Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals in de topictitel zal ik vooral gaan gamen op het systeem.
Dit zijn uiteenlopende games zoals ARK, Project Cars, op termijn IRacing en daar zullen nog wel andere games bijkomen.
Ook zal ik met de pc werken met verschillende office applicaties en Qlikview.
Ik ben geen video bewerker of streamer.
Er zit een mooi 1440p scherm bij waar ik de komende jaren mee vooruit kan maar gamen kan van mijn part ook op 1080p. Misschien gaat er ooit een 3screen setup komen voor racing games. Zou deze PC dat aankunnen?
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro is wel het maximum. Ik kan zelf assembleren en hier hoort software niet bij. Puur de PC en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje dat ik gemaakt heb.
Ik heb vooral de BBG's van Tweakers gevolgd.
Op dit moment heb ik de R9 390 videokaart in mijn wenslijst staan omdat ik lees dat die iets beter is om op hogere resoluties te gamen maar heb ook de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 erin gehad. Weet niet welke beter is.
Ik twijfel nog of ik deze pc op dit moment moet kopen omdat er over een tijdje de nieuwe Pascal en Polaris architecturen komen en dan de videokaarten markt weer enorm veranderd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.Het moederbord en de processor zijn beide geen K, dus volgens mij is dat ook niet mogelijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van dit station en is de randapparatuur oké? (Razer Deathadder is expres linkshandig).
Maar het grootste twijfelpunt is voor mij de videokaart. Of die wel toekomstbestendig is met die nieuwe generatie voor de deur. Zou ik beter kunnen wachten of gaan die zo duur zijn dat ze mijn maximale bedrag enorm gaan overstijgen?
Heel erg bedankt voor jullie mogelijke positieve of negatieve reacties
Ps. Als jullie verstand hebben van gamesturen zouden jullie dan eens naar mijn andere topic kunnen kijken? Aankoopadvies: Logitech G29 vs. Thrustmaster T300 Alcantara
Zoals in de topictitel zal ik vooral gaan gamen op het systeem.
Dit zijn uiteenlopende games zoals ARK, Project Cars, op termijn IRacing en daar zullen nog wel andere games bijkomen.
Ook zal ik met de pc werken met verschillende office applicaties en Qlikview.
Ik ben geen video bewerker of streamer.
Er zit een mooi 1440p scherm bij waar ik de komende jaren mee vooruit kan maar gamen kan van mijn part ook op 1080p. Misschien gaat er ooit een 3screen setup komen voor racing games. Zou deze PC dat aankunnen?
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro is wel het maximum. Ik kan zelf assembleren en hier hoort software niet bij. Puur de PC en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje dat ik gemaakt heb.
Ik heb vooral de BBG's van Tweakers gevolgd.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,95 | € 183,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | € 328,- | € 328,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 325,01 | € 325,01 |
| 1 | CM Storm QuickFire TK (Brown switch) | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Razer DeathAdder Left Hand Edition | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Steelseries Qck | € 10,- | € 10,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,85 | € 148,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.419,60 | |
Op dit moment heb ik de R9 390 videokaart in mijn wenslijst staan omdat ik lees dat die iets beter is om op hogere resoluties te gamen maar heb ook de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 erin gehad. Weet niet welke beter is.
Ik twijfel nog of ik deze pc op dit moment moet kopen omdat er over een tijdje de nieuwe Pascal en Polaris architecturen komen en dan de videokaarten markt weer enorm veranderd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.Het moederbord en de processor zijn beide geen K, dus volgens mij is dat ook niet mogelijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van dit station en is de randapparatuur oké? (Razer Deathadder is expres linkshandig).
Maar het grootste twijfelpunt is voor mij de videokaart. Of die wel toekomstbestendig is met die nieuwe generatie voor de deur. Zou ik beter kunnen wachten of gaan die zo duur zijn dat ze mijn maximale bedrag enorm gaan overstijgen?
Heel erg bedankt voor jullie mogelijke positieve of negatieve reacties
Ps. Als jullie verstand hebben van gamesturen zouden jullie dan eens naar mijn andere topic kunnen kijken? Aankoopadvies: Logitech G29 vs. Thrustmaster T300 Alcantara
[ Voor 0% gewijzigd door lauranvh op 12-04-2016 14:23 . Reden: Wenslijst aangepast, betere voeding toegevoegd ]