Toon posts:

Opera Vids Flash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

In Opera 12.15 kan ik geen vids afspelen met die nieuwe speler. IE werkt wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Oude versies er af, herinstallatie, cache geleegd. Toevoegen tweakers.net in flash player control panel.

Als ik via de link een download wil, dan is de gele knop er wel in IE maar niet in Opera. Wel, ik zie de knop 1 seconde en dan verdwijnt ie.
https://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Virus scanner uitgezet, helpt niet. Cookies verwijderd...

Alle reacties

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-11 06:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, misschien moet je dan ook een recentere browser gebruiken dan 1 van ruim 3 jaar soud...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik dat moeten? De laatste Opera had geen ad-blocker extensies en andere veiligheidsfeatures die ik belangrijk vind.

Wat je bedoeld te zeggen is 'we ondersteunen die versie niet meer.' Tenminste, als dat zo is, zeg dat dan gewoon? Waarom er om heen draaien? Immers: Never forget that only dead fish swim with the stream

Iemand anders nog wel een goed idee? Die bedank ik voor hulp.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2016 14:35 ]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 23:27

KrazyJay

Goed idee? Opera 12 begraven (als je daar nog mee internetbankiert verdien je het gewoon) en bijvoorbeeld Vivaldi eens proberen. Komt nog van de oude Opera co-founder en CEO af.
HTML5 is relatief nieuw, en Opera 12 is alles behalve, en ondersteunt dus lang niet alle HTML5 meer.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opera heeft al een paar updates uitgebracht voor Windows gebruikers die stug blijven bij de 12 branch. Ze zitten ondertussen op 12.17 geloof ik, voornamelijk vanwege SSL updates. Updaten is hoe dan ook noodzakelijk, maar overstappen op een andere browser is beter. Er zijn nog openstaande security gaten in de 12 reeks en daar wordt niets meer mee gedaan.

Ik ben zelf ook vervent Opera 12 gebruiker, maar ik krijg bij steeds meer sites dat het iig over HTTPS niet lekker meer werkt, veelal "Unable to complete secure transation", wat dus betekend dat er een SSL configuatie gebruikt wordt die niet meer door Opera ondersteund wordt.

Verders, de nieuwe Opera die is gebaseerd op Chrome die geen extensies zou hebben? Dat hebben ze allang ingebouwd. Als je Vivaldi niets vind, en de oude interface van Opera 12 graag wilt houden, kan je eens een blik werpen op Otter. Is nog hevig in ontwikkeling, maar prima bruikbaar (al doet de spellingscontrole het niet).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Opera 12 wordt door ons inderdaad niet (meer) ondersteund. Sowieso is Opera (voordat het een Chrome-kloon werd) altijd al een niche browser geweest, en versie 12 is in internettijd gemeten inmiddels antiek te noemen. Native h.264 support zal hij wel niet hebben, en flash is ook dood en door ons begraven inmiddels ;)

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opera 12 doet idd geen H.264. Behalve op Linux als je de juiste Gstreamer0.10 packages hebt. Heeft met licentie te maken enzo, de hele reden voor de codec oorlog en waarom Firefox ook geen H.264 doet (iig initieel, geen idee wat de huidige staat is).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Firefox levert tegenwoordig h264 codecs mee die door Cisco ter beschikking zijn gesteld :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vivaldi wel maar chrome is van google en dat wil ik zo min mogelijk gebruiken.

En is het niet zo dat iets als Otter zo nieuw is, dat elke crimineel er op af duikt? Otter wordt vast gemaakt door een klein team en zal vol gaten zitten. Geldt dat niet voor al die kleine browsers? En die worden vast ook niet door tweakers ondersteund.

Van die codecs weet ik niets af, ik kan doorgaans alles zien, ook als ik HD selecteer. Wat ik niet snap is dat flash dood is? Alles draait toch op flash? Ik snap ook niet waarom tweakers een of andere experimentele player gebruikt, ze zullen wel betaald worden...

Dus wat blijft er over, iets wat adblockers en andere goede beveiliging heeft ingebouwd...

Trouwens, over internet bankieren maak ik me geen zorgen. Hoe kunnen ze dfaar op inbreken als ik werk met een nummer generator?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Experimenteel is onze player niet; het is simpelweg de player die door onze videoprovider (StreamOne) geleverd wordt. Wel is deze onlangs vernieuwd en gebruikt hij HTML5 video als standaard in tegenstelling tot flash in de vorige versie. Alle moderne browsers ondersteunen dit tegenwoordig.

