2 keer Windows 10Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 3.466 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

De upgrade van Windows 7Pro naar Windows 10Pro is probleemloos verlopen en alle programma's werken zoals het hoort.
Ik gebruik mijn pc heel veel maar de meeste tijd besteed ik aan mijn hobby video bewerken. Hiervoor wilde ik graag een dual boot systeem maken met 2 keer Windows 10Pro waarbij 1 systeem uitsluitend voor de video en foto programma's is bedoeld. Ik heb na de upgrade een dvd met de Windows 10Pro installatiebestanden gemaakt. Kan ik hiermee nu een schone installatie uitvoeren op een 2de SSD en werkt het dan in dual boot?
Met vriendelijke groet

Beste antwoord (via TheVMaster op 12-04-2016 10:29)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Modbreak:En toen was het genoeg.

Ajb beide hier niet meer op in gaan. De topicstarter moet zelf maar bellen en alsdan telefonisch activeren. Of een tweede licentie kopen..

Inhoudelijk eens met eerdere reacties; 1 installatie zou prima moeten kunnen voldoen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Mogelijk dat het werkt, maar licentie technisch mag dat niet: elke Windows installatie moet zijn eigen licentie code gebruiken. Je zal dus nog een keer Windows 10 Pro moeten aanschaffen om dit qua licenties correct te houden.

Waarom wil je overigens dual boot doen voor twee programma's? Dat kan toch ook in een en dezelfde installatie werken lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
waarom niet 2 verschillende account maken op dezelfde pc? dan kun je in beide account jouw favoriete instellingen maken en zullen ze elkaar vrijwel niet bijten.

Ik heb hier ook meerdere accounts op de pc staan o.a. een account voor bezoek, 1 voor kinderen en nog een losse reserve.

[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 03-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:17:

Ik gebruik mijn pc heel veel maar de meeste tijd besteed ik aan mijn hobby video bewerken. Hiervoor wilde ik graag een dual boot systeem maken met 2 keer Windows 10Pro waarbij 1 systeem uitsluitend voor de video en foto programma's is bedoeld.
Waarom wil je er een dual boot systeem van maken. Ik zie daar het nut niet van in.
Ik heb na de upgrade een dvd met de Windows 10Pro installatiebestanden gemaakt. Kan ik hiermee nu een schone installatie uitvoeren op een 2de SSD en werkt het dan in dual boot?
Je kan inderdaad een dual boot maken, maar zoals hierboven ook al gezegd. Kan het goed zijn dat het activeren van je 2e OS niet werkt, omdat de key al in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Ik heb de licentievoorwaarden nu ook gelezen, het kan waarschijnlijk niet en het mag ook niet, helaas!
De dual boot is overigens niet voor 2 programma's. Mijn set videoprogramma's bestaat uit meer dan 25 grote en kleine (hulp-)programma's. Voor het renderen en previeuwen van een videomontage is heel veel rekenkracht en geheugen nodig dus waar het om gaat is zo weinig mogelijk programma's die op de achtergrond draaien. Ook geen internet, e-mail, firewall, virusscanner etc. Dus het maken van een 2de account heeft geen enkele zin. Ik overleg nu of ik een nieuwe Win10Pro (licentiekey) ga kopen, is wel weer een hoop geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zolang jij een netwerkkabel aan je pc hebt, wil je je virusscanner en firewall actief hebben. Als je echt performance issue's hebt met je virusscanner, moet je even de juiste exclusions gaan maken zodat de processen en (temp)files van je renderingprogramma's niet gescanned worden.

Of je wel of niet je e-email leest, of een webpagina bezoekt tijdens je werkzaamheden heb je zelf in de hand overigens. ;)

Een dualboot oplossing zal nauwelijks performancewinst opleveren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik las dit over dual boot, en op 1 computer mag je qua licenties zo vaak windows installeren als je maar kan, een licentie is geldend voor 1 computer, en stel je installeerd windows dus 2 x of meer op meerder partities, kan je dat geen problemen opleveren met je licentie, die is namelijk geldend voor 1 computer, en niet voor 1 partitie.
Daarbij heb ik een multiboot van windows 7 en gebruik ook windows 7 offline.
De voordelen die je dan hebt wanneer je software wil gebruiken en zo veel mogelijk capaciteit daarvoor wil benutten.
Is het een online systeem zal je ook AV software mee moeten laten draaien, en hoe dat invloed heeft op de performance van je videobewerking heeft ook met je hardware te maken, maar dat zal je vast wel weten.
Dus stel je gaat windows 10 2 keer installeren in een dualboot, en gaat bij beide ook online en AV software installeren, dan levert het je geen winst op.
Wat je dan meer winst op kan leveren is in de gaten houden wat er gestart wordt aan services en processen wanneer je je computer aan zet en Windows in het geheugen geladen wordt.

Dus de services en processen beheren van alle software die je instaleerde in een systeem, waar in je zelf wel weet wat essentieel is of niet op het moment dat jij bezig gaat.
Met taakbeheer en process explorer kan je dat alles in de gaten houden,
Ik heb multiboot waarin 2 systemen totaal altijd offline zijn, alleen windows services en processen worden geladen, en ik bepaal daarbij wat ik ga gebruiken, en ik weet exact welke software die ik gebruik welke prcoessen en services starten, ook als ik het programma handmatig start, hoeveel processen een programma start, en hoeveel er actief blijven na het uitschakelen (wegklikken) van een programma, want dat verschilt heel erg, bij programma's.

Succes met je bevindingen, je kan windows zo vaak installeren zo veel partities je hebt, je licentie geldt voor 1 computer.

PS:
ik heb mijn AV licentie op 1 computer kunnen gebruiken in zowel Windows 7 en Windows 10 in 1 multiboot, en kan dat zo vaak op 1 computer doen als ik wil.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien kan je met profielen werken?

https://www.maketecheasie...rtup-profiles-in-windows/

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:57:
Ik heb de licentievoorwaarden nu ook gelezen, het kan waarschijnlijk niet en het mag ook niet, helaas!
De dual boot is overigens niet voor 2 programma's. Mijn set videoprogramma's bestaat uit meer dan 25 grote en kleine (hulp-)programma's. Voor het renderen en previeuwen van een videomontage is heel veel rekenkracht en geheugen nodig dus waar het om gaat is zo weinig mogelijk programma's die op de achtergrond draaien. Ook geen internet, e-mail, firewall, virusscanner etc. Dus het maken van een 2de account heeft geen enkele zin. Ik overleg nu of ik een nieuwe Win10Pro (licentiekey) ga kopen, is wel weer een hoop geld.
Klinkt erg omslachtig allemaal. Een aantal dingen zitten sowieso meer in je hoofd dan dat ze echt resources innemen.

