Toon posts:

Hulp gezocht: diepvries windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vrij recent een nieuwe PC gebouwd, maar deze heeft in de afgelopen week een defect ontwikkelt.
De PC "bevriest" op willekeurige momenten, reageert nergens meer op en moet handmatig de PSU uitschakelen om deze te resetten.
Geen informatie in de event log of reliability monitor, afgezien van "Windows was not properly shut down".
Nu ben ik geen expert op dit vlak, maar dit heb ik al geprobeerd.

-Memtest, geen fouten
-Asmedia USB driver verwijderd, heeft het probleem duidelijk verminderd maar is nog aanwezig
-Virus en malware scan, niets gevonden.
-voltage van het werkgeheugen met 0.05 volt verhoogd, had op internet gelezen dat dit zou kunnen helpen maar het mocht niet baten.

Relevante specs:
-Intel core i7 6700k
-NVIDIA GeForce 980 ti
-MSI Z170A Gaming M3
-16GB DDR4, 2400 MHz
-750 Watt PSU

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
clean instal van windows.
check bios ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:55:
clean instal van windows.
check bios ver.
Na uw post een schone installatie uitgevoerd en het heeft een tijdje gelopen.
Maar het is zojuist weer allemaal bevroren.
Bios versie: A.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dan zou ik de bios maar eens uppen naar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 15:17
Het lijkt heel erg op het probleem wat ik gehad heb met mijn Z170 Gaming M5, namelijk de chipset drivers van intel installeren (al dan niet geforceerd). Dat heeft uiteindelijk mijn probleem opgelost.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nirrilith schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:13:
Het lijkt heel erg op het probleem wat ik gehad heb met mijn Z170 Gaming M5, namelijk de chipset drivers van intel installeren (al dan niet geforceerd). Dat heeft uiteindelijk mijn probleem opgelost.
Deze driver?
https://downloadcenter.in...ate-Utility-?product=1145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 15:17
met http://download.msi.com/dvr_exe/intel_rst_skl_w10.zip zou je vooruit moeten kunnen. die van mij zijn iets ouder (14.6.0.1029) maar als het goed is zou deze het ook op moeten lossen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die driver was kennelijk al aanwezig, maar er ontbraken registers en deze zijn nu herstelt.
Dan is het nu een kwestie van wachten en kijken of het probleem zich nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bevroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:06

Zorian

What the fox?

Haal zoveel mogelijk onderdelen eruit, werk als het kan op onboard videokaart. 1 latje geheugen erin (indien nodig afwisselen, zowel qua reepjes als qua sloten) en op die manier kijken wanneer het stopt. Als het goed gaat stukje bij beetje onderdelen terugstoppen en weer even aankijken.
Staan er bij apparaatbeheer nog 'onbekende apparaten'?

[ Voor 13% gewijzigd door Zorian op 29-04-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Asmedia USB device stond er nog in, wat in eerste instantie voor een hoop bevriezingen zorgde.
Deze verwijderd en het laatste uur is alles nog in orde gebleven.
Hopelijk was dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Zoiets heb ik ook al vaker gehad met verschillende ssd's, misschirn kun je het daar nog in zoeken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Reepje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 21:10:
Dan zou ik de bios maar eens uppen naar 5.
Mare heb je je bios nou geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 00:45:
[...]

Mare heb je je bios nou geüpdatet?
Nog niet, peuter ik liever niet mee tenzij absoluut nodig.
Ik zie mezelf er nog wel voor aan dat te verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 22:03
Ik heb dit laatst gehad met een defecte ssd. Wellicht kun je daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de software van Samsung is de SSD tip-top in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 14:43

nhanssen

QVL is non-tweakers

Herkenbaar, test eens met een andere voeding als je kan.

Tevens freezed windows vaker als de pagefile op een kapotgaande schijf staat.

