Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimHez
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02-2023
Hallo,

Ik heb een vraag over windows 10 op de Lumia 640 en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb nu een Lumia 920 met windows 10. Ik vind het een prachtige telefoon, vele nieuwe Lumias missen helaas features die deze telefoon wel heeft. Echter, de 920 krijgt niet meer de nieuwste windows 10 updates. Dat zorgt ervoor dat ik naar een andere telefoon aan het kijken ben. Windows 10 draait wel prima maar er zijn toch regelmatig rare vastlopers, of zaken die niet reageren.

Logische opvolger zou de 950 zijn maar het uiterlijk vind ik niet zo mooi, dit is beter bij de 640. Mede door de prijs vind ik dit een interessant toestel. Als ik naar benchmarks kijk of videos op youtube lijkt deze echter ongeveer even snel als de 920. Deze reviews/videos zijn echter allemaal met windows phone 8 gemaakt. Verschil is natuurlijk dat de 640 de nieuwste windows 10 kan draaien en daarin misschien beter en soepeler kan draaien dan de 920.

Nu is mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met soortgelijke overstap? Draait windows 10 op de 640 wel soepel? Ik ben niet helemaal tevreden met windows 10 op de 920, als dit bij de 640 hetzelfde is zou me dat nogal tegenvallen.

Alvast bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik had destijds een Lumia 820 en Lumia 720, en ben overgestapt naar een L735. De L820 heeft volgens mij dezelfde Soc als de L920.

Mijn ervaring is dat de L735 flink soepeler werkte dan zowel de 820 als 720. Ik zat destijds met hetzelfde, vond ze beide te traag worden en de Soc zou op papier niet veel sneller zijn, maar ik was blij verrast. Nog steeds overigens, waar de x20's merkbaar trager werden blijft deze wel gewoon soepel werken.

(De 735 heeft overigens dezelfde Soc, ram en resolutie als de 640, dus dat zou gelijk moeten zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door Brazos op 27-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Genoeg ervaringen in het 640 topic? Maar hier een 640 op TH2, zeer snappy en werkt naar behoren. Zou wel aanraden om na de update naar de laatste build een harde reset te doen en geen backup uit 8.1 terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 22:24

superblaag

Mooi spul hoor!

Deze week van de 920 naar de 640 gegaan.

Op papier zijn er misschien logischere opvolgers voor de 920.
Het enige wat ik denk te missen is de cameraknop.

Voor de rest is alles sneller en " beter"!
WhatsApp opent sneller en bij de andere programma's ook minder laadtijden.

Jammer vind ik dat er geen foto in glance/glimp te kiezen is.
Ook werkt het scherm minder goed met handschoenen aan.

Maar voor de rest is alles een verademing!
Windows 10 is ook prettig en als zakelijke gebruiker is de mail-client top!

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimHez
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02-2023
Thanks voor de reactie! Het ziet er naar uit dat de 640 best interessant is ;)

Ik ga kijken of ik hem ergens kan proberen en dan kopen als hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is mooi, dan kan je verder in [Lumia 640 en 640XL] Ervaringen en discussie en gaat dit topic dicht

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.