Experiabox V8/V10 verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo Allen,

Ik heb bij de KPN een glasvezel alles-in-1 abbo lopen en al geruime tijd problemen met de wifi. Het zit namelijk zo dat bepaalde apparaten uit het niets hun verbinding verliezen. Soms na een tijdje komt de verbinding terug zonder iets te doen, soms moet ik een apparaat aan/uit zetten en soms helpt het modem resetten ook wel.

Uiteraard eerst op het KPN forum gekeken. Het regent daar klachten van het zelfde kaliber maar vaak word als oplossing gegeven; firmware update, nieuwe modem aanvragen, enz enz.

Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk de kpn gebeld. De vriendelijke dame liep samen met mij een troubleshoot traject door en bij de laatste vraag aangegeven dat ik niet langs een aquarium zit vertelde ze mij dat het dan toch aan het modem moest liggen en mijn experia V8 werd vervangen door een V10 model.

De dual band wifi is wel lekker maar de problemen zijn zoals verwacht nog steeds aanwezig. Ikzelf denk dat het hem in het uitgeven van IP's het probleem zit. Er zijn nu eenmaal een boel devices in huis maar om nu static IP's overal aan vast te maken zie ik niet zitten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de V10 te vervangen door een eigen modem? Of andere tips?

Tips en ideeën zijn welkom _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:58

lier

MikroTik nerd

Tenzij je ruim over de 200 devices zit, anders is het uitgeven van IP adressen niet het probleem. Wel goed om te weten om hoeveel devices het gaat. Kan je aangeven hoeveel andere netwerken bij jou in de buurt zitten (bijvoorbeeld door een schermprint hier te posten van (bijvoorbeeld) Acrylic Wi-Fi Home?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:01
Zit je wellicht in een flat / appartementencomplex? Pasgeleden bij mijn schoonpa hetzelfde issue, daar bleek ik meer van 40(!) accesspoints in hetzelfde bandje te zitten. En leverde blijkbaar zoveel stress op dat hij het maar opgaf. En wat ook niet meehielp, ik zag daar AP's in een bepaalde volgorde die de volgende dag anders was. Blijkbaar staan die op "auto" en verzieken daarmee de volledige werking van de 2.4GHz band.

Die V10 heeft ook ondersteuning voor 5GHz, heb je daar hetzelfde euvel? (Aangenomen dat de 5GHz band leeg is) Bij mijn schoonpa was de oplossing een USB stickje op 5GHz ... En als dat het niet is, sorry voor het verkwisten van deze paar minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Screendump:

Afbeeldingslocatie: http://s31.postimg.org/rfpxxnqyf/Schermopname_1.jpg

apparaten die verbonden zijn:

Lan:

Samsung tv
setupbox
Xbox
PC

draadloos:

Lumia 930
Lumia 1520
Lumia 1020
Lumia 520
Surface pro 3
Atag One thermostaat
acer android tablet
2x HP laptop

Woon in een standaard rijtjeswoning overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door laue op 21-04-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:20
En boel netwerken in de buurt en genoeg devices. Mogelijk word het tijd voor een eigen setup die een sterker signaal bij jou kan leveren via wifi.

Check het hier even : [KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2
Staan genoeg setups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
rolandos582 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:47:
En boel netwerken in de buurt en genoeg devices. Mogelijk word het tijd voor een eigen setup die een sterker signaal bij jou kan leveren via wifi.

Check het hier even : [KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2
Staan genoeg setups
Sterkte is het probleem niet. Het vervelende is gewoon dat je zit te internetten op één van devices en opeens valt je internet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

laue schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:34:
Hallo Allen,

Ik heb bij de KPN een glasvezel alles-in-1 abbo lopen en al geruime tijd problemen met de wifi. Het zit namelijk zo dat bepaalde apparaten uit het niets hun verbinding verliezen. Soms na een tijdje komt de verbinding terug zonder iets te doen, soms moet ik een apparaat aan/uit zetten en soms helpt het modem resetten ook wel.

