Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik zit te denken om een nieuwe laptop te kopen voor mijn werk. Ik ontwikkel software voor verschillende klanten. Het liefst wil ik eigenlijk voor elke klant een VM inrichten. Kan ik (legaal) dezelfde Windows 10 licentie gebruiken voor het host OS als voor al mijn images. Het moet mogelijk zijn om meerdere images naast elkaar te draaien. Ik kan er eigenlijk niet veel over vinden...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Beste antwoord (via BugBoy op 20-04-2016 16:49)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Nee dat mag niet volgens de licentievoorwaarden. Tenminste niet met een oem licentie.

https://www.microsoft.com...faq.aspx#fbid=pRT3lzcDhyt

Je kunt Microsoft ook bellen. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet mag.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Nee dat mag niet volgens de licentievoorwaarden. Tenminste niet met een oem licentie.

https://www.microsoft.com...faq.aspx#fbid=pRT3lzcDhyt

Je kunt Microsoft ook bellen. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mogelijk in de praktijk maar in de theorie dus niet, daar heb ik en aantal anderen eindeloze discussie's over gehad. Ik heb speciaal gebeld met Microschoft om te vragen wat wel mag en niet mag....

2 keer Windows 10Pro

[ Voor 35% gewijzigd door J.S. Bach op 19-04-2016 23:07 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Nivida_intel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:06:
Mogelijk in de praktijk maar in de theorie dus niet, daar heb ik en aantal anderen eindeloze discussie's over gehad. Ik heb speciaal gebeld met Microschoft om te vragen wat wel mag en niet mag....

2 keer Windows 10Pro
Jammer dat ik dat topic niet gezien heb voor het op slot ging, was een interessante discussie vol onwetendheden van meerdere kanten door meerdere users (en dat is volkomen logisch).

Een hardware partition is niet hetzelfde als een partitie op een harde schijf (zoek maar eens op wat een hardware partition is). Daarom staat de zin ook samen met "blade" vermeld in 1 zin, dit is vooral van toepassing op Blade servers, clusters en virtuele machines.

De originele vraag is hier dus eigenlijk nog steeds niet mee beantwoord en ik weet zeker dat als je 10x met de reguliere support van MS belt je meerdere malen een ander antwoord zult krijgen, mede doordat zaken op meerdere manieren geïnterpreteerd kunnen worden.

Je moet niet vergeten : er is een officieel MS certificaat voor Licensing Expert (om maar aan te duiden hoe ingewikkeld het kan zijn).

Ik zou zeggen : bel de licensing desk van microsoft voor zakelijke klanten, de medewerkers daar zijn doorgaans gecertificeerd dus kunnen wel een duidelijk antwoord geven waar je ook op kunt vertrouwen.

Edit : ik zie nu dat het om een VM gaat (hoe ik dat over het hoofd gezien heb? Geen idee). Een VM mag je niet op dezelfde OEM licentie draaien als de host. Wel mag je de oem virtueel draaien (want zelfde hardware) als de host een eigen retail of volume licentie heeft (bij mijn vorige werklaptop kwam een oem licentie voor pro dus draaide ik deze in een VM in de enterprise editie waar mijn werk voor betaalde)

[ Voor 12% gewijzigd door Killah_Priest op 20-04-2016 21:05 ]