Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Hoi!

Collega van mij vond op de site van Humax dit tv-model: Humax UHD-05516 55" Pure Vision 4K Display. Nu staat het marketing verhaal ons beide heel erg aan! Gewoon een prima tv zonder alle extra onzin. 4 hdmi en 2 usb. Ook goede maat en 4k. Nu kan ik verder geen reviews vinden en ook op tweakers lijkt er niks over bekend te zijn. Iemand ervaringen met deze tv?

Prima marketing verhaal hier: https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Aan de maten te zien zijn het LG IPS panelen en aan de prijs misschien wel die 50/60Hz faux-UHD panelen die in de UF6** modellen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 22:23
Wel grappig concept: Je hebt een scherm nodig, meer niet is al langer mijn filosofie. Prijzen zijn wel aardig, toch? €499,- voor 43 inch UHD.
https://humaxshop.nl/displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
ja, maar 499 voor wat? Je kan nergens de tv zien. Er zijn geen reviews en geen technische specs.. Dus puur een 43inch UHD model met 4 hdmi en 2 usb voor 499.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dag lezers,

ik zal me even voorstellen: Ik ben Willem en verleen al zo'n 12 jaar ondersteuning aan Humax en vanmorgen heb ik het toevallig ook over deze 3 schermen gehad.

Ik wilde nl. weten of deze wel de CEC codecs ondersteunen en of ze de laatst gekozen ingang onthouden, daar de Humax decoders/PVR's geen CEC ondersteunen en je anders wellicht steeds opnieuw de juiste ingang moet selecteren.

De laatste ingang wordt dus onthouden, en ze waren wel benieuwd hoe ik het scherm zou vinden en hoe hoog ik de beeldkwaliteit zou waarderen. Als fan van de Plasma techniek, heb ik niet altijd veel op gehad met LCD/Led, maar deze Displays schijnen een zeer goede beeldweergave neer te zetten.

Zoals hier al geopperd zijn het inderdaad LG IPS panels die in deze displays zijn gebruikt. Samen met de Humax TV+H3 zet je dan een zeer fraaie smart Tv neer.

Maar daar ik ook niet bepaald vlakbij Eindhoven woon, was het voor mij ook even de vraag, waar ga ik dit/deze schermen bekijken... Nu zal dat wel worden geregeld, maar Expert in Nijkerk verkoopt in ieder geval de Displays.

Wellicht dat ook andere vestigingen ze hebben staan, maar om de prijs scherp te houden, wil Humax er niet teveel schakels tussen hebben, en ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat men niet zomaar ongezien een dergelijk scherm bestelt.

Maar kijk dus eens op de site van Expert of bij een Expert winkel in uw omgeving.

Mvg. Willem.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 08-03-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:41
Correct me if im wrong
Maar dit is een monitor. Geen tv er zit namelijk ook geen tuner in (met ci slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

dat klopt. In feite is het ook geen Tv, maar zoals men het vanmorgen uitlegde, wordt het samen met de Humax TV+H3 dus wel een smart Tv, maar deze mist dan natuurlijk alsnog bepaalde opties.

Er is geen digitale tuner aanwezig, geen antenne ingang, geen CI+ slot, geen elektronica voor Teletekst etc. Op zich vind ik dat wel gewaagd, in een tijdperk waarin de Tv's bol staan van de opties, die er in mij opinie wel vaak deel aan zijn dat de beeldkwaliteit daar soms wel onder lijdt. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

Aan de andere kant zijn die Tv's al snel weer hopeloos verouderd en kun je bepaalde apps later soms al niet eens meer gebruiken.

Om het nu eens om te keren en een 'Tv' op de markt te zetten, die juist helemaal 'kaal' is, is dan wel een aparte visie. Ik vind de prijzen zo gek nog niet, maar je moet er dan natuurlijk wel rekening mee houden dat je dus wel een Display, of zoals jij het zegt, en monitor krijgt. En vanuit dat licht bezien, mag de beeldkwaliteit inderdaad wel heel erg goed zijn...

Mvg. Willem.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 08-03-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:24:
De laatste ingang wordt dus onthouden, en ze waren wel benieuwd hoe ik het scherm zou vinden en hoe hoog ik de beeldkwaliteit zou waarderen. Als fan van de Plasma techniek, heb ik niet altijd veel op gehad met LCD/Led, maar deze Displays schijnen een zeer goede beeldweergave neer te zetten.

Zoals hier al geopperd zijn het inderdaad LG IPS panels die in deze displays zijn gebruikt. Samen met de Humax TV+H3 zet je dan een zeer fraaie smart Tv neer.
Ik betwijfel toch wel of het inderdaad zo'n goede beeldweergave weet neer te zetten. Zoals apis29 al zegt, doet het vermoeden dat hier hetzelfde type paneel in zit als LG UF6-modellen en dat is geen goed paneel. Dat betekent dat je met 50/60Hz zit en IPS. Niet dat IPS zo slecht is, maar in bijna alle gevallen ben je beter af met een VA-paneel. Ook het feit dat niet elke subpixel in staat is om elke kleur te weergeven door de RGB, WRG, BWR, GBW-subpixelstructuur is een nadeel, dat zich uit in een slechte kleurweergave.

Mocht er eenzelfde paneel in zitten als de UF7-serie van LG, dan is het al wat interessanter. Al is het dan nog wel de vraag hoe het toestel om gaat met het ontvangen signaal. Kan het 24p-content over een 60Hz verbinding verwerken? Erg belangrijk als de content voornamelijk van zoiets als een Humax Tv+ H3 komt.

Over deze Humax Tv+ H3 valt ook nog wel wat te zeggen. Zo beschikt deze niet over een HDMI 2.0-aansluiting en is er een maximaal door te sturen resolutie van 1920 x 1080 pixels. Erg zonde wanneer het idee is dat je deze aansluit op de UHD-televisie van Humax.

Ook doet de Humax Tv+ H3 overkomen of je geen kabeltelevisie meer nodig hebt terwijl je het Nederlandse aanbod van televisie wel gewoon kunt kijken, wat volgens mij niet het geval is. Dat betekent dat het dus geen volledige vervanging is voor het televisiekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

ik weet inderdaad dat het LG IPS panels zijn die in deze displays zijn gebruikt, maar het fijne weet ik er nog niet van. Zoals gezegd ben ik sowieso niet zo'n fan van LCD/Led, en heb daarom ook de Plasma omarmd, ook al kent natuurlijk die zijn nadelen.

Ik ben dus inderdaad wel benieuwd hoe het beeld van de Pure Vision eruit ziet. Ik schreef alm eerder dat het voor deze prijs wel heel netjes moet zijn. Want in dit geval steekt men de kosten m.i. toch uitsluitend in de beeldkwaliteit. Naar mijn weten kan het scherm wel 24P over 60Hz aan, maar veel meer weet ik helaas ook nog niet. Het is ook allemaal nog erg nieuw natuurlijk.

Ik ken de TV+H3 nog niet echt, maar krijg er hier binnenkort een. Maar eigenlijk zie je nog vaak dat een UHD scherm zelf de upscaling nog moet verzorgen en daar ben ik niet zo kapot van. Het is natuurlijk altijd het mooist als er al een signaal binnenkomt in de juiste resolutie.

Men ik wel nog bezig met extra opties voor de TV+H3, en dan zou het inderdaad mogelijk moeten zijn alles via dat apparaat te kunnen doen, maar of dat ook daadwerkelijk zo is, is nog maar de vraag.

Ik blijf in ieder geval de Humax 5400 gebruiken, maar vind het wel leuk de mogelijkheden van de TV+H3 te ontdekken.

