Toon posts:

Ik ben opgelicht door Bernicee!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Gisteren kocht ik namelijk van een medetweaker, Bernicee, een code over van Rainbow Six: Siege. Hij stuurde me een betaallink die me leidde naar herladen.com; het was "de webshop van zijn broer". Dit bedrag heb ik netjes betaald met bancontact. Hij beloofde me binnen het halfuur de code en zo stelde hij dat de hele avond uit. Ook vanochtend stuurde hij dat hij de code had verzonden als bijlage, maar je kunt het al raden: er was helemaal geen bijlage.

Wat kan ik nu best doen? Enig advies?

Alvast dank!
Mvg

EDIT: Dankzij het systeem achter V&A heb ik wél een IP-adres: 185.29.165.6

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 19:18 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:15
Dat IP is van een VPN provider - VyprVPN. Sterkte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:14:
Hallo iedereen!

Gisteren kocht ik namelijk van een medetweaker, Bernicee, een code over van Rainbow Six: Siege. Hij stuurde me een betaallink die me leidde naar herladen.com; het was "de webshop van zijn broer". Dit bedrag heb ik netjes betaald met bancontact. Hij beloofde me binnen het halfuur de code en zo stelde hij dat de hele avond uit. Ook vanochtend stuurde hij dat hij de code had verzonden als bijlage, maar je kunt het al raden: er was helemaal geen bijlage.

Wat kan ik nu best doen? Enig advies?

Alvast dank!
Mvg

EDIT: Dankzij het systeem achter V&A heb ik wél een IP-adres: 185.29.165.6
Al contact opgenomen met bancontact? ;)

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Het is vrij naïef om iets te kopen van een Tweaker die

1. Niet is beoordeeld
2. Zijn account gisteren heeft aangemaakt
3. Een koper naar een webshop doorstuurt

Show me your moves.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:35:
[...]

Al contact opgenomen met bancontact? ;)
Als ik me niet vergis is bancontact toch zoiets als iDeal?
In dat geval maak je zelf het geld ergens naar toe over, dan kunnen ze er niet direct heel veel aan doen. Als het gedaan wordt dmv incasso, dan kun je storneren (maar dat lijkt me niet het geval).

Verwijderd

TERW_DAN schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:49:
[...]

Als ik me niet vergis is bancontact toch zoiets als iDeal?
In dat geval maak je zelf het geld ergens naar toe over, dan kunnen ze er niet direct heel veel aan doen. Als het gedaan wordt dmv incasso, dan kun je storneren (maar dat lijkt me niet het geval).
ik dacht dat het een soort paypal was!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bancontact is het belgische pinnen.
Ik zeg wijze les geleerd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Is een Belgische betaaldienst, als ik me niet vergis. Dan moet het eigenlijk "too good to be true" zijn voor ik dat zou overwegen als Nederlander. En dan doe ik het nog niet, omdat het "too good to be true" is.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:24:
Dat IP is van een VPN provider - VyprVPN. Sterkte.
Dat vreesde ik al.. :(
Koninkje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:40:

1. Niet is beoordeeld
2. Zijn account gisteren heeft aangemaakt
3. Een koper naar een webshop doorstuurt
Yup, weet ik... M'n eigen domme fout, ik wist tot daarstraks pas dat je iemand zijn profiel kon opzoeken en bekijken, maar ik hoop toch nog mijn geld terug te krijgen...
The Eagle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:55:
Bancontact is het belgische pinnen.
Ik zeg wijze les geleerd ;)
True that, toch jammer dat het eerst zo moest gaan..

Inmiddels contact opgenomen met herladen.com om te zien of zij wat kunnen doen.. Al is het maar informatie doorgeven..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 20:13 ]

Verwijderd

De website: https://who.is/whois/herladen.com

wijst naar ene R.W. uit Nijmegen (NL)

Verwijderd

Topicstarter
Twijfel er aan of Bernice zijn verhaal wel degelijk waar is.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 19:38
Ik weet niet waarom je dit vermeldt, de website zelf heeft helemaal niets fout gedaan.....

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 16:54

Passievrucht

swarma

Herladen is een laadsysteem voor diverse opties. Je hebt waarschijnlijk ergens tegoed overgemaakt voor Bernice.