Intentionally left blank

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aangezien het andere topic Tweakers Flash video stuk in oudere Firefox ;) op slot bleek toen ik wou posten ga ik hier maar verder, ook omdat er daar naar dit topic verwezen werd.

Wat ik zeggen wou is het feit dat de error console errors geeft toch moet betekenen dat er ehhh... errors in de code zitten. Als die er niet in zouden zitten zou het wellicht wel werken. In dat geval is de functionaliteit dus stuk door de errors en niet door de browser. Als het niet werkt zonder errors zou het wat anders zijn maar dat is nu niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-04-2016 12:40 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:40:
Aangezien het andere topic Tweakers Flash video stuk in oudere Firefox ;) op slot bleek toen ik wou posten ga ik hier maar verder, ook omdat er daar naar dit topic verwezen werd.

Wat ik zeggen wou is het feit dat de error console errors geeft toch moet betekenen dat er ehhh... errors in de code zitten. Als die er niet in zouden zitten zou het wellicht wel werken. In dat geval is de functionaliteit dus stuk door de errors en niet door de browser. Als het niet werkt zonder errors zou het wat anders zijn maar dat is nu niet het geval.
Die error(s) ontstaan puur vanwege het feit dat de JS code uitgaat van ondersteuning van bepaalde language constructs. Het gaat hier specifiek mis bij het gebruik van Object.create waar Firefox vanaf versie 4.0 ondersteuning voor heeft.

Intentionally left blank

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:16:
Ik heb Vivaldi wel maar chrome is van google en dat wil ik zo min mogelijk gebruiken.
Je hebt altijd Firefox nog...
En is het niet zo dat iets als Otter zo nieuw is, dat elke crimineel er op af duikt? Otter wordt vast gemaakt door een klein team en zal vol gaten zitten. Geldt dat niet voor al die kleine browsers? En die worden vast ook niet door tweakers ondersteund.
Het gaat er niet zo zeer om dat "Tweakers een browser ondersteunt". Tweakers hoeft (of andere websites hoeven) over het algemeen niet een bepaalde browser expliciet te ondersteunen. Zolang de browser maar (moderne) standaarden ondersteunt gaat het gewoon goed.

Het probleem met je antieke versie van Opera is dat die geen moderne standaarden (zoals HTML5) ondersteunt, waardoor moderne websites gewoon niet zullen werken.
Van die codecs weet ik niets af, ik kan doorgaans alles zien, ook als ik HD selecteer. Wat ik niet snap is dat flash dood is? Alles draait toch op flash? Ik snap ook niet waarom tweakers een of andere experimentele player gebruikt, ze zullen wel betaald worden...
Alles draait op Flash? 5 jaar gelegen misschien ja. Sorry, maar je loopt wat achter... Flash is dood (en gelukkig maar, eindelijk).

HTML5 is absoluut niet experimenteel meer. Het is jouw browser die stokoud is...
Trouwens, over internet bankieren maak ik me geen zorgen. Hoe kunnen ze dfaar op inbreken als ik werk met een nummer generator?
Dat is nogal een naïef statement. Er kunnen natuurlijk attacks plaatsvinden op oude SSL/TLS-versies... niet erg waarschijnlijk, maar aannemen dat je 2-factor auth je beschermt tegen alle mogelijke attacks is te naïef, zo werkt het niet.

Om toch goede beveiliging te garanderen zullen websites daarom server-side oude, onveilige SSL/TLS-versies en cipher suites uitzetten, waardoor die sites in oude browsers helemaal niet meer zullen werken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:16:
En dat 'vol met gaten' is bij Opera 12 niet het geval? Ik geloof eerder dat Otter minder lekken bevat dan Opera 12, simpelweg omdat Otter een backend gebruikt dat WEL onderhouden wordt.

