Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:51:
[...]

Jammer. In welk opzicht staat de Google App dan op Engels? Kun je een screenshot o.i.d. plaatsen?
Dit zijn de screenshots, wat ik bedoel:
https://imageshack.com/a/xtVM/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het gaat dus alleen om "Search Apps" en "Say OK Google"?

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-04-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Best vreemd inderdaad. Maar als het inderdaad alleen die twee zinnetjes zijn, valt het nog wel mee of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:37:
[...]

Best vreemd inderdaad. Maar als het inderdaad alleen die twee zinnetjes zijn, valt het nog wel mee of niet?
Ja het valt wel mee.. Het stoort het me een klein beetje maar.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:40:
[...]

Ja het valt wel mee.. Het stoort het me een klein beetje maar.. :+
Haha ok. Ik zie overigens dat er in de Instellingen van de 'Google' app nog een talenselectie zit:

'Instellingen' -> 'Spraakinstellingen' -> 'Talen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:44:
[...]

Haha ok. Ik zie overigens dat er in de Instellingen van de 'Google' app nog een talenselectie zit:

'Instellingen' -> 'Spraakinstellingen' -> 'Talen'.
Alles in ingesteld op Nederlands.. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:59:
[...]
Alles in ingesteld op Nederlands.. Helaas..
Zou het kunnen zijn dat je Google Account op een of andere manier op Engels staat?

'Google' heeft voortaan een aparte entry gekregen in het instellingen menu. Misschien staan daar nog gekke dingen tussen:

'Instellingen' -> 'Google'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
rens-br schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:02:
[...]

Zou het kunnen zijn dat je Google Account op een of andere manier op Engels staat?

'Google' heeft voortaan een aparte entry gekregen in het instellingen menu. Misschien staan daar nog gekke dingen tussen:

'Instellingen' -> 'Google'.
Bedankt voor het meedenken, maar hier had ik ook naar gekeken, maar niks vreemds kunnen vinden. Heb jij hetzelfde als wat ik heb of heb je nog niet geupdate naar 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:12:
[...]
Bedankt voor het meedenken, maar hier had ik ook naar gekeken, maar niks vreemds kunnen vinden. Heb jij hetzelfde als wat ik heb of heb je nog niet geupdate naar 6.0?
Ik heb wel geüpdatet naar Android 6.0. Ik heb alleen geen Moto E, maar een OnePlus One. Op mijn OPO staat CyanogenOS 13, dus dat scheelt al iets.

Maar bij mij staat ook alles op Nederlands en ik heb wel gewoon Nederlandse tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Na een week zit ik nog steeds met deze melding, wie heeft een idee?

Een factory reset zou toch niet nodig moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rr11UwBjIS6vKboLdYauMtQe/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1RGuYIGHuM3nI4voTMk9Anfw/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:03:
Na een week zit ik nog steeds met deze melding, wie heeft een idee?

Een factory reset zou toch niet nodig moeten zijn?

[afbeelding] [afbeelding]
Kwestie van vaak genoeg op de melding drukken, terwijl je op wifi zit. Bij mij kwam die melding ook de eerste paar keer bij het opstarten. Op gegeven moment werd de app geüpdatet in de Play Store. Vreemd dat bij jou zo lang moet duren.

Eventueel kan je ook nog de updates verwijderen en daarna geforceerd gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb ook zonder problemen de update naar 6.0 uitgevoerd. Het geheel duurde zo'n 15-20 minuutjes. Na het updaten kreeg ik inderdaad ook de melding om Google Play Services te updaten. Vreemd dat bij sommige mensen hier "deactivate" staat. Hier had ik geen last van, ik kon gewoon op "updaten" klikken. Wel heb ik de telefoon na het updaten 5-10 minuten laten liggen, omdat hij nogal warm geworden was. Wellicht dat hij dan op de achtergrond nog iets aan het doen is.
DaJohn schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 07:45:
[...]Ik zit zelf nog met een (klein) probleem dat de taal van de Google app op Engels staat, maar mijn systeem taal op Nederlands..
Wat is de hardware SKU van je telefoon? XT1524?

Een heel klein irritatiepuntje van mij is dat het display wat de tijd laat zien als je de telefoon even beweegt nu ook de instructie "raak aan en houd vast" laat zien. Ik vind dit zelf wat minder mooi, maar heb nog niet kunnen vinden of dat uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Homer.J schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:08:

Wat is de hardware SKU van je telefoon? XT1524?
XT1524 inderdaad..
Verder heb ik deze meldingen niet gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vreemd dat bij sommige mensen hier "deactivate" staat.
Heb je Device Manager niet aan staan, zodat je je telefoon remote kunt terugvinden, vergrendelen en wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Wel heb ik de telefoon na het updaten 5-10 minuten laten liggen, omdat hij nogal warm geworden was. Wellicht dat hij dan op de achtergrond nog iets aan het doen is.
Dat warm worden komt door het feit dat de telefoon na de update alle apps een keer moet bijwerken. Dat vraagt altijd erg veel van de telefoon. Ik geloof dat mijn OPO volgens CPU-Z, zo'n 60 graden was na het updaten.
Olaf van der Spek schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:02:
[...]
Heb je Device Manager niet aan staan, zodat je je telefoon remote kunt terugvinden, vergrendelen en wissen?
Dat heeft toch niks te maken met het updaten van de Google Play Services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:00:
Dat heeft toch niks te maken met het updaten van de Google Play Services?
Als Device Manager niet aan staat, staat er ook geen Deactivate.

