WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Geen matches
Ik merk dat ik af en toe bij voetbal wedstrijden een kleine hapering in het beeld zie. Alsof hij minder frames laat zien maar wel even snel gaat.

Heb het alleen bij voetbal wedstrijden. Heeft dit te maken met de software die het beeld er beter uit wil laten zien?

Edit:
Is het trouwens ook mogelijk om de HDR functie te hebben in gamemode? Je moet film modus kiezen maar deze is niet beschikbaar als je gamemode geactiveerd hebt. In de toekomst lijkt mij dit wel gewenst als er consoles uitkomen die HDR ondersteunen.

[ Voor 32% gewijzigd door WiXX op 28-06-2016 07:21 ]

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-05 06:28
Matched: haperingen
Ik heb zelf ook de KS8000, die kleine haperingen zijn redelijk goed te verhelpen met een aantal instellingen. Enige probleem wat ik zelf nog niet heb kunnen oplossen zijn de ondertitels te laden via plex. Zodra deze geladen worden loopt de video vast. Ik heb een work around kunnen regelen via Kodi maar zou het graag anders zien.

Verwijderd

[quote]MaZe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:26:
Ik heb zelf ook de KS8000, die kleine haperingen zijn redelijk goed te verhelpen met een aantal instellingen. Enige probleem wat ik zelf nog niet heb kunnen oplossen zijn de ondertitels te laden via plex. Zodra deze geladen worden loopt de video vast. Ik heb een work around kunnen regelen via Kodi maar zou het graag anders zien.
[/quote

Hoe speel je kodi af? Gaat die via app op de ks8?

Verwijderd

@maZe, met welke instellingen verhelp je die kleine haperingen? Heb al diverse instellingen getest maar blijf die kleine haperingen in oa. voetbal (1080i bron) houden.

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 09:30
Ik heb af en toe ook kleine haperingen tijdens voetbalwedstrijd. Welke instellingen hebben jullie aangepast?
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:22:
@maZe, met welke instellingen verhelp je die kleine haperingen? Heb al diverse instellingen getest maar blijf die kleine haperingen in oa. voetbal (1080i bron) houden.

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-02 00:35

invincible30

Psn: pelter29

frankdewildt schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:59:
Ik heb af en toe ook kleine haperingen tijdens voetbalwedstrijd. Welke instellingen hebben jullie aangepast?

[...]
Haperingen met voetbal is niet te verhelpen.
Zit in de tv.
Wordt ook vermeld in recensies. Samsung toestellen hebben hier al jaren last van.
Ik zou in ieder geval alle beeldverbetaraars uitzetten, wellicht dat het dan minder frequent is.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
invincible30 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Zit in de tv.
Wordt ook vermeld in recensies. Samsung toestellen hebben hier al jaren last van.
Ik zou in ieder geval alle beeldverbetaraars uitzetten, wellicht dat het dan minder frequent is.
Wat een grote totale onzin is dit....!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04
invincible30 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Zit in de tv.
tJonge, dit doet me besluiten om aan niemand meer Samsung aan te raden, zeker niet voor mezelf. Of is jouw conclusie te kort door de bocht, tenslotte zet de consumentenbond (......) al jaren lang Samsung op 1. Maar goed, voetbal en Samsung niet oke dus, of moet ik dit negeren. Vind dit een discussie waard eerlijk gezegd.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Geen matches
Je zou zeggen dat zo'n 100Hz panel geen last heeft van snelle ballen in de sport. Ligt dit aan de hardware die Samsung gebruikt of is het een software issue? Die problemen hoorde ik ook al toen platte TV's er net waren.
Ging toen om haperende tennisballen!

[ Voor 24% gewijzigd door RAAF12 op 15-08-2016 01:15 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:59
Geen matches
RAAF12 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 01:13:
Je zou zeggen dat zo'n 100Hz panel geen last heeft van snelle ballen in de sport. Ligt dit aan de hardware die Samsung gebruikt of is het een software issue? Die problemen hoorde ik ook al toen platte TV's er net waren.
Ging toen om haperende tennisballen!
Ik zie het ook nog steeds op m'n KS8000 met Auto Motion op Auto. Maar ik erger mij er niet aan want mijn vorige Pana Plasma had dit ook. En ik kijk echt heel, heel veel voetbal. Het gebeurt idd alleen als een bal heel snel door de lucht gespeeld wordt. Vooral bij voetbal gek genoeg, want gisteravond bij het hockey(daar gaat de bal nog veel sneller) en tennis viel het mij veel minder op.