Als je perse dingen wilt uitzetten tijdens videobewerken dan maak je gewoon een scriptje die wat services uit zet, bijv. Nu heb je de meest moeilijke oplossing voor een toch al niet echt aanwezig probleem. ;)

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@maratropa,
Niet iedereen kan eenvoudig scriptjes maken, en dat er bij mensen veel dingen puur alleen in het hoofd zitten omdat mensen communiceren er over, daar heb je een goed punt.
Want een licentie geldt per computer, je kan een licentie pas niet meer gebruiken wanneer je die op een andere computer zou willen gebruiken tegelijk met een ander systeem op een andere computer, wil je je licentie verhuizen naar een andere computer, kan je Microsoft even bellen.
Wanneer het gaat om het zelf controleren van bronnen en hoeveel ze innemen kan je het beste:
C:\Windows\SysWOW64\resmon.exe
Resmon geeft je gedetailleerde informatie daar over.
Daarbij Proces explorer van sysinternals gebruiken als geavanceerde taakbeheer is ook heel handig.
Maar goed, dan ben je er nog niet, dan weten we nog niets over de hardware.
Processor, En het geheugen van RAM en Video bepalen daarin hoe ver je kan gaan, softwarematig kan je dus met resmon ( is ook aanwezig in de system32 map) check je geavanceerd je bronnen.

Ik heb 2 offline systemen omdat ik punt 1 daarmee altijd een veilig systeem heb om mijn pc op te starten, en ik eerder veel muziek maakte in sporen.
En maak je muziek in sporen, dan is er geen limiet, dan maak je sporen tot de hardware het niet meer kan verwerken, en dat is dan hardwarematig je limiet.

Waarom reageren sommigen met het idee dat het geen nut heeft?
Dat kan te maken hebben met het doel wat je hebt.
Want je hebt een doel om je videobewerkingssoftware beter te laten functioneren qua tijdwinst?
Want dat is dan inderdaad van te voren niet te bepalen, omdat het geheugen van je videokaart en de snelheid van het geheugen dat bepaald.

Je zou ook kunnen zeggen of je al toe bent aan het gaan leren van overclocken, maar daar moet je niet zonder kennis aan beginnen, je hebt dan weer misschien meer koeling nodig, en wat win je er mee?

Je hebt nog een windows 7 DVD?
je kan Windows 7 op een andere partitie installeren?
Windows 10 heeft al aardig meer processen dan windows 7 als je windows hebt getweakt.
En heb je internet nodig als je die software gebruikt? aangezien een offline systeem windows 7 op een computer jonger dan 4 jaar lekker snel is, mits goed beheerd.

Ik zou overigens iemand die niet zeker is van een licentie op 1 computer, niet aanraden eerst scriptjes te gaan leren schrijven.
Elke gebruiker heeft andere ervaringen, en een andere configuratie, en een andere achtergrond op computer gebruik.

Dus je vraag is echt niet gek, maar het uitvinden of het je ook daadwerkelijk oplevert wat je doel is om iets op te lossen, kan je misschien beter eerst eens wat meer informatie geven en het op de volgende manier formuleren:
Het doel
Specificaties over je hardware.
Specificatie over de software.

Hapert de software of duurt het je gewoon te lang, want video bewerken vergt wel wat bronnen.
kortom, wat is je hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Kan je niet beter een 2e mini itx systeem bijbouwen. Ik heb dit probleem ook gehad en heb gewoon een ITX systeem gebouwd met goede hardware.
WIndows 10 mag in een dual-boot staan, maar met verschillende licentie. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om te investeren voor een goede 2e pc, maar je kan er ook voor kiezen om een geheel nieuwe pc te bouwen en dit systeem puur en alleen gebruiken voor je video's. (uiteraard gewoon een schone installatie erop zetten)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:36:
WIndows 10 mag in een dual-boot staan, maar met verschillende licentie.
Nu wil ik even weten wat er aan Windows 10 in een dual-multiboot anders is als de vorige versies.
Je mag een licentie voor Windows op 1 computer gebruiken.
niet op 1 partitie.
je kan Windows 10 gewoon 2, 3, 4 (ligt er aan hoeveel partities je hebt die genoeg ruimte bevatten) keer op 1 computer met dezelfde licentie installeren, activeren, en legaal gebruiken.

Dus nogmaals, een Microsoft Licentie mag je gebruiken op 1 computer.
een multi of een dualboot staat op 1 computer.
en zo zit dat, 100% zeker. zo kan het ook met je licentie van je AV software, en alle licenties die gelden voor 1 computer.

Ik kan je alvast melden dat een boot beheren van Windows 7 en nieuwer heel handig is te beheren met C:\Windows\System32\bcdedit.exe in cmd.exe waarin de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\BCD00000000
de parameters van de boot bevatten.
Dus heb je vragen over multiboots, kan je daar veel mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 00:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RamonK
  • Laatst online: 21:05
a. License. The software is licensed, not sold. Under this agreement, we grant you the right to install and run one instance of the software on your device (the licensed device), for use by one person at a time, so long as you comply with all the terms of this agreement. Updating or upgrading from non-genuine software with software from Microsoft or authorized sources does not make your original version or the updated/upgraded version genuine, and in that situation, you do not have a license to use the software.

Even snel een quote uit de licentie voorwaarden. Je mag de licentie dus maar gebruiken voor één installatie op één systeem. Wat Erik777 zegt is dus onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar lees jij dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonK
Op de site van microsoft. https://www.microsoft.com...il_Windows_10_English.htm

Hier een quote uit de licentie voorwaarden van windows 7. Deze zijn te vinden op elk systeem dat windows 7 draait:

Eén exemplaar per computer. U mag één exemplaar van de software installeren op één computer. Deze computer is de 'gelicentieerde computer'.

[ Voor 16% gewijzigd door RamonK op 07-04-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, klopt, op 1 computer, en een dualboot, multiboot, dat alles is 1 computer.
Maak het de mensen niet zo moeilijk, je kan gewoon windows zo vaak als je wil in een multiboot gebruiken op 1 computer, snap je het al? 1 device.
op je telefoon wordt dat lastiger,
Maar op een PC of laptop wel, de schijven zijn groot zat.
Vergeet niet dat je in een multiboot maar 1 systeem tegelijk kan starten, dus je gebruikt altijd maar 1 systeem op 1 computer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
Ja maar dan ga je dus meerdere exemplaren van de software installeren, wat dus tegen de licentievoorwaarden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, je installeert hetzelfde exemplaar, op een andere partitie.
ik werk al 14 jaar met mulitboots.
Microsoft schreef ook dat je windows XP niet meer in een boot kon krijgen als eenmaal windows 7 is geïnstalleerd, maar dat kan wel als je een Windows 7 DVD hebt.
Ik heb ook 1 keer Windows 7 en 2 keer Windows XP op mijn laptop staan.