Wellicht kan herladen nog andere contactgegevens geven maar ik ben bang van niet.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

Verwijderd

Topicstarter
Passievrucht schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:36:
Herladen is een laadsysteem voor diverse opties. Je hebt waarschijnlijk ergens tegoed overgemaakt voor Bernice.

Wellicht kan herladen nog andere contactgegevens geven maar ik ben bang van niet.
Dat dacht ik ook al..

En inderdaad: vandaar dat ik contact opneem.. Ik kan maar proberen he.. ;)

Verwijderd

mrFoce schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:34:
[...]

Ik weet niet waarom je dit vermeldt, de website zelf heeft helemaal niets fout gedaan.....
Omdat de website zelf al melding maakt van voorkomende fraude met in ieder geval hun telefonische betaaldienst. Je kunt ze gewoon bellen met een willekeurige telefoon en zo je bestelling via een betaalnummer afrekenen. Dat kan ik dus ook met de telefoon van iemand anders doen. Die mag dan dus maar zien hoe hij zijn geld terugkrijgt.

Vind het persoonlijk een twijfelachtige site. En TS zal vast niet het enige slachtoffer zijn die zijn centjes via deze site kwijtraakt. Net als western union. Dat kun je legitiem gebruiken, maar ook vrij makkelijk misbruiken. Je zou haast kunnen spreken van het faciliteren van onfrisse zaken.

Zo'n site vormt een mooi rookgordijn voor oplichters. Oppassen dus als je hier via via terechtkomt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 20:54 ]

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 15:10
Sorry om te horen benjaminisdenaa.

Was zelf ook in het process om een ASUS GTX980TI STRIX te kopen van Bernicee maar voelde al meteen dat dit niet legit kon zijn. Heb hem/haar nog wat aan het lijntje gehouden, en intussen een andere tweaker gecontacteerd die een gelijkaardige "vraag" advertentie had, en ja hoor, ook hij had die vermoedens en had reeds met Tweakers contact opgenomen. Intussen had ik ook een DM van Tweakers.

In mijn geval niks gebeurd, maar ik had zo maar eventjes €530 lichter kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DoubleDot schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:55:
Sorry om te horen benjaminisdenaa.

Was zelf ook in het process om een ASUS GTX980TI STRIX te kopen van Bernicee maar voelde al meteen dat dit niet legit kon zijn. Heb hem/haar nog wat aan het lijntje gehouden, en intussen een andere tweaker gecontacteerd die een gelijkaardige "vraag" advertentie had, en ja hoor, ook hij had die vermoedens en had reeds met Tweakers contact opgenomen. Intussen had ik ook een DM van Tweakers.

In mijn geval niks gebeurd, maar ik had zo maar eventjes €530 lichter kunnen zijn.
Damn.. Dus dan is het écht wel een oplichting...

Hij stuurde nu net: "Mijn account is met één geblokt.
Sorry maar dan kan je ook de pleuris krijgen."

• DoubleDot
Wou hem nog even een stapje verder krijgen want hij was tenslotte "net telaat om hem nog op de post te doen"

"Ah crap.. Een dagje langer lukt nog wel.
Heb je trouwens de redeem-code gebruikt van de game die bij de kaart zat? Herinner me dat er in die periode een gratis game bijzat. Of een kortingcode?
Dacht Rainbox Six Siege ofzo.
"

kreeg ik mooi "Hahaha, Wij zijn uitgepraat, ik ga nu echt goed me best doen. Ciao"

Triest.

Verwijderd

Topicstarter
DoubleDot schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:18:
Wou hem nog even een stapje verder krijgen want hij was tenslotte "net telaat om hem nog op de post te doen"

"Ah crap.. Een dagje langer lukt nog wel.
Heb je trouwens de redeem-code gebruikt van de game die bij de kaart zat? Herinner me dat er in die periode een gratis game bijzat. Of een kortingcode?
Dacht Rainbox Six Siege ofzo.
"

kreeg ik mooi "Hahaha, Wij zijn uitgepraat, ik ga nu echt goed me best doen. Ciao"

Triest.
Inderdaad heel erg triest..
Het grappige is wel dat ik zijn woordkeuze helemaal terug zie in deze mails..