[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-04-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:04:
[...]

Als Device Manager niet aan staat, staat er ook geen Deactivate.
Dus als de Android Apparaatbeheer is uitgeschakeld, kan je Google Play Services niet handmatig uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat bedoel je met uitschakelen?
Als het is ingeschakeld kun je updates niet verwijderen (Uninstall).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:13:
Wat bedoel je met uitschakelen?
Als het is ingeschakeld kun je updates niet verwijderen (Uninstall).
Homer.J heeft het erover dat bij het aanklikken van de melding 'Google Play Services moeten bijgewerkt worden' de Play Store opent, vervolgens staat daar bij sommige mensen 'Updaten' en bij andere staat daar alleen 'Deactivate' (of 'Uitschakelen').

Vervolgens heb jij het erover dat 'Deactivate' (Uitschakelen) er alleen staat wanneer je geen Google Apparaatbeheer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het is juist andersom, Deactivate staat er alleen als je het WEL gebruikt.
Google Play Services kan ik trouwens niet zelf terugvinden in de Play Store lijst van geinstalleerd apps.

[ Voor 41% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-04-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:58:
Het is juist andersom, Deactivate staat er alleen als je het WEL gebruikt.
Google Play Services kan ik trouwens niet zelf terugvinden in de Play Store lijst van geïnstalleerd apps.
Ah ok duidelijk. Google Play Services kan ik ook niet terug vinden. Die wordt alleen geopend wanneer er een update voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Een heel klein irritatiepuntje van mij is dat het display wat de tijd laat zien als je de telefoon even beweegt nu ook de instructie "raak aan en houd vast" laat zien.
Vreemd, ik heb na de update een factory reset gedaan, en nu ziet Moto Display eruit zoals ik gewend was voor de update. Moto Display is de functie die de tijd laat zien en eventuele notifications als je de telefoon even beweegt. Na de update stond hier opeens een icoontje bij met de tekst "raak aan en houd vast". Door dit extra icoontje was het minder opvallend als er een notification van een bericht bij stond. Geen idee of ik ergens een instelling heb veranderd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Net de update naar android 6.0 gedaan, maar nu blijft ie constant herstarten zodra die in het lockscherm komt, iemand een idee wat ik nog kan doen buiten een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Nu heb ik een tijdje met android 6.0 gewerkt, maar kom toch tot een ergernis aan.. Adaptoble storage werkt ook niet zoals het moet zijn. Ik heb Here maps gedownload, maar hij 'herkend' maar 1 opslagmedium en dat is het intern geheugen van 1 gigabyte. En dat terwijl ik een SD kaart erin heb zitten met 32 gigabyte. Ook als er een app op de geheugenkaart is verplaatst en de app krijgt een update, dan kan ik opnieuw de app terugzetten op de geheugenkaart.. Ik denk dat ik beter af ben door adaptoble storage uit te schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Tdocter schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:25:
Net de update naar android 6.0 gedaan, maar nu blijft ie constant herstarten zodra die in het lockscherm komt, iemand een idee wat ik nog kan doen buiten een factory reset?
Proberen de rom los te downloaden en te flashen via recovery. Als dit mogelijk is op een Moto E.
DaJohn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:26:
Adaptoble storage werkt ook niet zoals het moet zijn. Ik heb Here maps gedownload, maar hij 'herkend' maar 1 opslagmedium en dat is het intern geheugen van 1 gigabyte. En dat terwijl ik een SD kaart erin heb zitten met 32 gigabyte. Ook als er een app op de geheugenkaart is verplaatst en de app krijgt een update, dan kan ik opnieuw de app terugzetten op de geheugenkaart.. Ik denk dat ik beter af ben door adaptoble storage uit te schakelen..
Het lijkt erop alsof Adaptable storage bij jou niet is ingeschakeld. Als je dat namelijk wel hebt ingeschakeld ziet je telefoon helemaal geen verschil meer tussen de SD kaart en intern geheugen. Hij gooit gewoon alles op één hoop en in jou geval zou je dus 'intern' geheugen hebben van 33GB. Ik zou de instellingen nog een keer nakijken.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 26-04-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:35:
[...]

Proberen de rom los te downloaden en te flashen via recovery. Als dit mogelijk is op een Moto E.

[...]

Het lijkt erop alsof Adaptable storage bij jou niet is ingeschakeld. Als je dat namelijk wel hebt ingeschakeld ziet je telefoon helemaal geen verschil meer tussen de SD kaart en intern geheugen. Hij gooit gewoon alles op één hoop en in jou geval zou je dus 'intern' geheugen hebben van 33GB. Ik zou de instellingen nog een keer nakijken.
Het staat toch aan.. Wanneer ik naar de gehuegenkaart ga en dan instellingen kies, dan heb ik de optie om de geheugenkaart te formatteren als "draagbaar"..

