Windows 10-VM welke via iscsi wegschrijft naar mijn qnap-nas.

Nachtzicht is in orde --> ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07 20:53

Tammesp

Next is now

pitchdown schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Yep, draait op Windows 10-VM welke via iscsi wegschrijft naar mijn qnap-nas.

Nachtzicht is in orde --> ik ben er tevreden mee.
Dank voor de informatie!

Zit te twijfelen tussen de pricewatch: Foscam FI9900P en de pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3

De Foscam herkent mijn QNAP Nas. De G3 moet je een PC hebben staan die 24/7 aan kan staan. Maar ik ben grote fan van Ubiquiti dus wil graag deze camera testen. Zit alleen met het kosten plaatje wat veel meer is dan die van een Foscam.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ga anders eens naar een lokale beveiligingsboer want doel kijkhoek en hoeveelheid licht zijn erg bepalend voor het type geschikte camera. Je wilt niet weten hoeveel merken en type camera's er zijn. De kwaliteits en prijsverschillen zijn ook enorm. Kortom er zit meer achter dan in eerste instantie zo lijkt. Kijk vooral goed of het plaatje wat je verwacht voldoet ook in het donker als het nodig is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud_triepels
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-05-2024
Zit te twijfelen tussen de pricewatch: Foscam FI9900P en de pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3

De Foscam herkent mijn QNAP Nas. De G3 moet je een PC hebben staan die 24/7 aan kan staan. Maar ik ben grote fan van Ubiquiti dus wil graag deze camera testen. Zit alleen met het kosten plaatje wat veel meer is dan die van een Foscam.
Ik had precies dezelfde cameras op het oog.
Wat is het geworden en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topic is twee jaar oud. Wellicht helpt dit topic je verder? Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.