Hij zegt nu volgende nadat ik vermeldde dat er nog mensen waren die hem aangegeven hadden hier: "Uhu, mislukte verkoop is in mijn ogen geen verkoop?
Zo doende ben jij de enige die echt de deal heeft gesloten met mij.
Zou je zelfs kunnen vermelden dat Jens van de 980Ti eerder mij probeerde te belazeren.
Dat is toch echt wat zwart op wit terug komt.

Naja ik hoor graag van dr politie zodat we even over bepaalde praktijken kunnen overleggen. Ciao"

Waarop ik nu antwoord: "Ik weet daar niets van, alleen van wat ik te horen krijg. Graag zie ik dan jouw "zwart op wit" bewijs indien dit fout is.

En dat klopt, ik heb een deal gesloten met jou. Waarom houd je je er dan niet aan? Ik verwacht nogsteeds mijn geld terug!

Praktijken? Ik heb in dit geval niets fout gedaan: jij houdt je niet aan de deal! Ik wacht af!"

EDIT: Ik heb de codes waarvoor ik betaald heb ook ontvangen zie ik net! Zou ik daar iets mee aan kunnen vangen met behulp van Microsoft of dergelijke?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 22:21 ]

• DoubleDot
Je hebt je game codes ontvangen? Via zijn email of via die service?

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 15:54
Toevallig was ik afgelopen maandag ook al benaderd door die Bernicee dat ik een Rainbow Six Siege code van hem kon overnemen. Ik vertrouwde zijn account al niet dus ik wou eerst de code ontvangen en dan pas betalen. Zover is het nooit meer gekomen zoals ik al had verwacht.

Spijtig om te lezen dat er toch nog mensen het dupe van zijn geworden.

Verwijderd

Topicstarter
DoubleDot schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:41:
Je hebt je game codes ontvangen? Via zijn email of via die service?
Na betaling kreeg ik twee XBL codes te zien op de site van Herladen zelf, de codes die ik dus waarschijnlijk voor hem heb gekocht. Ik vroeg gisteren al wat ik ermee moest doen en hij zei "niets" en dat het gewoon vervallen codes waren maar dat hij een order mee moest sturen van de site om het geld te ontvangen.
Vanaf toen voelde ik het eigenlijk al komen..
Net geprobeerd de codes van XBL te verzilveren, maar uiteraard: al gebruikt...
Nemm schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:05:
Toevallig was ik afgelopen maandag ook al benaderd door die Bernicee dat ik een Rainbow Six Siege code van hem kon overnemen. Ik vertrouwde zijn account al niet dus ik wou eerst de code ontvangen en dan pas betalen. Zover is het nooit meer gekomen zoals ik al had verwacht.

Spijtig om te lezen dat er toch nog mensen het dupe van zijn geworden.
Yup.. ik was iets te naïef en deed geen pre-research.. dom van me, heel dom, maar je leert van je fouten zeker..

Het free weekend had me iets te hyped gemaakt om het te spelen dat ik er niet bij na dacht en het gewoon meteen wou spelen..

• DoubleDot
Had 'm misschien sneller moeten reporten, maar ik was nog niet zeker.
Hij zat duidelijk niet stil, dat is intussen wel duidelijk. Wel grappig hoe hij de rol van slachtoffer probeert aan te nemen. (mij aanwijzen als de oplichter..)

Uiteindelijk was de rekensom snel gemaakt. Nieuwe Tweakers account en meteen reageren op een V&A. Asap via mail willen verder afspreken (kan best), onbekende naam (google maar eens), smoesjes ivm tijd / werk. Als je het topic over oplichten erbij naleest op GOT is het gewoon erg duidelijk.

Hopelijk is er nog een oplossing voor je mogelijk benjaminisdenaa. Eventueel zou je via microsoft aan de gekoppelde Live account kunnen bemachtigen, als ze het serieus genoeg nemen...

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:15
Heb je al contact gezocht met herladen.com ? Zelfs al kunnen zij de betaling niet meer terugdraaien (hoezo? Wet koop op afstand zou dat toe moeten staan, en jij hebt nergens aangegeven daar vanaf te zien ), dan nog zouden ze nooit moeten toestaan dat iemand op hun site een betaal link maakt die vervolgens door een ander betaald wordt. Dat trekt gewoon fraudeurs aan. Als het een fatsoenlijk bedrijf is, zullen ze dat best wel willen aanpakken.