Wat betreft banding is het helemaal goed, totaal geen banding dus. Hier ben ik super gevoelig voor dus heb er in het begin extra op gelet. Ook de uniformiteit van het scherm is dik in orde, geen last van een dirty screen effect.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24
Geen matches
TF schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:06:
[...]

Bij twijfel altijd de grote kiezen :)

Ik kijk vrij veel voetbal en die microstutering begin ik echt irritant te vinden. Is er iemand die hier misschien een oplossing voor heeft?
Kijken via andere device of bepaalde instellingen?
De enige oplossing op dit moment is geen voetbal kijken.. :+

Overigens kan ik er goed mee leven, de voordelen zijn vele malen groter dan een paar tiende seconden hapering..

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-03 18:41
Voor degene die ook haperingen / stutter ervaren met hun KS TV, ik heb een topic aangemaakt op de community van Samsung in de hoop dat ze dit probleem toch gaan aanpakken. Wellicht goed als meerdere hier het probleem daar melden. Ik heb zelf een UE60KS7000 en ervaar problemen bij 1080i beelden via een CI+ Module.

https://eu.community.sams...-beeld/m-p/146079#U146079

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
cjpunt schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:38:
Voor degene die ook haperingen / stutter ervaren met hun KS TV, ik heb een topic aangemaakt op de community van Samsung in de hoop dat ze dit probleem toch gaan aanpakken. Wellicht goed als meerdere hier het probleem daar melden. Ik heb zelf een UE60KS7000 en ervaar problemen bij 1080i beelden via een CI+ Module.

Zojuist een 55 inch aangeschaft en hier thuis heb ik ook een CI+ module van Ziggo.
Mocht ik problemen ondervinden zal ik het posten.

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 17:10

Ik heb zelf sinds kort de KU6000W, en ik ervaar hetzelfde probleem (tot dusver) via DVB-C (Ziggo). Viel me bij het aanzetten al snel op dat er een seconden lange hapering optrad, en zojuist had ik er ook twee, waar ook ongeveer 15 minuten tussen zit. Ik moet er nog meer TV op kijken om het definitief te bevestigen, maar als het klopt dan is het probleem niet beperkt tot de KS7/8000 serie maar geldend voor alle Samsung modellen uit 2016.

[ Voor 3% gewijzigd door Tharoy op 27-12-2016 18:20 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 18:28
Geen matches
yordy1985 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:32:
Wie ervaart ook met de KS7000 het volgende probleem? Ik heb last van dat het beeld bij bewegingen lijkt als of het beeld flikkert. Ik vind het daarom echt vervelend om naar het beeld te kijken, krijg last van mijn ogen. Ik heb iemand van Samsung er over gesproken en hij kwam met het verhaal aan dat te maken heeft met de bitrate van een uitzending of film, want ik ervaar het probleem ook bij film kijken via mijn mediacenter. Ik bedoel niet het bekende probleem, microstutter want dat zie ik idd ook af en toe. Ik had hier voor de Sony X8509C en die was op de input lag na, wel veel beter qua beeld...

En ik heb ook een probleem met het geluid. Ik heb de TV aangesloten op mijn Onkyo receiver, via HDMI ARC. Nu moet ik de TV elke keer handmatig op Dolby Digital zetten of als ik game op de PS4 Pro, moet ik de tv weer op DTS zetten. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Heb je de TV toevallig op Game Mode staan als je films en series kijkt? De beeldverwerking is namelijk anders in die modus dus dan gaat het inderdaad meer haperen.

Probeer eens:

Picture Mode - Movie
Special Viewing Mode: [Game and Sports modes - Off]
Film Mode - Auto1
Auto Motion Plus - Custom
Blur Reduction 10
Judder Reduction 0
LED Clear Motion Off

Hopelijk helpt dat.

Some infinities are bigger than others.

• yordy1985
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Geen matches
Bedankt voor je reactie. Nee, heb Game Mode alleen aan staan voor mijn PS4 Pro. Ik zal dat nog even proberen met Auto Motion Plus, maar over het algemeen maakt dit het beeld niet beter, is mij verteld.
Major_ton schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Heb je de TV toevallig op Game Mode staan als je films en series kijkt? De beeldverwerking is namelijk anders in die modus dus dan gaat het inderdaad meer haperen.

Probeer eens:

Picture Mode - Movie
Special Viewing Mode: [Game and Sports modes - Off]
Film Mode - Auto1
Auto Motion Plus - Custom
Blur Reduction 10
Judder Reduction 0
LED Clear Motion Off

Hopelijk helpt dat.

