Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-08 00:16
Mijn vraag

Nou, na een aantal uur gamen loopt mijn pc op willekeurige momenten vast, mijn cpu, ram, gpu is niet overclocked. Het beeld loopt vast, ik kan mijn muis niet meer bewegen en de verlichting van mijn keyboard en muis gaat uit. Het beeld gaat daarentegen niet weg en moet ik mijn pc weer met de hand opnieuw opstarten met de knop op de kast. Ik heb vele dingen al geprobeerd, maar het is mij nog niet gelukt om het probleem op te lossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hier is een lijst van wat ik gebruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 235,91€ 235,91
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 176,95€ 176,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 666,-€ 666,-
1WD Green HDD, 3TB€ 97,95€ 97,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart€ 112,95€ 112,95
1BenQ XL2730Z Rood, Zwart€ 567,-€ 567,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 73,98€ 73,98
1NZXT HUE+€ 57,95€ 57,95
1Noctua NH-U14S€ 61,95€ 61,95
1Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm€ 19,51€ 19,51
3Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 29,95€ 89,85
1Razer Blackwidow Ultimate Chroma (Qwerty)€ 166,95€ 166,95
1Razer Deathadder Chroma€ 73,80€ 73,80
1Razer Firefly€ 60,95€ 60,95
1Razer Goliathus Speed Edition Large€ 24,-€ 24,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 68,34€ 68,34
1Cooler Master GM G750M€ 76,95€ 76,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,65€ 148,65
1Samsung 950 Pro 512GB€ 303,95€ 303,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.083,59

Qua software niks bijzonders, steam, microsoft office (word, excel etc.), teamspeak, skype, spotify.

Wat ik al gevonden of geprobeerd hebb
Ik heb zelf al van alles geprobeerd:
- Ramtest, windows memory diagnostic tool, geen problemen gevonden.
-GPU heb ik ook met benchmarking getest en zelfs naar msi teruggestuurd, ze hebben na checken een nieuwe weer naar mij opgestuurd, dus gpu kan het ook niet zijn.
-Ik heb ook intel diagnostic tool voor cpu gedaan, geen problemen gevonden en bij alle testen zei hij passed.
-Temperaturen heb ik ook bijgehouden, niks gevonden. cpu altijd onder de 50C en de gpu nooit boven de 70C under load.
- Dan blijven er nog een paar dingen over voor mij, het moederboard en de voeding. Ook heb ik de default bios settings geladen, niks heeft tot nu toe geholpen.
-Ook heb ik alle drivers gecheckt, alles up to-date, ook een clean install van windows 10 gedaan. van alles.

Hier nog een foto van de logboeken na de crash, de crash was rond 13:40 vandaag

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/jz75TBe

Als iemand me kan helpen, GRAAG, want ik weet niet meer wat ik kan doen.

Mvg,
Crisp Alvast bedankt !

[ Voor 0% gewijzigd door CrispierCrunch op 18-04-2016 15:03 . Reden: Foto logboeken ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
... na een aantal uur gamen ...
De vastlopers zijn uitsluitend tijdens het gamen? Iedere keer dezelfde game? Welke game? Telkens bij dezelfde instellingen? Welke andere programma's ook (indien toepasselijk)? Welke andere programma's lopen mee op de achtergrond?

Om een mogelijk probleem met de PSU direct uit te sluiten is het aan te bevelen zoveel mogelijke randzaken (overbodige HDD's ed) los te koppelen, te spelen en kijken of-ie nu wel blijft draaien.

Edit; Ik heb wat korte google searches gedaan. Alhoewel het geheugen niet in de QVL staat heb je al een memtest gedaan. De enige 'hit' die ik krijg is in combinatie met de videokaart. Forums zoals deze suggeren een aantal oplossingen. Van oudere driver tot downclocking. Misschien dat wat om te proberen?

[ Voor 40% gewijzigd door usgaap op 18-04-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
usgaap schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:29:
[...]

De vastlopers zijn uitsluitend tijdens het gamen? Iedere keer dezelfde game? Welke game? Telkens bij dezelfde instellingen? Welke andere programma's ook (indien toepasselijk)? Welke andere programma's lopen mee op de achtergrond?