Ik ga toch eens proberen om te formatteren en opnieuw in te stellen..

[ Voor 4% gewijzigd door DaJohn op 26-04-2016 08:49 . Reden: Formatteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:48:
[...]
Het staat toch aan.. Wanneer ik naar de gehuegenkaart ga en dan instellingen kies, dan heb ik de optie om de geheugenkaart te formatteren als "draagbaar"..
Ik kan het zelf niet testen maar volgens deze guide, kan je het zo instellen:
  1. Ga naar ‘Instellingen > Opslag’;
  2. Selecteer de geheugenkaart, tik op de menuknop rechtsboven en volgens op ‘Instellingen’;
  3. Kies ‘Formateer als interne opslag’ en bevestig je keuze;
  4. Is het proces voltooid, herstart dan nog even je toestel.
Vervolgens moet het er dan zo uit zien in instellingen. (Rechter screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:57:
[...]

[...]

Yup, het is zoals de rechter screenshot.. maar ik denk dat ik hem eens formateer zsm.. Maar ik denk ook dat het aan de app zelf ligt dat het een fysieke geheugenkaart zoekt welke ie niet gevonden krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:04:
[...]
Yup, het is zoals de rechter screenshot.. maar ik denk dat ik hem eens formateer zsm.. Maar ik denk ook dat het aan de app zelf ligt dat het een fysieke geheugenkaart zoekt welke ie niet gevonden krijgt..
Heel bijzonder dan. Ik zou overigens ook verwachten dat je de app niet naar de SD kaart meer kan zetten. Want op de achtergrond zit er een SD kaart in, maar op de voorgrond niet. Ik ben benieuwd wat het formatteren nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:16:
[...]

Heel bijzonder dan. Ik zou overigens ook verwachten dat je de app niet naar de SD kaart meer kan zetten. Want op de achtergrond zit er een SD kaart in, maar op de voorgrond niet. Ik ben benieuwd wat het formatteren nog doet.
Raar, maar waar: het werkt na het formatteren!
Ik heb van te voren de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat had niet geholpen.
Daarna dit, en dat heeft geholpen :)

Ben benieuwd of het ander euvel, het opnieuw moeten verplaatsen van de app naar de sd kaart na een update, ook opgelost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:30:
[...]
Ben benieuwd of het ander euvel, het opnieuw moeten verplaatsen van de app naar de sd kaart na een update, ook opgelost is..
Fijn dat het weer werkt. Maar 'verplaatsen naar SD' zou toch helemaal geen optie meer moeten / kunnen zijn? Android regelt op de achtergrond toch waar het terecht komt of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Het zou inderdaad wel mijn gedachten zijn, maar blijkbaar maakt ie nog onderscheid tussen intern geheugen en sd geheugen. Ik kreeg bijvoorbeeld de mogelijkheid bij instellingen > apps en dan bijvoorbeeld Facebook om het geheugen te wijzigen van/naar intern geheugen/sd-geheugen.
Staat het bijvoorbeeld op sd-geheugen en er kwam een update uit voor Facebook, dan moet ik het riedeltje weer opnieuw instellen..

[ Voor 2% gewijzigd door DaJohn op 26-04-2016 10:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
Voor als iemand hetzelfde probleem als mij krijgt, ik deed een cache wipe en liet het toestel vervolgens nog een tijdje doorgaan met herstarten, na een tijdje bleef ie op het lockscherm hangen.

Enigste probleem nu nog is dat ik schijnbaar de google play services moet updaten, maar die optie krijg ik niet, handig. :P

Misschien toch maar een keer een factory reset doen, kan nu in ieder geval bij mijn data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:34:
Ik kreeg bijvoorbeeld de mogelijkheid bij instellingen > apps en dan bijvoorbeeld Facebook om het geheugen te wijzigen van/naar intern geheugen/sd-geheugen.
Staat het bijvoorbeeld op sd-geheugen en er kwam een update uit voor Facebook, dan moet ik het riedeltje weer opnieuw instellen..
Dat is een erg onhandig en omslachtig proces. Misschien kan er iemand bevestigen of ze dat zelf ook hebben?
Tdocter schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:59:
Enigste probleem nu nog is dat ik schijnbaar de google play services moet updaten, maar die optie krijg ik niet, handig. :P
Kan je de update niet afdwingen door naar deze link te gaan: Google Play: Google Play Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:21:
Kan je de update niet afdwingen door naar deze link te gaan: Google Play: Google Play Services
Via deze link kon ik wel de update doorsturen, bedankt!

Op mijn moto e zelf kreeg ik alleen de optie om google play services uit te schakelen.

Kan nu mooi genieten van deze update, zitten wel een aantal nieuwe functies in die ik graag wou. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Tdocter schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:23:
[...]
Via deze link kon ik wel de update doorsturen, bedankt!
Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat het via deze methode werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Probleem is opgelost met de taal, ik denk door een update van de Google-app.. Alleen ik merk dat mijn geheugen steeds vol raakt terwijl ik minder apps op de telefoon heb staan en adaptoble storage staat aan.. Jammer dat het niet werkt zoals ik verwacht had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
DaJohn schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 18:02:
Alleen ik merk dat mijn geheugen steeds vol raakt terwijl ik minder apps op de telefoon heb staan en adaptoble storage staat aan.. Jammer dat het niet werkt zoals ik verwacht had..
Dit kan nog komen omdat apps ook allerlei temp bestanden opslaan. Met CCleaner kan je dit eenvoudig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Meldingen over Google Play Services updates krijg ik niet meer maar meldingen over nieuwe email en Skype berichten ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik een Moto G 2e generatie als test gekregen.

