Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Heb sinds kort een Raspberry Pi3.
Hiermee feed ik data naar FlightRadar24, PlaneFinder & Flightaware.
Signalen vang ik op via een USB DVB-T stick.
De Pi ligt derhalve op zolder met de antenne achter het raam aldaar voor een goed signaal.
Wellicht dat ik t.z.t nog eens een goede buiten antenne op het dak zet.

Ik zou ook graag mijn slimme meter uitlezen. Die bevind zich echter in de meterkast.
De slimme meter kabel heeft aan de ene kant RJ11 en aan de andere kant USB.

Ik wil eigen geen 2e PI aanschaffen om in de meterkast te leggen.
Derhalve zoek ik een handige/voordelige manier om het signaal van de slimme meter bij de PI te krijgen.

Bij de Pi heb ik nog een spare UTP aansluiting zitten in een WCD..

Ik kwam dit draadje tegen met een mogelijke oplossing, helaas de e-bay links zijn allemaal dood:
USB verlengen via netwerk

Ik zie 2 manieren (geen idee wat gaat werken...)
Via een RJ45 verleng doosje, sluit ik een RJ11 stekker aan direct op de slimme meter. Het signaal loopt nu vanuit de slimme meter, via RJ11, naar de RJ45 kabel, richting mijn WCD.
Daar sluit ik vervolgens de RJ11->USB kabel op aan en plug die in PI zodat de software er mee aan de slag kan.

Of ik ga werken met USB over Ethernet zoals in het topic wat ik aanhaalde werd besproken.

Echter heb ik geen idee wat wijsheid is. Wie kan mij hierin adviseren?
Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden die ik nog niet heb gevonden.

Alternatief idee, antenne kabel verlengen?
Anoniem: 111246 in "Slimme meter uitlezen, middels lange kabel, mogelijkheden?"

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 111246 op 30-04-2016 10:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

USB is gemaakt voor afstanden tot 5 meter. Dus ik zou niet verwachten dat je na 11 meter kabel en 2 verlooppluggen nog een leesbaar signaal over hebt :P

Misschien te Obvious ? maar beb je al eens geprobeerd hoe goed de dvb-ontvanger werkt als je deze bij de slimme meter legt ?

[ Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 22-04-2016 17:14 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zou http://www.amazon.de/dp/B...17221_31005211_3p_M3_dp_1 kunnen gebruiken om het USB signaal te verlengen over een netwerkkabel, deze kabel mag hierbij niet op bijv. een switch aangesloten worden, het moet rechtstreeks tussen de modules omdat er hier geen sprake is van netwerkstandaarden.

Overigens wel een opmerking, aangezien ik ervaring heb met deze oplossing: Dataverkeer wil prima over een lange afstand, maar voeding zou ik niet doen. Toen ik over een 25m lange netwerkkabel een Arduino probeerde te verbinden met een pc kwam de data (na het fixen van de voeding) netjes over, herprogrammeren lukte zelfs, alleen ging het m.b.t. voeding mis. Heb uiteindelijk aan de kant van de Arduino een aparte voeding moeten gebruiken. Mogelijk was de spanningsval net iets te hoog.

Je kan ook voor een draadloze oplossing gaan, maar dan heb je niets aan de USB-kabel die je nu hebt. Er staan nogal wat howto's her en der hoe je zelf een P1-kabel kan maken die op de Rx van een Arduino/RPi aangesloten wordt. I.p.v. zo'n kabel direct aan te sluiten zou je een APC220 transceiver set in kunnen zetten om het signaal te verlengen. Een USB-adapter voor aansluiten op de Pi/pc wordt meegeleverd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:54:
Via een RJ45 verleng doosje, sluit ik een RJ11 stekker aan direct op de slimme meter. Het signaal loopt nu vanuit de slimme meter, via RJ11, naar de RJ45 kabel, richting mijn WCD.
Daar sluit ik vervolgens de RJ11->USB kabel op aan en plug die in PI zodat de software er mee aan de slag kan.
Dat zou volgens mij goed moeten gaan. Je verlengt de kabel met het seriële signaal, dat kan een flinke afstand overbruggen, pas op zolder converteer je met de rj11 naar usb kabel naar usb.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heuveltje schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:09:
USB is gemaakt voor afstanden tot 5 meter. Dus ik zou niet verwachten dat je na 11 meter kabel en 2 verlooppluggen nog een leesbaar signaal over hebt :P