Maar voor het Pure Vision display is het natuurlijk wel van belang dat deze op zijn minst zo breed kan worden ingezet als een moderne smart Tv, want anders is het snel over. Men wil vaak toch niet inleveren qua opties, al denk ik dar zelf anders over en heb meer op met een goede weergave...

Maar ik hoop dat ik binnenkort de kans krijg alles eens te bekijken en te vergelijken en daar ik toch redelijk kritisch ben, ben ik niet zomaar tevreden. Ik ben dus benieuwd.

Mvg. Willem.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 08-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 15:49
Ik overweeg om er een aan te schaffen. Het is een van de weinige schermen zonder smart en zonder tuner. Zijn er goede alternatieven voor dit scherm? Dus een goed TV-scherm zonder smart gedoe en tuner is de prijs ook niet. Eigenlijk zoek in een tv die max. 102cm. breed is en het liefst 100Hz. Dit scherm is helaas 50Hz.

Ik wil die aansluiten op:
  • Denon AVR-X1000
  • Raspberry Pi 3 - KODI
  • Blue Ray player
  • XS4all TV (Arcadyan HMB2260)
Zelf vond ik de volgendeMij lijkt de Humax gelet op de drie jaar garantie een betere keuze. Toch?

Just flip the bits when you are negative...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:28
Vergeet die Philips maar snel...
Onstabiel, slechte software. Het is net om die problemen te vermijden dat je eigenlijk die Humax wil.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik heb niet zo veel kennis van ingewanden van TV's en zo... Wel hoorde ik dat als je nieuwe UHD TV gaat aanschaffen, moet je opletten dat die HEVC en HDR ondersteurnt... of ligt het aan tuners en dus op zo'n scherm niet van toepassing?

Voor de rest heb ik ook al met zelfde gedachten gespeeld... In praktijk gebruik ik mijn tv nu al als een scherm. Kijken gebeurt bijna altijd uitgesteld op Humax 5200 of Apple TV of Panasonic blu-ray recorder. Smart gedeelte uit 2010 gebruik ik al helemaal niet: het wordt allang niet geupdate en is stroop- langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
Ik heb de Humax in bedrijf. Mooi strak beeld. prima kijkhoek. De afstandsbediening is prut! Je moet heel goed richten om deze te gebruiken. Toch maar eens een ONEforALL aan gaan schaffen denk ik. Voor TV-kijken kan ik de afstandsbediening van de Arcadian gebruiken. Voor instellen de code van LG gebruiken.

Alleen krijg ik de ARC nog niet voor elkaar. Wanneer ik een film afspeel vanaf USB, aangesloten op de Humax krijg ik geen geluid op de Denon. :(
Ik heb zelfs een andere HDMI kabel gekocht. Helaas...

HDMI aangesloten op
  • de HDMI3 (ARC) van de Humax TV
  • de HDMI OUT (ARC) van de Denon
Denon HDMI setup en Umax setup, zie de foto's
Iemand enig idee wat ik fout doe?

Afbeeldingslocatie: http://www.reindejong.nl/forum-afb/arc_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reindejong.nl/forum-afb/arc_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
PureYoung schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:39:
Ik overweeg om er een aan te schaffen. Het is een van de weinige schermen zonder smart en zonder tuner. Zijn er goede alternatieven voor dit scherm? Dus een goed TV-scherm zonder smart gedoe en tuner is de prijs ook niet. Eigenlijk zoek in een tv die max. 102cm. breed is en het liefst 100Hz. Dit scherm is helaas 50Hz.

Ik wil die aansluiten op:
  • Denon AVR-X1000
  • Raspberry Pi 3 - KODI
  • Blue Ray player
  • XS4all TV (Arcadyan HMB2260)
Zelf vond ik de volgendeMij lijkt de Humax gelet op de drie jaar garantie een betere keuze. Toch?
Beiden toestellen die je hier noemt, beschikken over een 50Hz paneel. Waarbij het toestel van LG ook nog eens een zeer matig 50Hz paneel heeft door de RGB, WRG, BWR, GBW-subpixelstructuur.

Fabrieksgarantie is overigens leuk, maar daar zou je geen gebruik van hoeven te maken. De consumentengarantie hier in Nederland is een stuk beter geregeld dan de fabrieksgarantie en van een toestel uit een dergelijke prijsklasse, kun je 4 jaar na aankoop zeker nog wel garantie claimen bij de verkoper.
Olga2000 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:24:
Ik heb niet zo veel kennis van ingewanden van TV's en zo... Wel hoorde ik dat als je nieuwe UHD TV gaat aanschaffen, moet je opletten dat die HEVC en HDR ondersteurnt... of ligt het aan tuners en dus op zo'n scherm niet van toepassing?

Voor de rest heb ik ook al met zelfde gedachten gespeeld... In praktijk gebruik ik mijn tv nu al als een scherm. Kijken gebeurt bijna altijd uitgesteld op Humax 5200 of Apple TV of Panasonic blu-ray recorder. Smart gedeelte uit 2010 gebruik ik al helemaal niet: het wordt allang niet geupdate en is stroop- langzaam.
HDR ga je in deze prijsklasse niet vinden, dat is enkel voor duurdere televisies weggelegd. De ondersteuning voor HEVC lijkt mij ook niet zo belangrijk wanneer het toestel enkel dient als monitor voor externe apparatuur zoals mediaspelers en Blu-Ray spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Pure Young,

Staat daar niets over in de handleiding? Ik ken het scherm nog niet, maar kan wel even navragen hoe dit zit, want ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar.

Gefeliciteerd trouwens met je aankoop. Jij bent wel tevreden over de beeldkwaliteit begrijp ik? Hoe vind je de kleuren en komen deze natuurgetrouw en realistisch over? Wat zijn je andere ervaringen over de weergave?

En is het wel de afstandsbediening waardoor de Tv minder goed reageert, want dat kan natuurlijk net zo goed aan het scherm zelf ligt. Dat is bij meer schermen aan de hand.

Mvg. Willem.

[ Voor 53% gewijzigd door S1NN3D op 08-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Hoi Pure Young,

Moet het bij Denon niet HDMI IN zijn?

als ik een beetje logisch nadenk...

Ik gebruik bij mijn TV (niet deze scherm) soundbar. Geluid gaat uit TV soundbar in. Alle HDMI aansluitingen van de TV zijn HDMI in; alleen eentje met ARC kan geluidsignaal 'terug' sturen. Dus geluid gaat TV out en gaat naar versterker (soundbar), die dat geluidsignaal moet ontvangen via een IN aansluiting. Als je een OUT gebruikt, dan probeer je geluidsignaal uit versterker krijgen, maar die is er niet.

Maar misschien begrijp ik iets verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Olga,

in feite is de HDMI aansluiting van de receiver, die op de Tv wordt aangesloten een uitgang. Je stuurt n.l.het beeldsignaal vanaf de receiver naar de Tv. Je sluit dan echter wel alle bronnen middels HDMI op de receiver aan, die het signaal dan eventueel geupscaled doorstuurt naar de Tv of Beamer.

Alleen kan het geluid vanaf de Tv via diezelfde HDMI kabel vanaf de Tv naar de receiver worden geleid, en de instellingen daarvoor wisselen nogal eens per apparaat.

Ik gebruik die functie niet, daar ik niet zo gelukkig ben met het geluid van veel nieuwe receivers en vanwege het feit dat de HDMI boards vaak issues vertonen.

Daarnaast is het stand-by verbruik van veel receivers vaak fors hoger, daar deze anders het binnenkomende HDMI signaal niet zullen uitsturen. Niet handig dus als je een decoder/PVR op een receiver aansluit en je alleen maar even wilt kijken zonder dat het geluid via de receiver loopt.