Om een mogelijk probleem met de PSU direct uit te sluiten is het aan te bevelen zoveel mogelijke randzaken (overbodige HDD's ed) los te koppelen, te spelen en kijken of-ie nu wel blijft draaien.
De vastlopers zijn uitsluitend tijdens het gamen ja, allemaal verschillende games, van counter strike global offensive tot dota2, tot tf2 bij elk spel kan hij crashen.

Verder geen bijzondere programma's die ik heb, op de achtergrond draaien, razer synapse, samsung magician, spotify, origin, steam, CAM NZXT, msi afterburner, geforce experience (shadowplay), that's it.

Ik zal dat met de PSU proberen, maar 750 watt zou ruim voldoende moeten zijn, of niet ?

[ Voor 56% gewijzigd door CrispierCrunch op 18-04-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de Bios te upgraden naar laatste versie? (1601)

Er zijn in de laatste biosupdates veel stabiliteits en compatabiliteitsproblemen verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
De vastlopers zijn uitsluitend tijdens het gamen ja, allemaal verschillende games, van counter strike global offensive tot dota2, tot tf2 bij elk spel kan hij crashen.

Verder geen bijzondere programma's die ik heb, op de achtergrond draaien, razer synapse, samsung magician, spotify, origin, steam, CAM NZXT, msi afterburner, geforce experience (shadowplay), that's it.

Ik zal dat met de PSU proberen, maar 750 watt zou ruim voldoende moeten zijn, of niet ?
PSU lijkt me indedaad niet het probleem. Voor nu. Probeer eerst de videokaart tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:45:
Heb je al geprobeerd de Bios te upgraden naar laatste versie? (1601)

Er zijn in de laatste biosupdates veel stabiliteits en compatabiliteitsproblemen verholpen :)
Heb ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
usgaap schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:45:
[...]

PSU lijkt me indedaad niet het probleem. Voor nu. Probeer eerst de videokaart tips.
Welke videokaart tips heeft u het hierbij over ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
usgaap schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:45:
[...]

Ik heb de edit al gezien ^^ ik zal het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Zou je je videokaart eens iets terug willen zetten in snelheid? Kan bijvoorbeeld met MSI afterburner. 100 mhz terugklokken om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:56:
Zou je je videokaart eens iets terug willen zetten in snelheid? Kan bijvoorbeeld met MSI afterburner. 100 mhz terugklokken om te beginnen.
Hij heeft al een nieuwe ontvangen - zelfde probleem. Het lijkt me heel sterk dat dat nog steeds de oorzaak is.

Ik zou het probleem bij het moederbord zoeken - das eigenlijk het enige wat deze problemen nog kan veroorzaken. Of de CPU, maar de failure rate op CPU's is volgens mij vele malen kleiner dan die van moederborden. Ik heb nog maar zeer zelden meegemaakt dat deze kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Ik heb aan mijn post een foto van de logboeken toegevoed,

http://imgur.com/jz75TBe

Crisp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 10:42
CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:03:
Ik heb aan mijn post een foto van de logboeken toegevoed,

http://imgur.com/jz75TBe

Crisp
Deze error komt waarschijnlijk door dat jeje powerbutton hebt ingehouden. Wat zijn de andere errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:03:
[...]

Hij heeft al een nieuwe ontvangen - zelfde probleem. Het lijkt me heel sterk dat dat nog steeds de oorzaak is.

Ik zou het probleem bij het moederbord zoeken - das eigenlijk het enige wat deze problemen nog kan veroorzaken. Of de CPU, maar de failure rate op CPU's is volgens mij vele malen kleiner dan die van moederborden. Ik heb nog maar zeer zelden meegemaakt dat deze kapot gaan.
Ja, m'n pa zei ook al dat het misschien het moederboard is, toen ik de pc net had gebouwd heeft hij nooit van die rare fratsen gedaan, pas na een maand of 3/4 schat ik begon hij met freezen.
Het zou ook nog wel eens PSU kunnen zijn die een beter raar loopt te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Darkvisje schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:05:
[...]