[ Voor 41% gewijzigd door nhanssen op 30-04-2016 01:59 ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere voeding proberen gaat momenteel niet op korte termijn lukken.
Pagefile staat als het goed is toch gewoon op C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 14:47
Duskwither schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 01:42:
Ik heb dit laatst gehad met een defecte ssd. Wellicht kun je daar eens naar kijken.
Ik had ook exact zelfde probleem , oorzaak was ook ssd.

je kan even windows installeren op een HDD en dan kijken of de probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 08:40
Probeer eerst je drivers te updaten d.m.v. de Intel Driver Update Utility (zie: http://www.intel.nl/content/www/nl/nl/support/detect.html). Hiermee krijg je actuele driver updates voor je chipset/gpu.

Freezed de PC onder load of IDLE gebruik? Dit kan namelijk een reden hebben (mijn PC crashte idle omdat de vcore van mijn GPU niet stabiel is onder 2D klokfrequenties. Na het lichtelijk verhogen hiervan was mijn freeze opgelost).

Andere testmogelijkheid is om te kijken of het met een Linux Live CD ook gebeurd. Kun je uitsluiten dat het aan je Windows installatie/drivers ligt.

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Intel drivers zijn up to date.
De werkdruk maakt niets uit, of ik er nu op aan het gamen ben of helemaal niets doe.
Dit probleem komt niet in Linux voor, alleen in Windows.
Sinds de laatste geen freeze meer gehad, denk dat het die Asmedia USB device is geweest waar ik de drivers van verwijderd had.
Vriendelijke knaap op 4chan wist mij te vertellen dat die drivers niet helemaal deugen, dus die stap had ik al genomen (neem er een korreltje zout bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gebruik van de Intel® Driver Update Utility , dan weet je zeker dat je de nieuwste drivers hebt.
Updaten heeft helaas nog niet veel zin!

Link naar utility: https://downloadcenter.in...tel-Driver-Update-Utility

Alleen hiermee krijg je de laatste drivers en vooral die voor je VGA zijn van groot belang.
Deze zijn meestal de hoofdoorzaak van het vastlopen van je systeerm!

Succes en laat even weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Ik wil niet vervelend doen, maar het updaten van je bios is gewoon een van de eerste dingen die je moet doen.

Aangezien Windows regelmatig vastloopt zou ik het dus wel met een bootdisk doen.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bij mij was het een combi van een rotte HD (aangesloten via sata was al voldoende voor de freeze) en een ssd van een ander merk (bleek bekend probleem te zijn). Ik zou alle HD's ontkoppelen en alleen de ssd gebruiken voor een verse install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkenator68NL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 00:03
intel driver update "zuigt" en microsoft stopt nog steeds tot wel 10 maand oude hardware drivers in zijn windows releases.
ik heb er tijden last van gehad, ben windows insider. lid, daar geen enkele werkende oplossing kunnen krijgen.
toen ik IOBIT driverbooster (betaalde versie) had geïnstalleerd bleek ik meer dan 80 outdated drivers te hebben. de meeste systeem drivers (usb 3.0 , sata, ahci/raid .... êen waslijst.heb alles geupdate..
nooit weer last gehad. in 10 minuten opgelost wat in 6 maanden niet lukte zels met behulp van microsoft. sindsdien heb ik zeker 10 personen geholpen met deze oplossing.
(ik heb geen relaties of belangen in iobit of wat dan ook)

[img]http://hwbot.org/signature/u27292.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 01:34:
[...]

Nog niet, peuter ik liever niet mee tenzij absoluut nodig.
Ik zie mezelf er nog wel voor aan dat te verpesten.
Jean Paul schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 07:35:
Ik wil niet vervelend doen, maar het updaten van je bios is gewoon een van de eerste dingen die je moet doen.

