Game pc en randapparatuur max. 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-12 15:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals in de topictitel zal ik vooral gaan gamen op het systeem.
Dit zijn uiteenlopende games zoals ARK, Project Cars, op termijn IRacing en daar zullen nog wel andere games bijkomen.
Ook zal ik met de pc werken met verschillende office applicaties en Qlikview.
Ik ben geen video bewerker of streamer.
Er zit een mooi 1440p scherm bij waar ik de komende jaren mee vooruit kan maar gamen kan van mijn part ook op 1080p. Misschien gaat er ooit een 3screen setup komen voor racing games. Zou deze PC dat aankunnen?
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro is wel het maximum. Ik kan zelf assembleren en hier hoort software niet bij. Puur de PC en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het lijstje dat ik gemaakt heb.
Ik heb vooral de BBG's van Tweakers gevolgd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,95€ 183,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 328,-€ 328,-
1Fractal Design Define S€ 75,-€ 75,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 325,01€ 325,01
1CM Storm QuickFire TK (Brown switch)€ 85,95€ 85,95
1Razer DeathAdder Left Hand Edition€ 59,99€ 59,99
1Steelseries Qck€ 10,-€ 10,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 31,95€ 31,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,85€ 148,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.419,60

Op dit moment heb ik de R9 390 videokaart in mijn wenslijst staan omdat ik lees dat die iets beter is om op hogere resoluties te gamen maar heb ook de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 erin gehad. Weet niet welke beter is.
Ik twijfel nog of ik deze pc op dit moment moet kopen omdat er over een tijdje de nieuwe Pascal en Polaris architecturen komen en dan de videokaarten markt weer enorm veranderd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.Het moederbord en de processor zijn beide geen K, dus volgens mij is dat ook niet mogelijk.

Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van dit station en is de randapparatuur oké? (Razer Deathadder is expres linkshandig).
Maar het grootste twijfelpunt is voor mij de videokaart. Of die wel toekomstbestendig is met die nieuwe generatie voor de deur. Zou ik beter kunnen wachten of gaan die zo duur zijn dat ze mijn maximale bedrag enorm gaan overstijgen?

Heel erg bedankt voor jullie mogelijke positieve of negatieve reacties

Ps. Als jullie verstand hebben van gamesturen zouden jullie dan eens naar mijn andere topic kunnen kijken? Aankoopadvies: Logitech G29 vs. Thrustmaster T300 Alcantara

[ Voor 0% gewijzigd door lauranvh op 12-04-2016 14:23 . Reden: Wenslijst aangepast, betere voeding toegevoegd ]

Verwijderd

Het enige wat ik zie is het 2400 MHz geheugen. Om issues te voorkomen zou ik er 2133 in doen, geen enkel geheugen draait sneller op een B150 bord, en mijn ervaring is dat Ballistix Sport vaker problemen geeft dan bijvoorbeeld pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik de CPU upgraden, om in een 1500$ build een I5-6400 te zetten vindt ik zelf een beetje laag. Voor maar 30-40 euro meer heb je een I5-6600 pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed en over de nieuwe videokaarten, ik zou niet met zekerheid durven zeggen hoe duur ze zijn. Maar ze zijn het zeker waard om toch eventjes naar uit te blijven staren! Je zou bijvoorbeeld nu een tweedehands kaart kunnen nemen, en dan later een goede nemen van de nieuwe classes. Mvg, -Thom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2016 10:19 . Reden: Verkeerd linkje ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:17:
Persoonlijk zou ik de CPU upgraden, om in een 1500$ build een I5-6400 te zetten vindt ik zelf een beetje laag. Voor maar 30-40 euro meer heb je een I5-6600 pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed en over de nieuwe videokaarten, ik zou niet met zekerheid durven zeggen hoe duur ze zijn. Maar ze zijn het zeker waard om toch eventjes naar uit te blijven staren! Je zou bijvoorbeeld nu een tweedehands kaart kunnen nemen, en dan later een goede nemen van de nieuwe classes. Mvg, -Thom.
Let even op welke randapparatuur in de samenstelling zit. De kast op zich komt aan de ruim €900,-. Dan is een 6400 een juiste keuze.

Verwijderd

Samen met de randapparatuur kost alles 1390,- en het bugdet was maximaal 1500,- dus wat is exact het probleem? :)

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:35:
Samen met de randapparatuur kost alles 1390,- en het bugdet was maximaal 1500,- dus wat is exact het probleem? :)
Geld besparen, dat het geld er is betekent niet dat het weg moet. Er is amper tot wel geen prestatieverschil. Dus eigenlijk gewoon zonde van het geld.

Verwijderd

Dat is waar, maar het is wel altijd mooi meegenomen voor dit prijsje :)

• robogeeka
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:13:
Dat is waar, maar het is wel altijd mooi meegenomen voor dit prijsje :)
Het kost meer en je haalt er weinig tot niets uit, hoe is dat mooi? Kan je beter investeren in andere onderdelen. Bijvoorbeeld een betere voeding ;)

• lauranvh
@Robogeeka bedoel je daarmee dat ik beter een 80 plus silver of gold kan kiezen? Ga ik vanmiddag eens naar zoeken.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

• robogeeka
lauranvh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:12:
@Robogeeka bedoel je daarmee dat ik beter een 80 plus silver of gold kan kiezen? Ga ik vanmiddag eens naar zoeken.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Bij dit budget, samen met de ideeën om uit te breiden lijkt het mij een logische keuze om voor iets als pricewatch: Corsair RM550x te gaan :)

Verwijderd

robogeeka schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:36:
[...]

Het kost meer en je haalt er weinig tot niets uit, hoe is dat mooi? Kan je beter investeren in andere onderdelen. Bijvoorbeeld een betere voeding ;)
Je zegt het al, ietsjes meer performance. Maar oke, zonder meer gezeur laten we lekker doorgaan dan! :D

• lauranvh
Ik zet dit projectje even on-hold. De verhalen over de nieuwe videokaarten zijn in veel gevallen zo positief dat ik even geen geld uit ga geven aan een R9 390 of GTX970. Bedankt voor jullie reacties.

Er kan gewoon nog gereageerd worden op de andere vragen die ik in de startpost heb gesteld.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:17:
Of je wacht op de nieuwe videokaarten, waardoor de oude in prijs zakken. En koopt dan een 970 voor minder geld.

Dan bespaar je dus geld. Het nieuwste van het nieuwste willen hebben, betekent ook dat je als duurste uit bent

Certified Google Teacher.

Pagina: 1