Jij hebt het huis te koop staan voor een bepaalde prijs en de koper is akkoord gegaan met een prijs van 186.000 euro. Hoeveel het huis daadwerkelijk waard is, is voor de ene partij anders dan voor de andere partij.Planck schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:22:
Wat zouden jullie doen? In mijn hoofd zie ik allemaal scenario's als 1) zelf een her-taxatie laten uitvoeren en als dat gunstig uitpakt naar mijn makelaar / koper sturen, of 2) de koper voor het restant een lening aanbieden (zou ik in principe aankunnen), of 3) de man dan maar het huis goedkoper geven omdat ik mijn huis dan tenminste kwijt bent, maar dan wordt er wel even 6k door mijn neus geboord. Ik weet het even niet meer, iemand tips?
De bank vind dat dus eigenlijk lager waard en de koper iets anders moeten zoeken om de koop te kunnen financieren.
Hij zou bijvoorbeeld bij een andere bank de hypotheek aan kunnen vragen en kijken of die met een nieuwe taxatie wel financieel rond komt. (Koper moet volgens mij minimaal 2 verschillende pogingen doen om een financiering rond te kunnen krijgen.)
Het probleem ligt dus bij de koper, en als hij te weinig moeite in steekt gaat hij toch al snel naar de boete van 10% toe.
Speel ook Balls Connect en Repeat