Deze error komt waarschijnlijk door dat jeje powerbutton hebt ingehouden. Wat zijn de andere errors?
Ik heb er dingen tussen staan zoals :

De openprocedure voor de BITS-service in DLL-bestand C:\Windows\System32\bitsperf.dll is mislukt. Prestatiemetergegevens voor deze service zijn niet beschikbaar. De eerste vier bytes (DWORD) in de sectie Gegevens bevatten de foutcode.

Taakplanner-service heeft een onjuiste configuratie gevonden in de NT TASK\SS2Svc64Run-definitie. Aanvullende gegevens: Foutwaarde: C:\Program Files\ASUSTeKcomputer.Inc\SS2\UserInterface\x64\SS2Svc64.exe.

Taakplanner-service heeft een onjuiste configuratie gevonden in de NT TASK\SS2UILauncherRun-definitie. Aanvullende gegevens: Foutwaarde: C:\Program Files\ASUSTeKcomputer.Inc\SS2\UserInterface\SS2UILauncher.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
psu testen heeft alleen zin onder belasting; de spanningen met een multimeter kijken terwijl je de pc max belast. Denk eigenlijk niet dat dat het probleem is omdat het pas na een tijd optreed, maar zo sluit je in elk geval weer wat uit.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Tens schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:10:
psu testen heeft alleen zin onder belasting; de spanningen met een multimeter kijken terwijl je de pc max belast. Denk eigenlijk niet dat dat het probleem is omdat het pas na een tijd optreed, maar zo sluit je in elk geval weer wat uit.
Mobo dan waarschijnlijk ? denk ik zelf, ik vind het te gek voor woorden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe lang heb je die RAM-test laten draaien? Wil je een goede RAM-test doen, kun je het beste Memtest86+ een nachtje (liever wat langer zelfs) laten draaien. :)

Neem ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Een erg handig hulpmiddel bij het opsporen en oplossen van dit soort problemen. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 10:42
What about the harddisk ? Je hebt er momenteel 3 inzitten? koppel de gene is los die je niet nodig hebt. Installeer je OS is op 1 van de andere disks?

Installeer een oud OS (windows 7). Kijken wat er dan gebeurd. Gewoon een paar ideetjes die ik nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Darkvisje schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:13:
What about the harddisk ? Je hebt er momenteel 3 inzitten? koppel de gene is los die je niet nodig hebt. Installeer je OS is op 1 van de andere disks?

Installeer een oud OS (windows 7). Kijken wat er dan gebeurd. Gewoon een paar ideetjes die ik nog heb.
Hij begon te crashen toen ik mijn oude ssd, samsung 840 evo 250gb nog had, toen heb ik een m.2 gekocht, daar mijn OS clean op geinstalled, zowel 7 en 10, allebei crashten ze. Dus hdd/ssd is het niet, ik heb mijn hdd al eens losgegooid, dat heeft geen oplossing geboden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:12:
Hoe lang heb je die RAM-test laten draaien? Wil je een goede RAM-test doen, kun je het beste Memtest86+ een nachtje (liever wat langer zelfs) laten draaien. :)

Neem ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Een erg handig hulpmiddel bij het opsporen en oplossen van dit soort problemen. ;)
Die ramtest heb ik uitgebreid laten draaien, 3 uur ofso duurde het. Memtest86+ kan ik idd proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:07:
[...]

Ik heb er dingen tussen staan zoals :

De openprocedure voor de BITS-service in DLL-bestand C:\Windows\System32\bitsperf.dll is mislukt. Prestatiemetergegevens voor deze service zijn niet beschikbaar. De eerste vier bytes (DWORD) in de sectie Gegevens bevatten de foutcode.

Taakplanner-service heeft een onjuiste configuratie gevonden in de NT TASK\SS2Svc64Run-definitie. Aanvullende gegevens: Foutwaarde: C:\Program Files\ASUSTeKcomputer.Inc\SS2\UserInterface\x64\SS2Svc64.exe.

Taakplanner-service heeft een onjuiste configuratie gevonden in de NT TASK\SS2UILauncherRun-definitie. Aanvullende gegevens: Foutwaarde: C:\Program Files\ASUSTeKcomputer.Inc\SS2\UserInterface\SS2UILauncher.exe.
zoeken op: ss2uilauncher.exe, en andere SS**** onderdelen geeft mss wel wat inzicht
http://steamcommunity.com...ons/0/490125103617758278/

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:16:
[...]

