Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

Die ja, V 5.3.. maar als ik hem nu nogmaals draai komt ie met Not Vulnerable, hoe kan dat?

Storage is ook vol, 4,5 van de 5 GB in gebruik. 2,3 GB apps, 287 MB other en verder wat klein grut, waar is die andere 2 GB gebleven?
Goede vraag
Ik ben na maanden geklaag van vrouwlief over een zwaar gebrek aan storage mij aan het verdiepen in de oplossing. Ik constateer dat de 3,02gb intern geheugen wordt gereserveerd voor Android.
Van de circa 5gb die overblijft wordt ruim 2gb bezet door 'system' mappen.

Heeft iemand een oplossing om flink meer ruimte vrij te maken voor persoonlijke bestanden (apps, fotos etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SD-kaart gebruiken is momenteel de oplossing.
Motorola zegt 6.1 aan het testen te zijn, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
Olaf van der Spek schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:31:
SD-kaart gebruiken is momenteel de oplossing.
Motorola zegt 6.1 aan het testen te zijn, dus ik ben benieuwd.
SD kaart gebuiken biedt hier zeker geen oplossing.
Veel app eisen een installatie op de interne storage waardoor je vanzelf schaakmat komt te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
mauspartyhouse schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

SD kaart gebuiken biedt hier zeker geen oplossing.
Veel app eisen een installatie op de interne storage waardoor je vanzelf schaakmat komt te staan...
Adaptable storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
Tnx voor de tip !
Ik had nog een class 10 micro SD kaartje liggen die nu als adoptable storage is geconfigureerd.
Werkt tot op heden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 13:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Dat werkt ook niet, mijn SD kaart heeft 28G vrij, maar krijg toch meldingen dat apps niet te updaten zijn vanwege storagespace.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MrMarcie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:18:
[...]

Dat werkt ook niet, mijn SD kaart heeft 28G vrij, maar krijg toch meldingen dat apps niet te updaten zijn vanwege storagespace.
Heb je hem als adoptable storage of als media/portable storage gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
MrMarcie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:18:
Heb je zoiets als in dit screenshot?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/9tkgu9.png
Het gaat vooral om wat bovenaan staat, in mijn geval 37,33 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

grun93 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 04:24:
[...]

Heb je zoiets als in dit screenshot?
[afbeelding]
Het gaat vooral om wat bovenaan staat, in mijn geval 37,33 GB.
Yup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9hJkI4cpw1m4iMvaRjUu9d9A/thumb.png

Als ik Cache's leeg enzo met ccleaner en cache in settings apps dan gaat het soms wel. Maar veel was dat ook niet.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrMarcie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:50:
Als ik Cache's leeg enzo met ccleaner en cache in settings apps dan gaat het soms wel. Maar veel was dat ook niet.
Aan de afbeelding te zien, is hij in ieder geval goed ingesteld. Misschien een rare vraag, maar hij draait toch wel op Android 6.0? Geen custom rom ofzo? Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

grun93 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:16:
[...]

Aan de afbeelding te zien, is hij in ieder geval goed ingesteld. Misschien een rare vraag, maar hij draait toch wel op Android 6.0? Geen custom rom ofzo? Anders zou ik het niet weten.
Alles is standard, niks mee gereommeld. Sim kaart flikkert ie er ook dagelijks wel 1 of 2 x uit zodat ik moet herstarten om 'm te laten herkennen. Is al een "Official Global version Xiaomi Redmi 3S Prime Octa core Mobile Phone Snapdragon 430 4100mAh 5.0" 3GB / 32GB" onderweg uit China, maar duurt bietje lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MrMarcie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:25:
Sim kaart flikkert ie er ook dagelijks wel 1 of 2 x uit zodat ik moet herstarten om 'm te laten herkennen.
Dat is sowieso al niet goed. Ik heb er zo'n Samsung EVO kaartje inzitten van 32GB en herstart hem eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

grun93 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:11:
[...]

Dat is sowieso al niet goed. Ik heb er zo'n Samsung EVO kaartje inzitten van 32GB en herstart hem eigenlijk nooit.
SIM KAART ;) Niet de SD-Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Oeps! My bad. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Bij die van m'n moeder is het wel degelijk de SD card die hij er zeker eens per dag uitflikkert.
Deze zit er nu in https://www.amazon.de/dp/..._386171_135835211_TE_item (Sandisk Ultra UHS1 32GB)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Nou, een meevaller. Gisteren op de E van mijn vrouw de security patch van december 2016 binnengehengeld. Had geen update meer verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier de update ook ontvangen. Leuke verrassing, had ik niet meer verwacht. Zeker niet gezien hoe lang we hebben moeten wachten op de 6.0 update. Systeem versie na de update is 24.71.4.surnia_reteu.reteuall.en.EU.reteu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas komt mijn E 2015 niet verder meer als het boot-scherm sinds Chrome een paar keer vastliep. Ik kan nog wel in het AP fastboot menu komen maar welke optie ik ook kies, na een herstart kom ik weer in een eindeloze boot-loop terecht. Nu wou ik opnieuw Android op de telefoon zetten, heb zowaar ook de Unlock-code via Motorola gekregen, maar heb hem destijds niet unlockable gemaakt via de development optie toen Android nog werkte en nu kan ik die setting niet meer veranderen.

Heb ik nu een duur nachtlampje, of zijn er wellicht nog mogelijkheden om het ding op de een of andere manier aan de praat te krijgen ?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23
@Verwijderd kom je nog wel in de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je reactie. Ik kom inderdaad in het recovery-menu, heb zonder succes de user-data proberen te wissen, daarna ook een poging gewaagd hem naar de factory-setting te herstellen, maar ik kom telkens weer in de bootloop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 14:36:
Dank je voor je reactie. Ik kom inderdaad in het recovery-menu, heb zonder succes de user-data proberen te wissen, daarna ook een poging gewaagd hem naar de factory-setting te herstellen, maar ik kom telkens weer in de bootloop terecht.
Zo lang je daar kunt komen kun je het root proces volgen en met een custom recovery een nieuwe rom erop flashen volgens mij.
Pagina: 1 2 Laatste