Dus het kan wel, ik doe dat al jaren zo, met Windows.
vergis je niet in het feit dat je dat alles met 1 licentie op 1 apparaat doet, en daar ligt de grens.
Je mag het op 1 apparaat (Device) gebruiken met die licentie, en dat kan in een dual-multiboot gewoon.

En over een licentie van mijn AV, die heb ik op 1 computer in zowel windows 7 en in windows 10 met 1 en dezelfde licentie geinstalleerd en geactiveerd zonder problemen, op 1 computer.

En weet je waarom dat kan?
omdat bij de controle de hardware ID's worden gelezen, en die veranderd niet.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 00:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

RamonK schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:34:
a. License. The software is licensed, not sold. Under this agreement, we grant you the right to install and run one instance of the software on your device (the licensed device), for use by one person at a time, so long as you comply with all the terms of this agreement.
De crux zit hem in het stukje "at a time". Zolang er dus maar één versie tegelijk actief is (waar met dualboot aan voldaan wordt), dan is het toegestaan volgens de EULA.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:23:
[...]

Nu wil ik even weten wat er aan Windows 10 in een dual-multiboot anders is als de vorige versies.
Je mag een licentie voor Windows op 1 computer gebruiken.
niet op 1 partitie.
je kan Windows 10 gewoon 2, 3, 4 (ligt er aan hoeveel partities je hebt die genoeg ruimte bevatten) keer op 1 computer met dezelfde licentie installeren, activeren, en legaal gebruiken.

Dus nogmaals, een Microsoft Licentie mag je gebruiken op 1 computer.
een multi of een dualboot staat op 1 computer.
en zo zit dat, 100% zeker. zo kan het ook met je licentie van je AV software, en alle licenties die gelden voor 1 computer.

Ik kan je alvast melden dat een boot beheren van Windows 7 en nieuwer heel handig is te beheren met C:\Windows\System32\bcdedit.exe in cmd.exe waarin de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\BCD00000000
de parameters van de boot bevatten.
Dus heb je vragen over multiboots, kan je daar veel mee.
Zo zit het 100% zeker niet. Graag wil ik toch weten waar jij je informatie vandaan haalt. De licentie mag op 1 computer geinstalleerd, maar slechts eenmaal. Als ik de woorden van helpdesk even erbij haal:
" Windows mag bij een retail versie heel vaak geactiveerd worden,maar er mag slechts 1 versie ook daadwerkelijk actief zijn." Dus 2x Windows 10 op dezelfde pc met 1 licintie no-way.

Schaamteloos uit de voorwaarden gehaald
Meerdere versies. Indien u bij aanschaf van de software meerdere versies (zoals 32-bits en 64-bits versies) heeft ontvangen, mag u mag slechts een van deze versies tegelijk installeren en activeren.

Telkens wanneer u de software overzet naar een nieuw apparaat, dient u de software van het oorspronkelijke apparaat te verwijderen. U mag de software niet overbrengen om licenties te delen op meerdere apparaten.
Ik zie het dus zo, je mag het 1x gebruiken voor 1 versie. Het doet niet terzaken of je 2x Windows wilt gebruiken. Want windows zal bij een installatie op jacht gaan naar de digitale rechten. En die digitale rechten zeggen duidelijk. 1 actieve installatie op 1 computer. Dit verhaal van jouw gaat alleen meer op als je op herinstallatie overgaat. We hebben het trouwens niet meer over een licentie maar over digitale rechten.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonK
Question Mark schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:41:
[...]

De crux zit hem in het stukje "at a time". Zolang er dus maar één versie tegelijk actief is (waar met dualboot aan voldaan wordt), dan is het toegestaan volgens de EULA.
Volgens mij interpreteren we de zin dan anders. Volgens mij staat at a time in de bijzin en slaat het dus op het feit dat het maar door een persoon tegelijk gebruikt mag worden en niet op het feit dat je maar een instance tegelijk mag draaien en er wel meer mag installeren.

Misschien maakt mijn eerdere quote uit de Nederlandse voorwaarden het wat duidelijker:

'Eén exemplaar per computer. U mag één exemplaar van de software installeren op één computer. Deze computer is de 'gelicentieerde computer'.

Hier staat heel duidelijk dat je maar een exemplaar mag installeren. Een dualboot zou dus tegen de voorwaarden ingaan.

Maar we gaan hier wel heel erg veel in op iets wat naar mijn mening niet de beste oplossing is voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal het 1 keer proberen heel duidelijk uit te leggen.
Aangezien ik deze informatie niet haal uit hoe men het opschrijft maar uit de praktijk.

Ok, 1 licentie voor 1 computer, en dan mag je het systeem maar 1 keer installeren op 1 computer?
Nee, dat staat nergens, je kan wel je conclusies trekken er over, en mensen vertellen dat ze per boot een licentie nodig hebben, maar het is niet waar, en ik ga verder ook na dit bericht er niet meer op in.
Aangezien mijn ervaringen rechtstreeks uit de praktijk komen, en je 1 licentie mag gebruiken op 1 computer.

Goed, 10 partities op 1 harde schijf, 1 licentie en 1 windows dvd.
Ja kan dan 10 keer Windows installeren, met 1 licentie op 1 computer.

En dat blijft ook zo, anders zou je ook geen nieuwe harde schijf meer kunnen kopen, en Windows daarna installeren.

En dat is legaal, want je gebruikt je ene licentie op 1 computer, er wordt in die voorwaarde nergens gerept over een dual/multiboot, die conclusie wordt hier getrokken, maar hebben jullie er ervaring mee?
Anders moet je toch echt stoppen mensen wijs te maken dat je in geval van een multiboot op 1 computer meerdere licenties moet hebben, wat niet waar is, maar wat Microsoft beslist heel prettig zal vinden op zakelijk gebied.
En RamonK, ja we gaan in nu op wat een dualboot is omdat dat in de vraag voorkomt, maar er ontstaat nu een beetje een oppositie over of het wel mag of niet.
En daar heeft een TS idd niks aan.
Nu moet ik met bewijzen komen? ik kan me niet voorstellen dat mensen die zeggen dat voor elke boot op 1 computer een aparte licentie nodig is, aangezien dat niet zo is.
Dus vraag ik nu wel naar jullie ervaringen met dual/multiboots.
Omdat nu de TS ook niks opschiet.
Ik ga er geen welles nietes oppositie over voeren met 26 letters, vraagje aan nvidia intel, wat zijn je ervaringen op gebied van dual/multiboots en Windows?
Want je stelling klopt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:30:
Ok, ik zal het 1 keer proberen heel duidelijk uit te leggen.
Aangezien ik deze informatie niet haal uit hoe men het opschrijft maar uit de praktijk.