Voordelen is stereo speakers en met Android 6,0 en 8GB extra intern, bevalt het toestel best goed!

Blijkbaar moet je er bij aankoop een apart hoesje bij kopen voor bescherming. Beetje jammer!

Samen met Clean Master en AppMgrIII werkt het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Heren, mijn schoonbroer heeft zijn telefoon laten vallen met als gevolg dat het glas kapot is. Touchscreen werkt nog wel naar behoren. Iemand een link naar hetgeen ik moet vervangen en is dit zelf te doen? Lees dat het voor sommige telefoons goed te doen is terwijl het voor andere telefoons 'onmogelijk' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:04:

Blijkbaar moet je er bij aankoop een apart hoesje bij kopen voor bescherming. Beetje jammer!
Een hoesje loop je toch altijd apart?
En heb je een E of een G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Card Nox schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:52:
Heren, mijn schoonbroer heeft zijn telefoon laten vallen met als gevolg dat het glas kapot is. Touchscreen werkt nog wel naar behoren. Iemand een link naar hetgeen ik moet vervangen en is dit zelf te doen? Lees dat het voor sommige telefoons goed te doen is terwijl het voor andere telefoons 'onmogelijk' is.
Ik zou je er persoonlijk niet aan wagen en gewoon een scherm + glas + digitizer bestellen. Vaak zitten deze onderdelen gelijmd en is het geen doen om dat uit elkaar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
rens-br schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:47:
[...]

Ik zou je er persoonlijk niet aan wagen en gewoon een scherm + glas + digitizer bestellen. Vaak zitten deze onderdelen gelijmd en is het geen doen om dat uit elkaar te halen.
Dat is uiteraard ook een optie. Iemand ervaring hiermee? Welk deel zou ik moeten bestellen wat OK functioneert? Dit topic is kleiner/korter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanstraalen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 14:13
Volgens mij bedoelt Rens om de gehele voorkant te vervangen in plaats van alleen het touchscreen scherm.
Hier heb je een voorbeeld van wat je zou kunnen bestellen:
http://www.ebay.nl/itm/Fo...15f364:g:e8wAAOSwll1Wzqhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Card Nox schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:51:
Welk deel zou ik moeten bestellen wat OK functioneert? Dit topic is kleiner/korter dan ik had verwacht.
wvanstraalen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:57:
Volgens mij bedoelt Rens om de gehele voorkant te vervangen in plaats van alleen het touchscreen scherm.
Hier heb je een voorbeeld van wat je zou kunnen bestellen:
http://www.ebay.nl/itm/Fo...15f364:g:e8wAAOSwll1Wzqhs
Dat bedoel ik inderdaad. Dat is het makkelijkst.

Overigens is de reden dat dit topic zo kort is, omdat het pas één maand bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand ervaring met 6.0 op de Moto E?
Wordt de telefoon er sneller/beter bruikbaar van of kakt de performance nog verder in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:52:
Hallo Card Nox.

Zelf heb ik ook meerdere toestel van vrienden en kennissen gerepareerd van bijna elk merk!

Ik dacht, dat moet niet zo moeilijk zijn, als ik na de instructie video's op YouTube keek en lekker zelf lopen knutselen en dat mag ik ook graag doen. Dus...

Bij sommige geen probleem en bij sommigen geen probleem.

Het nadeel wat ik persoonlijk vind is dat je van te voren niet weet of je wel de juiste gereedschap thuis hebt, want die setjes die erbij krijgt of kunt kopen, zijn niet van al te beste kwaliteit.
Het te vervangen onderdeel, die je besteld hebt, ben ik ook helaas ook een paar keer tegen de lamp gelopen, want ik wil alleen originele onderdelen hebben en dat wordt dan gezegd en ziet er ook zo uit, maar zit het er eindelijk in, blijkt het niet origineel te zijn.
Scherm gelig, touch traag of moeten hard drukken.
Ik moet eerlijk zijn dat bij Apple, Nokia en BlackBerry, nog geen problemen heb gehad.

Maar ik ben er mee gestopt, heel soms doe ik het nog, voor familie en vrienden, maar ligt wel aan het toestel.

Ik raad ze momenteel aan om naar een speciaalzaak te gaan, want die doen de hele dag niets anders.
Persoonlijke voorkeur, meestal binnen een dag geregeld, garantie, juiste onderdelen en als je de kosten afweegt ten opzichte van de tijd die je erin steek, zijn ze niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
eL_Jay schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:09:
Iemand ervaring met 6.0 op de Moto E?
Wordt de telefoon er sneller/beter bruikbaar van of kakt de performance nog verder in?
Werkt gewoon goed. Vond de Moto e nooit inkakken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Bedankt voor het delen. Ik zal eens op zoek gaan naar filmpjes en eventuele ervaringen. Zijn die allemaal positief dan waag ik me er aan, anders wordt het inderdaad een zaak opzoeken. Dan is het wel een nadeel dat de telefoon zo goedkoop is omdat een reparatie dan relatieve gezien vrij duur zal zijn verwacht ik 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Een hoesje loop je toch altijd apart?
En heb je een E of een G?
Klopt!