Dat je zegt 'elke crimineel duikt erop', sure, dream on. Al eens gekeken welk OS bijvoorbeeld het grootst aantal slachtoffers bevat als er iets mee gebeurt? Precies, MS Windows. Dus, als een crimineel een browser aanvalt, gaat dat het echt niet doen bij een die door een handvol mensen gebruikt wordt. Dan pak je Firefox, Chrome of IE/Edge. Hell, ze zullen eerder nog Safari pakken dan een van de kleine spelers.
Tijd om je kennis dan eens bij te spijkeren. Er is een hele soap om de HTML5 codecs geweest. Als je nu nog steeds denkt dat Flash heer en meester is, moet je misschien onder die steen vandaan komen. De laatste 5 jaar wordt Flash steeds minder toegepast. 10 jaar geleden zag je veel meer sites met Flash, maar dat is drastisch vermindert, mede door de vele security problemen die het met zich mee brengt. Dat mobiele telefoons (Apple iOS en Google's Android, en vast ook MS Windows Phone) geen Flash ondersteunen is een duidelijk teken dat het gewoon bergafwaarts gaat. Wil je een groot publiek bereiken: gebruik dan geen Flash.
Wat schattig, zo naïef. Jij denkt dat er met een MitM attack geen extra betaalopdracht gemaakt kan worden op de achtergrond en dan ipv een betaalopdracht verzenden de selectie verandert naar 'alle betaalopdrachten verzenden'? Misschien wordt het tijd om eens naar buiten te kijken en zien hoe de wereld nu werkt? Niet negatief bedoelt, maar we krijgen sterk het idee dat je nog in 2005 leeft.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

crisp schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:43:
[...]

Die error(s) ontstaan puur vanwege het feit dat de JS code uitgaat van ondersteuning van bepaalde language constructs. Het gaat hier specifiek mis bij het gebruik van Object.create waar Firefox vanaf versie 4.0 ondersteuning voor heeft.
Dan ben ik benieuwd of als je het op een manier zou programmeren die wel in die oudere FF werkt of het dan óók in die andere browsers werkt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:52:
[...]

Dan ben ik benieuwd of als je het op een manier zou programmeren die wel in die oudere FF werkt of het dan óók in die andere browsers werkt.
Het hele punt van het stoppen van ondersteuning voor oudere browsers is juist dat je geen rekening meer hoeft te houden met dingen die oudere browsers niet kennen/kunnen en daar workarounds voor maken. Zelfs al is het theoretisch mogelijk om de code zo te schrijven dat het ook werkt in antieke browser X of Y dan nog willen we (of StreamOne in dit geval) dat niet doen omdat het (te)veel extra tijd kost (om te schrijven, om te testen en om te onderhouden), en het dat niet waard is als je kijkt naar het kleine en steeds verder afnemende marktaandeel van dergelijke browsers...

Intentionally left blank

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CaptJackSparrow schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:52:
[...]

Kom op, Firefox <4.0 moet je toch niet willen ondersteunen?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou officieel heeft Opera de ondersteuning voor versie 12 nog niet stopgezet.
Maar ja, sinds de overstap naar Blink in april 2013 zijn er sindsdien nog maar twee updates verschenen die beiden vrij acute lekken moesten dichten; de eerste in april 2014 en de tweede in januari 2016.
Echt actief ondersteund kan je dat dus niet meer noemen en of je met die update frequentie nog van 'veilig' mag spreken durf ik te betwijfelen. Maar het grootste manco is het ontbreken van moderne webweergaves waardoor steeds meer errors op gangbare sites. Je moet je echt afvragen of je zo'n browser nog wel wilt gebruiken, zeker nu er met Vivaldi een goed alternatief is. Eigenlijk is het wachten op de mededeling van Opera dat ze echt met 12 stoppen.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

crisp schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:22:
[...]

Het hele punt van het stoppen van ondersteuning voor oudere browsers is juist dat je geen rekening meer hoeft te houden met dingen die oudere browsers niet kennen/kunnen en daar workarounds voor maken. Zelfs al is het theoretisch mogelijk om de code zo te schrijven dat het ook werkt in antieke browser X of Y dan nog willen we (of StreamOne in dit geval) dat niet doen omdat het (te)veel extra tijd kost (om te schrijven, om te testen en om te onderhouden), en het dat niet waard is als je kijkt naar het kleine en steeds verder afnemende marktaandeel van dergelijke browsers...
Ik bedoel als je het andersom zou doen en het primair zo zou schrijven dat het op die oudere FF werkt. Zou die code dan ook werken in die nieuwere browsers?