Edit, ik lees scheel want je hebt al contact met ze. Hoop dat ze je enigszins kunnen helpen. Ik zou niet direct van ze verwachten dat ze je schadeloos kunnen stellen, maar toekomstige problemen voorkomen door dit lek in hun site te dichten, daar zou je wel op aan kunnen dringen.

[ Voor 24% gewijzigd door Dorus op 20-04-2016 01:35 ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Tsja, zolang Tweakers het doodleuk toestaat dat nieuw aangemaakte accounts direct zonder slag of stoot allerlei producten kunnen aanbieden, en kopers net zo even naïef zijn en een vaag account in vertrouwen nemen met een vage betaalmethode, zal dit voorlopig blijven voorkomen helaas.

In dit geval is de schade gelukkig nog 'relatief beperkt' gebleven. Een harde leer voor volgende keer. Hopen dat er niet nog meer slachtoffers zijn gemaakt.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:28

T.C

Tja, zolang kopers voor minder dan een duppie op de eerste rang willen zitten en geen research doen, zullen de oplichters doorgaan.

De discussie over retentie-periode voordat je iets op V&A mag plaatsen is al vele malen gevoerd, het voegt niets toe. Nou... het voegt wel iets toe, onterecht gevoel van veiligheid.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Royeboi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 06:05:
Tsja, zolang Tweakers het doodleuk toestaat dat nieuw aangemaakte accounts direct zonder slag of stoot allerlei producten kunnen aanbieden, en kopers net zo even naïef zijn en een vaag account in vertrouwen nemen met een vage betaalmethode, zal dit voorlopig blijven voorkomen helaas.

In dit geval is de schade gelukkig nog 'relatief beperkt' gebleven. Een harde leer voor volgende keer. Hopen dat er niet nog meer slachtoffers zijn gemaakt.
Hij/zij bood niks aan in V&A, hij/zij reageerde via DM/mail op vraag-advertenties. Het "probleem" is dat kopers regelmatig veel te makkelijk in gaan op een "geweldig" aanbod.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

FlipFluitketel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:03:
[...]

Hij/zij bood niks aan in V&A, hij/zij reageerde via DM/mail op vraag-advertenties. Het "probleem" is dat kopers regelmatig veel te makkelijk in gaan op een "geweldig" aanbod.
Toch zou Tweakers misschien een (kleine) drempel kunnen opwerpen door nieuwe gebruikers niet meteen DM's te kunnen laten sturen. Of geen DM's kunnen sturen naar tweakers die een vraag hebben uitstaan bij V&A. Ook zouden nieuwe gebruikers pas na bijv. een maand een advertentie mogen aanmaken. Kunnen oplichters om zo'n systeem heenwerken? Ja ongetwijfeld, maar je maakt het ze in ieder geval iets lastiger. En met wat geluk haken er een aantal af omdat het lastiger wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Flimovic op 20-04-2016 09:13 ]

Steam/Discord: Flimovic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flimovic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:12:
[...]

Toch zou Tweakers misschien een (kleine) drempel kunnen opwerpen door nieuwe gebruikers niet meteen DM's te kunnen laten sturen. Of geen DM's kunnen sturen naar tweakers die een vraag hebben uitstaan bij V&A. Ook zouden nieuwe gebruikers pas na bijv. een maand een advertentie mogen aanmaken. Kunnen oplichters om zo'n systeem heenwerken? Ja ongetwijfeld, maar je maakt het ze in ieder geval iets lastiger. En met wat geluk haken er een aantal af omdat het lastiger wordt.
Daar maak je ook de legitieme gebruikers het een stuk moeilijker mee, en dat moet je niet willen.
Ik denk dat het een kwestie is van gezond verstand gebruiken.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 17:13
Flimovic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:12:
[...]

Je maakt het ze lastiger, maar tegelijk vergroot je ook het "veiligheidsgevoel" van de gewone gebruikers indien ze gecontacteerd worden door een user die door die checks/barrières heen komen (en dus evt. schade groter kan maken, iedereen gaat er van uit dat het een legitieme tweaker is)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

TERW_DAN schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:15:
[...]