Hij begon te crashen toen ik mijn oude ssd, samsung 840 evo 250gb nog had, toen heb ik een m.2 gekocht, daar mijn OS clean op geinstalled, zowel 7 en 10, allebei crashten ze. Dus hdd/ssd is het niet, ik heb mijn hdd al eens losgegooid, dat heeft geen oplossing geboden helaas :(
hm, dan lijkt het erg op de combi m2 en je moederbord, of drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Tens schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:21:
[...]

hm, dan lijkt het erg op de combi m2 en je moederbord, of drivers.
Eerlijk gezegd denk ik dat niet, toen ik nog geen m.2 had, en OS op m'n ssd had staan crashte hij ook al.
Later heb ik m.2 aangeschaft en daar OS op gezet (fresh install nota bene), nog steeds hetzelfde verhaal.

Ram heb ik ook al getest, gpu kan het niet zijn want msi heeft me een nieuwe gestuurd en cpu heb ik ook getest met intel diagnostic tool, dus voor mij blijft dan mobo en psu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:23:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat niet, toen ik nog geen m.2 had, en OS op m'n ssd had staan crashte hij ook al.
Later heb ik m.2 aangeschaft en daar OS op gezet (fresh install nota bene), nog steeds hetzelfde verhaal.

Ram heb ik ook al getest, gpu kan het niet zijn want msi heeft me een nieuwe gestuurd en cpu heb ik ook getest met intel diagnostic tool, dus voor mij blijft dan mobo en psu over.
sorry, je hebt gelijk. note to self: eerst goed lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Tens schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:25:
[...]

sorry, je hebt gelijk. note to self: eerst goed lezen
No problemo ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:18:
Die ramtest heb ik uitgebreid laten draaien, 3 uur ofso duurde het. Memtest86+ kan ik idd proberen
Drie uur, op 16GB RAM is dus geen uitgebreide test. Check ook even of het bijvoorbeeld op de QVL staat van het moederbord (zou niet veel mogen uitmaken, maar je weet maar nooit).

Vroeger waren er ook lijsten, welk merk welk type chips gebruikte. Dan stond van het ene merk en type er wel op, maar van een ander merk en type (maar die wél dezelfde chips gebruikte) niet. :) Kan dus interessant zijn om even te onderzoeken als jouw RAM niet op de QVL staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:29:
[...]
Drie uur, op 16GB RAM is dus geen uitgebreide test. Check ook even of het bijvoorbeeld op de QVL staat van het moederbord (zou niet veel mogen uitmaken, maar je weet maar nooit).

Vroeger waren er ook lijsten, welk merk welk type chips gebruikte. Dan stond van het ene merk en type er wel op, maar van een ander merk en type (maar die wél dezelfde chips gebruikte) niet. :) Kan dus interessant zijn om even te onderzoeken als jouw RAM niet op de QVL staat.
Ik zal morgen memtest86+ laten draaien, kijken wat eruit komt, bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Je, zou eens kunnen kijken of je hetzelfde ook kan opwekken met de integrated graphics. Dus je videokaart er even uit. Mocht het nog steeds misgaan dan kan je waarschijnlijk de PSU ook wel uitsluiten, en is het mainbord de grootste verdachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-07 13:19
CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:16:
[...]

Ik had precies het zelfde probleem zoals jij het beschrijft, soms een random crash. Na een clean installatie van windows 7 was het probleem voor mij wel verholpen. |:( (Ook met de samsung 840 250gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
CptChaos schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:29:
[...]
... Check ook even of het bijvoorbeeld op de QVL staat van het moederbord (zou niet veel mogen uitmaken, maar je weet maar nooit)....
RAM staat niet op de QVL (.pdf-alert!). Wat in principe een probleem zou kunnen zijn. Maar als memtest na een nacht draaien geen probleem geeft ...

Echter, de hits op "MSI GTX 980 Ti GAMING 6G game freeze' zijn zo veelvuldig dat ik vermoed dat hier het probleem wel eens zou kunnen zijn.