Uiteraard eerst op het KPN forum gekeken. Het regent daar klachten van het zelfde kaliber maar vaak word als oplossing gegeven; firmware update, nieuwe modem aanvragen, enz enz.

Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk de kpn gebeld. De vriendelijke dame liep samen met mij een troubleshoot traject door en bij de laatste vraag aangegeven dat ik niet langs een aquarium zit vertelde ze mij dat het dan toch aan het modem moest liggen en mijn experia V8 werd vervangen door een V10 model.

De dual band wifi is wel lekker maar de problemen zijn zoals verwacht nog steeds aanwezig. Ikzelf denk dat het hem in het uitgeven van IP's het probleem zit. Er zijn nu eenmaal een boel devices in huis maar om nu static IP's overal aan vast te maken zie ik niet zitten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de V10 te vervangen door een eigen modem? Of andere tips?

Tips en ideeën zijn welkom _/-\o_
kun je niet claimen dat er een KPN monteur langskomt om het te fixen? (Anders zeg je je abbo op) bel ze maar eens, heeft bij mij ook gewerkt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:20
Anoniem: 477979 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:53:
[...]
kun je niet claimen dat er een KPN monteur langskomt om het te fixen? (Anders zeg je je abbo op) bel ze maar eens, heeft bij mij ook gewerkt;)
Nope want wifi word niet ondersteunt door een ISP. Helaas de keiharde waarheid om je er totaal geen invloed op kan uitoefenen. Kabelverbinding is een ander verhaal, via de kabel zou het niet kunnen voorkomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Ik denk dat het issue echt is dat er teveel SSID's rondzwerven. Het signaal sterker maken lijkt fijn, maar als iedereen dat gaat doen werkt dat ook niet en zit je met een volledig verziekte band. Dit lijkt 1:1 op de situatie bij mijn schoonpa ... Daar had hij alleen laptop + tablet die beiden 5GHz ondersteunden, makkelijk op te lossen dus. Maar jouw ATAG gaat daar niet mee uit de voeten kunnen vrees ik. Wellicht de AP op een strategische plek neerhangen en/of wifi repeaters plaatsen?

Overigens hebben we dit te danken aan Ziggo / KPN die letterlijk overal maar "hun" routers qua wifi openzetten. Dat mag van mij wettelijk verboden worden. Het gros van de klanten gebruikt het niet, maar weet het ook niet eens ...
Nope want wifi word niet ondersteunt door een ISP. Helaas de keiharde waarheid om je er totaal geen invloed op kan uitoefenen. Kabelverbinding is een ander verhaal, via de kabel zou het niet kunnen voorkomen namelijk.
Als je naar de lijst met SSID's kijkt weet je ook waarom ... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Houtenklaas op 22-04-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:22
Zet IPv6 eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:04
IGMP issue toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Al eens geprobeerd. geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Heb je iets meer info hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
laue schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:50:
Heb je iets meer info hier over?
Ik vind er hier iets over: De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

Ik weet er ook niet alles van. Maar toevallig deze week bij iemand mee zitten te stoeien.....
men dat dara een Experiabox en daarna een TPLink en daarna een HP Switch. De TPLink had IGMP Proxy aanstaan, en dat vind de HP switch niet leuk (IGMP stond daar namelijk ook op uit)

Hoe zit je netwerk er uit?
Wat zit er nog meer op je Experiabox aangesloten? Toevallig een extra router / of switch?
Die moet namelijk IGMP ondersteunen. Het snelste te testen zou zijn, om gewoon om te testen, die switch los te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Goed punt.

Op elke verdieping staat een linksys LGS105 switch. Geen idee of die IGMP ondersteunen maar als dat niet het geval is kunnen die er blijkbaar voor zorgen dat bij een apparaat de verbinding eruit knalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
laue schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:01:
Goed punt.

Op elke verdieping staat een linksys LGS105 switch. Geen idee of die IGMP ondersteunen maar als dat niet het geval is kunnen die er blijkbaar voor zorgen dat bij een apparaat de verbinding eruit knalt?
Ik zou hem los halen, en dan gewoon proberen of je probleem weg blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Als je wil testen of het aan IGMP ligt, kijk dan tv op alle apparaten die dat aankunnen. Valt het netwerk weg, dan ligt het aan (een gebrek aan) IGMP.