Daar maak je ook de legitieme gebruikers het een stuk moeilijker mee, en dat moet je niet willen.
Ik denk dat het een kwestie is van gezond verstand gebruiken.
Puc van S. schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:15:
[...]

Je maakt het ze lastiger, maar tegelijk vergroot je ook het "veiligheidsgevoel" van de gewone gebruikers indien ze gecontacteerd worden door een user die door die checks/barrières heen komen (en dus evt. schade groter kan maken, iedereen gaat er van uit dat het een legitieme tweaker is)
En nieuwe gebruikers markeren met bijv. een gevarendriehoek die doorlinkt naar een pagina die stelt voorzichtig te zijn met het handelen met nieuwe gebruikers? Dan beperk je nieuwe gebruikers niet, maar moeten ze wel beter hun best doen om vertrouwen te krijgen. Dan wordt ook het veiligheidsgevoel van gebruikers niet (ten onrechte) groter.

Steam/Discord: Flimovic

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Koninkje schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:40:

1. Niet is beoordeeld
Vergeet niet dat lang niet iedereen een beoordeling geeft..
Ik heb 3x zoveel spullen verkocht via MP als dat ik beoordelingen heb.

De andere punten lijken me uiteraard meer dan duidelijk ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ha, had dit ook al verwacht, maar was niet zeker genoeg om hem bij tweakers te reporten.

Ook ik ben benaderd op basis van mijn vraag advertentie.
Hij gaf aan snel geld nodig te hebben en bood een NAS voor een mooie (te mooie) prijs aan.

Heb gevraagd waar hij woonde en Bernice gaf aan Maastricht. (Goh waarom wonen dit soort mensen altijd in de uithoeken van het land...). Aangegeven dat ik het wel op wilde halen, toen kwam het verhaal dat hij pas half 10 thuis zou zijn door de weeks; hierop ook aangegeven dat dat geen probleem is en gevraagd of ik hem as donderdag op kon halen. Sindsdien geen reactie meer ontvangen.

Zoals eerder aangegeven levert een zoekactie op zijn naam niets op, lijkt dus een valse naam te zijn.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dorus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 01:29:
Edit, ik lees scheel want je hebt al contact met ze. Hoop dat ze je enigszins kunnen helpen. Ik zou niet direct van ze verwachten dat ze je schadeloos kunnen stellen, maar toekomstige problemen voorkomen door dit lek in hun site te dichten, daar zou je wel op aan kunnen dringen.
An sich is het geen lek, buiten dat ze dus betaalinstructies zonder inlog hebben, maar wie gaat zomaar geld overmaken 'via' 1 of andere site zonder te weten waar dat precies terecht komt? Sorry, maar moment dat iemand een 'andere methode' van betalen aanbied moeten toch meteen belletjes gaan rinkelen?

Beste geval wordt z'n account bij herladen geblokkeerd, maar de opwaardering is waarschijnlijk al gedaan, dus hij heeft succes. Grote kans dat hij alles via VPN's doet met wat nep gegevens, zit hij 70% veilig.
Royeboi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 06:05:
Het toestaan van zulke zaken op V&A ben ik het lang niet altijd eens, maar de laatste tijd heb ik wel het idee gekregen dat zulke 'drempels' een grotere vorm van schijnveiligheid geven en de naïviteit van mensen enkel toeneemt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-01 12:53
Ik denk dat dat inderdaad het geval is met een wacht periode. Is ook al veel vaker besproken binnen soortgelijke topics. Men gaat dan accounts maken, zorgen voor goede reviews en ga dan als naïeve Tweaker maar eens filteren met wie je wel of geen zaken wil doen.

Inderdaad zoals zo vaak herhaald, gezond verstand gebruiken, als je wilt gokken voor een paar euro is dat prima en anders ga je het ophalen bij de verkoper!

• DoubleDot
Om een nuance te geven, je hoeft niet naïef te zijn om gekieteld te worden door een leuk aanbod.