Ok, 1 licentie voor 1 computer, en dan mag je het systeem maar 1 keer installeren op 1 computer?
Nee, dat staat nergens, je kan wel je conclusies trekken er over, en mensen vertellen dat ze per boot een licentie nodig hebben, maar het is niet waar, en ik ga verder ook na dit bericht er niet meer op in.
Aangezien mijn ervaringen rechtstreeks uit de praktijk komen, en je 1 licentie mag gebruiken op 1 computer.

Goed, 10 partities op 1 harde schijf, 1 licentie en 1 windows dvd.
Ja kan dan 10 keer Windows installeren, met 1 licentie op 1 computer.

En dat blijft ook zo, anders zou je ook geen nieuwe harde schijf meer kunnen kopen, en Windows daarna installeren.

En dat is legaal, want je gebruikt je ene licentie op 1 computer, er wordt in die voorwaarde nergens gerept over een dual/multiboot, die conclusie wordt hier getrokken, maar hebben jullie er ervaring mee?
Anders moet je toch echt stoppen mensen wijs te maken dat je in geval van een multiboot op 1 computer meerdere licenties moet hebben, wat niet waar is, maar wat Microsoft beslist heel prettig zal vinden op zakelijk gebied.
En RamonK, ja we gaan in nu op wat een dualboot is omdat dat in de vraag voorkomt, maar er ontstaat nu een beetje een oppositie over of het wel mag of niet.
En daar heeft een TS idd niks aan.
Nu moet ik met bewijzen komen? ik kan me niet voorstellen dat mensen die zeggen dat voor elke boot op 1 computer een aparte licentie nodig is, aangezien dat niet zo is.
Dus vraag ik nu wel naar jullie ervaringen met dual/multiboots.
Omdat nu de TS ook niks opschiet.
Ik ga er geen welles nietes oppositie over voeren met 26 letters, vraagje aan nvidia intel, wat zijn je ervaringen op gebied van dual/multiboots en Windows?
Want je stelling klopt niet.
Kan je deze informatie onderbouwen met informatie van microsoft. Je zal vast wel een link hebben ofzo waar het instaat.
Ik ben namelijk benieuwd en anders ga ik het straks gewoon in de praktijk uitvoeren.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voer het maar uit, want dat is je goed recht.
1 licensie gebruiken op 1 computer...... doe ik al jaren, mijn ervaring is de praktijk, nu jij nog :)
Heb je er trouwens nog meer informatie voor nodig?
Aangezien ik dan aanneem dat je systeem geen recovery systeem is.
Want stel je zou windows installeren naast een recovery systeem, dan moet je dat systeem niet herstellen, want dan raak je misschien je multiboot weer kwijt.
Dan zou je wel als je een gewone installatie van Windows naast een recoverysysteem zou hebben met al je drivers geen recovery systeem meer nodig hebben, en je een Windows versie nodig hebt die dezelfde is als het recovery systeem waardoor je dezelfde licentie op die computer kan gebruiken.
Maar persoonlijk hou ik niet van fabriekscomputers zoals dell, packard bell en dat soort apparaten, die je koopt met een recovery systeem.
dus daarom gaf ik ook aan in een eerder bericht hoe je in Windows je boot kan instellen, mocht je daar de draad in kwijt raken:
C:\Windows\System32\bcdedit.exe in cmd.exe (als administrator) waarin de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\BCD00000000 de parameters bevatten .

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:18:
Voer het maar uit, want dat is je goed recht.
1 licensie gebruiken op 1 computer...... doe ik al jaren, mijn ervaring is de praktijk, nu jij nog :)
Heb je er trouwens nog meer informatie voor nodig?
Aangezien ik dan aanneem dat je systeem geen recovery systeem is.
Want stel je zou windows installeren naast een recovery systeem, dan moet je dat systeem niet herstellen, want dan raak je misschien je multiboot weer kwijt.
Dan zou je wel als je een gewone installatie van Windows naast een recoverysysteem zou hebben met al je drivers geen recovery systeem meer nodig hebben, en je een Windows versie nodig hebt die dezelfde is als het recovery systeem waardoor je dezelfde licentie op die computer kan gebruiken.
Maar persoonlijk hou ik niet van fabriekscomputers zoals dell, packard bell en dat soort apparaten, die je koopt met een recovery systeem.
dus daarom gaf ik ook aan in een eerder bericht hoe je in Windows je boot kan instellen, mocht je daar de draad in kwijt raken:
C:\Windows\System32\bcdedit.exe in cmd.exe (als administrator) waarin de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\BCD00000000 de parameters bevatten .
Met alle goede bedoelingen maar niet gelukt...... Windows activeert netjes de eerste installatie, en activeert daarna ook de 2e installatie, na wisseling van besturingsysteem is deze gedeactiveerd en krijg ik een melding dat er geen legale digitale rechten zich bevinden op het systeem. Heb je instructies nauw gezet uitgevoerd.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Eigenwijzigheid is ook een kunst... Net als goed lezen blijkbaar...

Volgens mij interpreteerd Erik777 '1 exemplaar' als '1 DVD van Windows 10', terwijl RamonK hem leest als '1 geinstalleerde Windows 10'. Hoewel ik het niet zeker weet, denk ik toch dat Microsoft het laatste bedoel.

En Erik777: als ik elke dag 150 rijd op de snelweg, maar nooit gepakt ben maakt dat niet dat dat ineens toegestaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet zo goed waar jullie het nu precies over hebben.
1 licentie op 1 computer, het kan ook gewoon met anti virus software.
Maar misschien is het daar anders.
Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat Nivida_intel binnen 3 uur en 20 minuten 2 keer Windows 10 heeft geïnstalleerd.
Het heeft ook niet echt met eigenwijsheid te maken in de vorm van koppig zijn, maar ik doe dat al jaren zo, en het is legaal, 1 licentie op 1 computer te gebruiken, misschien heeft Microsoft er een stokje voor gestoken, maar dan klopt het gebruiken van 1 licentie op 1 computer niet meer.
Dus ga zelf maar na dan, ik kan me dat niet voorstellen.
Ik heb zelf 3 keer Windows 7 en 1 keer Windows 10 hier in een dualboot, en daar is niks illegaals aan op 1 computer met 1 licentie.
Daarbij had ik al die systemen mits up to date kunnen upgraden, en ik zal er binnenkort 1 systeem bij maken.
Verder is het niet te vergelijken alsof ik 150 rij op de snelweg en niet gepakt ben nog....
Aangezien daar de variabelen heel anders zijn, en ik ook de wet niet overtreed in de constanten.
Op internet vindt je er weinig informatie over, maar onthou nu maar dat 1 licentie op 1 computer gebruikt mag worden, dus belde ik Microsoft 020-5001500.
Die moesten er ook eventjes een paar minuten over vergaderen, en het antwoord is dus hetzelfde als ik hier steeds aan jullie probeer duidelijk te maken.
Dus nu belt iedereen die het niet met me eens is naar 020-5001500.
En daar vertelde ze ook, je hardware ID blijft hetzelfde, en je start maar 1 systeem tegelijk, kortom, bel Microsoft op als het activeren niet lukt Nivida_intel, want bel ze maar, dan ben ik klaar. _/-\o_
Nivida_intel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:38:
[...]