Van het installeren tot oude nVidia drivers, downclocken tot het inbouwen van een reserve videokaart .. probeer dat eens.

Voor wat betreft een brakke GFX, ik heb eens 2 achtereen volgende defecte 6950's gehad. Pas de derde was in orde.

Edit: levert dit wat oplossingen op? Bv, wanneer je een XBOX controller mocht hebben aangesloten, die loskoppelen.

[ Voor 12% gewijzigd door usgaap op 18-04-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat de oorzaak ook is, het lijkt me geen topic voor csa. Move naar pmg en topictitel ontschreeuwd.

PC loopt vast, help AUB ik heb geen idee meer !!-->Pc loopt vast bij gamen

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 04:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:23:
[...]

gpu kan het niet zijn want msi heeft me een nieuwe gestuurd
Weet je heel zeker dat het een volledig nieuwe kaart is en hoe weet je dat? En wat was er volgens MSI met de originele kaart aan de hand dat ze je een nieuwe sturen?

Ik heb ook eens een dergelijk iets gehad waarbij er volgens Gigabyte niets met de kaart aan de hand was. Maar testen zij alleen met 3DMark en Furmark, niet met games...

Uiteindelijk bleek dat het geheugen wat er op zat de snelheden niet helemaal aan te kunnen, een klein beetje downklokken was voldoende om de boel stabiel te krijgen. En een dergelijk "fout" geheugen hoeft niet bij één kaart te blijven, het kan een hele serie betreffen misschien.

Waardoor een echt nieuwe kaart toch ook weer hetzelfde probleem heeft of kan hebben. Het is al geadviseerd, maar dan nogmaals: zet je GPU en geheugen iets lager van de kaart en kijk of dat effect heeft.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
bvk schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:24:
[...]

Weet je heel zeker dat het een volledig nieuwe kaart is en hoe weet je dat? En wat was er volgens MSI met de originele kaart aan de hand dat ze je een nieuwe sturen?

Ik heb ook eens een dergelijk iets gehad waarbij er volgens Gigabyte niets met de kaart aan de hand was. Maar testen zij alleen met 3DMark en Furmark, niet met games...

Uiteindelijk bleek dat het geheugen wat er op zat de snelheden niet helemaal aan te kunnen, een klein beetje downklokken was voldoende om de boel stabiel te krijgen. En een dergelijk "fout" geheugen hoeft niet bij één kaart te blijven, het kan een hele serie betreffen misschien.

Waardoor een echt nieuwe kaart toch ook weer hetzelfde probleem heeft of kan hebben. Het is al geadviseerd, maar dan nogmaals: zet je GPU en geheugen iets lager van de kaart en kijk of dat effect heeft.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de GPU is, aangezien bij de crash ook mijn toetsenbord, en muisverlichting uitgaat, en m'n gpu loopt stabiel. Of zit ik nu fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 04:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:44:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het de GPU is, aangezien bij de crash ook mijn toetsenbord, en muisverlichting uitgaat, en m'n gpu loopt stabiel. Of zit ik nu fout ?
Misschien wel... Want als je niet denkt dat het je GPU is, waarom stuur je hem dan op naar MSI? En waarom zouden ze een nieuwe terugsturen als er niets mee aan de hand is?

En waarom zou een nieuwe kaart niet hetzelfde defect kunnen hebben als de eerste kaart?

Door de crash gaat mogelijk gewoon het driver gedeelte (de HAL) van Windows onderuit waar andere hardware ook op reageert. Of niet meer op reageert beter gezegd... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
bvk schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:19:
[...]

Misschien wel... Want als je niet denkt dat het je GPU is, waarom stuur je hem dan op naar MSI? En waarom zouden ze een nieuwe terugsturen als er niets mee aan de hand is?

En waarom zou een nieuwe kaart niet hetzelfde defect kunnen hebben als de eerste kaart?