Misschien te Obvious ? maar beb je al eens geprobeerd hoe goed de dvb-ontvanger werkt als je deze bij de slimme meter legt ?
Die heeft dan een stuk minder ontvangst dan wanneer deze op zolder staat.
Aangezien die dvd-ontvanger de ADS-B signalen van vliegtuigen moet opvangen, is een hogere plaats (met zo veel mogelijk 'line of sight' en zo min mogelijk wanden/vloeren/etc, het beste.
Raven schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:09:
Je zou http://www.amazon.de/dp/B...17221_31005211_3p_M3_dp_1 kunnen gebruiken om het USB signaal te verlengen over een netwerkkabel, deze kabel mag hierbij niet op bijv. een switch aangesloten worden, het moet rechtstreeks tussen de modules omdat er hier geen sprake is van netwerkstandaarden.

Overigens wel een opmerking, aangezien ik ervaring heb met deze oplossing: Dataverkeer wil prima over een lange afstand, maar voeding zou ik niet doen. Toen ik over een 25m lange netwerkkabel een Arduino probeerde te verbinden met een pc kwam de data (na het fixen van de voeding) netjes over, herprogrammeren lukte zelfs, alleen ging het m.b.t. voeding mis. Heb uiteindelijk aan de kant van de Arduino een aparte voeding moeten gebruiken. Mogelijk was de spanningsval net iets te hoog.

Je kan ook voor een draadloze oplossing gaan, maar dan heb je niets aan de USB-kabel die je nu hebt. Er staan nogal wat howto's her en der hoe je zelf een P1-kabel kan maken die op de Rx van een Arduino/RPi aangesloten wordt. I.p.v. zo'n kabel direct aan te sluiten zou je een APC220 transceiver set in kunnen zetten om het signaal te verlengen. Een USB-adapter voor aansluiten op de Pi/pc wordt meegeleverd.
Power hoeft er niet over, de Pi heeft zelf een voeding via de mini-usb aansluiting & adapter.
Zelf een P1-kabel knutselen is niet iets waar ik goed in ben, vandaar ook dat ik zo een kant en klaar ding wil hebben. APC220 transceiver zegt me ook helemaal niets. ;)
u_nix_we_all schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:18:
[...]

Dat zou volgens mij goed moeten gaan. Je verlengt de kabel met het seriële signaal, dat kan een flinke afstand overbruggen, pas op zolder converteer je met de rj11 naar usb kabel naar usb.
Is dat geen probleem dan voor het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:24:
[...]

Is dat geen probleem dan voor het signaal?
In theorie kan een rs232 signaal wel tot 100 meter ver komen. Maar omdat je waarschijnlijk TTL (5v) signalen gebruikt, en geen 12v, ben ik er niet 100% zeker van.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 13:54

ThaHandy

Discovery Channel

serial over lan (bijv. WIZ107/VRM04) of serial over wifi? (bijv. ESP8266/VRM04)

Oje kan kan je het TTL signaal converteren naar RS485/422 om de lengte te overbruggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Je geeft zelf aan dat een 2e Pi niet echt een optie is, maar naar mijn mening is dat de toch echt de makkelijkste optie. Dat uitlezen van de meter is ook dusdanig simpel qua rekenkracht, dat een Pi zero al afdoende zou zijn (mocht je er 1 te pakken kunnen krijgen).

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
ESP8266?

