Een hele goede avond Tweakers,
Na lang getwijfeld te hebben wil ik nu wel eens een keer een game pc samen gaan stellen.
Nu ben ik de afgelopen paar uren een deel van het tweakers forum afgespit voor meer informatie.
Aan de hand daarvan heb ik een lijstje samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste wat ik wil gaan doen is gamen, denk hierbij aan de wat nieuwere games als The Wither 3, Fallout4, The division.
En daarnaast zal het bestaan uit wat administratieve dingen voor school
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de €1000. Een paar tientjes meer maakt niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al, verder heb ik nog helemaal niets
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Pff het systeem van mijn dromen. Een systeem waar ik heel veel games de komende paar jaren met ultra settings kan spelen.
Maar helaas laat de bank dat op het moment niet toe.....
Wat voor mij nu belangrijk is dat ik er de komende jaren mee kan gamen op een gewoon goede kwaliteit.
Misschien handig om te weten, de monitor die ik heb heeft een resolutie van 1920 bij 1080.
Natuurlijk wilt het oog ook wat en daarom wil ik graag een behuizing met een window.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik al aangaf wil ik graag een behuizing met een window. Daarnaast neig ik persoonlijk toch naar een intel processor ipv AMD.
Maar verder sta ik helemaal open voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een stil systeem, vandaar dat ik ook geen gebruik zal maken van de stockkoeler.
Verder is een laag energieverbruik wenselijk.
Ga je overklokken?
Ik heb begrepen dat het overklokken van de CPU weinig tot geen prestatie verbeteringen oplevert voor hetgeen wat ik ermee wil gaan doen. Dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie te horen krijgen wat jullie van de onderstaande build vinden.
Ik ben er een aantal uur het forum aan het doorspitten geweest en ik merkte dat ik op een gegeven moment een beetje loom werd
.
Onderdelen waar ik nog over twijfel: De voeding, is deze niet veel te zwaar? De videokaart, kan ik hiermee wel de komende jaren mee vooruit op de gewenste kwaliteit?
Note:Ik heb zelf geen enkele achtergrond op het gebied van het assembleren van een systeem. Toch wil ik het wel heel graag zelf doen, eventuele tips and tricks daarvoor zijn dan ook van harte welkom
Tweakers, please enlighten me
Na lang getwijfeld te hebben wil ik nu wel eens een keer een game pc samen gaan stellen.
Nu ben ik de afgelopen paar uren een deel van het tweakers forum afgespit voor meer informatie.
Aan de hand daarvan heb ik een lijstje samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste wat ik wil gaan doen is gamen, denk hierbij aan de wat nieuwere games als The Wither 3, Fallout4, The division.
En daarnaast zal het bestaan uit wat administratieve dingen voor school
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de €1000. Een paar tientjes meer maakt niet uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al, verder heb ik nog helemaal niets
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Pff het systeem van mijn dromen. Een systeem waar ik heel veel games de komende paar jaren met ultra settings kan spelen.
Maar helaas laat de bank dat op het moment niet toe.....
Wat voor mij nu belangrijk is dat ik er de komende jaren mee kan gamen op een gewoon goede kwaliteit.
Misschien handig om te weten, de monitor die ik heb heeft een resolutie van 1920 bij 1080.
Natuurlijk wilt het oog ook wat en daarom wil ik graag een behuizing met een window.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik al aangaf wil ik graag een behuizing met een window. Daarnaast neig ik persoonlijk toch naar een intel processor ipv AMD.
Maar verder sta ik helemaal open voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een stil systeem, vandaar dat ik ook geen gebruik zal maken van de stockkoeler.
Verder is een laag energieverbruik wenselijk.
Ga je overklokken?
Ik heb begrepen dat het overklokken van de CPU weinig tot geen prestatie verbeteringen oplevert voor hetgeen wat ik ermee wil gaan doen. Dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie te horen krijgen wat jullie van de onderstaande build vinden.
Ik ben er een aantal uur het forum aan het doorspitten geweest en ik merkte dat ik op een gegeven moment een beetje loom werd
Onderdelen waar ik nog over twijfel: De voeding, is deze niet veel te zwaar? De videokaart, kan ik hiermee wel de komende jaren mee vooruit op de gewenste kwaliteit?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 218,86 | € 218,86 |
| 1 | MSI B150A GAMING PRO | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC | € 312,95 | € 312,95 |
| 1 | Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB | € 51,54 | € 51,54 |
| 1 | Sharkoon BW9000-W (Window) Wit | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Gelid Solutions Antarctica | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C16R | € 33,75 | € 33,75 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 138,- | € 138,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.008,84 | |
Note:Ik heb zelf geen enkele achtergrond op het gebied van het assembleren van een systeem. Toch wil ik het wel heel graag zelf doen, eventuele tips and tricks daarvoor zijn dan ook van harte welkom
Tweakers, please enlighten me