Opstartprobleem nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchnui
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-02 16:42
Mijn vraag
...Hallo allemaal,

Ik heb deze week een Pc samengesteld en gekocht voor een kennis die het financieel niet zo breed heeft. Na het een en ander uitzoeken uiteindelijk op de lijst hieronder uitgekomen en besteld.
Deze week alles in elkaar gezet en geïnstalleerd met een legale windows 10 wat voor mij ook compleet nieuw is. Alles ging voorspoedig en leek goed te werken totdat ik de volgende ochtend de pc weer aandeed en een blauw scherm kreeg, hierna werd de pc opnieuw gestart en probleem was weg.
Nu krijg ik bijna elke keer, en dan vooral bij een koude start waarbij de pc een tijd uitstaat een blauw scherm, en elke keer met een andere melding, na het herstarten is het probleem verholpen.

De volgende meldingen heb ik tot nu toe gehad.
-SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
-0xc000021a
-PAGE_FAULT_NONPAGED_AREA
-KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
-FAULTY_HARDWARE_CORRUPTED_PAGE
en nog wat die ik niet opgeslagen heb.

Morgen was ik van plan de Pc kant en klaar te brengen als verrassing, maar ik heb er een hekel aan als iets niet goed functioneert en dan zonder het zelf op te lossen weg te geven.
Normaal zoek ik het net zo lang uit totdat ik erachter ben gekomen, zelf proberen of via google alles scenarios uitproberen, maar hier zie ik niet echt een duidelijke oplossing voor omdat er bij elke foutmelding andere mogelijke redenen worden aangegeven.
En omdat er iets minder tijd voor is omdat ik hem niet weken thuis kan laten staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,85€ 82,85
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master Silencio 352€ 52,95€ 52,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 47,98€ 47,98
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Seasonic G-series 360 watt€ 57,95€ 57,95
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Als het goed is heb ik nu alle drivers geüpdate direct vanaf de website, incl de drivers voor eventueel een videokaart ondanks dat er geen videokaart in zit (Ergens gelezen dat dit juist moest ondanks ontbreken videokaart)
-Heb het geheugen getest met memtest en daar kwamen geen problemen uit.
-Heb al redelijk wat foutmeldingen bekeken via google, maar omdat ik meerdere verschillende meldingen krijg is het lastiger om specifiek maar 1 melding erbij te pakken.

Via Command + r heb ik uiteindelijke een opdracht gegeven (kan even niet vinden welke dat precies was, excuus) waardoor ik na een test van een minuut de status van mijn systeem kon zien, en hierbij kwam ook naar voren dat alles slecht presteerde, processor, geheugen, etc. Dit terwijl de pc als hij eenmaal opgestart is als een zonnetje loopt.

Is het een windows 10 probleem? een driver probleem? of toch ergens iets in de hardware? Heeft er iemand misschien nog een idee wat ik zou kunnen doen.
Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld!!

Beste antwoord (via Dutchnui op 30-04-2016 07:35)

Verwijderd

Maar je hebt dus eerst de kant zonder de locks erin geduwd?

Niet per ongeluk pinnetjes in de Socket van het moederbord verbogen?

Verder kun je nog proberen om het eens met 1 reepje geheugen te testen in ieder slot en hetzelfde met het andere reepje. Oké memtest geeft geen errors maar je weet maar nooit. Hoe lang heb je memtest gedraaid? Meer dan 6 uur zijn geen rare tijden hiervoor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat de oplossing uit dit topic helpt:
Probleem met nieuwe configuratie

Jouw moederbord heeft ook maar aan 1 kant van die hendeltjes bij de Ram slots. Misschien dat het geheugen er net niet lekker in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchnui
Heb het gelijk even gechecked, ik had ze er behoorlijk hard in geduwd dus ik geloof wel dat ze goed zaten. De memtest gaf ook geen enkele error aan.
Ik heb de geheugenbalkjes er even uitgehaald en in de 2 andere sloten gestopt, tot nu toe start hij wel goed op. Maar morgenochtend kan ik het pas met meer zekerheid zeggen als de pc een tijd uit heeft gestaan.

*Net de stroom er even compleet vanaf gehaald, 1 minuut gewacht en weer geprobeerd, kreeg opnieuw een blauw scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchnui op 29-04-2016 20:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je hebt dus eerst de kant zonder de locks erin geduwd?

Niet per ongeluk pinnetjes in de Socket van het moederbord verbogen?

Verder kun je nog proberen om het eens met 1 reepje geheugen te testen in ieder slot en hetzelfde met het andere reepje. Oké memtest geeft geen errors maar je weet maar nooit. Hoe lang heb je memtest gedraaid? Meer dan 6 uur zijn geen rare tijden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchnui
Ik denk dat je gelijk hebt. De geheugenbalkjes zaten wel goed erin, maar ik heb ze zojuist 1 voor 1 getest en bij de 2e wilde de Pc na 4 keer opnieuw opstarten zonder ook maar het scherm van het moederbord te laten zien pas opstarten, daarna deed ie het zelfs na 3x helemaal niet en bleef uit. Na het verwisselen naar het 1e balkje startte hij weer vlekkeloos op.
Ik ga er dus vanuit dat dit het euvel geweest moet zijn, zet de pc nu uit en kijk morgen na een nacht uitgestaan te hebben of hij dan voor het eerst vlekkeloos opstart.
Bedankt voor het meedenken! Ben er superblij mee.
Ik laat het morgenochtend nog even weten, bedankt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik van de Intel® Driver Update Utility , dan weet je zeker dat je de nieuwste drivers hebt.
Updaten heeft helaas nog niet veel zin!

Link naar utility: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Alleen hiermee krijg je de laatste drivers en vooral die voor je VGA zijn van groot belang.
Deze zijn meestal de hoofdoorzaak van het vastlopen van je systeerm!

Succes en laat even weten hoe het is gegaan!

Zegt het voort, dit tooltje lost 90 % van alle W10 problemen op.

Miscommunicatie door verkeerde of slechte drivers en voor al je VGA gedeeld loopt in de soep enz.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchnui
Goedemorgen,

Zojuist de PC voor het eerst opgestart zonder problemen, bleek dus toch een geheugenbalkje defect te zijn.
Hier ben ik erg blij mee, kan ik hem met een gerust hart vanmiddag weg gaan brengen:)

Hazimix, ook nog bedankt voor je reactie, ik heb het programmaatje geïnstalleerd en het bleek dat er nog 2 drivers niet up to date waren(grapfhics drivers), ben ze nu aan het downloaden. Handig programmaatje, wist ik ook niet dat dat bestond.

Dus bij deze, allen bedankt voor het helpen, en vinden van de oplossing in korte tijd!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan!

Gezien W10 zo nieuw is en meestal op oudere hardware wordt geïnstalleerd en de grootste bottleneck de VGA kaart is.

Update werkt via W10 nog niet naar behoren en zodoende blijf je problemen houden en heeft Intel dit tooltje geschreven.

Als MS Developer, kom ik zelf wel achter een oplossing, maar kreeg de link van Intel doorgestuurd en nu deel ik hem.

Dus zegt het voort! Succes!
Pagina: 1