Tom-Z in "Het grote ESP8266 topic"

Je kan relatief simpel zelf iets maken wat de data pushed naar je PI, of je pi het laten ophalen vanaf je ESP8266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:52
Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:54:
Wat je hier schetst is bijna goed, je kunt alleen niet zomaar een RJ11/RJ45 naar USB kabel gebruiken, maar het moet een FTDI kabel zijn (met o.a. weerstand), anders kun je de data niet uitlezen. Die kun je o.a. hier halen, maar ook prima via Tweakers V&A (iets goedkoper) ;)

Ik heb zelf gewoon een RJ11 kabel met zo'n FTDI RJ11 naar USB kabel. Deze heb ik aan elkaar geknoopt met een RJ11 koppelstuk. Daarna lees ik het uit met Domoticz op de Pi. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oohh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:05:
[...]

Wat je hier schetst is bijna goed, je kunt alleen niet zomaar een RJ11/RJ45 naar USB kabel gebruiken, maar het moet een FTDI kabel zijn (met o.a. weerstand), anders kun je de data niet uitlezen. Die kun je o.a. hier halen, maar ook Tweakers V&A prima (iets goedkoper) ;)

Ik heb zelf gewoon een RJ11 kabel met zo'n FTDI RJ11 naar USB kabel. Deze heb ik aan elkaar geknoopt met een RJ11 koppelstuk. Daarna lees ik het uit met Domoticz op de Pi. Succes!
Top! Heb zo'n kabel reeds besteld. Verlengen met RJ11 komt goed!
Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 17:08
Je kunt een DSMR 4 P1 poort tot hooguit 3 meter aan de RJ11 kant verlengen. Daarboven moet je andere truken uithalen.
Of USB via powerline verlengen.
Of USB via je netwerk (met een COM driver aan de Pi kant)
Of de "P1 Extended Converter Module v1" van smartmeterdashboard.nl

Goedkoper wordt t er niet van.
Een tweede Pi is natuurlijk wel zo simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
edsub schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:21:
Je kunt een DSMR 4 P1 poort tot hooguit 3 meter aan de RJ11 kant verlengen. Daarboven moet je andere truken uithalen.
Of USB via powerline verlengen.
Of USB via je netwerk (met een COM driver aan de Pi kant)
Of de "P1 Extended Converter Module v1" van smartmeterdashboard.nl

Goedkoper wordt t er niet van.
Een tweede Pi is natuurlijk wel zo simpel.
Vanwaar de 3 meter? RJ11 kan toch makkelijk 15 meter hebben? Voor de telefoon iig wel.

USB via je netwerk (met een COM driver aan de Pi kant), waar vind ik dit? Enige wat ik tegen kom online zijn usb ethernet adapters en dat zal het niet zijn.

2e pi wil ik niet, kost ook €70 (unit, sdkaart, adapter) en vreet extra stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Telefoon gebruikt dacht ik hogere spanningen, de P1-poort zit op 5v.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 21:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En een telefoonsignaal (geluid bedoel je?) is heel anders dan data.
Wat is de baudrate van de p1 poort, is die instelbaar? Bij 9600 baud is de geadviseerd geadviseerde lengte 15 meter. Ga je sneller dan wordt het minder. Met utp kabel zal het meer zijn.
http://electronics.stacke...3/max-serial-cable-length

Maar je werkt met ttl 5v, rs-232 heeft 12v signalen. Het voltage kan dus verder inzakken voordat een 1 een 0 wordt. Dus ik heb mijn twijfels of het gaat werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr_gadget op 27-04-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ander idee... als die RJ11 em toch niet gaat worden...
De antenne kabel... zou dat een optie zijn? Dat ik die gewoon van zolder naar de meterkast laat lopen?

Ik heb deze tuner & ontvanger:
http://www.ebay.com/itm/301737126242
Lijkt mij dat je die kabel ook moet kunnen verlengen?

Andere optie zou zijn om een 'echte' coax kabel te gebruiken via twee van deze units:
http://www.wifi-shop24.co...cm-MCX-to-RP-SMA-male.jpg
1 aan de kant van de stick, 1 aan de kant van de ontvanger en er tussen een 'echte' coaxkabel.