In mijn geval wist ik wat de waarde van de kaart was, €530 na een half jaar voor een high end kaart (de meeste zitten 50 euro hoger tweedehands) was nog best realistisch. De manier van handelen doet vermoeden dat het legit is. Echter had ik intussen (hulde daarvoor) de topics op het forum gelezen ivm oplichting, en wat de meest voorkomende cases zijn. Bernicee checkte alle boxes.

Desalniet geef je zelfs een nieuwe Tweaker het voordeel van de twijfel. (ooit heb ik ook mijn eerste aankoop moeten doen, zonder feedback, en wellicht een nagelnieuwe account) In mijn case was trollen een manier om het typische gedrag te gaan uitlokken (excuses, uitstelgedrag, ...)

Ik ga akkoord met de suggesties dat een nieuwe Tweaker best wat te bewijzen mag hebben alvorens dergelijke acties te kunnen uitvoeren, daarentegen is het juist de laagdrempeligheid die het makkelijk maakt voor iedereen om iets te verkopen. Een waarschuwingsicoontje bij Tweakers die nog geen feedback hebben lijkt me makkelijk haalbaar.

Gezond verstand blijft nodig, ben zelf op zich wel geschrokken dat het om zoveel meer personen dan mezelf ging.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 08:29
DoubleDot schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:45:
Om een nuance te geven, je hoeft niet naïef te zijn om gekieteld te worden door een leuk aanbod.

In mijn geval wist ik wat de waarde van de kaart was, €530 na een half jaar voor een high end kaart (de meeste zitten 50 euro hoger tweedehands) was nog best realistisch. De manier van handelen doet vermoeden dat het legit is. Echter had ik intussen (hulde daarvoor) de topics op het forum gelezen ivm oplichting, en wat de meest voorkomende cases zijn. Bernicee checkte alle boxes.

Desalniet geef je zelfs een nieuwe Tweaker het voordeel van de twijfel. (ooit heb ik ook mijn eerste aankoop moeten doen, zonder feedback, en wellicht een nagelnieuwe account) In mijn case was trollen een manier om het typische gedrag te gaan uitlokken (excuses, uitstelgedrag, ...)

Ik ga akkoord met de suggesties dat een nieuwe Tweaker best wat te bewijzen mag hebben alvorens dergelijke acties te kunnen uitvoeren, daarentegen is het juist de laagdrempeligheid die het makkelijk maakt voor iedereen om iets te verkopen. Een waarschuwingsicoontje bij Tweakers die nog geen feedback hebben lijkt me makkelijk haalbaar.

Gezond verstand blijft nodig, ben zelf op zich wel geschrokken dat het om zoveel meer personen dan mezelf ging.
Want al die sterren als ze wel feedback hebben zie je niet? :? Kom op zeg, als je door dit soort users opgelicht wordt, verdien je het om er van te leren.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• DoubleDot
chaoscontrol schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:59:
[...]

Want al die sterren als ze wel feedback hebben zie je niet? :? Kom op zeg, als je door dit soort users opgelicht wordt, verdien je het om er van te leren.
Hoe bedoel je? Het is niet omdat iemand géén feedback heeft dat ze niet te vertrouwen zijn. Hoe je daarmee omgaat is natuurlijk iets anders.

Andersom, iemand met een account die al enkele jaren bestaat en goede feedback heeft is óók geen vrijgeleide om een legitieme deal te hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door DoubleDot op 20-04-2016 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
DoubleDot schreef op woensdag 20 april 2016 @ 00:03:
Had 'm misschien sneller moeten reporten, maar ik was nog niet zeker.
Hij zat duidelijk niet stil, dat is intussen wel duidelijk. Wel grappig hoe hij de rol van slachtoffer probeert aan te nemen. (mij aanwijzen als de oplichter..)

Uiteindelijk was de rekensom snel gemaakt. Nieuwe Tweakers account en meteen reageren op een V&A. Asap via mail willen verder afspreken (kan best), onbekende naam (google maar eens), smoesjes ivm tijd / werk. Als je het topic over oplichten erbij naleest op GOT is het gewoon erg duidelijk.