Met alle goede bedoelingen maar niet gelukt...... Windows activeert netjes de eerste installatie, en activeert daarna ook de 2e installatie, na wisseling van besturingsysteem is deze gedeactiveerd en krijg ik een melding dat er geen legale digitale rechten zich bevinden op het systeem. Heb je instructies nauw gezet uitgevoerd.
Jammer, dan heb je waarschijnlijk iets fout gedaan.
Ik basseer dit bericht dan ook meer op fantasie dan de werkelijkheid.
Ik heb je geen instructies gegeven, ook dat valt onder de categorie "Fantasie"
Verder wens ik jullie een fijne dag toe :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Speciaal voor jouw heb ik gebeld en de situatie voorgelegd en het werk niet, en als het al zou kunnen dan ben je gewoon hoogstens illiegaal bezig. Dus waarschijnlijk heb je iemand gesproken uit Afrika die zegt dat het kan maar ik heb net gewoon gebeld, en ze heeft gehad de product key maar 1x werkt en dat in dualboot of multiboot ten alle tijde een 2e key moet komen. En ja ik heb gebeld voor windows thuis gebruikers. Dus helaas..... Deze vlieger gaat niet op
Prettige dag nog

[ Voor 10% gewijzigd door J.S. Bach op 07-04-2016 16:59 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niet gebeld.
Ik reageer niet meer op jouw verder op dit onderwerp.
Je verzint er van alles bij, nu heb ik weer met iemand gesproken uit Afrika.
Ik vraag me af wat je beweegredenen zijn om iets wat wel kan tot niet te bombarderen in een eeuwigdurende welles nietes oppositie waar toch niemand nog iets mee opschiet.
Dus ik stel nu voor dat jij het zo gaat zien:
Jij kan dat niet, en ik kan dat wel. jammer dat je mensen overtuigd van je fantasie, en je onderschrift zegt me ook wel genoeg, dus wat je schrijft serieus nemen doe ik dan ook niet meer in deze thread.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:04:
Je hebt niet gebeld.
Ik reageer niet meer op jouw verder op dit onderwerp.
Je verzint er van alles bij, nu heb ik weer met iemand gesproken uit Afrika.
Ik vraag me af wat je beweegredenen zijn om iets wat wel kan tot niet te bombarderen in een eeuwigdurende welles nietes oppositie waar toch niemand nog iets mee opschiet.
Dus ik stel nu voor dat jij het zo gaat zien:
Jij kan dat niet, en ik kan dat wel. jammer dat je mensen overtuigd van je fantasie, en je onderschrift zegt me ook wel genoeg, dus wat je schrijft serieus nemen doe ik dan ook niet meer in deze thread.
Ik heb wel gebeld, dat je dat nou niet kan hebben is niet mijn zaak. Verder heb ik geen last van fantasie, alleen is het makkelijk te verkopen dat ik toevallig wel heb gebeld. Jij bent degene die last heb van fantasie. Kom maar wederom op met bewijs, want je basseert je verhaal op je eigen ervaringen, maar geen van alle zijn steekhoudend. Want je kon niet met argumenten/ bewijzen aanzetten waar uit blijkt dat je gelijk heb. Want als het mag dan kan je het vast ook wel terug vinden in de licentievoorwaarden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4qFcqJ3.png

[ Voor 3% gewijzigd door J.S. Bach op 07-04-2016 17:17 . Reden: WEL GEBELD ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46
Volgens Microsofts licentievoorwaarden mag dit inderdaad niet. In de praktijk zul je echter niet tegen problemen aanlopen als je het wel doet. Je kunt Windows een keer of 4 herinstalleren op dezelfde hardware zonder problemen. Verander je wel de hardware (HDD's, geheugen, etc) dan kun je tegen problemen aanlopen omdat bij activatie van je Windows installatie ook hardware ID's meegestuurd worden.

Ik weet niet of je nog studeert of schoolgaande kinderen hebt, maar in dat geval zou je via surfspot een gratis W10 licentie (student license) kunnen krijgen. Maar dat hangt er ook vanaf of je voor de 2e installatie echt een W10 Pro versie nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

stefanass schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:16:
Volgens Microsofts licentievoorwaarden mag dit inderdaad niet. In de praktijk zul je echter niet tegen problemen aanlopen als je het wel doet. Je kunt Windows een keer of 4 herinstalleren op dezelfde hardware zonder problemen. Verander je wel de hardware (HDD's, geheugen, etc) dan kun je tegen problemen aanlopen omdat bij activatie van je Windows installatie ook hardware ID's meegestuurd worden.

Ik weet niet of je nog studeert of schoolgaande kinderen hebt, maar in dat geval zou je via surfspot een gratis W10 licentie (student license) kunnen krijgen. Maar dat hangt er ook vanaf of je voor de 2e installatie echt een W10 Pro versie nodig hebt.
Maar dan doe je een herstel en gebruik je de licentie maar 1x voor een versie.
En discussie die ik heb met Erik777 gaat puur om het feit en 1 key voor 2 windows installatie die beiden tegelijk actief zijn. En dat mag gewoon niet.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk Stefanass, 1 licentie op 1 computer waarvan bij de activatie de hardware ID wordt gelezen.
Dat is alles, meer is het niet.
En bij Microsoft zal je hetzelfde antwoord krijgen als je de vraag op de goede manier stelt.
Hun antwoord was ja, dat mag gewoon, niks mis mee, je licentie te activeren op hetzelfde apparaat met dezelfde hardware ID.
Anders is het niet, en anders is het in het verleden ook nooit geweest.
Want wil bewijzen, maar waarom komt hij zelf niet met bewijzen van het tegendeel?
Nivida_intel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:19:
[...]

Maar dan doe je een herstel en gebruik je de licentie maar 1x voor een versie.
En discussie die ik heb met Erik777 gaat puur om het feit en 1 key voor 2 windows installatie die beiden tegelijk actief zijn. En dat mag gewoon niet.
Stel ik jouw voorstel met bewijzen te komen voor aan jouw zelf, nice he?