Ik heb als test een Moto G 2e generatie en het beschermingshoesje bestaat uit de achterkant van het toestel en het klepje.
Dus achterkant moet eraf en dan kun je het originele hoesje plaatsen!

Werkt goed, alleen klepje zit soms in de weg als je foto of video maakt.

En wat mij opviel bij de mijne, is stereo, dus speaker boven en onder! Super geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 00:15:
[...]

Bedankt voor het delen. Ik zal eens op zoek gaan naar filmpjes en eventuele ervaringen. Zijn die allemaal positief dan waag ik me er aan, anders wordt het inderdaad een zaak opzoeken. Dan is het wel een nadeel dat de telefoon zo goedkoop is omdat een reparatie dan relatieve gezien vrij duur zal zijn verwacht ik 😉.
Ik weet niet om wel toestel het gaat, misschien overheen gelezen.

Maar mocht je graag knutselen en in de toekomst meer toestellen willen repareren, dan is het leuk om te doen en vooral als het gelukt is!

Maar gaat wel veel tijd inzitten en geduld! Want soms... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als iemand van plan is om zijn stock MM rom te rooten, lees dit even:
http://forum.xda-develope...-root-6-0-update-t3357442

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Windows Explorer zegt: "0 B free of 4.99 GB"
Telefoon zelf geeft echter nog 500 MB free aan.. wat klopt er niet?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E82aousHf8QIYJMUGGtpRitA/thumb.png

De som (2.4 GB) en het totaal (3.7 GB) komen ook niet erg overeen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nkbsoY1ZhesJS8T1Bg5UxHOK/thumb.png

[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-05-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:48
Met onze scoutinggroep zijn we aan het kijken of we kunnen investeren in nieuwe GPS'en, aangezien de huidige hun beste tijd gehad hebben. Een fatsoenlijke moderne GPS zoals de Garmin eTrex 20x of Touch 25 gaat al snel over de €150 of zelfs €200 als je ook dingen als een elektronisch kompas of barometer wilt.

Daarom zaten we nu te kijken of we hiervoor een goedkope smartphone konden inzetten. Het idee is dat kaarten / navigatie apps via wifi ingeladen worden en dan permanent op vliegtuigstand blijven staan. Daarbij heb ik de volgende vragen:
  1. Hoe lang duurt het om (offline) een GPS fix te krijgen in moeilijke omstandigheden (binnen, in een bos etc.)?
  2. Als je een GPS fix hebt, hoe accuraat is deze dan en blijft deze goed behouden?
  3. Hoe goed werkt het elektronische kompas van de Moto E?
  4. Hoe lang gaat de batterij mee (GPS aan, vliegtuigstand en helderheid behoorlijk fel)?
Als iemand mij antwoord op de volgende vragen kan geven ben je een held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Balance schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:40:
Daarom zaten we nu te kijken of we hiervoor een goedkope smartphone konden inzetten. Het idee is dat kaarten / navigatie apps via wifi ingeladen worden en dan permanent op vliegtuigstand blijven staan. Daarbij heb ik de volgende vragen:
  1. Hoe lang duurt het om (offline) een GPS fix te krijgen in moeilijke omstandigheden (binnen, in een bos etc.)?
  2. Als je een GPS fix hebt, hoe accuraat is deze dan en blijft deze goed behouden?
  3. Hoe goed werkt het elektronische kompas van de Moto E?
  4. Hoe lang gaat de batterij mee (GPS aan, vliegtuigstand en helderheid behoorlijk fel)?
Als iemand mij antwoord op de volgende vragen kan geven ben je een held! _/-\o_
De reden waarom die Garmin e.d. toestellen zo duur zijn is omdat ze specifiek gemaakt zijn voor outdoor / indoor toepassingen en kan ook tegen een stootje. Een telefoon is niet gemaakt om te werken in een bos e.d. en met lompe kinderen. Verder kan ik je afraden om nu nog te investeren in (meerdere) Moto E toestellen, aangezien die al een jaar op de markt zijn.

Ik heb geen Moto E, maar zal mijn ervaringen in ieder geval delen van alle telefoons die ik tot nu toe gehad heb in combinatie met GPS.
  1. Offline, dus zonder A-GPS. Is binnen in huis zo goed als onmogelijk en in het bos e.d. ook erg lastig. Heb dit zelf een aantal keer gehad in het buitenland. Een GPS fix krijgen had ik vaker niet dan wel.
  2. Hangt van de situatie af. In mijn auto werkt het bijvoorbeeld perfect en raakt het signaal nooit verloren (behalve dan in tunnels e.d.)
  3. De meeste telefoons houden het zo'n 2 tot 3 uur vol. (Een garmin wel 8 uur of meer)
Hou er verder ook nog rekening mee dat je buiten het apparaat om ook nog moet investeren in offline GPS software. (Of heb je dit al?) Hierdoor is het prijsverschil minimaal.