Hopelijk is er nog een oplossing voor je mogelijk benjaminisdenaa. Eventueel zou je via microsoft aan de gekoppelde Live account kunnen bemachtigen, als ze het serieus genoeg nemen...
Exactly my thoughts.
Dorus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 01:29:
Heb je al contact gezocht met herladen.com ? Zelfs al kunnen zij de betaling niet meer terugdraaien (hoezo? Wet koop op afstand zou dat toe moeten staan, en jij hebt nergens aangegeven daar vanaf te zien ), dan nog zouden ze nooit moeten toestaan dat iemand op hun site een betaal link maakt die vervolgens door een ander betaald wordt. Dat trekt gewoon fraudeurs aan. Als het een fatsoenlijk bedrijf is, zullen ze dat best wel willen aanpakken.

Ze willen me het bedrag gelijk terugbetalen. Zeer vriendelijke contactpersoon!
frankyboy707 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:47:
Ha, had dit ook al verwacht, maar was niet zeker genoeg om hem bij tweakers te reporten.

Ook ik ben benaderd op basis van mijn vraag advertentie.
Hij gaf aan snel geld nodig te hebben en bood een NAS voor een mooie (te mooie) prijs aan.

Heb gevraagd waar hij woonde en Bernice gaf aan Maastricht. (Goh waarom wonen dit soort mensen altijd in de uithoeken van het land...). Aangegeven dat ik het wel op wilde halen, toen kwam het verhaal dat hij pas half 10 thuis zou zijn door de weeks; hierop ook aangegeven dat dat geen probleem is en gevraagd of ik hem as donderdag op kon halen. Sindsdien geen reactie meer ontvangen.

Zoals eerder aangegeven levert een zoekactie op zijn naam niets op, lijkt dus een valse naam te zijn.
Bij mij ook telkens smoesjes met tijd en inderdaad: een zoekactie levert niets op.

Inmiddels heb ik dus bijna mijn geld terug geloof ik.
Alleen jammer dat iedereen het duizend maal moet herhalen: ik weet dat ik te enthousiast was en wat naïef, maar 20 euro was een realistisch bedrag aangezien het slechts 5 euro minder was dan op de webshops. Dit is zeker en vast een lesje voor later en ik appreciëer jullie hulp, maar het moet geen duizend maal herhaald worden dat ik een fout heb gemaakt: dat weet ik zelf ondertussen ook wel hoor ;)

Moet ik best nog aangifte doen bij de politie of wat denken jullie?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:04:
Nog maar een keer dan: How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik zou er in elk geval een klacht over indienen. Of de Politie vragen wat hun denken dat het beste past in dit geval. Geen geld terug is mijn inziens hoe dan ook aangifte. Zelfs al kunnen ze er niets mee..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

Ik zou gewoon aangifte doen.
Alle gegevens doorgeven die je verzameld hebt.

Ze pakken toch regelmatig dit soort gastjes op.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Topicstarter
Thalaron schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:29:
Ik zou er in elk geval een klacht over indienen. Of de Politie vragen wat hun denken dat het beste past in dit geval. Geen geld terug is mijn inziens hoe dan ook aangifte. Zelfs al kunnen ze er niets mee..
RoRoo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:38:
Ik zou gewoon aangifte doen.
Alle gegevens doorgeven die je verzameld hebt.

Ze pakken toch regelmatig dit soort gastjes op.
Net melding gedaan via mail! Wat een opluchting dat voor mij in ieder geval alles terug in orde is. Hopelijk kunnen ze ook de dader vinden en gepast straffen!

Bedankt iedereen!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:04:
[...]

Ze willen me het bedrag gelijk terugbetalen. Zeer vriendelijke contactpersoon!
Hulde. Zeer netjes!
[...]

Zou ik zeker doen. Je bent immers nog steeds opgelicht door een gebruiker hier, de schadeloos stelling komt van de 'betaaldienst' in dit geval.

Je moet natuurlijk zelf afwegen of het de moeite waar is, maar bedenk dat als er genoeg aangiftes binnen komen hij aangepakt kan worden, en ook goed voor de statistiek natuurlijk. Klinkt krom, maar dat is wel het enigste waarmee je politici overtuigt dat internet oplichting prioriteit nodig heeft.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-01 12:26
Vaak hoor je dat justitie pas actie onderneemt wanneer er meerdere mensen zijn opgelicht. Jouw aangifte draagt daar mogelijk inderdaad aan bij.