De topicstarter wilde weten of het kon en legaal is, en dat is het.
Daarmee heb ik de TS proberen te beantwoorden, en ook de TS kan zelf microsoft bellen mocht die er hier niet uitkomen.
Dan kunnen wij het welles nietes syndroom stoppen.

even 1 zin van jou die helemaal niet kan kloppen in een dual/multiboot:
Je schreef:
2 windows installatie die beiden tegelijk actief zijn.

Dat kan niet, je kan er maar 1 starten, je kan geen 2 systemen tegelijk actief hebben, dat zei die aardige meneer bij Microsoft ook.
Of dacht je dat je in een dualboot 2 boots tegelijk kan starten en gebruiken?
Dan moet je zelf echt je eigen kennis een beetje bijspijkeren.
Het gaat mij er verder niet om wie het beter weet, het is zoals het is, en anders is het niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:20:
Kijk Stefanass, 1 licentie op 1 computer waarvan bij de activatie de hardware ID wordt gelezen.
En bij Microsoft zal je hetzelfde antwoord krijgen als je de vraag op de goede manier stelt.
Hun antwoord was ja, dat mag gewoon, niks mis mee, je licentie te activeren op hetzelfde apparaat met dezelfde hardware ID.
Want wil bewijzen, maar waarom komt hij zelf niet met bewijzen van het tegendeel?

[...]

Wat ben je nou aan het pijpzeiken? Ik heb 2 installatie uitgevoerd op 1 en dezelfde computer. Deze computer heeft een nieuwe Windows 8.1 gehad een paar jaar terug en daarover is windows 10 gekomen.
Ik heb daarna een 2e installatie gedaan met Windows 10 en dezelfde licentie gebruikt.
En wat gebeurd er? De eerste installatie krijgt een foutmelding en kan ik niet meer activeren, ik verwijder de 2e installatie en kijk eens wat er gebeurd, ik kan met mijn 8.1 key de nieuwe gebruiken.

Ik heb de licentie voorwaarden doorgezocht en er staat niks in. Als het wel mag dan is het opgenomen in de voorwaarden. En dan kan jij mij dat vast aanwijzen waarin het staat dat het wel mag.

Maar ik stop met deze discussie, want je denkt dat je gelijk heb en dat is je goed recht om dat te denken. Maar wat jij beweert kan gewoon licentie technische niet. Het kan alleen maar als je herinstalleert.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je wordt steeds minder sociaal zie ik, als je geen gelijk krijgt.
Ik was al gestopt met jou meneer Nvidia_intel,
Je taalgebruik begint nu te kelderen in het niveau, ga even mediteren of zo.\
Zen of chi....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mediteren doe ik niet aan. Ik hoef ook helemaal geen gelijk te hebben, maar uit niets blijkt dat jij ook gelijk heb want je komt alleen maar met " eigen beweringen."

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:20:

[...]

De topicstarter wilde weten of het kon en legaal is, en dat is het.
Daarmee heb ik de TS proberen te beantwoorden, en ook de TS kan zelf microsoft bellen mocht die er hier niet uitkomen.
Dan kunnen wij het welles nietes syndroom stoppen.

even 1 zin van jou die helemaal niet kan kloppen in een dual/multiboot:
Je schreef:
2 windows installatie die beiden tegelijk actief zijn.

Dat kan niet, je kan er maar 1 starten, je kan geen 2 systemen tegelijk actief hebben, dat zei die aardige meneer bij Microsoft ook.

Of dacht je dat je in een dualboot 2 boots tegelijk kan starten en gebruiken?
Dan moet je zelf echt je eigen kennis een beetje bijspijkeren.
Het gaat mij er verder niet om wie het beter weet, het is zoals het is, en anders is het niet.
Ik weet dat in de praktijk dit inderdaad werkt, dat geef ik ook aan. Je activatie kijkt puur naar je hardware, als die niet gewijzigd is "denkt" Microsoft dat een herinstallatie doet (mits je dit niet te vaak doet).

Ik weet echter ook dat als je Microsoft letterlijk de vraag van TS stelt, het antwoord is: Nee, dat mag niet, de licentie is voor 1 installatie (instantie) op 1 PC. Deze vraag is nl. niet alleen door TS aan Microsoft gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik kom niet met zelfverzonnen beweringen, dat is meer jou tak van sport Nvidia.
Ik vertel gewoon hoe ik dat doe, en altijd deed, al 14 jaar.
Dus dan moet je meer vertellen over waarom het je niet lukt, een nieuw draadje openen, en daar je probleem voor leggen met het feit dat het je niet lukt windows 10 in een multiboot te activeren, en daar alle stappen neer zetten die je tot dan toe hebt gedaan, zodat je daarmee geholpen kan worden, want er is niks illegaals aan.

En @ Stefannas, ik heb niet voor niets even Microsoft gebeld, omdat er op internet niks over te vinden was.
Dat is de moeite die ik nam, voor mezelf persoonlijk win ik er niks mee hoor.
En anders leg het neer bij een moderator van dit Forum, aangezien die geen illegale raad hier zullen accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:39:
Nee, ik kom niet met zelfverzonnen beweringen, dat is meer jou tak van sport Nvidia.
Ik vertel gewoon hoe ik dat doe, en altijd deed, al 14 jaar.
Dus dan moet je meer vertellen over waarom het je niet lukt, een nieuw draadje openen, en daar je probleem voor leggen met het feit dat het je niet lukt windows 10 in een multiboot te activeren, en daar alle stappen neer zetten die je tot dan toe hebt gedaan, zodat je daarmee geholpen kan worden, want er is niks illegaals aan.

En @ Stefannas, ik heb niet voor niets even Microsoft gebeld, omdat er op internet niks over te vinden was.
Dat is de moeite die ik nam, voor mezelf persoonlijk win ik er niks mee hoor.
Ik heb ook gebeld, dat is de moeite die ik voor de TS en jouw heb genomen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivida_intel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:42:
[...]