De eerdere modellen moesten dus ingeschakeld staan om het beeldsignaal door te geven. Dat is verholpen, met als bijkomstigheid dat het verbruik in stand-by dus wel is toegenomen.

Maar zoals beloofd ga ik wat info inwinnen over de schermen wat deze functie betreft.

Mvg. Willem.

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 08-03-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het valt me op dat je elke post iedereen de groeten doet. Goed bedoeld maar niet de bedoeling. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
Inmiddels heb ik ARC en CEC aan de praat. Alle instellingen waren goed. Ook de poorten waren goed. Staat ook ARC bij. Dus niet te missen. Het probleem loste zich op nadat ik de Raspberry Pi van HDMI 4 verwijderde. Kennelijk is de HDMI 4 poort niet ok. Met de Rasppi op HDMI 2 werkt alles naar behoren. De dure DVI kabel had ik niet aan hoeven schaffen. :? En samen met de Rasppi 3 is de Humax een prachtige Smart-TV. Het geluid laat ik via de Denon afspelen. Super!

Een ander issue is het 'afspelen' van niet ondersteunde video formaten. Ik trachtte een .mkv met vp9 compressie af te spelen. De Humax geeft dan de tekst: Even geduld aub.. :'( Dat staat er dan uren. Eigenlijk zou een melding moeten komen dat het formaat niet wordt ondersteund. Het is alleen op te lossen door de stekker uit het stopcontact te halen. Erg slordig!

Over de kleuren ben ik erg tevreden. Staat bij mij ingesteld op: 'natuurlijk'. Dat bevalt ons het best.
Geen afwijkende kleuren in de hoeken te zien. En zwart is bijna echt zwart. Ik heb het scherm bij de plaatselijke electrowinkel kunnen vergelijken met andere schermen. Het doet zeker niet onder voor TV's die meer dan twee keer zo duur zijn. Ook het personeel van de winkel was onder de indruk. Het was de eerste Humax die ze zagen. Er is direct een model voor in de winkel besteld.

Ook leuk om te weten is dat je de Humax basisinstellingen kunt bedienen met de afstandsbediening van de Arcadyan. Je moet dan wel de scancode voor LG gebruiken. De eigen afstandsbediening is een goedkoop plastic gevalletje dat niet altijd goed werkt. Via de afstandsbediening van de Arcadyan (Xs4all/KPN) gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag D vd V

Ik ben het groeten inderdaad zo gewend. Op de plaatsen waar ik mensen te woord sta doe ik dat eigenlijk altijd, daar ik het ook wel zo netjes vind. Het is dus zeker niet verkeerd bedoeld.

Nu staat hier een naam bij de plaatsingen en dat doet men elders vaak niet en dan is het wel zo fijn als je weet met wie je te maken hebt, ook al zegt een naam niet zoveel.

Maar goed, ik zal er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PureYoung

dat is mooi om te zien, maar de andere punten die je noemt zijn natuurlijk wat minder.

Nu heb ik vanmiddag nog even contact gehad met Humax en ook eens gevraagd hoe het in elkaar zat met het weergeven van het geluid via USB zoals je eerder voorlegde, maar zij zijn nog volop aan het testen met het scherm. Het zou mooi zijn geweest als alles daarover al bekend was, maar dat is dus niet het geval.

Maar mail je punten eens naar ze door. Ze zullen je dan de benodigde info verschaffen, zodra dat bij hen bekend is. Overigens was de persoon die de testen uitvoert daar nu mee bezig en niet bereikbaar, maar deze kan je wellicht al wel e.e.a vertellen.

"De eigen afstandsbediening is een goedkoop plastic gevalletje dat niet altijd goed werkt".

Dat zou dan voor deze prijs wel iets beter mogen... Een goede afstandsbediening is natuurlijk belangrijk en het is niet de bedoeling dat je er nog een ander exemplaar bij moet aanschaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
Ik heb deze dingen al aan ze voorgelegd. Kreeg net het verzoek om morgen tel. contact met hen op te nemen. Ik meld me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,

succes. Hopelijk komt het allemaal voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
Ik heb een prima gesprek gehad met Quantis Electronics de Humax vertegenwoordiger in NL.
Dat er sowieso ARC opzit is toegift. :9 Dat was aanvankelijk buiten de specs die door Quantis zijn opgesteld. Zij wilden wilden een uitgekleed TV-scherm maken. Maar de engine voorziet in ARC en het werkt. Eigenlijk was het de bedoeling dat je het scherm alleen maar optisch zou kunnen aansluiten op een versterker.
Het probleem met de afstandsbediening is opgelost. Een nieuwe knoopcel en het bijbuigen van de connectoren lostte het probleem op.

De bug met het niet ondersteunde beeldformaat wordt aan gewerkt. Oorsprong zou liggen in het feit dat de .mkv container met VP9 die erg veel lijkt op wat wel afgespeeld zou kunnen worden.

Ik krijg van hen nog de afstandsbedieningscodes doorgespeeld zodat de Humax ook met een OneforAll en/of Harmony kan werken. Het liefst zou ik een OneforAll wensen. Zodra ik die weet zal ik het hier melden.

Er wordt nog nagedacht over het verspreiden van updates voor de TV. Hopelijk via een download van een bestand dat op USB-stick geplaatst kan worden.

Er is nog wat te doen voor Humax. Nog niet alles is uitgekristalliseerd. Laten we hopen dat deze kinderziektes worden opgelost.

Ook ben ik nieuwsgierig of iemand het scherm al in gebruik heeft als computerscherm. Het heeft alles in huis om ook dat goed te kunnen. Misschien krijg ik wel spijt dat ik een half jaar geleden een
LG 34UC97-S heb aangeschaft. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 12:34
Mooi dat hier ook al een topic over is, heb zelf dan wel de 43" versie.
Gisteren gekocht, als vervanging van een HD ready tv (6-7 jaar oud geloof ik).

Eerste indruk, wat een mooi beeld geeft dit (i.c.m. KPN Interactief).
Vormgeving is ook mooi, genoeg HDMI aansluitingen.

Gisteren avond direct The Hobbit 1 gekeken, wat een ervaring is dat zeg. (wel beetje gespeeld met de instellingen van beeld en geluid)

Echt een aanrader, Prijs/kwaliteit ben ik momenteel echt tevreden. (Mits je geen Smarttv wil natuurlijk, dan zal je een media speler erbij moeten halen. (Chromecast ofsow))

Zal volgende week als ik alles beetje goed bekeken heb een review proberen te maken.

(Ik ga vandaag met wat 4K video's bekijken, via USB 3.0. Zal de bevindingen wel even melden, in de winkel zag het er echt mooi uit in iedergeval. (Hij kwam net binnen, 1 uur na binnenkomst zat hij weer in de doos mee naar mijn huis. >:) )

[ Voor 15% gewijzigd door Ithric op 11-03-2016 12:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PureYoung,

ze hebben inderdaad nog e.e.a. te doen en uit te zoeken, maar dat lieten ze eerder al weten. Echter zou ik het op prijs hebben gesteld als men alles echt voor elkaar heeft als men iets op de markt zet, maar dat lijkt tegenwoordig vaak ouderwets denken te zijn. Heel vaak zie je dat men na aankoop van een product nog werkt aan opties, software etc.

En het gaat nu wel om een nieuw apparaat, en voor Humax is een Tv, in dit geval een Display, vrij uniek. Ze hebben eerder een Tv in het gamma gehad, maar dat liep destijds niet goed. Nu maakt onbekend ook onbemind en ook al kennen velen het merk van de decoders/PVR's, zal men wellicht niet snel kiezen voor een Tv van dit merk en de gerenommeerde merken kiezen, al hoeven die natuurlijk helemaal niet beter te zijn. Hopelijk komt daar nu verandering in. Er zijn er in ieder geval al 2 die het toestel hebben ;-)

Met de Tv+H3 is en ook nog volop bezig en ik ben benieuwd hoe deze straks zal werken..