Aangezien Windows regelmatig vastloopt zou ik het dus wel met een bootdisk doen.
MSI Z170A Bios

Yup, want laat nou net in versie A4 iets gefixt zijn met de USB en Audio controller O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Dan niet te beginnen over al 3x memory compatibility, PCI-e compatibility en PCI-e SSD compatibility updates... :X (ja, we wrijven het er nog even extra in dat je toch echt de bios moet updaten ;) )

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Kan best begrijpen dat de TS huiverig is over een bios update. Het gaat nogal eens mis, dat klopt.

Maar waarom is het dan nu wel belangrijk? Op de eerste plaats omdat er fixes zijn doorgevoerd die betrekking kunnen hebben op fouten die je ondervind.

Verder moet je je goed beseffen, dat je tot early adopters hoort: de chipset was net uit toen je het bord kocht. Nieuwe technologie dus. Fabrikanten staan onder grote druk zo snel mogelijk met de meest recente chipset te komen. En dan kan er nog van alles fout zitten in de bios. Zo ook bij jouw bord.
Dus je zal echt de bios "moeten" updaten. Kijk daarvoor goed in de gebruiksaanwijzing, en doe het niet vanuit windows zelf zou ik zeggen, want die is niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als je de bios gaat updaten, gebruik dan niet die update tool maar doe het in bios zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:35
rhwerkman schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:40:
Als je de bios gaat updaten, gebruik dan niet die update tool maar doe het in bios zelf.
Inderdaad niet via Windows updaten anders eindig je net zoals mij met een gebrickte bios wanneer windows faalt of in jouw geval bevriest. MSI heeft volgens mij M-Flash optie in bios dmv USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Henkenator68NL schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:05:
intel driver update "zuigt" en microsoft stopt nog steeds tot wel 10 maand oude hardware drivers in zijn windows releases.
ik heb er tijden last van gehad, ben windows insider. lid, daar geen enkele werkende oplossing kunnen krijgen.
toen ik IOBIT driverbooster (betaalde versie) had geïnstalleerd bleek ik meer dan 80 outdated drivers te hebben. de meeste systeem drivers (usb 3.0 , sata, ahci/raid .... êen waslijst.heb alles geupdate..
nooit weer last gehad. in 10 minuten opgelost wat in 6 maanden niet lukte zels met behulp van microsoft. sindsdien heb ik zeker 10 personen geholpen met deze oplossing.
(ik heb geen relaties of belangen in iobit of wat dan ook)
Met alle respect, maar zulke driver tools promoten is echt van de zotte. De componenten die je aangeeft zijn allen moederbord/chipset gerelateerd en de drivers daarvan zijn te verkrijgen via de website van je moederbordfabrikant. Vaak heeft de leverancier van de chipset, zoals Intel, wel nieuwer versies beschikbaar op hun eigen website.

Dat je dan de driver cd noch die drivers van de website gebruikt, tja.. Dat is niet de fout van Microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Jean Paul schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 07:35:

Topic starter, dit is een redelijk sipele procedure die je nu een aantal maal is aangeraden.
Gewoon even doen.
je schrjft namelijk in je startpost dat je de pc uit moet zetten met je psu en dus dat lang op de powerbutton drukken hem niet uitzet.
Dat is ook iets van de bios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat de BIOS updaten een erg populaire fix is, dus dat heb ik zojuist gedaan.
Was er inderdaad in eerste instantie nogal huiverig over aangezien dat in het verleden niet altijd goed is verlopen.
Dit maal is het vlekkeloos verlopen en dan is het nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkenator68NL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 00:03
Jean Paul schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:11:
[...]

Met alle respect, maar zulke driver tools promoten is echt van de zotte. De componenten die je aangeeft zijn allen moederbord/chipset gerelateerd en de drivers daarvan zijn te verkrijgen via de website van je moederbordfabrikant. Vaak heeft de leverancier van de chipset, zoals Intel, wel nieuwer versies beschikbaar op hun eigen website.

