USB verlengen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing om in de meterkast een device met een USB aansluiting via mijn netwerk (wat ik wel heb in de meterkast) naar zolder te krijgen.

device - USB female - netwerkkabel - switch - netwerkkabel - USB male - computer

Ik heb op e-bay wel het volgende gevonden:
http://www.ebay.ca/itm/ws...iewItem&item=140851202359
Maar ik twijfel of dit wel de oplossing is. Mijn vermoeden is dat dit alleen werkt met een losse netwerkkabel zonder switch ertussen. En dat gaat bij mij niet lukken omdat ik geen mogelijkheid heb om een losse netwerkkabel te trekken naar zolder.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:40
Wat voor device is het precies?
TP LINK heeft usb devices op netwerk. Usb verkeer gaat dan volledig over tcp

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

c70070540 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:24:
...
Ik heb op e-bay wel het volgende gevonden:
http://www.ebay.ca/itm/ws...iewItem&item=140851202359
Maar ik twijfel of dit wel de oplossing is. Mijn vermoeden is dat dit alleen werkt met een losse netwerkkabel zonder switch ertussen.
Klopt. De kabel moet geheel vrij zijn.
En dat gaat bij mij niet lukken omdat ik geen mogelijkheid heb om een losse netwerkkabel te trekken naar zolder.

Iemand een idee wat ik kan doen?
http://www.belkin.com/nl/networkusbhub/
Zoiets. Wel rekening mee houden dat sommige soorten USB apparatuur niet helemaal lekker werkt via zo'n usb netwerk hub. In de manual kan je dat waarschijnlijk opzoeken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Die Belkin ziet er leuk uit, alleen helaas niet meer in het programma... Rustig verder zoeken maar.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:18
Als er een server/router in de meterkast staat kan je http://usbip.sourceforge.net proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
justahuman schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:46:
Als er een server/router in de meterkast staat kan je http://usbip.sourceforge.net proberen.
Nee, helaas heb ik dat niet. Mijn router staat aan de andere kant van het huis.
Het lijkt erop dat onderstaande voldoet aan hetgeen ik wil, echter is het wat prijzig.
Het gaat dus om een signaal vanuit de slimme meter (P1 poort) die ik naar de PC boven wil hebben via het netwerk. Hier gebruik ik een FTDI kabel voor.
http://www.ioshop.nl/prod...P-9wqCeurICFdJvfAodIx0AXA

Op e-bay heb ik net ook het volgende gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/NE...ngles&hash=item27b38c196b

Die alweer een stuk beter te betalen is... Alleen de vraag is of deze ook met een FTDI kabel werkt. (http://www.adafruit.com/b...and-shipping-immediately/)

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 16-09-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Zonder intelligentie gaat dit niet, ethernet en USB verschillen enorm. Je kunt de kabels wel gebruiken maar je kunt het dan niet met ander verkeer mengen. Dat: en het signaal kan zonder versterking nooit echt ver komen.

Je hebt wel converters die helemaal in TCP integreren, maar je hebt honderden USB devices, je kunt bij de ene oplossing alleen USMD gebruiken, bij anderen gaat het verder. Het is altijd, echter, slecht voor de latency en bandbreedte: USB2 gebruikt alleen al 480mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Als je een klein computertje of servertje in je meterkast zet dan ben je er ook natuurlijk... :)

Kun je er geen wifi duimpje inprikken?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:58:
Als je een klein computertje of servertje in je meterkast zet dan ben je er ook natuurlijk... :)

Kun je er geen wifi duimpje inprikken?
Ik heb een slimme meter met een P1 poort die ik via een FTDI kabel kan uitlezen. De FTDI kabel gaat aan de ene kant op de slimme meter en de andere kant heeft een USB stekker. Daar kan ik toch geen WiFi duimpje opzetten? En een extra pc in de meterkast is geen optie. Zonde van de energie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Nee, dat wifi duimpje gaat inderdaad niet werken denk ik... Kun je die FTDI kabel, eventueel met een USB verleng kabel, dan niet langs dezelfde route als het netwerk naar de zolder trekken?

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 16-09-2012 16:15 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51
Misschien is een serial over ethernet setje goedkoper.
Als je die ergens goedkoop, misschien tweedehands, kan vinden.

