3,5mm audio jack naar apple 3,5mm TRRS-kabel solderen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik wil een audiobestand dat ik op m'n computer afspeel via de speakeruitgang door een kabel naar de microfoon-pin van de koptelefooningang van m'n iPhone 5C sturen.

Hiervoor wil ik een kabel solderen door een male-male audio kabel door te knippen en te verbinden met Apple EarPods die ik ga doorknippen.

Ik heb dus een male connector van de meest linkse en de meest rechtse audiojack.
Afbeeldingslocatie: https://technosyndicate.files.wordpress.com/2012/12/122312_0549_common35mm11.png

Hoe moet ik de boel dan met elkaar verbinden? Gewoon direct left en right beiden solderen aan de mic-kabel van de EarPods? en ground-ground? Was dat het? Moet er nog een weerstand tussen? Ik heb weinig verstand van electronica, vandaar mijn vraag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Steek beide plugjes in female plugjes en verbind daarmee je polen. Zo hoef je niet die iniminie draadjes te strippen en solderen en hoef je ook niks te slopen.

Waarom wil je dit trouwens? Kan je niet op een andere manier het geluid oversturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Nu online
Ik wil een voicemail inspreken met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies. Als ik audio kan afspelen op m'n pc en dit via een kabel direct in de microfoon van de iphone kan pleuren, denk ik dat ik dat doel bereik. Ik heb nog even gegoogled en ben op eBay waarschijnlijk eindelijk kabels tegengekomen die werken.

Edit: Hoewel, ik ben bang van niet :|
http://www.ebay.com/itm/H...fle-3rd-4th-/261195151961

[ Voor 49% gewijzigd door Joep op 17-04-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-07 14:23
Edwin88 schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:49:
Steek beide plugjes in female plugjes en verbind daarmee je polen. Zo hoef je niet die iniminie draadjes te strippen en solderen en hoef je ook niks te slopen.

Waarom wil je dit trouwens? Kan je niet op een andere manier het geluid oversturen?
Klopt dit wel?

Hij wil audio uit van de pc op de microfoon in van de iPhone aansluiten. Volgens mij zijn bij de rechteraansluiting de left en right audio uitgangen. En mic is een ingang. Ground is gemeenschappelijk.
Je wilt dus van stereo naar mono.

Is het niet makkelijker om gewoon op de pc een audio bestandje op te nemen en deze als bestand over te zetten naar de iPhone.

Dus ik zou het volgende doen:
Pc ground = iPhone ground
Pc left = iPhone mic

Je zet dus het linkerkanaal door naar de iPhone.

[ Voor 8% gewijzigd door Sepio op 17-04-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Nu online
Hoe wil je dat audiobestand dan als voicemail instellen? Om de voicemail in te stellen moet ik een nummer bellen en dan iets inspreken. Voor zover ik weet kun je op een iPhone niet een bestand afspelen dat ook op de microfooningang wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Joep schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:35:
Hoe wil je dat audiobestand dan als voicemail instellen? Om de voicemail in te stellen moet ik een nummer bellen en dan iets inspreken. Voor zover ik weet kun je op een iPhone niet een bestand afspelen dat ook op de microfooningang wordt afgespeeld.
Daar kwam ik bij het herlezen ook achter. Sorry. Ik heb ondertussen mijn vorige reactie aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:10
Kan de mic ingang van je iPhone dat line level signaal van je pc wel aan dan? Blaas je niet je microfoon ingang daarmee op?

Er zijn overigens wel trrs naar 2x trs verloop kabeltjes te koop voor een paar euro. En je zult het dan in mono moeten doen zoals de mensen hier boven zeggen. Dus left OF right van je output solderen aan je ground en mic van je trrs. Maar nogmaals ik vermoed dat je of je input opblaast of in het beste geval dat het ongelofelijk kut klinkt omdat het overstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Sleepkever schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:36:
Kan de mic ingang van je iPhone dat line level signaal van je pc wel aan dan? Blaas je niet je microfoon ingang daarmee op?

Er zijn overigens wel trrs naar 2x trs verloop kabeltjes te koop voor een paar euro. En je zult het dan in mono moeten doen zoals de mensen hier boven zeggen. Dus left OF right van je output solderen aan je ground en mic van je trrs. Maar nogmaals ik vermoed dat je of je input opblaast of in het beste geval dat het ongelofelijk kut klinkt omdat het overstuurd is.
Gebruik op de pc alleen een onverstrekte koptelefoon uitgang en dus niet een versterkte speaker uitgang, anders ben ik bang dat het een duur kabeltje wordt. Persoonlijk zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Nu online
Ik ben bang dat de iPhone inderdaad dat line level signaal van m'n pc niet aankan en/of dat het dan kut klinkt. Mmm, dan ben ik bang dat ik het bestand gewoon moet afspelen en m'n iPhone 't maar moet opnemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:10
Zelfs een onversterkte koptelefoon uitgang is line level en dus een stuk harder dan dat je mic in van je iPhone zal accepteren. Zie hier voor een technische oplossing http://electronics.stacke...to-an-iphone-headset-jack

Of prefab dingen http://www.kvconnection.com/product-p/km-iphone-mic-a22.htm moet je alleen even een Nederlandse importeur vinden.

Het kan dus wel. Maar niet door simpel draadjes aan elkaar te solderen. Er moet nog iets tussen om van een hard, line level, signaal te gaan naar iets wat de iPhone verwacht, een heel zacht microfoon signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Nu online
Wow sleepkever, hier heb ik wat aan! Thx! Ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Je zou misschien via via kunnen regelen dat je een goede microfoon kan gebruiken; dan zou je een prima opname kunnen maken zonder al dat gedoe.

Veel videofanaten hebben externe microfoons die je wellicht kan laten passen. Ook zijn er kabeltjes die het mic+line signaal van de iphone splitsen in een aparte mic ingang (die heb ik zelfs liggen), dan kan je een betere mic aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Nu online
Is niet van toepassing Edwin. De aanleiding voor het maken van dit topic is: Voicemail overzetten
Pagina: 1