Gaming PC +- €2000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe gaming PC te kopen. Ik heb geen ervaring met het zelf bouwen van een PC, maar ik heb wel een vriend die dit voor mij kan doen. Dit heeft wel mijn voorkeur. Naast gamen wens ik hem gewoon te gebruiken de gebruikelijke dingen zoals internetten en muziek luisteren, maar de focus ligt op gaming. verwacht dat deze PC vrijwel alle games op ultra settings kan runnen zonder problemen. Ik heb geen componenten of randapparatuur die ik mee wens te nemen naar een nieuw systeem. Ik heb geen voorkeur voor een merk, ook omdat ik hier te weinig verstand van heb om daar een onderbouwde mening over te kunnen vormen. Ik zou bij de PC graag een ultra HD beeldscherm willen hebben. Ik prefereer zelf wat kleinere beeldschermen, ik gebruik nu al een paar jaar een laptop om mee te gamen (Lenovo Ideapad Y500) met een 15,6 inch beeldscherm. Dit bevalt mij opzich goed, maar voor een PC zou ik toch een iets groter beeldscherm willen. Verder wens ik de PC niet te overklokken. Ik zou het super vinden als ik advies zou kunnen krijgen op dit gebied, aangezien ik nog een behoorlijke rookie ben als het aankomt op het samenstellen van PC's (en het gebruik van deze site in het algemeen :) )

Relevante software en hardware die ik gebruik

Lenovo Ideapad Y500

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2016 16:33 . Reden: Originele post voldeed niet aan het DAA beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Lees om te beginnen het DAA beleid even door daarin staat essentiële vragen om je zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Daarnaast is eigen onderzoek ook verplicht dit om te voorkomen dat alle topic een ja ik zoek een pc van 2000€ ja doei worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Leg even uit wat je precies wilt. Wil je je PC overklokken? Wil je hem zelf bouwen? Bovendien is het handig als je zelf ook al een idee hebt zoals MichaelvD2203 al zegt.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 21:02

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Nog even wachten op de nieuwe architecture van AMD of tot 2017 die van intel. LIjkt me zo zoned om een high end pc te kopen en paar maanden daarna is alles beter.
Zeker voor UHD is wachten aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
caanova1984 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:24:
Nog even wachten op de nieuwe architecture van AMD of tot 2017 die van intel. LIjkt me zo zoned om een high end pc te kopen en paar maanden daarna is alles beter.
Zeker voor UHD is wachten aan te raden.
Laten we dan gelijk 4 gpu series wachten, zien we ook wat die te bieden hebben ;)
Daarmee zeggend dat je altijd kan wachten, alles word doorontwikkeld. Maar als het nu nodig is(van laptop naar desktop) kan je beter nu alles kopen, gpu is wel verstandiger om mee te wachten, aangezien die letterlijk om de hoek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

robogeeka schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:26:
[...]

Laten we dan gelijk 4 gpu series wachten, zien we ook wat die te bieden hebben ;)
Daarmee zeggend dat je altijd kan wachten, alles word doorontwikkeld. Maar als het nu nodig is(van laptop naar desktop) kan je beter nu alles kopen, gpu is wel verstandiger om mee te wachten, aangezien die letterlijk om de hoek staan.
Nieuwe architecture is heel wat anders als een andere serie. Zeker aangezien de reviews over de huidige architecture en UHD gamen niet echt positief zijn
Het is iets waar de TS over kan denken, kan niet voor hem beslissen. Ik zou er in ieder geval van balen als ik denk net de nieuwste pc te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
caanova1984 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:34:
[...]

Nieuwe architecture is heel wat anders als een andere serie. Zeker aangezien de reviews met gamen en UHD niet echt positief zijn
Het is iets waar de TS over kan denken, kan niet voor hem beslissen. Ik zou er in ieder geval van balen als ik denk net de nieuwste pc te kopen.
Ik ben van plan om hem over ongeveer een half jaar aan te schaffen. Het heeft dus geen haast :) , ik wil alleen vast oriënteren omdat ik nog niet heel veel verstand heb van Desktop PC's en ik nu dan vast een idee kan krijgen van wat het ongeveer moet worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

http://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=2000
Je kan je wat beter bekend maken met de forum post die overeenkomen.

Over een half jaar zullen de nieuwe GPU's van AMD wel uit zijn en misschien ook al wel de CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.pngweggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Ook verwachten we hier al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van september en november en januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

/sidenote: als je hem echt over een half jaar wil kopen, laat het topic lekker zitten. Daar heb je nu vrij weinig aan :). Lees en reageer in de tussentijd lekker mee met andere topics, kom je dan een stuk beter beslagen ten ijs.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 11-04-2016 16:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.