Headset aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Ik zoek een?
Headset voor muziek en gamen - dus ook voicechat.
Ik heb 0 ervaring met headsets, ik gebruik nu een of ander Trust ding van 8 jaar oud die ooit een paar euro kostte, en iedereen klaagt over de kwaliteit van de microfoon. Het ding doet ook pijn aan mijn oor/hoofd.

Wat is je budget?
Prijs-kwaliteit vind ik belangrijker dan een bepaalde prijs.. maar geen 100+ euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen ervaring met headsets, vandaar dit topic.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het liefst zou ik een draadloze headset willen gebruiken, maar ik hoor veelal dat dit tenkoste gaat van de kwaliteit.

Ik heb zelf gekeken naar:

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative Sound Blaster EVO Wireless€ 63,56€ 63,56
1Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless V2.0€ 87,-€ 87,-
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 70,55€ 70,55
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 63,84€ 63,84
1Steelseries Siberia V2 Wit€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 354,90

Maar overal lopen de pro's en con's door elkaar. Wie kan mij helpen bij een keuze?
Ik ga vandaag naar de mediamarkt om er eens een aantal te proberen.

Alvast bedankt!

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Mystikal

It never hurts to help!

Misschien iets wat je zelf nog kan gebruiken als 'filter' of je usb of minijack wilt hebben?
Wil je ook een microfoon hebben?
Draadloos zou ik persoonlijk niet doen, i.v.m. het feit dat je dan altijd met accu-duur zit.
Draagcomfort is ook ERG belangrijk, dus uitproberen is zeker een goede actie!

Basement Bios ---- Exo-S

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ThisGuy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:21:

Maar overal lopen de pro's en con's door elkaar. Wie kan mij helpen bij een keuze?
Ik ga vandaag naar de mediamarkt om er eens een aantal te proberen.

Alvast bedankt!
Je geeft zelf al de oplossing om de beste te vinden;

Zelf uitproberen is namelijk de enige manier om vast te stellen;

of die lekker zit en
of die lekker klinkt

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Ben altijd erg blij geweest met mijn Plantronics 780. Heb nou een Senheiser 363 maar moet zeggen dat de geluids kwaliteit niet erg veel verschilt. Zou het prijs verschil er niet mee kunnen rectificeren.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mystikal schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:07:
...
Draadloos zou ik persoonlijk niet doen, i.v.m. het feit dat je dan altijd met accu-duur zit.
...
Oneens.
Headsets van gerenommeerde merken, noem een Corsair of Logitec, gaan als je fletse kleurtjes en dergelijke uit zet, met gemak een "werk"dag door.
Ik draai bijvoorbeeld met gemak 20 uur op mijn pricewatch: Corsair Gaming VOID Wireless als ik de lichtshow achterwegen laat (heb hem op mijn hoofd, zit alleen op een kamer, waarom nodig?).
's Avonds computer en headset uit, stroomkabel in headset, volgende ochtend weer kabeltje er uit en headset aan. Gevolg: hele dag genieten van vrije bewegingen.
Echter betaal je daar wel wat meer voor.

Informaticus of vakkundig Googler?

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Het is de Kingston HyperX Cloud II geworden. Was naar de mediamarkt geweest, hier heb ik de logitech g230 kunnen testen, en de steelseries siberia 200 kunnen opzetten, maar veel andere testmogelijkheden waren er niet. Ik heb me verder verdiept in de specificaties en reviews van een aantal headsets, en de kingston lijkt me mijn beste keuze voor de verschillende oorkussens, geluidskwaliteit en comfort zoals ik meerdere hoor. De microfoon eraf en het is een normale headset, dat vind ik ook een plus punt. Hopelijk zit hij me wel fijn maar daar ga ik wel van uit. :-) Bedankt voor jullie reacties!

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Pagina: 1