Of meer diy:
http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item3ccaa3e971

+Bluetooth heeft een extreem goed bereik. toch 8)7

*Edit:
Ik herinner me ineens powerline adapters met een USB stekker.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 16-09-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

c70070540 schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:10:
[...]

Ik heb een slimme meter met een P1 poort die ik via een FTDI kabel kan uitlezen. De FTDI kabel gaat aan de ene kant op de slimme meter en de andere kant heeft een USB stekker. Daar kan ik toch geen WiFi duimpje opzetten? En een extra pc in de meterkast is geen optie. Zonde van de energie :)
En een energiezuinige Arduino dan? Die de boel laten inlezen, via wifi laten versturen naar een app op de pc die er weer bruikbare data van maakt en evt de boel gelijk in een database gooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 16-09-2012 16:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Raven schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:30:
[...]

En een energiezuinige Arduino dan? Die de boel laten inlezen, via wifi laten versturen naar een app op de pc die er weer bruikbare data van maakt en evt de boel gelijk in een database gooit.
Hmmm... Dat zou nog kunnen... Ga ik eens even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

En als je nou een Raspberry Pi neemt? Die "vreet" helemaal bijna niets.

En als je al een UTP kabel hebt liggen, heb je eigenlijk aan 4 aders genoeg (100 Mbps). Over die andere aders kan je een schakelaar aan maken, die de raspberry op afstand aan zet. Even wachten tot de kleine PC opgestart is, en dan je de USB uitlezen. Na het uitlezen, schakelaar uit, en klaar.

Is goedkoop, makkelijk, en zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:18

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Misschien valt er iets leuks te doen met een thin client uit de actie op Samenkopen.net? Voor die prijs hoef je het niet te laten. Verbruik zal wel hoger liggen dan een Arduino, maar lager dan een volledig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
-Tim- schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:52:
Misschien valt er iets leuks te doen met een thin client uit de actie op Samenkopen.net? Voor die prijs hoef je het niet te laten. Verbruik zal wel hoger liggen dan een Arduino, maar lager dan een volledig systeem.
Dat bied leuke mogelijkheden. Ik heb er een besteld, voor 9 euro kan je je geen buil vallen tenslotte. Eens kijken of ik dat werkend kan krijgen zoals ik het wil hebben. Thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Voor een ieder die ooit nog eens eenzelfde probleem probeert op te lossen:

Ik heb het volgende device gevonden en besteld:
http://www.ebay.co.uk/itm...iewItem&item=170516027755

En die doet precies wat ik wil. In de meterkast komt deze Network USB Server waar maximal 4 verschillende USB devices op aangesloten kunnen worden. De software op de pc boven connect de USB devices alsof ik ze rechtstreeks op die pc heb aangesloten.

USB harddisks, een Netduino Plus en diverse andere USB devices werken gewoon prima!

Werkt ook op Windows 8 RTM x64. Je moet wel de autorun.exe op compatibiliteit met Vista en run as administrator zetten.

Niet de autorun.exe, maar het bestand USBServer_XP_Vista_Setup_2868_Demo_09_0716_0016_MP.exe dient met bovenstaande settings gestart te worden.

Dank allemaal voor het meedenken!

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 16-10-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderlight
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-06 16:38

thunderlight

Tja...

voor huis tuin en keuken gebruik zijn ze erg prijzig maar mijn ervaring met :
AnywhereUSB is erg goed.

> There is no Real Life, It's just Away From Keyboard! <

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
thunderlight schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:03:
voor huis tuin en keuken gebruik zijn ze erg prijzig maar mijn ervaring met :
AnywhereUSB is erg goed.
Ik had inderdaad al duurdere gezien ja, maar dat zijn toch geen normale prijzen meer. Het kan dus ook voor 30 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Gé Brander op 10-10-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 08:28
http://www.sharkoon.com/?q=en/node/1798
Volgens mij los je je probleem daar uitstekend mee op en kost geen klap en dan heb je nog 4 USB poorten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Thanks, die had ik nog niet gezien. Ik heb intussen deze: http://www.ebay.co.uk/itm...iewItem&item=170516027755

Werkt ook goed en heeft ook 4 poorten. Maar had ik de Sharkoon eerder gezien had ik die zeker besteld.

Pagina: 1