Dat je dan de driver cd noch die drivers van de website gebruikt, tja.. Dat is niet de fout van Microsoft ;)
met alle respect... enige realiteitszin is wel nodig. Iedere moederbord fabrikant stopt na 1-2 jaar met het updaten van drivers. Domweg omdat ze daar geen tijd meer insteken. Chipset drivers van oa intel die je met een inf tool zou moeten kunnen vinden vind je niet. Moederbord fabrikanten en component fabrikanten hebben een zeer ondoorzichtig web van driver updates. Zeer vaak voor consumenten onvindbaar aangezien dat op afgeschermde pagina's staat die alleen door OEM'S met inloggegevens kunnen worden gevonden....

ik heb een aantal jaren support verleend op user forums van onderandere Asus. Onvindbare drivers zijn een bekend gegeven... ook binnen de tech afdeling ...

iobit is slechts een voorbeeld van een tool die degelijke drivers wel kan vinden en ze ook beschikbaar maakt. ongetwijfeld zijn er meer van dergelijke tools.

dit is dus geen promotie van tools, maar een relaas die aanduidt dat drivers ontbreken, problemen veroorzaken en niet opgelost kunnen worden zonder update terwijl updates nagenoeg onvindbaar zijn.

[img]http://hwbot.org/signature/u27292.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:07:
Het schijnt dat de BIOS updaten een erg populaire fix is, dus dat heb ik zojuist gedaan.
Was er inderdaad in eerste instantie nogal huiverig over aangezien dat in het verleden niet altijd goed is verlopen.
Mooi en aan je startpost te zien vermoed ik dat het nu goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Henkenator68NL schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:16:
[...]

met alle respect... enige realiteitszin is wel nodig. Iedere moederbord fabrikant stopt na 1-2 jaar met het updaten van drivers. Domweg omdat ze daar geen tijd meer insteken. Chipset drivers van oa intel die je met een inf tool zou moeten kunnen vinden vind je niet. Moederbord fabrikanten en component fabrikanten hebben een zeer ondoorzichtig web van driver updates. Zeer vaak voor consumenten onvindbaar aangezien dat op afgeschermde pagina's staat die alleen door OEM'S met inloggegevens kunnen worden gevonden....

ik heb een aantal jaren support verleend op user forums van onderandere Asus. Onvindbare drivers zijn een bekend gegeven... ook binnen de tech afdeling ...

iobit is slechts een voorbeeld van een tool die degelijke drivers wel kan vinden en ze ook beschikbaar maakt. ongetwijfeld zijn er meer van dergelijke tools.

dit is dus geen promotie van tools, maar een relaas die aanduidt dat drivers ontbreken, problemen veroorzaken en niet opgelost kunnen worden zonder update terwijl updates nagenoeg onvindbaar zijn.
Misschien is Asus gewoon niet zo best ;)

Gigabyte (ja ja, van Asus :9) heeft het prima overzichtelijk. En vaak maken nieuwere versies niet zoveel uit, voornaamste moet je gewoon de drivers hebben.

Overigens klopt je statement van releases niet, met de komst van Windows 10 zijn vele oudere modellen gewoon voorzien van de laatste inf drivers op de downloadsite van de fabrikant, althans bij Gigabyte in ieder geval :)

En alle consumenten hebben een cd met drivers, en de doorsnee consument stelt ook niet zelf pc's samen en heeft er geen last van, aangezien daar alles voorgeïnstalleerd is ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:07:
Ben zeer benieuwd of dat het nu blijft werken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jean Paul op 30-04-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Staat het door jou gebruikte geheugen wel op de HCL van dat moederbord? Naar mijn ervaring is dat iets wat heel vaak voor problemen kan zorgen... geheugen compatibiliteit. En memcheck ziet dan niks want het geheugen is gewoon in orde. En de bios updaten is inderdaad ook 1 van de eerste dingen die je probeert.