Ik heb ook gebeld, dat is de moeite die ik voor de TS en jouw heb genomen.
Ik ben echt ontroert nu :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:01
Wat sommige hier niet willen verstaan is : Het is niet omdat iets kan , het ook mag. Het is NIET omdat je iets al jaren in de praktijk DOET het ook MAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mag en is legaal.
Anders vraag het de moderators van dit forum, die illegale content niet accepteren.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kqmsdt7ngwwtm.jpg
En in deze afbeelding kan je zien hoe dat er uit ziet.
Mochten moderators op dit forum iets van wat ik schreef als illegaal bestempelen, dan zou ik dat graag van ze lezen hier.
Want ik ben nooit bezig met illegale praktijken op dit gebied.
Dus lang leve de multiboots, is mijn motto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Bedankt, ik ben blij dat ik je gelukkig maak.
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:18:
Het mag en is legaal.
Anders vraag het de moderators van dit forum, die illegale content niet accepteren.
[afbeelding]
En in deze afbeelding kan je zien hoe dat er uit ziet.
Mochten moderators op dit forum iets van wat ik schreef als illegaal bestempelen, dan zou ik dat graag van ze lezen hier.
Want ik ben nooit bezig met illegale praktijken op dit gebied.
Dus lang leve de multiboots, is mijn motto :)
Nog een topic voor hetzelfde:

Zie het antwoord van microflop.

[ Voor 12% gewijzigd door J.S. Bach op 07-04-2016 18:37 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Modbreak:En toen was het genoeg.

Ajb beide hier niet meer op in gaan. De topicstarter moet zelf maar bellen en alsdan telefonisch activeren. Of een tweede licentie kopen..

Inhoudelijk eens met eerdere reacties; 1 installatie zou prima moeten kunnen voldoen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou gewoon alle software in een Windows 10 installatie doen. Is veel makkelijker en indien nodig kan je applicaties stoppen die te veel resources verbruiken. Of je plaatst wat hardware bij. Wat extra RAM kan een prettig verschil maken soms en het kost nauwelijks iets.

Hiervoor dual booten is meer moeite dan dat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan vroeg de topicstarter dus iets persoonlijks, wat hij wilde, een antwoord, over een multibootsystem en wordt m aangeraden het niet te doen.
Maar F_J_K
Kan jij ons vertellen of het legaal is dan?
Want anders ben ik illegale zaken aan het aanraden, en steunde Microsoft mij er bij.
En hoe gaat het dan in de toekomst, stel iemand op tweakers.weer naar informatie vraagt over een dualboot?
Omdat er nu erg veel onduidelijkheid over is ontstaan.
Ik snap dat het genoeg is, daar ben ik het al een tijdje mee eens, maar een duidelijk antwoord hier over is misschien wel prettig ook voor de toekomst wanneer iemand met een zelfde vraag komt.
Of gaat het dan weer zo? Met welles nietes oppositie tussen reageerders, want ik snap wel dat een mens daar al snel mee klaar is.
Maar is nu dus nog geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gekeken in de licentievoorwaarden van Microsoft, en dat is dan vaak waar iets mis gaat niet waar?
Dus jullie hebben gelijk als je de voorwaarden punt 2 leest:

2. Installatie en gebruiksrechten
a. Licentie. De software wordt niet verkocht, maar in licentie gegeven. Op grond van deze overeenkomst verlenen wij u het recht om één instance van de software te installeren op uw apparaat (het gelicentieerde apparaat), voor gebruik door één persoon tegelijk, mits u voldoet aan alle voorwaarden van deze overeenkomst. Het bijwerken of upgraden van niet-authentieke software met software van Microsoft of geautoriseerde bronnen maakt uw originele versie of de bijgewerkte/geüpgrade versie niet authentiek, en in dat geval beschikt u niet over een licentie voor gebruik van de software.
b. Apparaat. In deze overeenkomst betekent “apparaat” een hardwaresysteem (fysiek dan wel virtueel) met een intern opslagapparaat waarop de software kan worden uitgevoerd. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als een apparaat.

En nu komt de clou, Volgens Microsoft is 1 partitie 1 apparaat.

Je kan morgen naar een winkel gaan en een laptop kopen, je kan dan aan de verkoper vragen hoeveel partities op de harde schijf staan, en waarschijnlijk zal het antwoord 2 zijn.
Dan kan je de verkoper uitleggen dat je maar 1 apparaat komt kopen, en niet 2.

Want dat weten maar weinig mensen dan, dat je pas als je het product hebt gekocht je mag lezen dat 1 harde schijf qua partities maximaal als 11 apparaten door kan gaan, in Windows.

Ik noem dat een BUG in het handelsbeleid van Microsoft.
Dus jongens, van Microsoft mag het niet, maar ja, die zien 1 partitie als 1 apparaat, en dat is niet zo.
Want in een winkel wordt het zo niet verkocht.

Ook niet bij Microsoft zelf, lees maar:
http://windows.microsoft....-10/what-is-a-product-key

Nou let op, voor je het gaat aanschaffen lees je toch echt dit:
Van toepassing op Windows 10

•Een productcode is een code van 25 tekens. Hiermee kan Windows worden geactiveerd en kan worden geverifieerd dat Windows niet op meer pc's is gebruikt dan is toegestaan volgens de licentievoorwaarden voor Microsoft-software. Uw productcode staat in de e-mail die u ter bevestiging hebt ontvangen na het aanschaffen van Windows. Of deze bevindt zich in de doos waarin Windows is geleverd. Als u een pc hebt gekocht waarop Windows al is geïnstalleerd, neemt u contact op met de fabrikant van de pc voor de originele productcode.

Let op deze zin voor je het product kocht:
Hiermee kan Windows worden geactiveerd en kan worden geverifieerd dat Windows niet op meer pc's is gebruikt dan is toegestaan volgens de licentievoorwaarden voor Microsoft-software.

En als je het product hebt gekocht is plots een partitie een apparaat geworden, ik vind het knap bedacht, maar ik trap daar dan niet in. En trouwens, Dit soort trucjes blijkt allemaal normaal te zijn, het is de handelsgeest die dan werkt.

Ook hier:
http://www.microsoftstore...0-Pro/productID.320433200

Lees je niks over 1 partitie = 1 apparaat.
Schandelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:48

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:57:
Zelf edit ik ook video's (4K-materiaal onder andere) en ik de reden die jij geeft voor een 2e Windows is vreemd. Als je een beetje een fatsoenlijke PC hebt dan maken wat programma's die in de achtergrond draaien nauwelijks verschil. Met andere woorden: als het editen nu niet lekker gaat en je verwacht dat dat met een 2e Windows wel gaat: gaat niet gebeuren.