In ieder geval veel plezier van je 'Tv'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ithric
Oke ga er maar even voor zitten, ga mijn ervaringen proberen uit te schrijven hier. (Voor de 43" specifiek, maar waarschijnlijk is dit voor allemaal ongeveer gelijk.)
Zodat mensen die twijvelen een gedege keuze kunnen maken!

HDMI 2.0 ondersteuing:
Aller eerst, ik las hierboven dat deze tv/Monitor geen HDMI 2.0 heeft.
Ik zal proberen dit te ontkrachten met de middelen die ik voorhanden heb, voornamelijk de handleiding (link):
  • P8: Rechts in de pagina spreken ze duidelijk over een Highspeed kabel te gebruiken, die 4K ondersteund
    En zorg ervoor een HDMI-kabel te gebruiken die hoge definitiesignalen kan verwerken zoals dit bij 4K beeldinhoud noodzakelijk is voor een probleemloze signaaloverdracht.
  • P11: Stelt onder het kopje "Bronnen" het volgende:
    Om 4K-beelden te bekijken van een HDMI-bron moet de betrokken broninstellingen
    ingesteld worden als Enhanced als het verbonden apparaat HDMI 2.0 compatibel.
  • P12: Tabel rechts, geeft aan 4096x2160 60Hz ondersteund met HDMI. (HDMI 1(.4) gaat toch tot de helft maar?)
*Correct me if i am wrong please, ik zie het nergens echt beschreven als HDMI 2.0 verder.*

Ervaring:
Heb het toestel nu sinds Donderdag in huis en enkel nog het volgende bekeken, dus lang niet alles getest:
  • KPN interactieve TV gebruikt
  • Blue-Ray's gespeeld, via een Blue-Ray speler. (The Hobbit en JB 007 Specter)
  • 4k demo/video's gedownload en via een USB 3.0 afgespeeld
Ik zal bij het begin beginnen, ik was eigenlijk van plan de Samsung UE43j6000 aan te schaffen.
Had erge twijfels door sommige reviews en ben langs een kleine speciaal zaak gegaan in de buurt en hier het verhaal uitgelegd.
Toen kwam hij met de melding dat hij de HUMAX UHD binnen zou krijgen die middag, als showmodel.
Daarna naar huis gegaan en geprobeerd een gedegen onderzoek te doen naar deze TV/Monitor, echter zoals je begrijpt was dat redelijk lastig. (Gezien hij nog niet lang op de markt is)

Toen deze binnen was en opgezet, heb ik deze meen ik naast een samsung ue40j6500 gezien. (zelfde segment als eerder genoemd wat ik begreep.)
Hierbij vielen enkele dingen direct op bij het vergelijken van deze displays, bij het zien van dezelfde video. (Beide displays op default settings):
  1. Geluidskwaliteit uit de boxen, er zat meer inhoud in het geluid. (niet blikkerig, als andere LCD's zonder klankkast)
  2. Scherpte van het beeld, alles leek net even scherper weergegeven als je van dichtbij keek.
  3. Dynamiek van het beeld, niet echt uit te leggen. (was mijn beleving)
  4. Kleuren, Zwart leek echt zwart en de kleuren in ramen en weerspiegelingen kwam realistisch over.
Al deze punten waren beter voor de HUMAX, dit zal deels een beleving zijn en kan natuurlijk per persoon verschillen.

Bij Blue-Ray is het beeld natuurlijk iets minder mooi dan 4K, maar het ziet er erg goed uit zowel in een donker als lichte kamer. (Licht reflectie vond ik soms wel een issue, weet niet of dit door het IPS paneel komt?)
Beelden vanaf de USB 3.0 (Transcend 32GB), waren meer als prachtig. (Ik kwam van een HD Ready TV, dus dit is misschien niet objectief)
Overal waar je hem stil zetten en in spiegeling/ramen keek, water/surfers kwamen allemaal soepel en mooi over.
(kleine) Minpunten:
  • De afstandbediening is best waardeloos vind ik, vaak moet je als een draaien en richten tot hij werkt.
  • Geen aan/uit knop op de tv, Zit er dus wel op!
Ik heb zelf KPN Interactief, waar de TV bijna 100% op werkt. (Via LG code)
Echter kan ik de TV niet aanzetten met de KPN afstandsbediening, al het andere werkt wel. (Misschien moet ik opnieuw binden?)

Conclusie:
Zelf was ik niet opzoek naar een SmartTV en gebruikte ik geen Scart/Antenne aansluitingen.
Beeld kwaliteit is voor zover ik kan beoordelen erg mooi/scherp/helder.
De afstandbediening kan beter, ondersteuning voor de afstandbediening van KPN is niet 100%.(maar of dat bij HUMAX of KPN ligt is dan de vraag natuurlijk.

Dacht schrijf alvast (kort) mijn ervaringen hier op, omdat de TV nog zo nieuw is en veel mensen mogelijk vragen hadden.
Mocht je vragen hebben of iets getest willen hebben, zal ik kijken of ik dit kan. (Heb nog geen 4k apparatuur of media spelers)

Hopelijk hebben mensen hier wat aan! 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ithric.

ik zou dit scherm liever eens vergelijken met een goede Plasma. Zie vaak dat men de beeldweergave van de Plasma n.l. prefereert boven een UHD Tv. Scherper is ook niet altijd mooier, en laten we eerlijk zijn, voer je niet zo'n enorm hoge resolutie in, wordt het beeld van een dergelijk scherm toch kunstmatig opgebouwd. Daarnaast zien Tv beelden er vaak een stuk minder uit, en wordt tevens de weergave van een DVD er niet beter op. En persoonlijk ben ik iemand die ook dat nog eens in een nette kwaliteit wil bekijken.

Ik heb en paar 8K schermen gezien, en met 'normale' software ziet het beeld er naar mijn smaak niet uit. Het is me veel te gekunsteld. Ik mis dan echt het realistische beeld, dat een Plasma doorgaans wel neerzet.

Maar smaken verschillen natuurlijk. Ik hoop een van de schermen naast mijn Plasma te kunnen zetten en en dan eens goed te vergelijken. Ik zeg dus niet bij voorbaat dat dit scherm het niet goed doet, maar zoals eerder gemeld heb ik niet veel op met LCD/LED, en kan niet wennen aan het harde, kunstmatige beeld van dergelijke schermen. Deze zou het dus al heel goed moeten doen...

-Over de afstandsbediening hadden we het al: die moet natuurlijk beter of worden vervangen voor een ander exemplaar.

-Op nagenoeg niet een Tv zit nog een echte aan/uit schakelaar en als er al wel een 'schakelaar' aanwezig is, zal deze doorgaans de Tv in stand-by zetten. Het best kun je dat ook zo laten en geen geschakelde contactdoos gebruiken. Tevens is een stand-by killer niet aan te raden en deze verbruikt vaak hetzelfde of zelfs meer als een moderne Tv die in stand-by staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik begrijp je punt Willem, het kan inderdaad ook dat Plasma beter is.
Zelf stoor ik me er niet aan (Gelukkig) en mijn beeld kwaliteit is erg omhoog gegaan, dit alles voor een schapelijke prijs. (Ging dus van HD ready naar 4k nu)
Er zullen altijd betere zijn, gezien ik geen plasma heb en in de winkel ook niet aanwezig was (volgens mij) kan ik daar dus verder niks over zeggen.