Mocht het dan nog niet werken dan zou ik de grafische kaart er uit halen en zoveel mogelijk los koppelen. Kijk ook even naar de temperaturen in de bios. Ik geloof zelf niet zo in driver problemen want meestal krijg je dan wel een BSOD melding te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het geheugen stond op de compatibiliteit lijst.
En als een tussentijdse update, nog geen freezes gehad, maar de dag is nog jong en voorheen kon het goed 16 uur duren voor een freeze zich voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 07:16
Zelf eerder hele gekke freezes gehad met een kapotte SATA-kabel, maar dit, en andere SSD of HDD gerelateerde zaken, zijn dan ook vaak terug te zien in afwijkende SMART-waardes.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39
Waarschijnlijk is het probleem nu na je BIOS update verholpen.
Zo niet, draai dan toch eens de meest uitgebreide schrijfcontrole op je SSD tijdens boot-time of vanaf een windows usb stick. Volgens mij kan dat tegenwoordig alleen nog maar via de command line, maar ik ken het precieze commando niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
beste-spellen schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:34:
Waarschijnlijk is het probleem nu na je BIOS update verholpen.
Zo niet, draai dan toch eens de meest uitgebreide schrijfcontrole op je SSD tijdens boot-time of vanaf een windows usb stick. Volgens mij kan dat tegenwoordig alleen nog maar via de command line, maar ik ken het precieze commando niet uit mijn hoofd.
Kan ook via de eigenschappen van de schijf in 'Computer' worden ingepland voor de volgende opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu anderhalve dag freeze vrij!
De BIOS update zal dus de doorslaggevende factor zijn geweest.
Iedereen vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het nu beter is een nieuw topic te starten of deze nieuw leven in te blazen, maar kies voor het laatste.
Na een paar dagen freeze vrij te zijn was het 2 dagen geleden weer raak.
In de tussentijd andere dingen geprobeerd, nieuwe PSU, nieuw werkgeheugen, nieuwe SATA kabels, minimum klok van de GPU verhoogt, elke driver bijgewerkt en een schone Windows 10 installatie.
Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:26:
Ik weet niet zeker of het nu beter is een nieuw topic te starten of deze nieuw leven in te blazen, maar kies voor het laatste.
Na een paar dagen freeze vrij te zijn was het 2 dagen geleden weer raak.
In de tussentijd andere dingen geprobeerd, nieuwe PSU, nieuw werkgeheugen, nieuwe SATA kabels, minimum klok van de GPU verhoogt, elke driver bijgewerkt en een schone Windows 10 installatie.
Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?
Draai je windows 10 insiders preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de zekerheid gecheckt, maar nee, niet de insider preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
Wat ben je aan het doen als de pc freezed? Misschien dat daaruit een constante valt af te leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Ik zie een aantal overeenkomsten tussen jouw probleem en dit topic;

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1686037

Ook hier gaat het om een MSI bord met een 980ti.

Zie je die overeenkomsten ook?

Topicstarter uit die topic heeft toen een foutcode op zijn bord gevonden.

[ Voor 55% gewijzigd door usgaap op 06-05-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De load maakt niet uit, het bevriest zowel tijdens het gamen of als deze idle is.
Zal even een dagje op de on-board graphics draaien om te bepalen of de videokaart de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart was niet het probleem, de freezes bleven zich voordoen.
Als een rare oplossing heb ik ontdekt dat als ik muziek door het voorpaneel stuur het niet vastloopt.
Geen idee waarom dat zo werkt, maar het is een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:41:
De videokaart was niet het probleem, de freezes bleven zich voordoen.
Als een rare oplossing heb ik ontdekt dat als ik muziek door het voorpaneel stuur het niet vastloopt.
Geen idee waarom dat zo werkt, maar het is een tijdelijke oplossing.
usgaap schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:11:
....

Topicstarter uit die topic heeft toen een foutcode op zijn bord gevonden.
Wellicht ten overvloede, mijn opmerking suggereerde een mogelijk probleem met het moederbord, niet de GFX. Maar het is en blijft een kewstie van trial and error uiteraard.
Pagina: 1