• heypnt
OcNewB schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:38:
[...]

Ik heb dat al een maand of twee, geen een update heeft geholpen. Ik denk dat het door ziggo/upc komt.
Zou me niet verbazen. Zelfde geldt voor de 3 of 4 haperingen per uur bij kijken via CI+. Kom via Samsung geen steek verder, zeggen nu dat mn signaal te sterk is waardoor het gebeurt. Enige oplossing lijkt een settopbox. Maar die Horizon vind ik zo'n gedrocht. Hoop dat er snel een nieuwe 4K box komt. Iemand andere tips qua box? Of wordt het tijd voor KPN...

Voor degene die via ziggo kijken en CI+. Wat hebben jullie voor signaalsterkte en bitfoutfrequentie? Te vinden in het laatste submenu van de instellingen onder signaalinformatie.

[ Voor 13% gewijzigd door heypnt op 15-02-2017 09:10 ]

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
cjpunt schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Zou me niet verbazen. Zelfde geldt voor de 3 of 4 haperingen per uur bij kijken via CI+. Kom via Samsung geen steek verder, zeggen nu dat mn signaal te sterk is waardoor het gebeurt. Enige oplossing lijkt een settopbox. Maar die Horizon vind ik zo'n gedrocht. Hoop dat er snel een nieuwe 4K box komt. Iemand andere tips qua box? Of wordt het tijd voor KPN...

Voor degene die via ziggo kijken en CI+. Wat hebben jullie voor signaalsterkte en bitfoutfrequentie? Te vinden in het laatste submenu van de instellingen onder signaalinformatie.
Zal vanavond even kijken voor de info.

Maar ook hier problemen met Ziggo CI+ en de 55KS7000. De guide niet beschikbaar en het opstarten van de tv met foutmeldingen van de module. Gek worden we ervan, maar inderdaad, een Horizon komt hier niet.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

[...]

Of Telfort... Sowieso als je glasvezel hebt, dan heb je ook gelijk Internet op bijv 50 Mbps up/down of hoger, dat is toch beter dan wat die coaxboeren leveren.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 13:32
[...]

Groot Probleem Samsung UE49KU6470S!
Check dat topic even, je bent niet de enige.
Heb je ook het probleem met trage volumeknop bij betaalde zenders? (RTL 7 bijv.)

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 16-02-2017 10:31 ]

• heypnt
Voor mensen die met de Samsung naar TV kijken via CI+module en/of in 1080i (interlaced). Hebben jullie geen problemen van haperingen / stutter. Ik probeer al enkele weken dit onder de aandacht te krijgen bij Samsung, maar zonder succes. Samsung blijft met huis-tuin- en keukenoplossingen komen.

Zie onderstaand topic in de Samsung Community:
https://eu.community.sams...-beeld/td-p/146079/page/2

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:51
cjpunt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:06:
Voor mensen die met de Samsung naar TV kijken via CI+module en/of in 1080i (interlaced). Hebben jullie geen problemen van haperingen / stutter. Ik probeer al enkele weken dit onder de aandacht te krijgen bij Samsung, maar zonder succes. Samsung blijft met huis-tuin- en keukenoplossingen komen.

https://eu.community.sams...-TV-beeld/m-p/162899#M816
heb ik ook erg last van, ik dacht een mooie vervanging voor de waardeloze horizonbox, maar er valt niet naar te kijken, haperen , stotteren

• Arjant2
cjpunt schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:06:

https://eu.community.sams...-TV-beeld/m-p/162899#M816
Nog maar eens de link.
Je bent niet de enige. Misschien beter om de klachten in dat topic te bundelen en te zien of samsung er iets mee gaat doen.
Mijn testsample van de ks9000 had het ook.
Dan wel in mindere mate maar je bent niet de enige.
Overigens werkt de link niet naar dat topic op samsung site. Is het topic weg?
Edit: zo te zien moet je inloggen om topic te kunnen zien. Dus dat lukt me nu niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 18-02-2017 11:30 ]

• Arjant2
Geen matches
diazull37 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:31:
[...]

heb ik ook erg last van, ik dacht een mooie vervanging voor de waardeloze horizonbox, maar er valt niet naar te kijken, haperen , stotteren
Meld je ook even in dit topic als je wil.
Wellicht kan je samen bij Samsung de druk wat opvoeren. Als er genoeg mensen zich melden wellicht via Tweakers er een nieuws item van laten maken voor de FP.