Door de crash gaat mogelijk gewoon het driver gedeelte (de HAL) van Windows onderuit waar andere hardware ook op reageert. Of niet meer op reageert beter gezegd... ;)
Er schoot me net iets te binnen, terwijl ik Rainbow six Siege aan het spelen was, kreeg ik een blauw windows scherm met MEMORY_MANAGEMENT failure erop. Nou heb ik opgezocht wat dit was, maar zelf heb ik niet iets kunnen vinden om het te verhelpen/wat het nou echt betekent.
Deze melding heb ik pas voor het eerst gekregen, maar misschien een indicatie naar het probleem. Ik dacht meteen aan ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Ik denk dat het verstandig is eerst alle tips die gegeven zijn te proberen.

En het resultaat terug te geven. In willekeurige volgorde (wellicht zijn sommige niet meer relevant aangezien je verder niet meldt hoe ver je hiermee bent); PSU (door secundaire onderdelen los te koppelen), Memtest 24u draaien, GFX downclocken, oudere driver te installeren, wellicht een reserve GFX proberen .. etc etc etc ..

Ik hoor graag de resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
usgaap schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:41:
Ik denk dat het verstandig is eerst alle tips die gegeven zijn te proberen.

En het resultaat terug te geven. In willekeurige volgorde (wellicht zijn sommige niet meer relevant aangezien je verder niet meldt hoe ver je hiermee bent); PSU (door secundaire onderdelen los te koppelen), Memtest 24u draaien, GFX downclocken, oudere driver te installeren, wellicht een reserve GFX proberen .. etc etc etc ..

Ik hoor graag de resultaten!
Doe ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
Ben benieuwd of je al iets verder bent met de fout opsporing .. of wellicht tegen andere dingen bent aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
usgaap schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:45:
Ben benieuwd of je al iets verder bent met de fout opsporing .. of wellicht tegen andere dingen bent aangelopen.
Ik heb inmiddels alles geprobeerd, ik ben er nog niet wijzer van geworden, ook ramtest 86+ niks gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 13:13
Ik heb ontzettend slechte ervaringen met het moederbord in kwestie, zie ook 6700k Dood, en niet de enige...

Bovenstaande probleem is uiteindelijk opgelost door een MSI mobo te gebruiken. (ondertussen wel 2 6700k's kapot |:( )
Met de Asus ROG Maximus VII niets dan problemen en ellende gehad... Je kan tweaken tot je scheel ziet, maar het hoort gewoon te werken, en dat doet het niet.

Uiteraard zijn er Maximus VII gebruikers die geen problemen hebben, als je het mij vraagt zitten er gewoon relatief veel slechte exemplaren tussen.

[ Voor 46% gewijzigd door SilverZeven op 20-04-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
SilverZeven schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:02:
Ik heb ontzettend slechte ervaringen met het moederbord in kwestie, zie ook 6700k Dood, en niet de enige...

Bovenstaande probleem is uiteindelijk opgelost door een MSI mobo te gebruiken. (ondertussen wel 2 6700k's kapot |:( )
Met de Asus ROG Maximus VII niets dan problemen en ellende gehad...
Met dien verstande dat OP het heeft over "Game Freeze" ... en geen BSOD's zoals in de links die jij toevoegt vooorkomen.

GFX eruit, nieuwe Win 10 installatie en zien hoe dat gaat. Mocht je een andere GFX hebben liggen zou je dat ook kunnen proberen. Er zouden andere oorzaken kunnen zijn maar I'm all out of ideas buiten de opties die ik eerder postte. :?

[ Voor 21% gewijzigd door usgaap op 20-04-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 13:13
usgaap schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:11:

Met dien verstande dat OP het heeft over "Game Freeze" ... en geen BSOD's zoals in de links die jij toevoegt vooorkomen.
CrispierCrunch schreef op maandag 18 april 2016 @ 20:36:

Er schoot me net iets te binnen, terwijl ik Rainbow six Siege aan het spelen was, kreeg ik een blauw windows scherm met MEMORY_MANAGEMENT failure erop.
Tóch ook BSOD's... Niet dat opnieuw installeren etc. een slecht idee is, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn betreft de problematiek.