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 19:38
Precies gewoon aangifte doen.

Om een drempel in te voeren ben ik het niet mee eens. Zat tweakers (bijna allemaal)met 0 feedback waar ik spullen van heb gekocht of aan verkocht die super vriendelijk waren en zich aan de afspraken houden. Om hen te straffen voor mensen zonder enig moreel bezwaar, dat gaat wel erg ver.

Je merkt ook dat mensen vaak geen beoordeling achter laten, dus zegt deze score niet alles. Zo komt iemand met 0 feedback misschien wel nooit uit de ballenbak na de eerste paar deals.
Mijn eerste beoordelingen zijn ook niet van de eerste deals, de ander moet ook maar net de tijd nemen om wat neer te zetten.

Is het misschien een idee dat als iemand je beoordeeld je een notificatie krijgt om ook je mening over de ander te geven??

Wel geeft een positief score verloop een vertrouwd gevoel. Dat heeft tweakers wel prima voor mekaar.

Dat is beter dan een: 6 jaar op marktplaats melding bij een persoon :)

Verwijderd

Topicstarter
Dorus schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:27:
[...]

Hulde. Zeer netjes!

[...]

Zou ik zeker doen. Je bent immers nog steeds opgelicht door een gebruiker hier, de schadeloos stelling komt van de 'betaaldienst' in dit geval.

Je moet natuurlijk zelf afwegen of het de moeite waar is, maar bedenk dat als er genoeg aangiftes binnen komen hij aangepakt kan worden, en ook goed voor de statistiek natuurlijk. Klinkt krom, maar dat is wel het enigste waarmee je politici overtuigt dat internet oplichting prioriteit nodig heeft.
Gadgeteer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:22:
Vaak hoor je dat justitie pas actie onderneemt wanneer er meerdere mensen zijn opgelicht. Jouw aangifte draagt daar mogelijk inderdaad aan bij.
Jaer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:21:
Precies gewoon aangifte doen.
Jullie hebben helemaal gelijk (en ook met jullie punten) en ik heb zoals eerder gezegd gisteren online aangifte gedaan. Bedankt!
Jaer schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:21:
Om een drempel in te voeren ben ik het niet mee eens. Zat tweakers (bijna allemaal)met 0 feedback waar ik spullen van heb gekocht of aan verkocht die super vriendelijk waren en zich aan de afspraken houden. Om hen te straffen voor mensen zonder enig moreel bezwaar, dat gaat wel erg ver.

Je merkt ook dat mensen vaak geen beoordeling achter laten, dus zegt deze score niet alles. Zo komt iemand met 0 feedback misschien wel nooit uit de ballenbak na de eerste paar deals.
Mijn eerste beoordelingen zijn ook niet van de eerste deals, de ander moet ook maar net de tijd nemen om wat neer te zetten.

Is het misschien een idee dat als iemand je beoordeeld je een notificatie krijgt om ook je mening over de ander te geven??

Wel geeft een positief score verloop een vertrouwd gevoel. Dat heeft tweakers wel prima voor mekaar.

Dat is beter dan een: 6 jaar op marktplaats melding bij een persoon :)
Ik ga volledig akkoord met jouw standpunt, alleen vind ik het "6 jaar op marktplaats" ding ook zeker niet slecht. Indien het zou gaan om een oplichter, zou hij volgens mij allang niet meer op marktplaats in dit geval zitten.

Inmiddels ook nog wat gemailed met Herladen.com en zij hebben mij beloofd dat ze het probleem bekeken hebben en er meteen iets aan gaan doen én mijn geld meteen terug te storten, zonder boe of ba! Geweldige service is dat, daar kunnen nog veel bedrijven van leren! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2016 18:20 ]

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 19:38
Goed te horen dat het zo netjes opgelost wordt, heel erg netjes inderdaad. Had nog nooit van die site gehoord maar dit geeft ze wel een positief imago bij mij.

Bij marktplaats worden oudere accounts nog wel eens doorverkocht, of heel lang niet gebruikt. Met een beoordeling op tweakers doe je ook echt wat voor je feedback. :)

En top dat je aangifte hebt gedaan.

Ondanks het gedoe er omheen hoop ik dat je toch van de game kan gaan genieten.
Pagina: 1