Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:33
Ik zoek een?
Ik zoek een goed upgradepad voor mijn huidige machine. momenteel draai ik nog met een I7 950. 3* DDR3 12GB, Asus P6E se, 2 SSD's 120 en 240gb 1 to WD green, R9 290.
Laatste tijd slaat mijn machine helemaal vast een aangezien ik al de I7 heb sinds die uitgekomen is wordt het tijd voor een upgrade

Wat is je budget?
Ik zat te denken tussen de 400 en 500 euro. Hierbij wil ik graag mijn moederbord en CPU vervangen, en misschien het geheugen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Enigste voorkeur is Intel. Mijn vertrouwen in AMD kwa CPU is niet zo heel groot door ervaringen in het verleden

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Machine wordt voor zowel gamen als virtualisatie gebruikt. (VMWare workstation) de VM's draaien niet constant. Tijdens gamen zullen die uitstaan.
Games BF3/4 GTA 5, En ik wil The divison spelen (beta geprobeerd maar liep voor geen meter op mijn huidige config)

Momenteel ben ik erg aan het twijfelen.
Zelf dacht ik aan een I5 6600K
Ik zie dat er voor deze cpu een aantal moederborden zijn die DDR3 hebben waardoor ik het geheugen mogelijk niet hoef te vervangen.
Aan de andere kant heb je nu DDR4 wat weer meer toekomst bestendig is.

Aangezien ik de laatste jaren alleen bezig ben geweest in virtualisatie en niet zo zeer met desktop hardware hoop ik dat iemand mij hier een goed advies in kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen zal je denk niet mee kunnen nemen aangezien het geen low voltage ddr3 (ddr3L) zal zijn.

Is een i7 wat voor je?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 311,65€ 311,65
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,-€ 85,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,66

Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Voeding vergeten. Ehhh corsage cx 600 geloof ik.
Is een 6700 zoveel beter dan de 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
gasemans schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:44:
Voeding vergeten. Ehhh corsage cx 600 geloof ik.
Is een 6700 zoveel beter dan de 6600?
Omdat jij specifiek VM's noemt en virtualisatie wel ja, een 6700 heeft 4 cores & 8 threads die vmware maar al te graag gebruikt.

een 6600 heeft daarentegen 4 cores en 4 threads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm de vm's misschien verstandig een i7 te nemen.

Hie oud is die voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Oh ik heb niet eens gekeken hoeveel threads ze konden. Goeie.

Voeding is iets van 3 jaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding zou je dan nog kunnen gebruiken al ondersteunt het geen C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 32 welke dan uitgeschakeld moeten worden in het bios. De voeding wel vervangen als deze een jaar of 5 a 6 oud is vanwege de matige componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Daar zat ik net te kijken. Zo te zien lukt het net met die voeding. Ik denk dat ik die dan aan het eind van het jaar als nog vervang.

Dank voor het advies. Hier kan ik weer een tijdje mee vooruit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het systeem wordt met een i7 6700 zuiniger dan wat je had. Voldoet het in je huidige build dan ook in de nieuwe. Het probleem is dat de kwaliteit niet geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
tot op heden heb ik lijkt hij wel te bevallen.
Alleen nu heb ik op bepaalde momenten dat het systeem gewoon vast slaat maar daar kan ik de oorzaak niet van vinden.
Helaas geen BSOD of iets in die geest.
Geen logging of wat dan ook.

Als dat toch de voeding is die het veroorzaakt dan komt dat probleem weer terug. Maar als het de voeding zou zijn verwacht ik dat het systeem zichzelf reset eigenlijk.
en niet dat het systeem gewoon vast slaat met zwart scherm.

i.v.m. de leeftijd van het systeem is een upgrade voor mij de weg om te bewandelen.
En als het probleem dan nog steeds aanwezig is vervang is alsnog de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een systeem dat vastloopt, kan 1: door een kapot onderdeel, of 2: door software.

Om dan "in het wilde weg" enkele componenten te vervangen, in de hoop dat je het kapotte onderdeel vervangt, is eigenlijk wel een rare gedachte.
Het kan dus evengoed door een brakke windows/software komen. Of gewoon een koeler die het niet goed doet, of een geheugenfout etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Nou wilde weg wil ik het niet noemen. Schone install op een nieuwe SSD same result. Mem test paar dagen laten lopen, geen fouten. temps nagekeken van alles, netjes onder de 60 onder load voor cpu. 65 voor de GPU.

Voor de zekerheid koeler opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta. geen resultaat.

En aangezien de ouderdom van de machine en ik toch een keer wil upgraden vervang ik het moederbord, cpu en geheugen.

Heb er aardig wat tijd in zitten om de oorzaak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
gasemans schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:22:
Nou wilde weg wil ik het niet noemen. .....

Heb er aardig wat tijd in zitten om de oorzaak te vinden.
ok, maar dat alles kan ik niet ruiken :)

Dan hoop ik met je mee dat een van de onderdelen die je vervangt inderdaad de vastlopers veroorzaakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een andere voeding hebt of kan lenen dan zou ik dat eerst eens proberen voordat je een mogelijk defecte voeding aan je nieuwe spullen gaat hangen. Dat gezegd hebbende is een nieuwe voeding kopen waarschijnlijk het beste al luidde mijn advies eerst anders. In kwaliteit van goede naar zeer goed: pricewatch: Corsair CX550M, pricewatch: Corsair Vengeance 500W of pricewatch: Corsair RM550x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Opzich goed punt. Helaas heb ik niemand in de buurt met een spare voeding om mee te testen. Mogelijk toch maar direct nieuwe mee bestellen.

@reepje. Snap ik. Op een bepaald moment ben je er gewoon klaar mee.
Pagina: 1