[ Voor 16% gewijzigd door SilverZeven op 21-04-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Ik heb alle opties die jullie me hebben voorgeschoteld geprobeerd, nog niks heeft tot oplossing gezorgd, ik heb nog wel 1 ander idee wat het zou kunnen zijn, mijn xbox one controller die aangesloten is op m'n pc ? Ik heb fora gelezen waardoor de pc bevroor vanwege de xbox controller aangesloten aan hun pc dus :( ik zal kijken of dat het oplost, tot dusver erg bedankt voor alle suggesties !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Beste mensen !!!! Ik heb nog eens naar de Q-Leds op mijn moederbord bij het opstarten gekeken, hij geeft een rood lichtje weer, hier screenshot van de manual http://imgur.com/KyuJB7P

Is het probleem hierbij gevonden ? CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
SilverZeven schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:41:
[...]

[...]

Tóch ook BSOD's... Niet dat opnieuw installeren etc. een slecht idee is, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn betreft de problematiek.
[quote]SilverZeven schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:41:
[...]

Zou dat het kunnen zijn, wat ik als laatste gereageerd heb op mijn topic ? Ook krijg ik q code 02, en dus daarnaast die q red led bij het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
CrispierCrunch schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:54:
[...]

[quote]SilverZeven schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:41:
[...]

Zou dat het kunnen zijn, wat ik als laatste gereageerd heb op mijn topic ? Ook krijg ik q code 02, en dus daarnaast die q red led bij het opstarten
lijkt hierop: http://www.overclockers.c...h-Q-Code-02-on-ASUS-P9X79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Thnx man ! Waarschijnlijk dus psu of moederboard, ik ga hem denk ik laten nakijken door afuture :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het de voeding is neem dan gewoon een high-end voeding, zo'n high-end PC en dan besparen op de voeding is nogal vreemd.

pricewatch: Corsair RM550x is een goede high-end voeding voor jouw PC.

Zit overigens nog garantie op de voeding, dus mocht die stuk zijn dan zou ik vragen als je voor een kleine meerprijs bovenstaande Corsair kan krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 21-04-2016 21:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
ik heb inmiddels de coeding vervangen door een corsair rm850x
Ik heb nog steeds dezelfde problemen, ik denk dat het het moederboard is uiteindelijk. Enig idee verder ?
-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:33:
Als het de voeding is neem dan gewoon een high-end voeding, zo'n high-end PC en dan besparen op de voeding is nogal vreemd.

pricewatch: Corsair RM550x is een goede high-end voeding voor jouw PC.

Zit overigens nog garantie op de voeding, dus mocht die stuk zijn dan zou ik vragen als je voor een kleine meerprijs bovenstaande Corsair kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrispierCrunch schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:27:
Alle drivers zijn up to date

[...]
Dan kun je dat uitsluiten, maar het probleem is nog niet verholpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Ik heb het moederbord ondertussen vervangen en het probleem is verholpen, eindelijk ! Bedankt voor alle reacties van iedereen en het helpen bij het vinden van de oorzaak van het probleem !
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:31:
[...]

Dan kun je dat uitsluiten, maar het probleem is nog niet verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrispierCrunch schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:59:
Ik heb het moederbord ondertussen vervangen en het probleem is verholpen, eindelijk ! Bedankt voor alle reacties van iedereen en het helpen bij het vinden van de oorzaak van het probleem !

[...]
Hallo CrispierCrunch.

Goed om te horen, dat het is opgelost! d:)b

Als je MOBO niet lekker is, dan blijf je maar zoeken en zeker als particulier.

Beroepsmatig heb ik PCI kaarten en tools, die alle hardware testen en in No Time aangeeft, wat het probleem is en heb bijna alles op de plank liggen, dus kan het snel testen en oplossen.

Maar Super, dat je er zelf hebt gevonden en opgelost! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Mag ik vragen hoe je het mobo test ?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:12:
[...]

Hallo CrispierCrunch.

Goed om te horen, dat het is opgelost! d:)b

Als je MOBO niet lekker is, dan blijf je maar zoeken en zeker als particulier.

Beroepsmatig heb ik PCI kaarten en tools, die alle hardware testen en in No Time aangeeft, wat het probleem is en heb bijna alles op de plank liggen, dus kan het snel testen en oplossen.

Maar Super, dat je er zelf hebt gevonden en opgelost! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het systeem wel opstart, maar blijft meldingen geven of traag enz...