Al met al kan ik je niet echt aanraden om een telefoon te kopen als hoofd GPS apparaat, de batterij duur is korter, GPS fix minder en apparaat is minder stootvast.

Dit zijn in ieder geval mijn ervaringen. Je zou zelf eens je telefoon in vliegtuigmodus moeten zetten en dan gebruiken tijdens een tocht/in het bos, langs je huidige GPS apparaat. Je kan dan zien wat het verschil is in dekking e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 07-06-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingrid76
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-11-2023
*Knip* Je vraag is hier offtopic en hoeft niet op meerdere plekken gesteld te worden.

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
https://www.motorola.com/us/products/moto-g-play

Nieuwe 4.5" toestellen hoef je niet te verwachten ben ik bang.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het wordt steeds leuker..
Google Play services won't run unless you update Google Play services
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/NVO0FtgJw7hZVis1MQIGb34o/full.png

[ Voor 122% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Wat gebeurd er als je op die link drukt? Wordt het dan geüpdatet? Mocht dat niet werken kun je via Google Play: Google Play Services proberen om het handmatig te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:48:
[...]

Wat gebeurd er als je op die link drukt? Wordt het dan geüpdatet? Mocht dat niet werken kun je via Google Play: Google Play Services proberen om het handmatig te updaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hCX13ebqoZwBHLJkbJRo3YqA/full.png

Op p.g.c ziet ie alleen mijn Nexus 7 die al maanden geleden een factory reset heeft gehad en met een ander account is geinstalleerd.

Uninstall en daarna Update doen werkt ook niet.

Uninstall nog eens geprobeerd, Update gaf toen een vage foutmelding en na een herstart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5QSYyRQ5drELU27r9DW1iUOn/full.png

Kun je nergens de huidige versie van Play Services zien?

Update: ik heb nu de Uninstall button weer maar hij zeurt nog steeds.

[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-06-2016 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Wat zie je als je de link opent op een desktop en dan op 'Installeer' druk?
Kun je nergens de huidige versie van Play Services zien?
Dit kan zeker. Ga maar eens naar:
'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Google Play-services'.

Daar staat de versie. Die is op mijn OnePlus One: 9.0.83 (438-121911109)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:24:
Wat zie je als je de link opent op een desktop en dan op 'Installeer' druk?
Op p.g.c ziet ie alleen mijn Nexus 7 die al maanden geleden een factory reset heeft gehad en met een ander
account is geinstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EiLCWOXoMnBJ0QnKYaxuu8ke/thumb.png

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sorry. Had daar over heen gelezen (en het was me waarschijnlijk niet helemaal duidelijk waar p.g.c. voor stond ;))

Staat de zichtbaarheid van je Moto E niet toevallig uit in de Play Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Sorry. Had daar over heen gelezen (en het was me waarschijnlijk niet helemaal duidelijk waar p.g.c. voor stond ;))

Staat de zichtbaarheid van je Moto E niet toevallig uit in de Play Store?
Nope

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3PaJTlO08oVHhR0u9luRWdhp/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat is wel erg vreemd. Sta je wel met het goede account ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:24:
Daar staat de versie. Die is op mijn OnePlus One: 9.0.83 (438-121911109)
9.0.83 (234-121911109), wat is dat nummer tussen haakjes?
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:47:
[...]

Dat is wel erg vreemd. Sta je wel met het goede account ingelogd?
Volgens mij wel, ik heb laatst ook eens Google Photos sync aangezet en dat synced wel gewoon, ook op de website.
Ik heb het idee dat Play services wel gewoon up-to-date is maar dat er iets anders mis is waardoor sommige apps er geen goed gebruik van kunnen maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-06-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:05:
[...]

9.0.83 (234-121911109), wat is dat nummer tussen haakjes?
Dat staat netjes hier beschreven:
You'll see something like -XYZ where:

* X defines Android version:
0 for Android <5.0
2 for Android 5.0 and 5.1 starting with Play Services v8
4 for Android 5.0 and 5.1 before Play Services v8, Android >= 6.0 after
7 for Android 5.0
8 for Android TV

* Y defines CPU architecture:
1 for armeabi
3 for armeabi-v7a
4 for arm64-v8a
7 for x86

* Z defines DPI:
0 for universal
2 for 160
4 for 240
6 for 320
8 for 480
Volgens mij wel, ik heb laatst ook eens Google Photos sync aangezet en dat synced wel gewoon, ook op de website.
Ik heb het idee dat Play services wel gewoon up-to-date is maar dat er iets anders mis is waardoor sommige apps er geen goed gebruik van kunnen maken.
Misschien kun je dit nog proberen om het terug te krijgen in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Van 109 (and look at the last 3 numbers in the parentheses) vind ik dus niks terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:43:
[...]

Van 109 (and look at the last 3 numbers in the parentheses) vind ik dus niks terug. ;)
Ah ok. Ja ze hebben dat sinds versie 8.9 omgedraaid en je moet nu dus kijken naar de eerst 3 cijfers. Dat heeft te maken met de bovenstaande informatie. De rest van de cijfers zijn gewoon typenummer van de Googel Play Store.

