Toon posts:

Problemen microSD kaart op LG G3

Pagina: 1
Acties:
  • 1.913 views

Vraag

• Phalaenopsis
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-05-2016
Hallo iedereen,

Sinds december heb ik een LG G3. Ik ben er best tevreden over, alleen heb ik een probleem met de microSD. Vanin het begin verliest de LG steeds connectie met de kaart, alle apps die erop geïnstalleerd stonden worden dan verwijderd van de telefoon (in de plaats staat er het icoontje van android met de naam van de app eronder) en kan ik alles opnieuw gaan installeren. Hetzelfde voor foto's/muziek/... die op de SD kaart staan, ik kan het erop zetten maar op een gegeven moment verliest hij connectie met de kaart en ben ik alle bestanden kwijt. Het gaat even goed en dan ineens herkent de LG de kaart niet meer en ben ik alles kwijt.
Ik heb al geprobeerd de micoSD opnieuw te formatteren via de computer (doe dit via mac, weet niet of dit veel verschil maakt), ik heb hem ook al verschillende keren opnieuw opgestart en de kaart vervangen. Ook al een nieuwe microSD geprobeerd maar dit maakte geen verschil.

Een vriend van mij heeft dezelfde LG en heeft hetzelfde probleem. We vinden niet echt een antwoord, maar aangezien het intern geheugen van de telefoon stilaan op geraakt zijn we toch op zoek naar een antwoord. De GSMs zijn ook al een keer terug binnengebracht voor 'herstel', maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee? Of een idee wat we verder nog kunnen proberen?
Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phalaenopsis
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-05-2016
Niemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:47
Is tijdens de reparatie de SD-kaartlezer in je LG nagekeken? Het klinkt als een issue met dat onderdeel.

Oh, heb je dit al gezien? http://www.tomshardware.c...6642/card-recognised.html

[Voor 32% gewijzigd door Volkan1984 op 01-05-2016 15:20]

• Laughing_Freak
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 25-11-2018
Ik heb hetzelfde probleem bij lg g3 s. Ik heb het eerder laten maken maar hij is opeens weer kapot. Hij zegt wel dat er een microsd is ingebracht maar doet er verder niks mee.

• LocK_Out
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:03
*knip*. Reageer normaal of reageer niet. Hier heeft de poster niks aan.

[Voor 172% gewijzigd door rens-br op 21-10-2016 08:05]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 12:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laughing_Freak schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:03:
Ik heb hetzelfde probleem bij lg g3 s. Ik heb het eerder laten maken maar hij is opeens weer kapot. Hij zegt wel dat er een microsd is ingebracht maar doet er verder niks mee.
Hallo Laughing_Freak,

Welkom op tweakers.

Op tweakers is het wel de bedoeling om wat eigen inzet te tonen voordat je een reactie plaatst. Wil je dus even een nieuw topic aanmaken en vermeld daarin wat je al geprobeerd en gedaan hebt. Op die manier kunnen we je beter helpen. Lees ook Het algemeen beleid nog een keer door, dan weet je wat er er van je verwacht wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee