Mid-Range Game+Stream PC

Pagina: 1
Acties:

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
League of Legends Spelen + Livestreamen + Recorden (OBS Studio). Ook games zoals dark souls 3 spelen (livestreamen/opnemen indien mogelijk)

Wat mag het systeem gaan kosten?
nu 700 Euro, als de nieuwe GPU's uitkomen wil ik een sterkere GPU overwegen (400€ range)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, monitor en HDD aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijke GPU + CPU,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, maar dat is op het moment het enige logische

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet veel uit, maar warmte wel. Vooral in de zomer word het op de game kamer WARM en dan staat de airco dus ook aan. Stroom kosten tellen in dat geval wel aan

Ga je overklokken?
Nee, je betaalt een premium voor vrij weinig meer (imo)

Wat verwacht je van ons?
Ik wil de meeste Bang-for-the-Buck natuurlijk. Ook is mijn vraag of de CPU wel sterk genoeg zijn voor Streamen/Recorden/Spelen tegelijk en of het in het geval van League of Legends veel voordeel zal hebben om een i7-6700 te pakken

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 80,95€ 80,95
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 126,-€ 126,-
1Phanteks Eclipse P400 - Zwart€ 65,-€ 65,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 32,95€ 32,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,80

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
pricewatch: Crucial BX200 240GB misschien een idee? scheelt weer ongeveer 20 euro.
je voeding is van goede kwaliteit, maar omdat de nieuwe lijn gpu's veel efficienter qua stroom zullen worden kan je ook voor een goede 450 gaan. bijv de pricewatch: Corsair CX450M goede kwaliteit, en ook nog eens mooie kabels :) Verder is een i7 geen overbodige luxe als je wilt streamen en of recorden. daarbij komt namelijk ook nog het edit gedeelte.je zou dan tijdelijk op de igpu van de i7 kunnen spelen. die trekt league nog wel, maar dark souls niet.

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-11 21:10

wiLLius

Extreme OC

Als je via de CPU streamed dan is een i7 geen overbodige luxe!

Je kan ook met GPU software streamen met de laatste generaties nVidia en AMD, werkt prima, maar heeft bij lange na niet de opties van bijvoorbeeld OBS, qua overlays en dergelijken.

hwbot; wiLLius

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-12 16:09
Streamen en recorden via de GPU kan tegenwoordig ook gewoon met OBS (zowel Nvidia als AMD), dus dat zou sowieso geen probleem moeten zijn. Tenzij je veel waarde hecht aan het snel kunnen renderen van je opnames achteraf lijkt een i7 me niet noodzakelijk.

Zelf heb ik behoorlijk wat gebruik gemaakt van het streamen/opnemen via de GPU (R9 290 i.c.m. een FX8350) en dat werkte altijd uitstekend terwijl het destijds nog via een losse plugin gedaan moest worden in OBS.

Persoonlijk zou ik gaan voor een wat sterkere GPU en de CPU gewoon zo houden, de i5 dus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/unLLE49.png
Zoals je ziet staat hier de AMD encoder, wanneer je Nvidia gebruikt kun je die uiteraard ook selecteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Jacco_vdP op 28-04-2016 14:46 . Reden: Verkeerde link afbeelding ]

• Danny Phantom
  • Niet online
Willius schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:36:
Als je via de CPU streamed dan is een i7 geen overbodige luxe!

Je kan ook met GPU software streamen met de laatste generaties nVidia en AMD, werkt prima, maar heeft bij lange na niet de opties van bijvoorbeeld OBS, qua overlays en dergelijken.
Wat voor beperkingen heeft dat voor de overlays dan? (ik gebruik obs studio)
robogeeka schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:00:
pricewatch: Crucial BX200 240GB misschien een idee? scheelt weer ongeveer 20 euro.
je voeding is van goede kwaliteit, maar omdat de nieuwe lijn gpu's veel efficienter qua stroom zullen worden kan je ook voor een goede 450 gaan. bijv de pricewatch: Corsair CX450M goede kwaliteit, en ook nog eens mooie kabels :) Verder is een i7 geen overbodige luxe als je wilt streamen en of recorden. daarbij komt namelijk ook nog het edit gedeelte.je zou dan tijdelijk op de igpu van de i7 kunnen spelen. die trekt league nog wel, maar dark souls niet.
Over een lichtere PSU had ik niet eens nagedacht, ik had gewoon 550 gedaan om zo AMD open te houden terwijl die gewoon met zuinigere kaarten gaan komen.
Ook die SSD zal al voor mij een verbetering zijn (ik heb altijd met HDD's gespeeld) ook al is hij minder dan snel dan de 850 evo.

Ik zou ook een i7 kunnen pakken met gewoon die 750ti, kan ik iig op low dark souls gaan spelen :p
Jacco_vdP schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:45:
Streamen en recorden via de GPU kan tegenwoordig ook gewoon met OBS (zowel Nvidia als AMD), dus dat zou sowieso geen probleem moeten zijn. Tenzij je veel waarde hecht aan het snel kunnen renderen van je opnames achteraf lijkt een i7 me niet noodzakelijk.

Zelf heb ik behoorlijk wat gebruik gemaakt van het streamen/opnemen via de GPU (R9 290 i.c.m. een FX8350) en dat werkte altijd uitstekend terwijl het destijds nog via een losse plugin gedaan moest worden in OBS.

Persoonlijk zou ik gaan voor een wat sterkere GPU en de CPU gewoon zo houden, de i5 dus.