In mijn geval is het dus: 438 =
  • 4 for Android 5.0 and 5.1 before Play Services v8, Android >= 6.0 after
  • 3 for armeabi-v7a
  • 8 for 480 DPI
En in jou geval: 234 =
  • 2 for Android 5.0 and 5.1 starting with Play Services v8
  • 3 for armeabi-v7a
  • 4 for 240 DPI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:14:
Misschien kun je dit nog proberen om het terug te krijgen in de Play Store.
Heeft niet mogen baten, ik denk dat ik maar voor de factory reset ga...

Het is bij Android trouwens wel erg veel blind trial & error zeg, het lijkt bijna Windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-06-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Na een factory reset lijkt alles weer te werken.

Maar is de Moto E nou zo lek als een mandje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r9bkHJheEDtZhX4irVbOnOMm/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niemand? De batterij is wel echt goed.. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KTicw4mj8aFH47fkpQrJBxWT/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
rens-br schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:57:

[...]

Onlangs heb ik deze telefoon gekocht. Op zich bevalt hij prima, maar dit lukt me niet, hij blijft aangeven dat het interne geheugen en de sdcard gescheiden gebieden zijn. Ik heb vier verschillende kaarten geprobeerd en ze geven allemaal hetzelfde aan.

Als zo'n kaart voor het eerst in de telefoon gestopt wordt, kan ik idd kiezen of hij als intern geheugen geformatteerd moet worden. De ene keer komt er dan een melding dat de kaart erg langzaam is en een andere keer niet, ook niet bij dezelfde kaart (class10). Dat lijkt sowieso al niet goed toch? Naderhand kan ik alleen maar kiezen uit:
- naam wijzigen
- uitwerpen
- formatteren als draagbaar

Heeft iemand nog een tip voor me?

[edit] nvm. Vanmorgen teruggeweest naar de leverancier en die heeft het me uitgelegd. Ik bleek de getallen op de screenshots hierboven verkeerd geinterpreteerd te hebben. Ik dacht namelijk dat het interne geheugen van 8 naar 40Gb zou gaan (bij een sdkaart van 32Gb), en dat deed hij niet. Maar het enige wat van belang is, is of er onderaan portable storage of niet staat.

[ Voor 14% gewijzigd door grun93 op 30-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:29:
Na een factory reset lijkt alles weer te werken.

Maar is de Moto E nou zo lek als een mandje?

[afbeelding]
Daar lijkt het inderdaad wel op. Met welke app heb je dit getest? Met Google Play: Stagefright Detector of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb sinds kort (Andoid 6) dat ie de SIM kaart opeens niet meer herkend.

Telefoon werkt maar pak ik 'm later op heb ik geen contact en ziet ie de SIM niet. Gebeurd steeds vaker, erg vervelend.

Hebben anderen dat ook? En wat kan ik er aan doen?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:00:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel op. Met welke app heb je dit getest? Met Google Play: Stagefright Detector of een andere?
Die ja, V 5.3.. maar als ik hem nu nogmaals draai komt ie met Not Vulnerable, hoe kan dat?

Storage is ook vol, 4,5 van de 5 GB in gebruik. 2,3 GB apps, 287 MB other en verder wat klein grut, waar is die andere 2 GB gebleven?

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-08-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zie dat Cyanogenmod 14 Beta ook al beschikbaar is voor de Moto E 2015. http://forum.xda-develope...od-14-moto-e-lte-t3463553

Lijkt me goed nieuws, aangezien de Moto E 2015 niet officieel geupdated wordt naar Android 7.0 denk ik.

• Joolee
  • Niet online
Stefan22 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:16:
Ik zie dat Cyanogenmod 14 Beta ook al beschikbaar is voor de Moto E 2015. http://forum.xda-develope...od-14-moto-e-lte-t3463553

Lijkt me goed nieuws, aangezien de Moto E 2015 niet officieel geupdated wordt naar Android 7.0 denk ik.
Klopt, alleen de Gen 3 krijgt de update, Gen 2 niet. Ik wacht even totdat er iets stabiels met root en xposed rondzwerft maar het is een goed begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Die ja, V 5.3.. maar als ik hem nu nogmaals draai komt ie met Not Vulnerable, hoe kan dat?

Storage is ook vol, 4,5 van de 5 GB in gebruik. 2,3 GB apps, 287 MB other en verder wat klein grut, waar is die andere 2 GB gebleven?
Goede vraag
Ik ben na maanden geklaag van vrouwlief over een zwaar gebrek aan storage mij aan het verdiepen in de oplossing. Ik constateer dat de 3,02gb intern geheugen wordt gereserveerd voor Android.
Van de circa 5gb die overblijft wordt ruim 2gb bezet door 'system' mappen.

