Goede hoofdtelefoon + eventueel nieuwe geluidskaart voor PC

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Goedenavond,

Ik heb hier de topics wat doorgelezen. Ik luister 's avonds altijd muziek achter de pc en zit wat te surfen.
De headset waar ik dit mee deed is kapot gegaan door een kabelbreuk.
Ik heb dus een nieuwe headset gekocht een logitech G430 omdat ik soms nog wel eens een shooter wil spelen.
Nu is het probleem dat de headset niet hard genoeg gaat en eigenlijk gewoon ruk klinkt. En nee ik ben niet doof want het hele internet staat vol met mensen die een manier zoeken om de headset harder te laten gaan. Normaal zat er in de logitech gaming software een soort volumeboost slider maar die zit er niet meer in. In ieder geval niet voor de G430.
Dus wil ik voor muziek eens een goede hoofdtelefoon kopen en indien nodig een nieuwe geluidskaart. Heb er nu een Realtek chip om m'n MSI G45 zitten. Als ik de 3.5 mm jacks hierop aansluit is het geluid nog zachter en om te huilen zo slecht.
Ik ben dus op zoek naar een goede hoofdtelefoon + geluidskaart (mag usb zijn maar denk dat er dan weer volumerestricties op zitten?)
Ik heb een aantal modellen beluistert en kwam tot de conclusie dat het geen Beats by Dre moet worden want dat is alleen maar bass en dat is voor mij alleen handig om m'n oorsmeer los te krijgen maar meer ook niet.
Moet gewoon een goed gebalanceerd geluid zijn wat ook nog wat harder kan en zuiver blijft.

Ik wil hier zo'n 200 a 250 euro voor uitgeven en ik hoopte dat jullie me een zetje in de goede richting zouden kunnen geven?

[ Voor 9% gewijzigd door mike30 op 12-04-2016 01:03 ]

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Interne kaart heb je een Asus Essence STX 1 en 2.
Zijn geloof ik nog wel alternatieven.
Dan heb je uiteindelijk externe Geluidskaarten die het beter doen dan de standaard Onboard geluidskaarten.

pricewatch: Asus Xonar Essence STX II

Shiit ( I kid you not) schijnt leuke Dac/Amps te hebben, met verrassende ervaringen.

http://schiit.com/products

Daarnaast goede leuke standaard Headphone nemen ( Sennheiser/AKG and what not)

• mike30
Okay en op die geluidskaart zit geen geluidsrestrictie? Begreep dat dit van Logitech Europa af kwam.
Maak toch zeker zelf wel uit of ik straks met bloedende oren naar Frans Bauer zit te luisteren :)
Is er nog een manier om te checken bij aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon of er een restrictie op zit?
Ben een beetje aan het kijken geweest en neig naar een Sehnheiser HD800 of een Sony MBR 1 ABTS

Verwijderd

Met je genoemde budget kom je wel een eindje; Weet niet wat voor eisen je precies stelt, maar ik heb al jaren een externe soundcard van Native Instruments, erg tevreden over! Vooral wanneer je zelf muziek produceert (in mijn geval Logic)

• mike30
Produceer geen muziek zelf maar houd wel van goed geluid. En hoor met deze headset constant gekraak en oversturen en daar word ik knetterleip van

Verwijderd

mike30 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:07:
Produceer geen muziek zelf maar houd wel van goed geluid. En hoor met deze headset constant gekraak en oversturen en daar word ik knetterleip van
Als ik jou was zou ik sowieso voor Native Instruments gaan (of je nu wel of geen muziek maakt, icm een Sennheiser headset een geluidstechnisch pareltje voor je oren;)

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:13
Heb zelf ook een Native Instruments Komplete Audio 6, is fijn als je muziek maakt inderdaad, maar lijkt me ontzettend overkill als je alleen een hoofdtelefoon probeert te voorzien van voldoende power. Kan op mijn Komplete 2 sets monitor speakers aansturen, 6 inputs voor microfoons ed. lijkt me echt niet nodig, daarnaast is dat apparaatje al 229 euro als ik het me goed herinner, blijft er weinig over voor je koptelefoon.

Kan zelf mijn Sennheiser HD25 aluminium erg waarderen, maar dat is omdat ik graag ook iets kleins wou hebben (neem deze overal mee naartoe), maar als je het niet erg vind iets groters op je hoofd te hebben kun je ook eens kijken naar een HD598 of iets dergelijks. HD600/HD650 kun je misschien tweedehands ergens krijgen binnen je budget, dat zijn echt legendarisch goede koptelefoons.

Voordeel van die HD25 is wel dat je die prima kunt gebruiken met je realtek geluidskaartje, gaat m.i. hard genoeg, ook aangesloten op mijn telefoon.

• mike30
Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik heb het idee dat er met m'n realtek kaart wat mis is omdat er weinig tot geen geluid uit komt.

EDIT : Heb even een oude jvc hoofdtelefoon aangesloten op m'n geluidskaart en de front in m'n kast is sowieso ruk en op de kaart achter iets beter maar niet om naar huis te schrijven. Het volume dan iig. Gebruikte hem vroeger icm met m'n ddj ergo en dat ging veel beter.

[ Voor 51% gewijzigd door mike30 op 12-04-2016 23:23 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:13
Je kunt je vraag ook eens hier stellen trouwens. Daar zitten een paar gasten die je binnen no-time aan een paar goede opties helpen :)

• mike30
Nilsepils schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:21:
Je kunt je vraag ook eens hier stellen trouwens. Daar zitten een paar gasten die je binnen no-time aan een paar goede opties helpen :)
Ik zal er morgen eens voor gaan zitten en het topic beetje doorspitten. Nu naar mn mand. Om 6 uur weer de wekker :)
Thanks voor de hulp zover

Verwijderd

mike30 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:19:
Ik zal er eens naar gaan kijken. Ik heb het idee dat er met m'n realtek kaart wat mis is omdat er weinig tot geen geluid uit komt.

EDIT : Heb even een oude jvc hoofdtelefoon aangesloten op m'n geluidskaart en de front in m'n kast is sowieso ruk en op de kaart achter iets beter maar niet om naar huis te schrijven. Het volume dan iig. Gebruikte hem vroeger icm met m'n ddj ergo en dat ging veel beter.
Realtek, dat is vrij mainstream/family based naar mijn idee, opzich niks mis mee, maar wanneer je sowieso wat meer verwacht van geluid zou ik toch voor eerdergenoemde gaan...

Verwijderd

mike30 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:24:
Nu naar mn mand. Om 6 uur weer de wekker :)
Ow haha, weltrusten:) Succes met je zoektocht;)

• mike30
Ja dank je wel...gaat wel lukken met de zoektocht :)
Pagina: 1