Trouwens, 25 (!!??) programma's voor video editing? Ik heb hier Premiere, After Effects en Audition en that's it. Ik kan nog wel wat andere programma's noemen die misschien handig zijn, maar de 25 kom ik bij lange na niet aan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:07:
Ik heb even gekeken in de licentievoorwaarden van Microsoft, en dat is dan vaak waar iets mis gaat niet waar?
Dus jullie hebben gelijk als je de voorwaarden punt 2 leest:

2. Installatie en gebruiksrechten
a. Licentie. De software wordt niet verkocht, maar in licentie gegeven. Op grond van deze overeenkomst verlenen wij u het recht om één instance van de software te installeren op uw apparaat (het gelicentieerde apparaat), voor gebruik door één persoon tegelijk, mits u voldoet aan alle voorwaarden van deze overeenkomst. Het bijwerken of upgraden van niet-authentieke software met software van Microsoft of geautoriseerde bronnen maakt uw originele versie of de bijgewerkte/geüpgrade versie niet authentiek, en in dat geval beschikt u niet over een licentie voor gebruik van de software.
b. Apparaat. In deze overeenkomst betekent “apparaat” een hardwaresysteem (fysiek dan wel virtueel) met een intern opslagapparaat waarop de software kan worden uitgevoerd. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als een apparaat.

En nu komt de clou, Volgens Microsoft is 1 partitie 1 apparaat.
Dat stond op pagina 1 ook al in het engels. Twee instances mag dus al niet op één apparaat als je zoals jij meerdere partities nog steeds als één apparaat telt, dus 'de clou' maakt niet eens meer uit.
Dat het 'in de praktijk werkt' betekend niet, zoals al een paar keer is langsgekomen, dat het dan ook legaal is O-) . Misschien moet je het ook eens met twee keer Windows 10 proberen ;) ...

Overigens zie ik er ook niet het nut van in om hiervoor een dualboot aan te maken (moet toch gewoon kunnen met twee profielen?) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah nee joh, ik vind linux ook wel leuk :)
Ze verkopen het anders, dus dat is dan zo sinds Windows 10?
ze hebben de markt in handen en liegen er op los, maar iedereen accepteert dat,
aangezien ze zelf op hun website hun product informatie heel anders omschrijven dan in de voorwaarden, maar die lees je als je het product kocht toch?
Je zou zeggen, dat heeft een bedrijf als Microsoft toch niet nodig? ze zijn nu toch groot en volwassen?
Niet dus, op dat gebied.
Maar zoals je kon lezen had ik ze vandaag aan de telefoon, en ze vonden het prima, dus ik ga ze weer bellen, en eens vragen hoe dat zit, met hoe ze het verkopen, anders dan in hun voorwaarden, waar plots een PC veranderd is als apparaat in 1 partitie.
Ik noem dat fraude, dat is gewoon corrupt.
Maar goed, laten we ons er verder niet druk om maken he, een dual/multiboot heeft veel voordelen, ik ga ze nu niet allemaal noemen, en ik begrijp wel dat niet iedereen het nut er van in zal zien, maar dat is meer persoonlijk :)
Fijne nacht nog verder....

PS, voor juli ga ik er nog wel 1 op mijn hdd bakken hoor, en misschien hoor je dan nog wel hoe dat afliep.
Lukt het niet dan bel ik ze, en moeten ze hun verkoop praatjes naast hun bepaling in artikel 2b maar eens aan mij uitleggen dan, zal ik ze op hun website laten zien hoe ze hun product aanprijzen.

Met licentie voor 1 PC, zo wordt het verkocht, snap je?
Dus ik ga dat doen, en lukt het niet, bel ik ze, en ga ik ze dan hun eigen foute manier van het aanprijzen van hun product aangeven, hun manier van sjoemelen..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het staat vlgns mij al sinds jaar en dag in de EULA die je vooraf te lezen krijgt. Hier uit Windows 8 bijv.

"1. License Rights and Multi User Scenarios
a. Computer. In this agreement, "computer" means a hardware system (whether physical or virtual) with an internal storage device capable of running the software. A hardware partition or blade is considered a computer. The software is licensed to run on up to only one processor on the licensed computer.

"e. Use in a virtualized environment.If you use virtualization software to create one or more virtual computers on a single computer hardware system, each virtual computer, and the physical computer, is considered a separate computer for purposes of this agreement. This license allows you to install only one copy of the software for use on one computer, whether that computer is physical or virtual. If you want to use the software on more than one virtual computer, you must obtain separate copies of the software and a separate license for each copy. "

Vista:
"2. INSTALLATION AND USE RIGHTS. Before you use the software under a license, you
must assign that license to one device (physical hardware system). That device is the
“licensed device.” A hardware partition or blade is considered to be a separate device.
a. Licensed Device. You may install one copy of the software on the licensed device.
You may use the software on up to two processors on that device at one time. Except
as provided in the Storage and Network Use sections below, you may not use the
software on any other device"

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 08-04-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 7, dat zijn de voorwaarden waar ik het kocht ziet het er alsvolgt uit:

1.
a. Software. De software bevat desktopbesturingssysteemsoftware. De Windows Live-services maken geen deel uit van deze software. Windows Live-services worden door Microsoft geboden onder een afzonderlijke overeenkomst.
b. Licentiemodel. Licenties voor de software worden per exemplaar per computer verstrekt. Een computer is een fysiek hardwaresysteem met een intern opslagapparaat waarop de software kan worden uitgevoerd. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als een afzonderlijke computer.

Gelukkig kan ik mijn multiboots wel gewoon blijven gebruiken.
Microsoft heeft me verteld dat dat ok is als er maar 1 systeem tegelijk opgestart is.
Dus deze regel staat geen multiboot in de weg.
En zo heeft Microsoft het mij verteld.
Waarom een partitie als een aparte computer gezien wordt is ook de rede waarom je er een besturingssysteem op kan installeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 02:49:
In Windows 7, dat zijn de voorwaarden waar ik het kocht ziet het er alsvolgt uit:

1.
a. Software. De software bevat desktopbesturingssysteemsoftware. De Windows Live-services maken geen deel uit van deze software. Windows Live-services worden door Microsoft geboden onder een afzonderlijke overeenkomst.
b. Licentiemodel. Licenties voor de software worden per exemplaar per computer verstrekt. Een computer is een fysiek hardwaresysteem met een intern opslagapparaat waarop de software kan worden uitgevoerd. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als een afzonderlijke computer.

Gelukkig kan ik mijn multiboots wel gewoon blijven gebruiken.
Microsoft heeft me verteld dat dat ok is als er maar 1 systeem tegelijk opgestart is.
Dus deze regel staat geen multiboot in de weg.
En zo heeft Microsoft het mij verteld.
Waarom een partitie als een aparte computer gezien wordt is ook de rede waarom je er een besturingssysteem op kan installeren.
Je quote precies het stuk wat stelt dat je de software niet op meerdere partities mag installeren. Wat Microsoft je vertelt heeft doet er verder niet toe.

Dus, het kan, maar het mag niet. Dat je het al jaren doet is verder prima, dat is je eigen verantwoordelijkheid, maar je kunt het niet lukraak aan anderen adviseren.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07

TheVMaster

Moderator WOS

Aangezien jullie blijven doorgaan gaat dit topic dus op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.