Beide minpunten die ik noemde zijn voor mij amper van waarde, maar toch het melden waard denk ik.
(Op mijn HD Ready tv had ik een knop die de TV in standby zetten inderdaad, mocht je afstandbediening leeg zijn ofsow heb je nu dus geen echter manier (5min de HDMI eruit halen misschien) of de stekker.
Maar dat is een te verwaarlozen argument. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg gewend aan het beeld van een Plasma en natuurlijk is ook dat niet perfect en zijn er, als je kritisch kijkt, altijd wel een aantal nadelen te noemen, maar als je dat beeld gewend bent, is de overstap vaak toch enorm wennen.

In een winkel zullen ze doorgaans nog heel weinig of zelfs geen Plasma toestellen hebben staan, daar deze techniek eruit is en Panasonic als laatste is gestopt met deze techniek, terwijl ze niet lang daarvoor nog de Kuro techniek van Pioneer hadden overgenomen. Zij zouden zich volop gaan richten op de Oled, maar dat is ook al weer wat veranderd.

Haal trouwens nooit de HDMI stekkers eruit als de Tv en bron ingeschakeld staan. Dat geldt tevens voor het aansluiten. Het kan dan n.l.zomaar eens gebeuren dat dit het HDMI board in bron of weergever beschadigd.

Maar als de batterijen van je afstandsbediening leeg zijn, kun je deze zo vervangen hoor. Wist je dat? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureYoung
Mooi! Ik gebruik een raspberry pi 3 + Kodi om andere media dan TV naar de Humax te zenden.

@Itric Je schreef
(kleine) Minpunten:

De afstandbediening is best waardeloos vind ik, vaak moet je als een draaien en richten tot hij werkt.
Geen aan/uit knop op de tv,
Aan de linker zijkant zitten zes knoppen. Met de bovenste kun je de tv in de standby zetten. Pag. 6 van de bijgeleverde handleiding. De afstandsbediening is inderdaad niet je dat. Nadat ik een nieuwe knoopcel had gekocht en de pinnentjes wat had uitgebogen, werkt het nu goed.
Ik heb zelf KPN Interactief, waar de TV bijna 100% op werkt. (Via LG code)
Echter kan ik de TV niet aanzetten met de KPN afstandsbediening, al het andere werkt wel. (Misschien moet ik opnieuw binden?)
Die KPN afstandsbediening? Witte van glad plastic? Behorende bij de Arcadian decoder? Die werkt bij mij prima om de tv aan te zetten. Tegelijkertijd gaat dan bij mij ook de Denon aan via CEC! :) Misschien nogmaals de koppelprocedure starten. Kijk even in de handleiding van KPN hoe dat moet. Hier was het een fluitje van een cent.

[ Voor 85% gewijzigd door PureYoung op 13-03-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
PureYoung schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:04:
Mooi! Ik gebruik een raspberry pi 3 + Kodi om andere media dan TV naar de Humax te zenden.

@Itric Je schreef

[...]

Aan de linker zijkant zitten zes knoppen. Met de bovenste kun je de tv in de standby zetten. Pag. 6 van de bijgeleverde handleiding.
Gaat zich schamen... :o
Ik heb erover heen gekeken en gelezen dus, lol... _/-\o_
De afstandsbediening is inderdaad niet je dat. Nadat ik een nieuwe knoopcel had gekocht en de pinnentjes wat had uitgebogen, werkt het nu goed.
[...]
Thanks ik las dit al, wat mij opvalt is dat het klepje niet goed gesloten is.
Maar blijf het wel iet wat slordig vinden, maar goed geen major issue. :*)
Die KPN afstandsbediening? Witte van glad plastic? Behorende bij de Arcadian decoder? Die werkt bij mij prima om de tv aan te zetten. Tegelijkertijd gaat dan bij mij ook de Denon aan via CEC! :) Misschien nogmaals de koppelprocedure starten. Kijk even in de handleiding van KPN hoe dat moet. Hier was het een fluitje van een cent.
Dat kan best ja, heb de procedure al eens gedaan en was al van plan om het nogmaals te doen.
Het is inderdaad simpel, maar vergeet het steeds.
Ik heb nu dus goede hoop dat hij het daarna wel goed doet.

*Helaas moet hij weer terug, want HDMI 1 is defect.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:28
Geen 100 Hz dus....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantis
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2023
[/quote]

@Itric
Check even of je niet per ongeluk de HDMI-ingang hebt uitgeschakeld.
Dit doe je bij: Systeem, Instellingen, Bronnen
Je kunt dan per bron aangeven: normaal - verbeterd (is voor 4K weergave) - uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Quantis schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:21:
[/quote]

@Itric
Check even of je niet per ongeluk de HDMI-ingang hebt uitgeschakeld.
Dit doe je bij: Systeem, Instellingen, Bronnen
Je kunt dan per bron aangeven: normaal - verbeterd (is voor 4K weergave) - uitgeschakeld
Ik ga dit zeker vanmiddag eerst even bekijken, echter was het beeld de eerste keer erg vervormt. (Dus ik ben ban dat het dit niet is)
Bedankt voor de tip/meedenken in iedergeval, als ik wel de TV langsbreng zal ik ook direct het geval van de afstandbediening melden. (Misschien wisten ze het al en anders kunnen ze dit eventueel navragen/zelf oplossen in het vervolg.)
*Normaal doe ik dit wel gewoon zelf, maar als hij toch terug moet voor reparatie.*

Update:
De TV is gisteren weer terug gebracht, vandaag gaan ze hem nalopen en mogelijk omruilen.
Van de afstandbediening waren ze ook nog niet op de hoogte en keken ze ook direct even na voor me.

Als het goed is krijg ik vandaag in iedergeval een update, van wat er precies gaat gebeuren nu.

[ Voor 14% gewijzigd door Ithric op 15-03-2016 09:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Denk meldt het toch even, mijn Humax is omgeruild.
De HDMI connector was van binnen afgebroken :| , vandaar dat hij het niet meer deed.
Geen idee hoe dat gebeurd is en/of ik het zelf gedaan heb of niet.

Hij is wel netjes nu omgeruild dus en ga in iedergeval voorzichtig om met HDMI 1, gezien ik niet weet of dit door mij kwam of gewoon een defect.

De afstandbediening bij deze tv lijkt beter te werken dan de vorige, dus dat is een plusje. (En KPN afstandbediening werkt nu ook met Aanzetten, ik vermoed dat het met instellen te maken had)

Nu ben ik toch aan het kijken voor een media speller, nu zit ik voornamelijk op de Nvidia Shield vanwege het feit dat je ook games kan afspelen op je TV hiermee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
Ben zelf in de running voor een nieuwe tv. Kom van een 51inch Samsung plasma af momenteel.

Aangezien alle content die we kijken van een decoder of Apple TV af komt ben ik zeer geïnteresseerd in een tv zonder alle onnodige poespas.

In de USA timmert Vizio heel goed aan de weg en komen de schermen zeer goed uit reviews. Die heb ik hier nog kunnen vinden... Opeens kwam deze Humax voorbij. Het grootste model heeft nog een goede prijs ook.

Ik vraag me wel af hoe goed deze Humaxen nu echt zijn. Zo lees ik dat wen IPS paneel niet je van het is. En dat deze maar 50 of 60hz is... Wellicht moeite met 24p content? Hoe bij de tijd is de tv eigenlijk? Voldoet deze aan alle huidige standaarden voor 4k content?

[ Voor 7% gewijzigd door Valderrama op 07-04-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Valderrama schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:02:
Ben zelf in de running voor een nieuwe tv. Kom van een 51inch Samsung plasma af momenteel.

Aangezien alle content die we kijken van een decoder of Apple TV af komt ben ik zeer geïnteresseerd in een tv zonder alle onnodige poespas.

