Toon posts:

Paar vraagjes ivm nieuwe build/config

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Antwoord op mijn lijstje vragen onderaan :+

Wat is je budget?
Niet écht van toepassing, maar de PC zonder GPU/GraKa zou tussen de €700 en €850 mogen kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar wil liever geen low-end producten of producten met een mindere merknaam. Daarom dat ik bv. ook kies voor een Samsung SSD en Corsair (hoogstwaarschijnlijk) RAM boven de mindere merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Allereerst om online poker te spelen, wat helemaal niet veel van je systeem vraagt. De rand-software doet dat wél, maar ook daarvoor zou de PC die ik voor ogen heb, overkill zijn. Ik wil me momenteel gewoon een leuk semi high end systeempje (als ik wat ik voor ogen heb zo mag noemen) aanschaffen zodat ik, wanneer ik bv na de zomer dingen zoals gamen op m'n PC wil doen, ik niet gelimiteerd ben door wat ik vandaag heb gekocht.

------------------------------------------------------------------------------

Vragen voor de forum bezoekers en experts :9 :

Inleiding: de config die ik zelf voor ogen had:
- i5 6600K CPU
- 16Gb RAM (Corsair, of iets dat past qua kleur bij m'n moederbord dat van dezelfde kwaliteit is)
nog geen idee welke snelheid (zie onderstaande vragen)

- Z170 moederbord. Eerste gedacht lag bij die ASUS Z170 Pro Gaming. Maar qua looks en bv enkele extra mogelijkheden, lijkt één van die MSI bordjes ook wel wat, ook hier: zie onderaan voor vragen

- Samsung 850 EVO 500Gb SSD
- NZXT S340 Case (misschien de Razer editie) (de groene schijn onderaan vind ik lelijk, het getinte glas wel fijn) (verder vind ik andere Razer spullen ook best lelijk, dus heb niet echt iets met het merk)

- Seasonic M12II 620W (thoughts?)
- CPU Cooler: geen idee.. Ik denk dat ik maar gewoon voor luchtkoeling ga ipv zo'n NZXT Kraken x61 ? Heb helemaal geen ervaring met liquid cooling, etc etc..

Randvraagjes:
1. Welke Mhz van RAM kan ik het beste nemen? Ik wou standaard voor 2133 gaan omdat de processor tot dit ondersteund, maar iemand van een winkel vertelde me dat 2666 ook nog wel interessant is als je je BIOS instelt dat hij dit kan aanspreken. Hoger als 2666 was bijna niet merkbaar, zei hij me

2. Op Tones.be zie ik 4 verschillende MSI Z170A moederborden staan.. G45, M5, M7 en M3
Allemaal kosten ze +- €165-170, behalve de M7, die kost €219.. Wat is het verschil in deze moederbordjes, en waarom zou ik één hiervan nemen (én welke?) in plaats van de ASUS Z170 Pro Gaming, wat mij een prima prijs/kwaliteit moederbordje vond met die chipset

3. Qua CPU cooler. Is dit nodig? Ik wil allicht ook gaan gamen, en dan wil ik later ook gewoon al een cooler op m'n CPU hebben staan, bovendien vind ik het ook gewoon "cool" ogen :D dus een paar €10 extra heb ik er wel voor over.. Wanneer neem ik zo'n Be Quiet bv en wanneer neem ik een NZXT Kraken x61.. wat écht wel een duur ding is..

Verder zit ik nog wel met vragen, maar die zullen in de loop van het topic wel naar boven komen :D

alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Verwijderd

Wil je de onderdelen die je gevonden hebt even in een lijstje zetten? Handleiding Pricewatch

Vraag jezelf eerst eens af of je de cpu wil gaan overklokken anders heeft een oc setje kopen helemaal geen zin en kost het alleen maar €100,- extra.

Wat bedoel je met mindere merken? Een Crucial MX200 ssd doet voor niets onder tov een Samsung 850 EVO. Misschien kom je ivm de kleurstelling wel op een Kingston HyperX Savage uit welke ook nagenoeg hetzelfde presteert. Hetzelfde geldt voor het geheugen, wat is er mis met Kingston bijvoorbeeld of GeIL of G.Skill? Als het werkt met het moederbord en het ziet er leuk uit door het raam dan is het toch goed? Verschil in snelheid ga je niet merken.

Neem Voeding advies en informatie topic - Deel 32 even door voor de keuze van een goede voeding want de Seasonic waar je gedachten nu naar uit gaan is geen voor de hnd liggende keuze (meer).

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 238,75€ 238,75
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 65,95€ 65,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 78,95€ 78,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 146,41€ 146,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,01

Voorlopig zag het er zo uit, maar dan een Z170 moederbord erbij. Mijn eerste gedacht ging naar het Pro Gaming Z170 mobo van ASUS, maar ik vind die MSI bordjes toch net iets fijner ogen voor maar €20~ meer?

Verwijderd

Topicstarter
Die Samsung 850 EVO 500gb ben ik overigens gisteren nog aan DumpDag prijs gaan halen bij Tones.be, dus die hebben we al! :D

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT S340 Wit€ 64,95€ 64,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 64,95€ 64,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 146,41€ 146,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 276,31

Deze drie zijn alvast besteld.

De SSD heb ik bij Tones.be gehaald, de andere twee bij AFuture.nl :D