Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Suc6
Concrete Loop Watercooling
Of zou ik beter een goedkope 2de hands UW disk kunnen kopen en die de bus laten terminaten?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
De kabels die jij bedoelt met een terminator aan het einde worden bv. veel in Compaq servers gebruikt.
Nope, een U2W chain moet (om op 80 MB/s te werken) volledig U2W zijn, ook de terminator, en voor UW devices heb je als het goed is een aparte bus. Misschien kan je wel een UW schijf in je U2W chain zetten, maar volgens mij gaat dat niet goed.Op zondag 24 juni 2001 00:52 schreef zonoskar het volgende:
Of zou ik beter een goedkope 2de hands UW disk kunnen kopen en die de bus laten terminaten?
edit: Ik zie dat je een UW kaart hebt, dan kan het wel denk ik. Ik heb nog wel een UW 4,3 GB 7200 RPM Quantum liggen, maar die is denk ik duurder dan een UW terminator
zelf heb ik 3 U160 disken ook op een 2940, ik heb op die disken een jumper 'terminate' zitten, op de laatste disk dus, en de controller zelf termineert ook
dit werkt al jaren prima,
A wise man's life is based around fuck you
Scsi moet geterminated zijn. dit kan door verschillende manieren:Op zondag 24 juni 2001 09:43 schreef zwelgje2 het volgende:
je hebt toch geen terminator aan het einde van de kabel nodig als je de U160 disk aansluit op een 2940UW controller, je maakt dan immers geen gebruik van de U2W mogelijkheden (of hoger) je werkt dan in UW mode,
zelf heb ik 3 U160 disken ook op een 2940, ik heb op die disken een jumper 'terminate' zitten, op de laatste disk dus, en de controller zelf termineert ook
dit werkt al jaren prima,
-ingabakken in apparaat (met jumper)
-als er geen kabel aan zit door je scsi kaart (als je uw scis niet gebruikt wordt deze dus automatisch geterminated
-door een actieve terminator (deze het stroom nodig
-en door een passieve terminator (geens troom
de meeste u2w /u160 /u320 hdd's hebben de optie 1 niet en moet dus met een apparte terminator geterminated worden. Deze moet los bijgekocht worden (tenzij je een retail u2w adapter koopt).
quantum atlas (ik heb IV) het dit ook nodig.
if broken it is, fix it you should
Do as I say, don't do as I do.
A wise man's life is based around fuck you
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Geen RW's voor zover ik weet.Op maandag 25 juni 2001 08:36 schreef zonoskar het volgende:
Zijn er geen mooie CD-RW's met UW-SCSI aansluiting. Ik moet toch binnenkort een nieuwe. Dat zou mooi uitkomen (wel duur)
Plextor heeft daarentegen wél een CD-ROM met UW-aansluiting!
http://www.plextor.com/english/products/ultraplex_wide.html
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Simpel : Je pakt een PXW12 en zet er een verloopje op. Ik heb ook zo'n dingetje liggen hier, je stopt het in je brander en je hebt een UW aanluiting. Als het goed is blijf je ook het snelste protocol op de bus gebruiken (tenzij je natuurlijk je CDRW aanstuurt, die blijft UltraSCSI). Dat verloopje zat bij een HP tapestreamer.Op maandag 25 juni 2001 08:36 schreef zonoskar het volgende:
Zijn er geen mooie CD-RW's met UW-SCSI aansluiting. Ik moet toch binnenkort een nieuwe. Dat zou mooi uitkomen (wel duur)
Zit er trouwens op je kaart niet gewoon een UltraSCSI aansluitng ?
Verwijderd
Het zonde om een U2W-HD niet ten volle te benutten.Op zondag 24 juni 2001 09:58 schreef Bart-01 het volgende:
En ja als je die 2940UW gebruikt kun je ook gewoon een oud uw schijfje aan het einde van de kabel zetten en die terminaten. Doe ik zelf ook werkt prima. En omdat de u2w schijven aan een uw adapter hangen doen ze toch maar max 40 mb/s.
Maar als het niet anders kan.
ten eerste is die kaart niet hoger dan 40 MB/s dus je kan je 80 MB/s u2w zowieso niet ten volle benutten.Het zonde om een U2W-HD niet ten volle te benutten.
Maar als het niet anders kan.
ten 2e komt een atlas IV u2w nooit op de 40 MB/s transfer rate dus je zal het niet gauw merken dat je een tragere controller hebt.
(die 80 MB/s bandbreedte bij u2w en die 160 MB/s bij u160 hebben alleen zin voor als je meerdere schijven op je controller aangesloten hebt, een enkele schijf trekt nooit zoveel MB/s )(snelste scsi hd qua transfer rate, cheetah 73 LP, komt niet boven de 52 MB/s !)
Verwijderd
SMVS volgens mij klopt dat niet.Op dinsdag 26 juni 2001 18:10 schreef smvs het volgende:
[..]
ten eerste is die kaart niet hoger dan 40 MB/s dus je kan je 80 MB/s u2w zowieso niet ten volle benutten.
ten 2e komt een atlas IV u2w nooit op de 40 MB/s transfer rate dus je zal het niet gauw merken dat je een tragere controller hebt.
(die 80 MB/s bandbreedte bij u2w en die 160 MB/s bij u160 hebben alleen zin voor als je meerdere schijven op je controller aangesloten hebt, een enkele schijf trekt nooit zoveel MB/s )(snelste scsi hd qua transfer rate, cheetah 73 LP, komt niet boven de 52 MB/s !)
Ik heb U2W-systeem met een U2W Tekram controller + U2W IBM HD.
Daarnaast heb ik ook een UW systeen.
Als ik een AB vergelijking houd moet ik tot de conclusie komen dat het U2W-systeem op alle fronten stukken sneller is dan de UW-systeem.
Volgens SMVS had ik net zo goed geen U2W kunnen aanschaffen.
Zucht....Heb je de beide schijven wel op een apparte ID gegooid?Op zondag 24 juni 2001 00:10 schreef zonoskar het volgende:
Hi, ik heb 2 Quantum Atlas-V's, ze 'hangen' aan een AHA-2940-UW hostadpater. Nu heb ik een probleem, ik kan beide HDDs nl. niet tegelijk aan de kabel hangen, want dan worden beide niet herkend door windows. Ook fdisk gaat over z'n nek (exit meteen). Nou dacht ik dat ik de bus getermineert had, maar volgens dit stukje van de maxtor site:
[..]
De 2 Atlas disks zijn de enige devices op de UW bus, dus het lijkt erop dat ik een extra terminator nodig heb, maar waar haal ik zoiets en klopt dit eigenlijk wel?
Want dan is het logisch dat windows ze allebei niet herkent als ze allebei zijn aangesloten.
Is maar een ideetje hoor....