In de USA timmert Vizio heel goed aan de weg en komen de schermen zeer goed uit reviews. Die heb ik hier nog kunnen vinden... Opeens kwam deze Humax voorbij. Het grootste model heeft nog een goede prijs ook.

Ik vraag me wel af hoe goed deze Humaxen nu echt zijn. Zo lees ik dat wen IPS paneel niet je van het is. En dat deze maar 50 of 60hz is... Wellicht moeite met 24p content? Hoe bij de tijd is de tv eigenlijk? Voldoet deze aan alle huidige standaarden voor 4k content?
Beste Valderrama,

Ik heb nu bijna 1 maand deze tv in gebruik en 4K content wordt moeiteloos afgespeeld.
De nodige informatie over de resoluties en dergelijke kan je misschien het beste uit de handleiding halen denk ik. (zie link)

Ik heb nog geen minpunt gevonden wat beeldkwaliteit of dergelijke gevonden.
Voornamelijk gebruik ik het i.c.m KPN interactief en de Nvidia Shield TV, voor oa:
*Netflix series (ook 4k)
*Youtube (ook 4k)
*USB opslag (Ook 4k)
*Game streaming

Hierin werd alles altijd netjes weergeven en op de mooiste weergave die ik kon beoordelen. (heb geen ander vergelijkings matriaal in 4k momenteel)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Is dit scherm voorzien van een matte coating, of spiegelt 'ie als een gek?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
SeatRider schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:33:
Is dit scherm voorzien van een matte coating, of spiegelt 'ie als een gek?
Hij spiegeld wel behoorlijk ja, maar niet veel meer als mijn oude Samsung TV.
Dus vermoed zonder coating.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ithric schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:21:
[...]

Hij spiegelt wel behoorlijk ja, maar niet veel meer dan mijn oude Samsung TV.
Dus vermoed zonder coating.
Hoe oud is oud? Ik heb een Samsung 46es6710 van 3 jaar oud, en die vind ik nog wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Poeh, jaartje of 6, HD Ready tv was het in ieder geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ithric schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:31:
Poeh, jaartje of 6, HD Ready tv was het in ieder geval.
Oh daar heb ik er ook een paar van gehad, die vind ik nog wel mat genoeg. Als het maar niet zo'n glossy afgewerkt ding is wat je tegenwoordig vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik zit me echt af te vragen of dit nou zo'n goede deal is. Voor 850 euro heb je een tiental keuzes met UHD volgens de pricewatch, waaronder een Panasonic Viera, en dan heb je wel smart en een tuner. En als je toch een gokje wilt wagen kun je voor 549 een 55" Orion proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyuuni
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-08 12:09
Heeft iemand dit scherm ook als computer monitor gebruikt? Ik ben van plan de 43" of de 49" te kopen, maar wat mij tegen houd is dat ik niet weet of hij chroma 4:4:4 ondersteund op 4k 60hz. Kan iemand mij hier over inlichten? Zo weinig bekend over deze schermen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik ben ook wel benieuwd hoe dit scherm zich als monitor gedraagd.

Ivm met simracen, waar TV's teveel input lag geven, zou dit een mooie grote monitor zijn met de goede eigenschappen van een monitor, met de extra's van een TV (GROOT). Zijn er hier ervaringen mee? :)

edit:
ik heb even een mail naar hun support afdeling gestuurd met vragen mbt specs :)

edit2:
Reply gehad. In de pricewatch stond deze TV onder monitoren, wat niet de bedoeling is. Het is en blijft een tv met dito specs. Niet voor mijn doel geschikt, helaas!

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 26-05-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_H
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 11:40
kun je met dit scherm ook meerdere bronnen tegelijk weergeven ? dus dat die het scherm opdeelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Willem_H schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:00:
kun je met dit scherm ook meerdere bronnen tegelijk weergeven ? dus dat die het scherm opdeelt ?
Ik ben geen PIP (Picture in Picture) tegen gekomen in de opties.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruuuuuubje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-08 12:01
Heel hartelijk dank allemaal voor de discussies over deze product reeks. Ik zit er zelf ook over te denken om deze te nemen ter vervanging van mijn huidige normale TV (ik skip het hele smart circus).

Is het misschien een idee dat een van de gebruikers een review maakt, eventueel met foto's en alles? Ik bekijk deze TV al even maar kijk bij een product in de pricewatch niet heel snel naar het forum. Dit kan anderen die dit product voorbij zien komen misschien erg helpen in hun overwegingen.

Nogmaals hartelijk dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 23:50
Heb de Humax 43 inch nu 1 week in gebruik.

De combinatie met een KPN interactieve box werkt prima.
De KPN remote (Type D3) heb ik code 463 gegeven. Werkt gewoon via IR, niet via CEC.
(Ook als de KPN box niet is aangesloten werkt de KPN remote dus op de Humax. Dus aan/uit, volume, bronselectie, mute.)
CEC werkt overigens wel. De KPN box meldt zich als Tuner 1.

De Humax aangesloten op een macbook retina 2015 werkt ook prima. UHD via HDMI.
Ook met een iMac retina goede UHD resultaten.
Apple TV4 ook OK. Geen UHD natuurlijk.

Geluid is relatief goed.

Beeld is prima. Zeker als monitor.
Doch voor HDTV vanuit de KPN box vind ik het beeld niet super. Mis dan contrast. En er is motion judder zichtbaar. T.g.v. het 50Hz paneel. Voor mij zeer storend. Apparaat na 8 dagen retour winkel. Helaas!

[ Voor 11% gewijzigd door irab op 15-07-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisPochenk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb een hoop geleerd van dit topic en heb besloten eerst te gaan kijken in een toko die hem verkoopt, ik zal wat samples meenemen van snelle beelden waar ik een hoop verschillende effecten mee beleef variërend per monitor, als het die test volstaat en de kleuren goed helder zijn (had hiervoor de LG42LA6608, prachtig beeld, klote TV) koop ik hem.
Helaas weinig monitoren met dit formaat en resolutie voor dergelijke prijs, dan hadden we deze hele discussie niet nodig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Zit ook te denken om een humax tv te kopen. Had zelf nog wat vraagjes en heb het een en ander uitgezocht.

Zover ik weet nu:

- geen HDR ondersteuning
- wel 4k@24 en 4k@60

&

"De responsetijd bedraagt typical, oftewel gemiddeld genomen bij normaal gebruik:.

Pure Vision 43” Displays 8 msec.
Pure Vision 49” Displays 6 msec
Pure Vision 55” Displays 8 msec"

Ik ga deze gebruiken om voornamelijk te gamen op de Xbox one (en de one S)

Lijkt mij een ideaal scherm hiervoor (prijs/kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10

Bever!

3

mavgink schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:16:
Zit ook te denken om een humax tv te kopen. Had zelf nog wat vraagjes en heb het een en ander uitgezocht.

Zover ik weet nu:

- geen HDR ondersteuning
- wel 4k@24 en 4k@60

&

"De responsetijd bedraagt typical, oftewel gemiddeld genomen bij normaal gebruik:.

Pure Vision 43” Displays 8 msec.
Pure Vision 49” Displays 6 msec
Pure Vision 55” Displays 8 msec"

Ik ga deze gebruiken om voornamelijk te gamen op de Xbox one (en de one S)

Lijkt mij een ideaal scherm hiervoor (prijs/kwaliteit)
Lijkt me de pixel verversings snelheid ipv input lag waar jij op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Bever! schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:43:
[...]

Lijkt me de pixel verversings snelheid ipv input lag waar jij op doelt.
Denk het ook. Het was de exacte tekst die ik gekregen had van humax zelf. Vandaag even naar 'expert' geweest. Ze hadden hem niet staan helaas. Wil hem toch wel even zien alvorens ik tot aanschaf over ga.