Dan gebruik ik Hiren's BootCD.

Hier boot is het systeem mee op en er staan heel veel tools op om diverse testen mee uit te voeren.

Start het systeem niet, dan heb ik PCI testkaarten, die je in een slot steekt, het systeem aanzet en de kaart controleert het MOBO en alles wat er opzit op eventuele fouten en geeft aan waar de fout zit, door middel van de aantal piepjes of door het getal wat er op de kaart verschijnt.

Super handig, maar niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Dat is zeker handig, kheb zelf alles geprobeerd voor maanden haha en toen was ik het zat, heb ik een noeuw mobo gekocht en deed ie het weer, enig idee wat er met het mobo mis is ? Hij leek niet traag te zijn of wat dan ook
En na aanschaffing deed ie het prima.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:43:
Als het systeem wel opstart, maar blijft meldingen geven of traag enz...

Dan gebruik ik Hiren's BootCD.

Hier boot is het systeem mee op en er staan heel veel tools op om diverse testen mee uit te voeren.

Start het systeem niet, dan heb ik PCI testkaarten, die je in een slot steekt, het systeem aanzet en de kaart controleert het MOBO en alles wat er opzit op eventuele fouten en geeft aan waar de fout zit, door middel van de aantal piepjes of door het getal wat er op de kaart verschijnt.

Super handig, maar niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk te zeggen, maar is dit na installeren W10 begonnen?

Heb je log bekeken, maar maak je gebruik van Windows Media Centre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Het probleem deed zich al bij win7 voor, ik maak geen gebruik van windows media centre en in de logboeken kan ik niks vinden
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:18:
Moeilijk te zeggen, maar is dit na installeren W10 begonnen?

Heb je log bekeken, maar maak je gebruik van Windows Media Centre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus even alles op een rijtje...nieuw systeem met verse W7 en die gaf al deze problemen?

Nu draait het goed?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Bij aanschaf van de pc draaide ik win7 toen ontstond het probleem, daarna na een paar weken naar win 10 geupgrade, nog steeds hetzelfde probleem. Afgelopen week het mobo vervangen en nu draaitnie weer als een tierelier zonder freezes
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:41:
Dus even alles op een rijtje...nieuw systeem met verse W7 en die gaf al deze problemen?

Nu draait het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikV1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 16:00
Ik heb zelf ooit hetzelfde probleem gehad, na het vervangen van het moederbord was mijn probleem ook verholpen. Zelf ben ik er ook nog niet achter gekomen wat het nou precies was. Maar super dat je het hebt kunnen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Yo bedankt man !
ErikV1 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:59:
Ik heb zelf ooit hetzelfde probleem gehad, na het vervangen van het moederbord was mijn probleem ook verholpen. Zelf ben ik er ook nog niet achter gekomen wat het nou precies was. Maar super dat je het hebt kunnen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik hierover heb kunnen vinden, na het bekijken van je log, zou het een probleem met de beveiliging en rechten van applicaties/software kunnen zijn geweest.
Als je niet de juiste rechten hebt, administrator, dan start de service/software niet op en loop het systeem vast.
De communicatie tussen MOBO en je videokaart werden dus plat gelegd, door de games.

Dit is in de registry te verhelpen en komt regelmatig voor.

Misschien dat je het kunt testen, dan sta ik je bij!

En altijd alles installeren en uitvoeren als administrator voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Hazimix schreef op hoe verhelp ik dat ? vrijdag 13 mei 2016 @ 09:28:
Wat ik hierover heb kunnen vinden, na het bekijken van je log, zou het een probleem met de beveiliging en rechten van applicaties/software kunnen zijn geweest.
Als je niet de juiste rechten hebt, administrator, dan start de service/software niet op en loop het systeem vast.
De communicatie tussen MOBO en je videokaart werden dus plat gelegd, door de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrispierCrunch
Kan ik er voor zorgen dat allles als adm wordt opgestart ?
Enwat noet ik precies in de reg aanpassen ?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:28:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de link, wel in Engels, het waarom en hoe!

http://blog.ronnypot.nl/?p=843

Succes!
Pagina: 1