Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08
M'n pa is overleden begin dit jaar en nu wil ik de voicemail die m'n pa had ingesproken op z'n oude T-mobile-abonnement overzetten naar het nieuwe nummer van m'n ma (Simyo-abonnement). Ik heb T-mobile al gevraagd of het mogelijk was om mij de oude voicemail op te sturen, maar dat kon niet. Simyo geeft aan dat het niet mogelijk is om een voicemail te importeren. Fijn }:| Ik heb de oude voicemail dus maar direct opgenomen met een app zodat er zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies optreedt. Nu moet ik echter het geluidsbestand op de één of andere manier afspelen zodat ik de voicemail kan "inspreken". Ik heb daar zowel een iPhone als Android-toestel voor tot mijn beschikking en de sim-kaart van m'n ma. Ik zit me alleen af te vragen wat de handigste manier is waarbij het minste kwaliteitsverlies optreedt. Ik wil dus niet de opgenomen voicemail afspelen via speakers die ik voor de microfoon houd.

Kan ik het audiobestand op een smartphone afspelen waarbij ik de input van de microfoon kan instellen als de output van de speakers? Of weet iemand een andere manier? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt inderdaad de line-out van een audiosysteem aansluiten op de microfooningang van je telefoon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Met een male-male jack-kabel neem ik aan? Weet iemand of er ergens een handleiding is om je microfoon op die manier in te stellen? Of is het gewoon een kwestie van inpluggen en het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De headset connector heeft één ader voor de microfoon (naast de ground). De andere twee zijn links en rechts audio. Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als ik hier kijk zijn er nogal wat variaties in de aansluiting hiervan: https://www.google.nl/sea...dset+jack+pinout&tbm=isch

Dus even zoeken op je merk en type telefoon.

Wat je dan dus doet is inderdaad de line-out aansluiten op de mic in van de telefoon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of je een telefoon hebt waarop je MIUI kan flashen, maar die ROM heeft een ingebouwde functie om je telefoongesprekken op te nemen zonder kwaliteitsverlies. Dat lijkt mij het makkelijkste, als je zo een telefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
@ Evanescent: Bedankt voor je info. Ik krijg één dezer dagen antwoord van LG op de vraag wat de audio-jack-pinout van m'n android-gsm is.

Hoe dan ook, ik moet waarschijnlijk gaan solderen of niet?

@ dbhuis: Is niet meer van toepassing. Nummer is al opgezegd, dus ik moet het doen met de opname die ik al heb en dat is me vrijwel zonder kwaliteitsverlies gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Bump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Joep schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:03:
@ Evanescent: Bedankt voor je info. Ik krijg één dezer dagen antwoord van LG op de vraag wat de audio-jack-pinout van m'n android-gsm is.

Hoe dan ook, ik moet waarschijnlijk gaan solderen of niet?
Wat valt er te bumpen? :)

Ja, het wordt waarschijnlijk solderen (of niet :D) en jij wacht nog op de reactie van LG voor de pinout...?

Pagina: 1