Slecht werkende Cat6 UTP-kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn wifi netwerk uitbreiden. Ik beneden bij het modem een Apple Airport extreme staan. Deze breid ik uit naar mijn kamer waar ik slecht internet heb. Nu heb ik de kabel vanaf het basis station (airport extreme) naar mijn kamer getrokken, dit is een cat6 kabel en is 25 meter lang. Beneden bij de router heb ik de connector van de kabel los geknipt ivm ruimte door het gat. Deze heb ik vervolgens netjes weer aangesloten. (Zelf met een tang en nieuw connector)

Deze kabel doet het gewoon alleen niet op de snelheid die we gewend zijn. Als ik de snelheid meet met de cat6 kabel kom ik op 40 mbps uit. Als ik dit met een andere kabel doe ook vrij lang is dan kom ik makkelikk uit op 200 mbps. Dat is ook ons abbonement snelheid.

Wat is er mis gegaan ?

Please help!

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-04-2016 08:36)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
En mocht het niet duidelijk zijn, CCA is dus gewoon prul! Zie ook de discussie die al tijden hier loopt: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Zeker als je zo'n kabel doorknipt en daarmee het aluminium blootstelt aan zuurstof dan gaat het corroderen. Waarschijnlijk doet de kabel het nu slechter dan toen die uit de verpakking kwam.

Op zich kan het werken met CCA, zeker als de afstand niet al te groot is, dus je zou het nog eens kunnen proberen met andere connectors. Maar als je het goed wilt doen dan leg je een kabel met koperen kern (Cu).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Misschien is het een slechte kabel (cca?), misschien heb je het verkeerde type connector eraan gezet, misschien heb je de connector er verkeerd aangezet? Je hebt nogal veel factoren zo. ;)

Heb je de kabel überhaupt al eens getest met een simpele kabeltester? Dat geeft geen garantie dat het werkt, maar als zo'n tester al problemen aangeeft dan heb je wel de garantie dat het niet goed werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je snelle reactie!
Ik heb hem indd door gemeten. De lampjes gaan allemaal aan! En dat is goed. Zijn er ook verschillende connectors dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem btw bij allekabels.nl besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:12:
vertell eens welke

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:10:Zijn er ook verschillende connectors dan ?
Ja, je hebt verschillende connectors voor soepele en voor massieve aders.
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:12:
Da's mooi. Die verkopen goede kabels, maar ze verkopen ook prut. Dus eigenlijk weet je zo nog niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Van de site:
kabel heeft een CCA-kern. Dat wil zeggen dat deze kabel gebruikmaakt van een aluminium-geleider, bekleed met een dunne laag koper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
" Deze kabel heeft een CCA-kern. Dat wil zeggen dat deze kabel gebruikmaakt van een aluminium-geleider, bekleed met een dunne laag koper. "

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
En mocht het niet duidelijk zijn, CCA is dus gewoon prul! Zie ook de discussie die al tijden hier loopt: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Zeker als je zo'n kabel doorknipt en daarmee het aluminium blootstelt aan zuurstof dan gaat het corroderen. Waarschijnlijk doet de kabel het nu slechter dan toen die uit de verpakking kwam.

Op zich kan het werken met CCA, zeker als de afstand niet al te groot is, dus je zou het nog eens kunnen proberen met andere connectors. Maar als je het goed wilt doen dan leg je een kabel met koperen kern (Cu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Cyphax

Moderator LNX
Xander schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:49:

Ik kwam dan nog tot 350mbit ofzo met zo'n CCA-kabel, maar los van dat het dus niet in de buurt komt van gigabit brak de kern ook vrij snel bij het monteren... het zou verboden moeten worden, de verkoop van die meuk. Een goede kabel is nauwelijks duurder. Ik heb toen een nieuwe kabel besteld: 960mbit.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekker dan.. Thanks voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:58:
Lekker dan.. Thanks voor jullie reacties!
Ik heb als ik mij niet vergis daarna 30 meter van deze kabel gekocht: https://netwerkproducten.com/webshop/cat6-op-rol-c-334.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Welke connector raden jullie aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb aan beide kanten de kabel in een wandcontactdoosje van Roline geloof ik, maar zoiets krijg je dan:
https://netwerkproducten....ch.html?q=wandcontactdoos
En dan korte flexibele kabels tussen de wandcontactdoosjes en een switch, of beneden m'n router.
Ik weet niet of al een punchdown-tool hebt, zo niet: die heb je in dat geval wel nodig (https://netwerkproducten....aar-dogger-p-3465000.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken
Pagina: 1