Je zou ook eens DHCP kunnen uitzetten. Een tweede DHCP server op het netwerk (sommige settop) geeft dezelfde problemen.

Mocht je een probleem met IGMP hebben, probeer dan de settopbox rechtstreeks op de XB aan te sluiten. Dan ben je van het probleem af.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Nog verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Ik krijg het probleem moeilijk gesimuleerd. Ik heb geprobeerd op meerdere apparaten tv te kijken. geen problemen daar mee.

De volgende stap zal zijn de settop box door te voeren naar de xbox.

als dat niet werkt een andere switch ertussen.

DHCP uitzetten is mijn absolute laatste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Tja dat verhaal was niet compleet :+

DHCP uitschakelen was alleen maar om erachter te komen of er dus een andere DHCP server actief is.
Heeft bij mijn moeder twee jaar geduurd voordat ik erachter kwam. Fijne Cisco PVR die sporadisch de primaire DHCP onderdrukte.

Als het een IGMP probleem is zou je alle tv's aan moeten zetten en dan proberen te internetten / downloaden. Dat zou dan vrijwel onmogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Die Bruine schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:57:
Je zou ook eens DHCP kunnen uitzetten. Een tweede DHCP server op het netwerk (sommige settop) geeft dezelfde problemen.
De KPN ontvangers hebben geen DHCP Server. Verder lijkt het mij slimmer om dan gewoon "ipconfig /all" te doen om te kijken vanaf welke DHCP Server het IP adres is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
Kleine update.

vandaag thuis gekomen van het werk, mijn surface pro 3 de hele dag onderweg gebruikt op de wifi en hotspot via de telefoon.

Nu thuis, wel verbonden, geen internet. settop box van de KPN uit gedrukt. hoppa ineens internet.

INSTANT UPDATE

Zit dus op de bank te internetten, open een nieuw tabblad met YouTube. Poef. internet weg.

Lumia 930 uit, geen effect. Lumia 1520 uit. hoppa ineens weer internet. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door laue op 28-04-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zoals Rolfie al aangaf,klinkt als een IGMP issue. Of dat aan de router ligt of die 1520 :? . Kijk het aan zonder de 1520 op WiFi. Het is zeldzaam, maar niet onmogelijk, dat een telefoon het netwerk onderuit trekt.
Apps nalopen of er geen DLNA achtig iets of Miracast draait wat vervelend loopt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazer2000
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03-2021
Het vervangen van de Experiabox v8 door een v10 verhielp het probleem dat ook de Samsung Galaxy Tab een ip-adres kreeg (en de rest van de apparaten ook weer). Daarnaast een veel stabielere verbinding met o.m Spotify (geen hiccups).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 990213

Ik heb al 2 jaar problemen met de kpn experiabox v10 en wifi. Talloze keren heb ik gebeld. Vaak gingen ze dan maar weer de frequentie veranderen.... Echt heel nuttig als er maar 5 huizen binnen de 100 meter staan.
Wifi signaal/snelheid/stabiliteit was en bleef slecht wat ze ook deden. Inmiddels een netgear dualband router van netgear van 4 tientjes aangesloten. Wifi van de kpn uit. Hopelijk lost dit 2 jaar wifi ellende op. KPN bedankt dat jullie mij dit zelf op deze manier op hebben laten lossen...TOPservice :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-04 10:26
@Anoniem: 990213 Heb je nou serieus een account hier aangemaakt om een jaar oud topic te kicken met zo'n rant-post?

Als je problemen hebt start dan een nieuw topic met een duidelijke uitleg en geef zoveel mogelijk gegevens van welke apparaten je hebt aangesloten en wat er niet goed werkt (het liefst gestaafd met gemeten waardes e.d.).

Maak evt. even een tekening over hoe en wat je netwerk is aangesloten en plaats dit ff in een nieuw topic.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1