Ik had helaas zoals Ruw ER ook te maken met douane kosten (~€50), verder ben ik er wel tevreden mee voor het bedrag.
Als achtergrond vind ik het handig om te melden dat ik hiervoor de Xiaomi redmi note 2 had maar ik vond de 5,5" toch te groot. Deze had ik iets langer dan een half jaar en daarvoor had ik een iPhone 5. De Vernee Thor heb ik gekocht via Everbuying voor een prijs van €105 met expedited shipping en kwam uit op een totaalbedrag van €114 (zonder die douane kosten dus), en hij was in 13 dagen aangekomen.
Hieronder een paar plus en minpunten:
Plus:
- Goede bouwkwaliteit, achter- en zijkant is gemaakt van soort zacht plastic en het scherm aan de voorkant met 2.5d is ook heel mooi. Verder geen kiertjes of gleuven en kraakt ook niet als je hem stevif vasthoud.
- 3GB meer dan voldoende
- Batterij is heel goed, al zegt dat misschien niet veel aangezien mijn redmo note 2 al 4% batterij verbruikt in 5 minuten terwijl hij gelocked is. Vanochtend was hij 96% de hele dag door wifi aan gehad, maar geen sim kaart erin, 1,5 uur SoT, 4 uur en 18 minuten inactief en heb nu (16:24) nog 78% over.
- Hoge screen-to-body ratio.
- TWRP beschikbaar (al is dit niet voor iedereen van toepassing)
Minpunten:
- Ik weet niet of het aan mijn toestel ligt maar hij scrolt heel snel, als ik in instellingen zit en ik probeer te scrollen als op andere telefoons ben ik direct aan het het einde. Als ik bijvoorbeeld een tijdzone kiest is het scrollen minder erg.
- Ook heb ik het probleem dat hij permissies niet opslaat (ik stel ze in maar later staan ze gewoon weer op default), en ook gebruik ik touchpal (keyboard app) en die reset hij ook waardoor ik de setup daarvan moet doorlopen.
Deze punten zijn echter wel software gericht en worden misschien in een update opgelost, er is tevens al een update beschikbaar. Ik zou dan ook graag willen weten van de andere Thor bezitters of hun hier ook last van hebben.
Niet behandelde onderdelen kunnen als normaal functionerend beschouwd worden, behalve de camera. Je zou kunnen zeggen dat hij slecht is omdat hij niet zo'n goede foto's maakt als een Galaxy S7 of iPhone 6s, maar als je die casual gebruikt om bijvoorbeeld een foto naar iemand te sturen om te laten zien wat je bedoeld is de camera gewoon goed.
Tot slot kan ik mobiel data niet testen omdat ik nog prepaid heb, en als ik de enige ben met bovenstaande minpunten, is deze telefoon zeker aan te raden!
Als ik er op meer kom pas ik deze post wel aan
EDIT:
Pluspunt
- 2.5d Gorilla glass, ik dacht eerst dat het een gimmick zal zijn, maar het blijkt wel echt fijn te werken
- Vingerprint scanner werkt ook goed, is echter wel een klein beetje wennen
Minpunten
- Geen notificatie LED (wist ik tevens van te voren al)
[
Voor 34% gewijzigd door
Anoniem: 774157 op 27-05-2016 19:27
]