/edit: net geweest bij Expert in Amsterdam. Stonden ze alle 3. Na 5 minuutjes de schermen terug te hebben gezet van solarflare/rode huiden show naar fatsoenlijk rustig beeld. Waren het prima schermen. Met een erg snel menu. Morgen haal ik de 49" op. Kan ik meteen die gratis soundbar erbij regelen van de actie.

[ Voor 28% gewijzigd door mavgink op 26-07-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jupiler666
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-07 17:04
hoi experts....ik ben hier eens komen kijken naar de reviews van de tv ; ik heb nl. een 43 inch staan maar nu is mijn vraag voor ik zelf moeilijk ga lopen doen ; kan ik deze als monitor voor de pc gebruiken??? :?
Iemand ervaring mee? Als het kan, bevalt het? of game consoles??? omdat ik een paar reacties had gelezen dat mensen hem daar niet zo geschikt voor vonden?

[ Voor 17% gewijzigd door jupiler666 op 31-07-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:42
Ik heb de 55" besteld, komt over een week. Ben erg benieuwd

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie.anita
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-08 09:58
Goedemiddag.

Hoe bevallen deze tv's.
Heb ook interesse in een 55 inch in ieder geval

Is er nog geen uitgebreide review te lezen ergens, ben toch wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDiglett
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 14:40
Ik heb laatst de 55 inch aangeschaft, kreeg de soundbar er bij. Zeer tevreden over de TV.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Weten we intussen welk scherm er in zit?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10

Bever!

3

Gewoon een lg paneltje met een slechte aansturing. Zou dit zeer afraden te kopen, zet beter je geld op een a merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Heb je er zelf 1 Bever? Het scheelt nogal welk LG panel.
En de reviews hierboven zijn behoorlijk positief.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVThEGrEaTest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-09 21:53
Ik heb hem zelf nu een aantal weken in gebruik. Het scherm is naar mijn idee inderdaad een matig IPS paneel. Door de glossy afwerking spiegelt het scherm best wel veel. Zolang je kijkt recht tegenover de tv valt het niet echt op maar zodra je kijkt onder een hoek spiegelt het scherm enorm. Dit is met name overdag het geval. 's Avonds speelt dit minder.

De meegeleverde afstandsbediening is 3x niets. De tv reageert er vaak niet op. Vaak moet je meerdere keren drukken voordat de tv reageert. Ik gebruik nu de Logitech Harmony als afstandsbediening en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over deze tv's/schermen - Is er iets door de eigenaren te vertellen over de input lag als je 'm wilt gebruiken als monitor?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentuary
  • Niet online
Zijn er gebruikers die mij kunnen helpen met een probleempje met deze tv/monitor? Heb deze sinds vandaag namelijk in bezit. Uiteraard wil ik dan de 4k functionaliteit testen en dacht daarvoor mijn desktop aan te sluiten middels een RX480. Helaas ziet mijn pc de tv als een "Generic PnP monitor" en kan ik de resolutie niet hoger instellen dan full hd. Ik gebruik hiervoor een HDMI High Bandwith Cable.

Daarnaast ben ik van plan om er een review over te schrijven zodat meerdere mensen informatie erover kunnen inwinnen en wellicht tot een beslissing kunnen komen om d TV te komen of niet.

Update: ondertussen ontdekt dat er een functionaliteit op de tv zit om de hdmi input te behandelend als fhd of lager of dan wel uhd of lager. Wat het voordeel is geen idee maar dat loste het probleem van uhd resolutie met mijn pc op. Review is in de maak.

[ Voor 17% gewijzigd door Sentuary op 02-03-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06

freshy98

Atari

@Sentuary Ik ben benieuwd hoe het staat met jouw review van dit scherm.
Net als de poster boven de jouwe ben ik wel benieuwd naar de input lag, maar ook zeker de beeld eigenschappen.

En misschien in het algemeen voor de posters hier, hoe zijn de instellingen geregeld?
Uit de documentatie haal ik wel dat er van alles ingesteld kan worden, maar zijn dat ook de RGB en dat soort settings?
Dus, per kleur regelen?

En hoe is de upscaler? Ik heb een Rpi3 met LibeELEC en alleen maar 1080p materiaal.
Zou fijn zijn als de upscaler een beetje goed werk verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentuary
  • Niet online
freshy98 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:05:
@Sentuary Ik ben benieuwd hoe het staat met jouw review van dit scherm.
Net als de poster boven de jouwe ben ik wel benieuwd naar de input lag, maar ook zeker de beeld eigenschappen.

En misschien in het algemeen voor de posters hier, hoe zijn de instellingen geregeld?
Uit de documentatie haal ik wel dat er van alles ingesteld kan worden, maar zijn dat ook de RGB en dat soort settings?
Dus, per kleur regelen?

En hoe is de upscaler? Ik heb een Rpi3 met LibeELEC en alleen maar 1080p materiaal.
Zou fijn zijn als de upscaler een beetje goed werk verricht.
Ben er nog niet volledig aan toegekomen. Over een week heb ik twee weken vrij. Dan kan ik er even rustig voor gaan zitten. Kort wat dingen die opvallen is als je recht voor de TV zit en je zelf vol in de zon zit het lastig is om donkere scenes goed te zien. Verder is het geluid uit de TV verassend goed voor een TV. Niet te vergelijken met een soundbar maar goed genoeg voor mij om geen aparte soundbar aan te schaffen. Deze had ik namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Dat er recht voor zitten heb ik met mijn Sony nu ook, kijk toch voornamelijk 's avonds dus valt mee gelukkig.
Geluid is naar mijn gevoel ook afhankelijk of je de TV dicht aan de muur hangt of niet.
De mijne hangt er heel dicht tegenaan, en ben er heel tevreden over.

Uiteraard rekening houdend dat het een platte TV is, etc. Maar ben er echt tevreden over.
Ben dus benieuwd of jij de TV aan de muur hebt hangen, of gewoon op de poten op een meubel, relatief ver van de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_JMan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-05 07:43
Even tip voor mensen die problemen hebben met de afstandsbediening.

Doe er even een ander battery in .. met name een dikkere (CR2032) Deze maakt beter contact.
Mijn problemen dat de afstandsbediening 9 van de 10x niks deed zijn hier mee op gelost

• PaulH2
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-01-2021
Heb sinds kort ook de Humax Pure Vision, 49” model. Had eerst de 43, maar vond die toch te klein. Ben er tevreden over. Overdag spiegelt het scherm wel wat meer dan mijn oude televisie, maar dat valt eigenlijk alleen in hele donkere scenes op. Verder vind ik het beeld natuurlijk. Instelling Natuurlijk of Cinema vind ik het mooist. Kortom voor mij een perfect apparaat in combinatie met Apple TV 4. Ik heb er geen ander apparaat op aangesloten. Geluid is ok. Als ik beter geluid wil, gebruik ik AirPlay naar aparte speaker.

Maar heb een vraagje. HDMI-CEC hapert bij mij. De televisie gaat altijd aan als ik de ATV aan zet. De Apple tv wordt ook herkend als bron. Alleen als ik de ATV uit zet, dan gaat de televisie bijna nooit uit, maar steeds krijg ik de melding, geen signaal. Heel soms werkt dit wel. Beetje irritant. Heeft iemand idee hoe dit komt? Ligt aan ATV of aan Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nshdz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-09 10:47
Het valt me op dat de 55" niet meer verkrijgbaar is.

