Hallo allemaal,
ik heb sinds een maandje het plan om een bluetooth speaker te maken. Dus; alle onderdelen besteld in de hoop dat een kennis van mij (Die wel wat met elektra kan) het wel zou oplossen, maar die weet er geen raad mee.
Dit is wat ik heb:
Accu: 12v 3000mAh li-ion accu
Versterker:: TDA9492 50+50w bluetooth versterker
- Voltmeter
- 3 SPST schakelaars
- en als connector (om er vanaf buiten de speaker aan te komen) heb ik deze.
Ik wil het volgende scenario creëeren:
Ik wil de speaker kunnen gebruiken zonder accu (dus via 230 naar 12v stekker)
ik wil de speaker kunnen gebruiken met accu
En dat allemaal met 1 druk op de knop.
De uiteindelijke bedoeling is dus dat ik op elk moment kan kiezen of ik de stekker erin wil doen of hem op de accu wil laten draaien zonder dat ik een cyclus met de accu maak. (als ik de accu niet gebruik)
ook wil ik de mogelijkheid om de voltmeter uit te schakelen wanneer ik de accu niet gebruik.
en natuurlijk een schakelaar om de gehele speaker uit te zetten.
de oplossing is waarschijnlijk heel simpel maar ik denk dat ik beter het meteen goed kan doen.
op internet heb ik al gezien dat ik het misschien met een SPDT schakelaar kan doen, maar ik kom er niet uit (echte beginner)
Dus bij deze, als iemand zin heeft om me een handje te helpen of zelfs een schema hiervoor te tekenen: zal erg gewaardeerd worden.
Alvast bedankt,
Bram
ik heb sinds een maandje het plan om een bluetooth speaker te maken. Dus; alle onderdelen besteld in de hoop dat een kennis van mij (Die wel wat met elektra kan) het wel zou oplossen, maar die weet er geen raad mee.
Dit is wat ik heb:
Accu: 12v 3000mAh li-ion accu
Versterker:: TDA9492 50+50w bluetooth versterker
- Voltmeter
- 3 SPST schakelaars
- en als connector (om er vanaf buiten de speaker aan te komen) heb ik deze.
Ik wil het volgende scenario creëeren:
Ik wil de speaker kunnen gebruiken zonder accu (dus via 230 naar 12v stekker)
ik wil de speaker kunnen gebruiken met accu
En dat allemaal met 1 druk op de knop.
De uiteindelijke bedoeling is dus dat ik op elk moment kan kiezen of ik de stekker erin wil doen of hem op de accu wil laten draaien zonder dat ik een cyclus met de accu maak. (als ik de accu niet gebruik)
ook wil ik de mogelijkheid om de voltmeter uit te schakelen wanneer ik de accu niet gebruik.
en natuurlijk een schakelaar om de gehele speaker uit te zetten.
de oplossing is waarschijnlijk heel simpel maar ik denk dat ik beter het meteen goed kan doen.
op internet heb ik al gezien dat ik het misschien met een SPDT schakelaar kan doen, maar ik kom er niet uit (echte beginner)
Dus bij deze, als iemand zin heeft om me een handje te helpen of zelfs een schema hiervoor te tekenen: zal erg gewaardeerd worden.
Alvast bedankt,
Bram
[ Voor 25% gewijzigd door bram_28 op 23-04-2016 02:54 ]