Dell Poweredge T130 (5799) (€ 533,-)als Desktop gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

• ChrisL1971
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:09
Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe leuke desktop met beetje power i7 6700 of vergelijkbaar om een spelletje op te doen maar voornamelijk mee te werken (word/excel/mail ect) en een enkele keer wat uit te proberen VMware / Linux. Waar ik naar opzoek ben is veel CPU voor weinig, redelijk recente hardware en zelf nog een beetje kan uitbreiden (SSD/Video kaart) .

Nu kwam ik tegen: pricewatch: Dell Poweredge T130 (5799)

Leuk voor thuis? of niet praktische.

chris

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Wat wil je met een i7 in een bak voor office, wat gamen en een beetje VM? Kijk eens naar wat andere topics hierover of in de BBG.

De xeon in die bak is equivalent aan een i5, want heeft geen Hypertreating, zit qua snelheid ergens tussen i5 6400 en i5 6500 in.

Het is een serverbak, dus waarschijnlijk veel meer herrie dan je zou willen, het moet namelijk degelijk zijn en stil is minder belangrijk.

Er zit ECC-geheugen in, dus of je moet er duurder ECC-geheugen bijgooien als je meer wilt dan 4 GB, of je moet uitzoeken of hij ook zonder ECC-geheugen werkt en de bestaande lat wieberen en verkopen.

Je zult er sowieso nog een gpu bij moeten stoppen, tenzij je genoegen neemt met een matrox g200 (uit 1998, kon het niet laten) met vga-aansluiting ( volgens Tweakers pricewatch, op de Dellsite kan ik dat niet terugvinden) Voeding is 290 watt, aansluitingen voor pci-e is onbekend.

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 19:38

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!

Dit topic is gesloten.