Ik heb even gekeken in de licentievoorwaarden van Microsoft, en dat is dan vaak waar iets mis gaat niet waar?
Dus jullie hebben gelijk als je de voorwaarden punt 2 leest:
2. Installatie en gebruiksrechten
a. Licentie. De software wordt niet verkocht, maar in licentie gegeven. Op grond van deze overeenkomst verlenen wij u het recht om één instance van de software te installeren op uw apparaat (het gelicentieerde apparaat), voor gebruik door één persoon tegelijk, mits u voldoet aan alle voorwaarden van deze overeenkomst. Het bijwerken of upgraden van niet-authentieke software met software van Microsoft of geautoriseerde bronnen maakt uw originele versie of de bijgewerkte/geüpgrade versie niet authentiek, en in dat geval beschikt u niet over een licentie voor gebruik van de software.
b. Apparaat. In deze overeenkomst betekent “apparaat” een hardwaresysteem (fysiek dan wel virtueel) met een intern opslagapparaat waarop de software kan worden uitgevoerd. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als een apparaat.
En nu komt de clou, Volgens Microsoft is 1 partitie 1 apparaat.
Je kan morgen naar een winkel gaan en een laptop kopen, je kan dan aan de verkoper vragen hoeveel partities op de harde schijf staan, en waarschijnlijk zal het antwoord 2 zijn.
Dan kan je de verkoper uitleggen dat je maar 1 apparaat komt kopen, en niet 2.
Want dat weten maar weinig mensen dan, dat je pas als je het product hebt gekocht je mag lezen dat 1 harde schijf qua partities maximaal als 11 apparaten door kan gaan, in Windows.
Ik noem dat een BUG in het handelsbeleid van Microsoft.
Dus jongens, van Microsoft mag het niet, maar ja, die zien 1 partitie als 1 apparaat, en dat is niet zo.
Want in een winkel wordt het zo niet verkocht.
Ook niet bij Microsoft zelf, lees maar:
http://windows.microsoft....-10/what-is-a-product-key
Nou let op, voor je het gaat aanschaffen lees je toch echt dit:
Van toepassing op Windows 10
•Een productcode is een code van 25 tekens. Hiermee kan Windows worden geactiveerd en kan worden geverifieerd dat Windows niet op meer pc's is gebruikt dan is toegestaan volgens de licentievoorwaarden voor Microsoft-software. Uw productcode staat in de e-mail die u ter bevestiging hebt ontvangen na het aanschaffen van Windows. Of deze bevindt zich in de doos waarin Windows is geleverd. Als u een pc hebt gekocht waarop Windows al is geïnstalleerd, neemt u contact op met de fabrikant van de pc voor de originele productcode.
Let op deze zin voor je het product kocht:
Hiermee kan Windows worden geactiveerd en kan worden geverifieerd dat Windows niet op meer pc's is gebruikt dan is toegestaan volgens de licentievoorwaarden voor Microsoft-software.
En als je het product hebt gekocht is plots een partitie een apparaat geworden, ik vind het knap bedacht, maar ik trap daar dan niet in. En trouwens, Dit soort trucjes blijkt allemaal normaal te zijn, het is de handelsgeest die dan werkt.
Ook hier:
http://www.microsoftstore...0-Pro/productID.320433200
Lees je niks over 1 partitie = 1 apparaat.
Schandelijk.