Maar hoe zit dan met dat signaal? Kan die wel probleemloos de afstand overbruggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
RS485 - rs232 converters bestellen op e-bay dat is er voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die zijn voor welk van mijn vragen precies gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 21:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk dat een tweede Rpi nog steeds de makkelijkste oplossing is :P
De dvb signaal kabel verlengen geeft ook verlies.
Of je moet een rs232 repeater kopen:
https://www.commfront.com...peater?variant=9208678851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:27:
Het verlengen van het signaal dat uit de slimme meter komt, dat kan met RS485 inderdaad prima :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand de max lengte van zo een dvb kabel? Wil graag een duidelijk beeld hebben van de diverse opties alvorens ik iets ga kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Anoniem: 111246 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:26:
Weet iemand de max lengte van zo een dvb kabel?
KOKA 99 heeft rond de ADS-B frequentie een demping van 20dB/100m. Als een signaalverlies van 3dB acceptabel is, komt daar een lengte uit van 15m.

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kom ik er achter of 3dB acceptabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:51:
Hoe kom ik er achter of 3dB acceptabel is?
hoe veel dB is je signaal nu? en welke Signal to noise waarde is er nu? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kan je dat niet uitlezen @ software :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 13:54

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 111246 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:27:
langa afstand!

RS-422
RS-422 is net zoals RS-232 een seriële aansluiting. De grootste verschillen met RS-232 zijn:

* een grotere maximale kabellengte (tot 1200 m). Maximum gegevensoverdracht snelheid is 10 Mbit/s bij een kabellengte van 12m en tot 100 kbit/s bij een kabellengte van 1200 m.
* de busstructuur, waardoor er meerdere apparaten met elkaar kunnen communiceren: 1 zender met maximaal 10 ontvangers.
* minder storingsgevoelig door het gebruik van differentiële spanningen

Omwille van deze grotere toegestane kabellengte wordt RS-422 vaak gebruikt om een RS-232-signaal, via omvormers, over een grotere afstand te transporteren.
RS-485
Infrastructuur

RS-485 tweedraads is in tegenstelling tot RS-232 half-duplex, dit wil zeggen dat zenden en ontvangen gebeurt over dezelfde signaallijnen maar nooit tegelijkertijd. Er wordt dus telkens omgeschakeld tussen zenden en ontvangen. RS-485 vierdraads is (net als RS-422) wel full-duplex, dit wil zeggen dat zenden en ontvangen gebeurt over aparte signaallijnen en tegelijkertijd kan plaatsvinden.

Netwerktopologie

RS-485 maakt gebruik van een busstructuur; hierdoor kunnen tot maximaal 32 zenders en 32 ontvangers met elkaar verbonden worden. Er zijn echter RS-485 repeaters op de markt die ervoor zorgen dat het maximaal aantal zenders en ontvangers uitgebreid wordt tot enkele duizenden.
rs232 to rs485 adapter

Specifications 	
				RS-232 		RS-422 		RS-485
Mode of Operation 		Single-Ended 	Differential 	Differential

Number of Drivers / 		1 Driver	1 Driver	32 Drivers*
Receivers on One Line		1 Receiver	10 Receivers 	32 Receivers

Maximum Cable Length 		50 ft (2500 pF) 4000 ft 	4000 ft

Maximum Data Rate 		160 kbits/s
(at max cable length) 		(up to 1Mbit) 	10 Mbit/s 	10 Mbit/s
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 07-05-2016 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

Waarom moelijk doen als het makkelijk zou kunnen....

Ik zat vorig jaar met de zelfde uitdaging.
Server waar oa domoticz op draait verhuisde naar zolder en de uitlees rj11->USB was natuurlijk te kort.

Voor de test heb ik een losse 15meter cat5e kabel met rj11 geknipt, rj11 koppelblok ertussen en in de server geprikt.

Werkt prima en vanaf vorig jaar augustus draait deze manier.