En ik snap heus wel dat de ondersteuning vermindert. Er zijn al genoeg dingen bij Tweakers die niet helemaal goed meer werken. De filterschuiven in de PW bijv. Daarover en over die andere kleine zaken heeft men mij hier echter nooit gehoord omdat dat geen zaken zijn die tot de hoofdfunctionaliteit horen die je vrijwel continu gebruikt als je Tweakers bezoekt. Maar zaken al de Tracker en video zijn dat wel. Wat mij betreft mag dat onderscheid tussen hoofd- en bijzaken best gemaakt worden bij ondersteuning van oudere browsers. Lijkt me niet onredelijk. Dat men niet elke kleinigheid meer gaat fiksen snap ik wel. Hoofdfunctionaliteiten zijn echter toch iets anders vind ik. Het fiksen van die Tracker leek ook geen gigantische klus te zijn geweest. Meer iets dat een ervaren coder vrij vlot tussen neus en lippen door wel even weet te verhelpen. Als je zoiets vrij makkelijk kunt fiksen kan ik me zelfs voorstellen dat je het ook als een soort 'sport' beschouwt om dit soort dingen werkend te houden. Een uitdaging. Een raadseltje dat je wilt oplossen. Mind over matter. Mens over machine. ;)

Ik vraag me dus af of dit probleempje ook even vlot verholpen zou kunnen worden of dat het een grotere klus is.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, je kan ook nog steeds je site in MS Frontpage '97 maken en alles op web1.0 doen. Dat werkt ook prima in huidige browsers. Maar wil je dat echt doen? Stilstaan = achteruit gaan. Zolang je oude code blijft gebruiken, kan je niet vernieuwen. Waarom denk je dat de paarse layout eruit is gegooid (samen met zilver)? Juist, het is gewoon niet meer te onderhouden met alle vernieuwingen. Zaken werken niet, code gaat conflicteren en weet ik wat nog meer aan troep die het beheer, onderhoud en leesbaarheid negatief beïnvloeden.

Kijk jij nog steeds met een beeldbuis TV en is je computer nog steeds verbonden met een CRT monitor van 20kg? Dacht 't niet. Waarom moet Tweakers dat dan wel doen? Ga met de tijd mee. Wil je in 't verleden blijven leven, prima, maar ga dan niet klagen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:13:
[...]

Ik bedoel als je het andersom zou doen en het primair zo zou schrijven dat het op die oudere FF werkt. Zou die code dan ook werken in die nieuwere browsers?
[...]
Het enige antwoord dat ik daarop kan geven is "dat ligt er aan". Dat is misschien flauw, maar wel de waarheid.

Object.create is te "polyfillen" met zo'n 20 regels code. Je kan het hele gebruik ervan ook proberen te omzeilen. De vraag is: wil je dat ook? En het antwoord daarop is: als het niet hoeft, liever niet. Workarounds en polyfills maken je code kwetsbaarder, minder performant, lastiger onderhoudbaar en minder future-proof.

Er zijn ook dingen die simpelweg onmogelijk zijn in oudere browsers. Moet je daar dan maar nooit gebruik van maken, of wachten tot de allerlaatste Firefox 3.6 gebruiker eindelijk op 'upgrade' heeft gedrukt?
Ik vraag me dus af of dit probleempje ook even vlot verholpen zou kunnen worden of dat het een grotere klus is.
Ik heb geen idee, wij onderhouden de videoplayer niet ;) Maar ik gok zo dat dit nog wel het grootste struikelblok is: http://caniuse.com/#feat=mpeg4

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 18-04-2016 15:40 ]

Intentionally left blank

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CaptJackSparrow schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:13:
[...]

Waarschijnlijk wel, maar zoals ik al zei: dat moet je niet willen.

Er komen constant nieuwe versies van HTML, CSS en JS uit met nieuwe, (voor webdevs) fijne features. Die werken logischerwijs niet in outdated browsers. Voor webdevs is het gewoon heel vervelend om die oude browsers te moeten blijven ondersteunen omdat dat meestal betekent dat je die mooie nieuwe features niet kunt gebruiken en dingen op de oude, minder mooie manier moet blijven doen of anderzijds met smerige workarounds moet werken.

Op een gegeven moment moet je er dus mee ophouden.

Ik vind dit ook niet de verantwoordelijkheid van de developer. Als jij als gebruiker niet wil updaten en bij een oude browser wil blijven moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet gaan zeiken als je problemen ondervindt met websites...

Pagina: 1