Heeft iemand een oplossing om flink meer ruimte vrij te maken voor persoonlijke bestanden (apps, fotos etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
SD-kaart gebruiken is momenteel de oplossing.
Motorola zegt 6.1 aan het testen te zijn, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
Olaf van der Spek schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:31:
SD-kaart gebruiken is momenteel de oplossing.
Motorola zegt 6.1 aan het testen te zijn, dus ik ben benieuwd.
SD kaart gebuiken biedt hier zeker geen oplossing.
Veel app eisen een installatie op de interne storage waardoor je vanzelf schaakmat komt te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mauspartyhouse schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

SD kaart gebuiken biedt hier zeker geen oplossing.
Veel app eisen een installatie op de interne storage waardoor je vanzelf schaakmat komt te staan...
Adaptable storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
Tnx voor de tip !
Ik had nog een class 10 micro SD kaartje liggen die nu als adoptable storage is geconfigureerd.
Werkt tot op heden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dat werkt ook niet, mijn SD kaart heeft 28G vrij, maar krijg toch meldingen dat apps niet te updaten zijn vanwege storagespace.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:18:
[...]

Dat werkt ook niet, mijn SD kaart heeft 28G vrij, maar krijg toch meldingen dat apps niet te updaten zijn vanwege storagespace.
Heb je hem als adoptable storage of als media/portable storage gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrMarcie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:18:
Heb je zoiets als in dit screenshot?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/9tkgu9.png
Het gaat vooral om wat bovenaan staat, in mijn geval 37,33 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

grun93 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 04:24:
[...]

Heb je zoiets als in dit screenshot?
[afbeelding]
Het gaat vooral om wat bovenaan staat, in mijn geval 37,33 GB.
Yup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9hJkI4cpw1m4iMvaRjUu9d9A/thumb.png

Als ik Cache's leeg enzo met ccleaner en cache in settings apps dan gaat het soms wel. Maar veel was dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrMarcie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:50:
Als ik Cache's leeg enzo met ccleaner en cache in settings apps dan gaat het soms wel. Maar veel was dat ook niet.
Aan de afbeelding te zien, is hij in ieder geval goed ingesteld. Misschien een rare vraag, maar hij draait toch wel op Android 6.0? Geen custom rom ofzo? Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

grun93 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:16:
[...]

Aan de afbeelding te zien, is hij in ieder geval goed ingesteld. Misschien een rare vraag, maar hij draait toch wel op Android 6.0? Geen custom rom ofzo? Anders zou ik het niet weten.
Alles is standard, niks mee gereommeld. Sim kaart flikkert ie er ook dagelijks wel 1 of 2 x uit zodat ik moet herstarten om 'm te laten herkennen. Is al een "Official Global version Xiaomi Redmi 3S Prime Octa core Mobile Phone Snapdragon 430 4100mAh 5.0" 3GB / 32GB" onderweg uit China, maar duurt bietje lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrMarcie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:25:
Sim kaart flikkert ie er ook dagelijks wel 1 of 2 x uit zodat ik moet herstarten om 'm te laten herkennen.
Dat is sowieso al niet goed. Ik heb er zo'n Samsung EVO kaartje inzitten van 32GB en herstart hem eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

grun93 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:11:
[...]

Dat is sowieso al niet goed. Ik heb er zo'n Samsung EVO kaartje inzitten van 32GB en herstart hem eigenlijk nooit.
SIM KAART ;) Niet de SD-Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Oeps! My bad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Bij die van m'n moeder is het wel degelijk de SD card die hij er zeker eens per dag uitflikkert.
Deze zit er nu in https://www.amazon.de/dp/..._386171_135835211_TE_item (Sandisk Ultra UHS1 32GB)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Nou, een meevaller. Gisteren op de E van mijn vrouw de security patch van december 2016 binnengehengeld. Had geen update meer verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Hier de update ook ontvangen. Leuke verrassing, had ik niet meer verwacht. Zeker niet gezien hoe lang we hebben moeten wachten op de 6.0 update. Systeem versie na de update is 24.71.4.surnia_reteu.reteuall.en.EU.reteu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas komt mijn E 2015 niet verder meer als het boot-scherm sinds Chrome een paar keer vastliep. Ik kan nog wel in het AP fastboot menu komen maar welke optie ik ook kies, na een herstart kom ik weer in een eindeloze boot-loop terecht. Nu wou ik opnieuw Android op de telefoon zetten, heb zowaar ook de Unlock-code via Motorola gekregen, maar heb hem destijds niet unlockable gemaakt via de development optie toen Android nog werkte en nu kan ik die setting niet meer veranderen.

Heb ik nu een duur nachtlampje, of zijn er wellicht nog mogelijkheden om het ding op de een of andere manier aan de praat te krijgen ?

• rens-br
@Verwijderd kom je nog wel in de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je reactie. Ik kom inderdaad in het recovery-menu, heb zonder succes de user-data proberen te wissen, daarna ook een poging gewaagd hem naar de factory-setting te herstellen, maar ik kom telkens weer in de bootloop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:36:
Dank je voor je reactie. Ik kom inderdaad in het recovery-menu, heb zonder succes de user-data proberen te wissen, daarna ook een poging gewaagd hem naar de factory-setting te herstellen, maar ik kom telkens weer in de bootloop terecht.
Zo lang je daar kunt komen kun je het root proces volgen en met een custom recovery een nieuwe rom erop flashen volgens mij.
Pagina: 1 2 Laatste