Volgens de pricewatch is hij ook niet meer verkrijgbaar:
https://tweakers.net/pric...splay-55-inch-zwart.html/

Via humax is hij ook niet te bestellen:
https://myhumax.info/humax-pure-vision-display/

Weten jullie waarom dit zo is? Een zoekopdracht binnen google levert volgens mij niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Meestal omdat ie OF niet goed verkoopt, OF omdat er een nieuw model aankomt en de voorraad van de 55"op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Het lijkt er inderdaad op dat alleen de 43"nog leverbaar is.

Ik heb deze trouwens gisteren besteld voor €418 (return sending) en ben erg benieuwd naar het beeld.

Gebruik:
- KPN interactieve TV
- VU+ DUO2
- PC (fotobewerking)

Ik ben erg benieuwd hoe hij met name voor de PC gaat voldoen.
Jammer dat de review van @Sentuary nooit is gekomen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
1 avondje prutsen en super enthousiast!

Ook voor de PC is het een prima monitor. Ik werk met Linux Mint en er werd meteen de juiste resolutie gevonden. Het is wel even wennen hoor, zo'n joekel als monitor. Met name dat je de pointer wel eens kwijt bent. Luxe probleem.

Ik merk dat HD zenders ook erg scherp zijn, bij een flinke zoom kan je elk rimpeltje en pukkeltje van een gezicht zien.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorba1968
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-07 14:10
Heb deze monitor onlangs gekocht en in gebruik genomen, de 43" versie. Er is helaas weinig informatie over deze monitor te vinden, laat staan testresultaten.

Ik ben er blij mee, alles werkt goed na wat gezoek in de instellingen en uitproberen, haarscherp beeld met goede kleuren nu.

Een paar opmerkingen en tips:
  • Het scherm staat op goede poten, aan de achterkant met schroeven vastgemaakt. Je kunt het scherm verder niet bewegen. Het scherm helt heel lichtjes naar achteren, precies goed voor gebruik als monitor op een bureau bijv.
  • IPS paneel is goed maar niet super, zeer grote inkijkhoek, mooie kleuren. Zwart is nooit echt zwart met IPS natuurlijk. Weinig backlight-bleeding gelukkig en deze is behoorlijk uniform verdeeld. Meeste kritiek gaat naar de egaliteit van effen lichtere kleurvlakken, je ziet dan wat lichte kleurzweem "vlekken". Valt alleen op bij gebruik als computer monitor.
  • De monitor doet native 3840x2160 @ 60Hz met 4:4:4 chroma subsampling (voor dat laatste moet wel de HDMI ingang op "verbeterd" (2.0?) worden gezet). Je kunt er dan heel dicht op zitten en hij is nog steeds haarscherp.
  • update: De monitor gaat wel in stand-by vanuit de videokaart, maar ik moet de monitor met de AB weer aanzetten; ontwaakt niet vanuit de videokaart. Als ik eerst de monitor aanzet en daarna de videokaart ontwaak, werkt het goed. Andersom niet, dan blijft het scherm zwart ("geen signaal"). In dat geval gaat het scherm pas weer aan als ik HDMI terug zet naar "normaal" (1.4?). Vervolgens kan hij wel weer gelijk naar "verbeterd" (2.0?) en werkt alles weer normaal. Beetje vreemd en soms onhandig. Als je kunt onthouden eerst het scherm aan te zetten en dan pas de videokaart te ontwaken is er gelukkig geen probleem.
  • Geluid is inderdaad relatief goed (2.1 systeem) maar natuurlijk niet geweldig voor muziek ofzo. Kunstmatige surround relatief wel goed, als je daar van houdt. Goede equalizer instellingen. Apart volume voor hoofdtelefoon
  • Beeld is naast presets met veel parameters in te stellen:
    • contrast/helderheid/kleurverzadiging
    • scherpte
    • backlight helderheid (of automatisch met energiestand)
    • dynamisch contrast
    • ruisonderdrukking (voor mij niet zichtbaar)
    • kleurtemperatuur/witpunt (roder/blauwer en presets)
    • beeldverhouding/zoom
    • huidtonen
    • kleurverschuiving (roder/groener)
    • filmmodus auto/uit (voor 24Hz bijv.)
    • HDMI 0-255 (PC-gebruik) of 16-235 (TV-kastjes enzo)
  • Koptelefoon en USB-aansluitingen beetje lastig bereikbaar aan de achterkant
  • USB 3.0 mediabrowser is eenvoudig maar werkt verrassend goed en snel met veel bestandsformaten
  • Heeft CEC en ARC, S/PDIF out PCM of compressed, niet getest door mij
  • Afstandsbediening klein maar best okay, werkt bij mij goed zolang je wel op het scherm mikt. Simpel maar (daardoor) gebruiksvriendelijk en snel OSD.

[ Voor 15% gewijzigd door Zorba1968 op 13-01-2018 15:03 . Reden: kleine update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
giant2000 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:54:
Het lijkt er inderdaad op dat alleen de 43"nog leverbaar is.

Ik heb deze trouwens gisteren besteld voor €418 (return sending) en ben erg benieuwd naar het beeld.

Gebruik:
- KPN interactieve TV
- VU+ DUO2
- PC (fotobewerking)

Ik ben erg benieuwd hoe hij met name voor de PC gaat voldoen.
Jammer dat de review van @Sentuary nooit is gekomen.
Toch nog een 49" te koop bij [url]https://https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Serie staat nog wel op de site, maar pagina geeft een 404.
Ben benieuwd of er nog wat voor in de plaatst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:14
Is het iemand bekend of er inmiddels een alternatief is voor deze schermen?

"Dom" scherm met alleen HDMI poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Kijk in de pricewartch bij monitoren en filter op formaat.
Zijn er wel een aantal, al zijn ze vrij prijzig in veel gevallen (55" formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08 00:10
Mijn bijgeleverde afstandsbediening van de UHD-05516 55 begint de geest te geven. Ik heb een standaard Grundig universele afstandbediening gekocht maar die kent geen codes voor de humax tv. Met LG codes kom je in de buurt, sommige toetsen werken, maar de tv er mee aan zetten kan niet.

Iemand toevallig ervaring welke vervangende afstandsbediening je kan gebruiken voor deze tv? of evt. welke code de tv gebruikt voor het afstandbedieningssignaal? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Kickerzz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:08:
Mijn bijgeleverde afstandsbediening van de UHD-05516 55 begint de geest te geven. Ik heb een standaard Grundig universele afstandbediening gekocht maar die kent geen codes voor de humax tv. Met LG codes kom je in de buurt, sommige toetsen werken, maar de tv er mee aan zetten kan niet.

Iemand toevallig ervaring welke vervangende afstandsbediening je kan gebruiken voor deze tv? of evt. welke code de tv gebruikt voor het afstandbedieningssignaal? Dank alvast.
Misschien niet helemaal waar je in eerste instantie aan had gedacht, maar een programmeerbare 2e hands logitech harmony ab? Kun je via het internet en de logitech database gewoon programmeren...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Kickerzz schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:08:
Waarschijnlijk werken de afstandsbedieningen van de Humax 5050c/5200c er ook wel mee, deze vindt je ook nogal eens in de kringloop winkels.
Anders zou ik een (eenvoudige) afstandsbediening halen waarbij je ook zelf de functies kan aanleren.
Zoiets als dit bijvoorbeeld: One For All 6820/6810
Wel aangenomen natuurlijk dan dat de originele functie nog wel werkt op je oude afstandbediening voor het aanleren/programmeren indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickerzz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-08 00:10
Super bedankt voor het meedenken.

Ondanks dat de TV's niet meer worden verkocht door Humax via de NL oud importeur toch antwoord gekregen. Maken gebruik van IR ontvangers van Vestel TV's. een van de laatste codes uit de lijst van mijn universele grundig afstandsbiedining die werkte :) Code 1423.
Pagina: 1