Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van intel vind ik dat de skylake processor compatibel is met DDR4-1866/2133 of DDR3L-1333/1600 @ 1.35V

Kan ik echter ook ddr3 geheugen in de vorm van FURY Memory White - 8GB Module - DDR3 1866MHz CL10 DIMM (@1.5V) gebruiken bij deze processor of zou dit de processor kunnen beschadigen of performance doen dalen tijdens gamen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5V geheugen kan de geheugencontroller in de cpu beschadigen. Dat valt buiten de garantie van Intel dus geheel op eigen risico.
Heb je het ddr3 geheugen al en op welk moederbord wil je het gebruiken. DDR3 verkoopt vrij makkelijk zodat je zelf een ddr4 setje aan kan schaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

De L in DDR3L is hier cruciaal. Alles op een hoger voltage dan 1.35V kan je CPU om zeep helpen. Beter combineer je het zoals gesuggereerd met DDR4. Prijzen van DDR3 en DDR4 zijn nagenoeg gelijk en je kan het nog jaren meenemen met upgrades. DDR3 en Skylake zijn wat mij betreft een schande voor een tweaker :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moederbord is hier inderdaad relevant - DDR3(L) en DDR4 hebben verschillende slots, dus het is het een of het ander.

En 1.5V geheugen wil je niet gebruiken. Nog los van de risico op beschadiging werkt het vaak zat simpelweg niet, zie bijv dit topic:
corsair RAM PC freeze

Sowieso, in geval van twijfel altijd de QVL van het moederbord aanhouden, zeker als je out-of-spec wilt werken (1.5V RAM is je CPU overvolten :o ). Staat exact deze DIMM in de QVL? Dan kun je het overwegen. Maar ik zou zoals gezegd nooit 1.5V DDR3 aanraden bij Skylake, sterker nog, gewoon die zut verkopen en DDR4 kopen. Kun je ook gelijk een DDR4 mobo kopen etc.

Oslik blyat! Oslik!