Worden "domme" TV's nog gemaakt/verkocht?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niruana
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-01 20:22
Hallo allen, ik zou een Full-HD of 4k TV (scherm) 50"+ willen kopen zonder enige "smart" functies.
Dus gewoon een dom high-end-TV paneel met HDMI poorten etc.
Wordt dit verkocht? Zoja welke merken modellen doen het nog?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 09:06
Wat heb je zelf al gevonden? In de pricewatch kan je bijvoorbeeld een filter gebruiken om aan te geven of er wel of geen smart functie op de tv moet zitten... en zo te zien zijn van de ruim 800 tv's die in de pricewatch te vinden zijn er ruim 100 zonder smart functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Die vraag stellen velen, en het antwoord is ja dat is er, maar waar meesten op afknappen is dat je de goedkoopste modellen moet nemen, wil je kwaliteit dan is het een Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niruana
  • Laatst online: 03-01 20:22
Hmm jammer, had zo een vermoeden maar hoopte stiekem dat hier een producent een gat in de markt zag. Waarschijnlijk is er een serieuze winstmarge op het maken van smart technologie.

Hoe moeilijk is het trouwens om bvb een eigen LED Panel te kopen bij bvb LG of Samsung en om te bouwen naar consumer scherm, een DIY TV eigenlijk? Op alibaba kan je tegenwoordig alles kopen.
Als je bvb een goedkoop TV of PC scherm open schroeft zie je dat er bar weinig elektronica in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Wat dacht je van zoiets:
pricewatch: LG 55LX341C Zwart

Full HD, 55" ENORM domme TV (zo dom dat hij niet eens een analoge tuner heeft, laat staan een digitale).

Ofwel: Waarom niet gewoon een gigantische monitor kopen? Geen van de nadelen van een moderne televisie, volledige controle over het beeld aangezien je computer / set top box dit regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:30
Misschien even dit topic lezen:
Humax UHD-05516 55" Pure Vision 4K Display

Overigens denk ik dat er toch te weinig animo voor is voor een domme tv.
Om een tv te ontwikkelen zonder smart gedeelte voor een vrij lage afzet... tja dan halen ze of hun kosten er niet uit, of de tv's zijn zo duur dat alsnog niemand ze wil.

[ Voor 55% gewijzigd door Arjant2 op 15-04-2016 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Je hoeft het "smart" gedeelte van een TV toch niet te gebruiken?

Ik heb ook een smart TV, maar het enige wat ik doe is vanaf de mediaplayer films en series kijken op dat ding. Een veredelde, cheap-ass 40" Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:43
PageFault schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:25:

Ik heb ook een smart TV, maar het enige wat ik doe is vanaf de mediaplayer films en series kijken op dat ding. Een veredelde, cheap-ass 40" Samsung.
Vaak zorgt het smart gedeelte dat het algemeen trager opstart.... en dat is wat soms als irritant wordt ervaring.
Het gevolg van 'traag' startende TVs is dan weer dat ze gewoon minder uitgezet worden..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Check de LG 675 serie even, beetje smart maar geen netwerk, wel usb en opname mogelijkheid. Is een uitlopend model helaas, maar bij 4 mensen nu weten aan te raden en ook kunnen horen wat ze er van vonden. Allemaal positief, ze wouden geen smart TV maar wel een groot panel.

https://tweakers.net/pric...395;441393;441394;441396/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
TriLithium schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:40:
Check de LG 675 serie even, beetje smart maar geen netwerk, wel usb en opname mogelijkheid. Is een uitlopend model helaas, maar bij 4 mensen nu weten aan te raden en ook kunnen horen wat ze er van vonden. Allemaal positief, ze wouden geen smart TV maar wel een groot panel.

https://tweakers.net/pric...395;441393;441394;441396/
Dit is een van de slechtste kopen die je momenteel kunt doen.

Geen UHD
Dit toestel is in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 / 2016 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.

Dit geldt overigens -- op het HEVC-verhaal in bepaalde modellen na -- voor de gehele UF6-serie van LG.

Als je een televisie wil kopen met een goede beeldkwaliteit, zul je simpelweg ook SmartTV op het toestel krijgen. Ook monitoren zoals de LG 55LX341C zou ik links laten liggen daar deze niet gemaakt zijn voor het weergeven van bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Ben ik helemaal met je eens, ware het niet dat de mensen die dit toestel nu hebben staan ,die ik ken, deze opmerkingen naast hun neerleggen voor wat ze van een TV willen.

Geen sport en eigenlijk alleen maar de nieuws en actualiteit op de TV.

Geen groot wensen pakket. Simpele TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik heb een oudere sony smart tv, opstarten duurt 20 sec. En dan is de tv compleet bruikbaar.
een oude tv (een dikke kast) duurde ook ongeveer zolang met opstarten.
De tv moest nog warm worden voor dat de kleuren goed waren.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is:
Is het zo erg om +- 20 sec te wachten voor tv te kijken ?
Als je perse een domme tv wilt.
Kun je een monitor kopen.
Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
TriLithium schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:09:
Ben ik helemaal met je eens, ware het niet dat de mensen die dit toestel nu hebben staan ,die ik ken, deze opmerkingen naast hun neerleggen voor wat ze van een TV willen.

Geen sport en eigenlijk alleen maar de nieuws en actualiteit op de TV.

Geen groot wensen pakket. Simpele TV.
Kortom: Ze hebben relatief veel geld uitgegeven aan een zeer matige "UHD"-televisie terwijl een FHD-televisie voor de helft van het geld een betere keus was geweest?

Nee, dit toestel is in geen geval een goede keus. Het is simpelweg een slechte televisie. Iets dergelijks als de Samsung JU6000 is zelfs nog een goedkopere en betere keus met SmartTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:10
coolbvrobin schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:19:
Ik heb een oudere sony smart tv, opstarten duurt 20 sec. En dan is de tv compleet bruikbaar.
Niet?
Het is gewoon vervelend die wachttijd, ik heb hier nog een "domme" lg26le5500 uit 2010 en die doet het gewoon instant wanneer je hem aanzet. Geen gedoe of opstarttijd gewoon BAM! beeld!

Hoe moeilijk is het om dit op een moderne tv anno 2016 toe te passen? Als ze nou gewoon Emmc 5.0 opslaggeheugen toevoegen dan zouden ze al snel moeten zijn mits de processor niet al te brak is.

En ja bijna alles is tegenwoordig "smart" (op enkele tv's na) ik zou zoeken naar een tv zonder buggy / traag / vastlopend OS al is dat waarschijnlijk een hele opgave op zich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

coolbvrobin schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:19:
Niet?
Ik heb nog een plasma, bekend om zijn aardig verbruik, maar als ik elke keer 20 seconde zou moeten wachten, bij mijn gebruik (ik zet hem altijd uit als ik langer dan ~5 minuten weg ben) ben ik toch behoorlijk wat nutteloos stroom aan het verbruiken als ik elke keer 20seconde moet wachten.

Mijn TV staat binnen 3-4sec klaar en draaiend, ga verder waar ik was en alle smart functies heb ik toch al in mijn PC en XBO zitten (die toch al aanstaan).

Opstarttijd wordt bijna nergens aangegeven, dan zie je wat leuks in de winkel staat, zet je dat ding 1x uit en aan... dat wordt hem toch weer niet. Geef me dan een optie om het gewoon uit te zetten, ik gebruik het niet, hoef het niet, wil alleen een <5sec opstarttijd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1