Scheelt je een rpi of rs232 naar netwerk converters. :)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
USR-TCP232 module kopen, dat is een 'Serial to Ethernet'-converter. Op die manier heb ik mijn Opentherm Gateway (OTGW) in het netwerk gehangen hier, werkt perfect.

Zijn voor ongeveer $15 te koop op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

In deze post wordt 99 meter (325 feet) genoemd bij 115.2 Kbps over CAT5 UTP voor ANSI/EIA/TIA/RS-232.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ThinkPadd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:57:
USR-TCP232 module kopen, dat is een 'Serial to Ethernet'-converter. Op die manier heb ik mijn Opentherm Gateway (OTGW) in het netwerk gehangen hier, werkt perfect.

Zijn voor ongeveer $15 te koop op eBay.
$15 :o , ik dacht altijd dat dergelijke modules veel duurder waren. Wel jammer dat er binnen EU geen te vinden lijkt te zijn (ivm bezorgbeleid PostNL). Daarnaast: "Virtual COM driver for Windows NT/2000/XP/2003/Vista" , had gehoopt dat 7 en 10 ook ondersteund worden. (Mits de info van de Ebay-ad klopt)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 06-06-2016 10:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:12:
[...]

$15 :o , ik dacht altijd dat dergelijke modules veel duurder waren. Wel jammer dat er binnen EU geen te vinden lijkt te zijn (ivm bezorgbeleid PostNL). Daarnaast: "Virtual COM driver for Windows NT/2000/XP/2003/Vista" , had gehoopt dat 7 en 10 ook ondersteund worden. (Mits de info van de Ebay-ad klopt)
Ik gebruik ze niet onder Windows. Gebruik ze met applicaties die ondersteuning hebben om een socket op te zetten naar zo'n module.

Gisteren nog een Milight bridge omgebouwd met zo'n USR-TCP232-T module. Originele (crappy) WiFi module eraf gesoldeerd en de USR-TCP232-T op de GND, VCC, RX, TX pins aangesloten en klaar: ThinkPadd in "[Milight] Ervaringen & discussie"

Enige nadeel is dat deze variant geen DHCP ondersteunt, je moet hem perse een statisch IP-adres geven. Normaal wijs ik gewoon een 'Static DHCP lease' toe in m'n router, maar dat werkt in dit geval dus niet.
Ja. Maar die module kun je nu zelfs voor nog geen 10 dollar op eBay bestellen: http://www.ebay.com/itm/1...Port-Q00195-/272234583693

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks! Dat is geen geld!
Maar hoe sluit ik de COM kabel van de slimme meter dan aan op deze unit?
Ik zie daar geen aansluiting voor zitten en ik heb geen soldeerbaut o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 10:06 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Draagt idd niets bij aan het topic. Ik snap ook wel dat je het op die manier ook kunt oplossen, zoals al aangegeven in de TS... :/
Dit is gewoon leuk om uit te zoeken, creatief bezig te zijn / iets innovatiefs te bedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 111246 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:04:
Thanks! Dat is geen geld!
Maar hoe sluit ik de COM kabel van de slimme meter dan aan op deze unit?
Ik zie daar geen aansluiting voor zitten en ik heb geen soldeerbaut o.i.d.
Zonder soldeerbout kom je niet zo ver, de slimme meter spuugt het signaal geinverteerd uit, dus er zal sowieso iets van een transistor (BS170 bijv.) en een weerstandje tussen moeten om het signaal weer om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al een RJ11 naar USB kabel in de slimme meter zitten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoewel het topic al behoorlijk belegen is, wilde ik toch even van de mogelijkheid gebruik maken om een mogelijkheid te delen die ik op de website van Cedel vond: P1 / S0 Kabel Verlenger. Wilde ze zelf ook bestellen maar de medewerkers wisten me te vertellen dat dit (in mijn geval) nogal overkill was. Voor veel anderen is deze oplossing natuurlijk wel ideaal en het spaart je een avond soldeerwerk en je hebt de garantie dat het meteen werkt.
Pagina: 1