[afbeelding]
Zoals je ziet staat hier de AMD encoder, wanneer je Nvidia gebruikt kun je die uiteraard ook selecteren.
Ik record en upload nu met een i5-4200u (1080p -> 720p15fps) en dat gaat redelijk, 5 minuten om een video van 30 minuten te uploaden (kan die instellingen niet eens hoger doen zonder League onspeelbaar te maken). Al een desktop i5 zal dus al een goede verbetering zijn, maar eerlijk gezegd lijkt me een i7-6700 toch fijner al is het enkel zodat ik er zeker van ben dat ik kan streamen (al zou ik ook een xeon variant met passend mobo kunnen pakken waardoor het ong 20€ goedkoper word dan een 6700 met hetzelfde mobo als nu)

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-11 21:10

wiLLius

Extreme OC

Danny Phantom schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:37:
[...]

Wat voor beperkingen heeft dat voor de overlays dan? (ik gebruik obs studio)
Nou, OBS kan je overlays gebruiken. In Shadowsplay (nVidia) en AMD Gaming Evolved niet. Enkel de game+evt webcam.

Is dus erg gelimiteerd. Maar mits je dus geen gebruik maakt van overlays enzo prima. Scheelt weer een duit op je processor. Gezien je dan voor een i5 kan gaan ipv i7.

hwbot; wiLLius

• Danny Phantom
  • Niet online
Willius schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:45:
[...]

Nou, OBS kan je overlays gebruiken. In Shadowsplay (nVidia) en AMD Gaming Evolved niet. Enkel de game+evt webcam.

Is dus erg gelimiteerd. Maar mits je dus geen gebruik maakt van overlays enzo prima. Scheelt weer een duit op je processor. Gezien je dan voor een i5 kan gaan ipv i7.
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat je in de obs instellingen de GPU ging gebruiken. Ik wil zeker enkele overlays gebruiken. (laatste Sub/volger, soort skin voor over de game)
Denk dat ik dus gewoon een i7/xeon ga nemen, dan kost het maar iets meer en door kleine besparing en op voeding en SSD is er al wat wat van de prijs die ik eerst voor i7 in gedachte had afgegaan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 313,95€ 313,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,90

Beide zijn vrijwel gelijk en omdat ik een GPU neem ben ik geen uitgangen op het MOBO nodig en geen iGPU (al kunnen beide soms best handig zijn)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 v5 Boxed€ 270,50€ 270,50
1Gigabyte GA-X150-PLUS WS€ 106,92€ 106,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 377,42

Lijstje wat ik nu in gedachte heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X150-PLUS WS€ 106,92€ 106,92
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 32,95€ 32,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,02

• Jacco_vdP
Wat ik dus probeerde duidelijk te maken Is dat OBS tegenwoordig gewoon ondersteuning heeft voor de GPU encoding. GPU's hebben een aparte chip hiervoor waardoor de CPU of GPU die je hebt verder qua performance niets uitmaakt.

Wanneer je GPU encoding gebruikt ga je dus geen verschil merken tussen een i5 of een i7. Ter vergelijking, ik kan 1080p@60fps@50mbit recorden terwijl mijn CPU een flink stuk minder is dan de i5 uit je eerste lijstje.

• Danny Phantom
  • Niet online
Jacco_vdP schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:41:
Wat ik dus probeerde duidelijk te maken Is dat OBS tegenwoordig gewoon ondersteuning heeft voor de GPU encoding. GPU's hebben een aparte chip hiervoor waardoor de CPU of GPU die je hebt verder qua performance niets uitmaakt.

Wanneer je GPU encoding gebruikt ga je dus geen verschil merken tussen een i5 of een i7. Ter vergelijking, ik kan 1080p@60fps@50mbit recorden terwijl mijn CPU een flink stuk minder is dan de i5 uit je eerste lijstje.
Kun je daar dan ook gewoon de overlays etc bij gebruiken? en wat voor games record/stream je dan?

Is dat trouwens ook beschikbaar voor de 750ti die ik voor tijdelijk wil doen? Anders ga ik kijken naar een gtx 950 die ik dan later alsnog verkoop/weg geef/ruil

[ Voor 11% gewijzigd door Danny Phantom op 28-04-2016 21:57 ]

• Jacco_vdP
Ja, je kunt gewoon volledig gebruik maken van alle opties in OBS. Als je wilt kan ik het één en ander even voor je demonstreren (met onder andere GTA V zodat je duidelijk kunt zien dat het niet uit gaat maken hoe zwaar de game is), stuur me dan even een pb met je steam username zodat ik je even toe kan voegen.

Of het werkt met de 750ti weet ik niet 100% zeker, maar als die kaart ondersteuning heeft voor Shadowplay is dat geen probleem.

http://www.geforce.com/ge...ience/system-requirements
Zo te zien zou het met de 750ti geen enkel probleem moeten zijn.

http://developer.amd.com/...-video-coding-engine-vce/
Hier kun je de AMD kaarten vinden met ondersteuning voor hardware encoding, kon even geen duidelijker overzicht vinden dan dit, maar de nieuwere kaarten hebben ondersteuning voor een nieuwere versie, maar die staan niet in deze tabel.

EDIT:
Ik kwam erachter dat ik een tijd terug Youtube Gaming getest had door wat te streamen, dit kun je eventueel hier vinden:
YouTube: YouTube Gaming

[ Voor 11% gewijzigd door Jacco_vdP op 29-04-2016 16:18 . Reden: Voorbeelden toegevoegd ]

• Danny Phantom
  • Niet online
Bedankt!

Ik ga voor dit lijstje en straks upgrade GPU:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X150-PLUS WS€ 106,35€ 106,35
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 30,95€ 30,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 711,45

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

Willius schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:45:
[...]

Euh, OBS ondersteunt gewoon NVCE, Quicksync en Shadowplay. En dat doet het ondertussen al meer als een jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 29-04-2016 23:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1