• metaalverf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 16:03
Ik heb dit probleem nog niet voorbij zien komen in het forum en die is als volgt:
Ik heb 49" Samsung UE49KS7000 (inmiddels al weer keer laten resetten op afstand door samsung), maar bij het spelen van BF1 gaat de TV soms in 1x uit. Bij Fifa had ik voor de reset dat hij zo af en toe het beeld dubbel lied zien met paarse kleur, echter lijkt dat nu opgelost te zijn en vervangen door korte momentjes met haperingen (alsof de refresh rate te laag ligt). Ieamand anders dit probleem?

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:06
Geen matches
Afgelopen weekend ervaren dat het probleem met de Vertraging/hapering/stutter bij de KS7000 op zowel een Humax 5050 decoder als een CI+ module precies hetzelfde is. Getest op 2 afzonderlijke tv's op 2 compleet verschillende adressen. Dit bevestigt mijn vermoeden dat het echt puur aan het 1080I signaal ligt waar de TV niet goed mee om kan gaan. Maar de vraag is dan waarom er relatief zo weinig klachten over zijn. Of ben ik nou zo kritisch?

In iedergeval krijg ik rond 1 juni de ziggo Mediabox met een output resolutie van 1080P. Hopelijk zijn de problemen dan opgelost. Ik laat het jullie weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Aartstyle op 22-05-2017 10:22 ]

• karper34
  • Laatst online: 30-05-2024
jackzonztyl schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:49:
Hebben andere er ook last van dat de YouTube app vaak vast loopt? ik kan de app starten en wat kijken maar als ik even later weer YouTube wil starten krijg ik een zwart scherm. zelfs stroom er af halen helpt niet.

en klopt het dat de tv na uit gestaan te hebben weer exact verder gaat waar die is gebleven, zelfs een video op YouTube gaat gewoon verder. dus heeft het weinig zin soms om de tv uit te schakelen en weer in te schakelen behalve dat deze in het begin iets wat traag is lijkt het ''reset'' niet echt nut te hebben.
Geen last van,doe je wel YouTube afsluiten voor je een switch maakt ?

Bedenk ook aan, je snelheid van je internet 4K van bv YouTube en of Netflix: niet onder de 3,2 megabit per seconde .
Zijn er ook huisgenoten die bv muziek aan het streamen , op het zelfde moment,,minimaal 50 megabit per seconde en ook volume van 4K tbv kwaliteit vreet -/+ 7gigabyte per uur

Resume : wil je geen haperingen check je pakket internet en doe alles afsluiten wat je niet gebruikt.
Simpel en doeltreffend & stof tot nadenken 8)7 .

De Samsung KS 7000 serie gaat tot maximaal Verbinding : Ethernet 100 Mbps,zijn al genoeg vragen daarover gesteld vandaag de dag en terecht denk ik zo maar.

[ Voor 14% gewijzigd door karper34 op 31-05-2017 10:15 ]

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 20:43
Snelheid zal het niet zijn 300mbit alles bedraad. ik sluit de app wel af. gebeurd me wellis dat ik tv afsluit maar dan gaat deze weer verder met de video als ik de tv weer aan zet. maar soms doet de hele app het niet meer.
karper34 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Geen last van,doe je wel YouTube afsluiten voor je een switch maakt ?

Bedenk ook aan, je snelheid van je internet 4K van bv YouTube en of Netflix: niet onder de 3,2 megabit per seconde .
Zijn er ook huisgenoten die bv muziek aan het streamen , op het zelfde moment,,minimaal 50 megabit per seconde en ook volume van 4K tbv kwaliteit vreet -/+ 7gigabyte per uur

Resume : wil je geen haperingen check je pakket internet en doe alles afsluiten wat je niet gebruikt.
Simpel en doeltreffend & stof tot nadenken 8)7 .

De Samsung KS 7000 serie gaat tot maximaal Verbinding : Ethernet 100 Mbps,zijn al genoeg vragen daarover gesteld vandaag de dag en terecht denk ik zo maar.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:49

TF

bla bla

Geen matches
Geen release notes bij de firmware update. Jammer. Ik ben beneuwd of het haperen op 1080i nu is opgelost.

• karper34
  • Laatst online: 30-05-2024

Wat je had kunnen doen :

even zoeken in deze topic en ingeven : stutter
dan kan en had je kunnen lezen dat er wel degelijk problemen zijn
van mij kant geen probleem met dat stutter gedoe en ja heb ziggo 300mbps en de horizon en dat loopt geheel stutterloos en ja ik ben gek op voetbal
Pagina: 1