Toon posts:

Gaming rig Upgrade Advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag over hardware ik ben van plan volgende maand mijn gaming systeem te upgraded.
Ik wil de volgende dingen vervangen een nieuwe CPU, Moederbord en RAM
Ik wil graag Intel Core i7 6700k CPU maar ik niet welke Moederborden ik nodig heb van 1151 socket.
En RAM van 16GB ik zat hieraan te denken pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Wat vinden jullie hiervan?

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-04-2016 03:49)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Kortom: je hebt alleen al aan een GPU-upgrade voldoende. Nieuwe processor en moederbord + RAM is weggegooid geld.

Geef je meer om een laag stroomverbruik, dus minder warmte en daarmee meer stilte? Ga dan voor een pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G.

Ben je bereid om wat meer warmte en dus lawaai te hebben in ruil voor wat betere prestaties? Ga dan voor een pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming.

Informaticus of vakkundig Googler?

Alle reacties

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je gaat gamen, is de i7 overkill en overclocken niet nodig. Het zou fijn zijn als we meer info krijgen;
Welke games
Welke resolutie
Wat voor componenten heb je al
Is de upgrade nodig? Zo ja, hoezo denk je dat?
Wat voor aansluitingen heb je nodig op een mobo(wat voor schijven neem je mee?)

Succes.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat weten wij ook niet...
Wat wil je met het moederbord behalve dat het 1151 socket heeft?

een gaming system met een i7 is overigens niet helemaal logisch.
Behalve als de euros je op de rug groeien. dan maakt het allemaal natuurlijk niet zoveel uit

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Beetje weinig info.

Je wilt upgraden ? Dan lijkt het me verstandig om te beginnen met het posten van je oude systeem om te kijken wat er geupgrade/vervangen moet worden.

Welke games speel je en welke resolutie ? Nog eisen voor speciale merken ? Ga je overklokken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het eerlijk gezegd niet helemaal maar ik zou willen moederbord waar je die makkelijk kan overclocken.
Via de instellingen ik hoorde dat via kameraad dat er moederboren die dat kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2016 17:19 ]

• Reepje
  • Niet online
Begin nu eerst eens wat je nu hebt, dan

wat je ermee wil (programma's, games, overklok etc)

en waarom je een upgrade nodig hebt. (welke games, programma's lopen niet lekker, welke resolutie)

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:02:
[...]

Ik weet het eerlijk gezegd niet helemaal maar ik zou willen moederbord waar je die makkelijk kan overclocken.
Via de instellingen ik hoorde dat via kameraad van dat moederboren er waren
Dan heb je een Z170 chipset nodig.

Nu de rest van de vragen nog beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige systeem is Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SX6G4aI.png

Ik speel momenteel Blade and Soul en Witcher 3 ik ga Overwatch binnenkort spelen.
Maar ik wil aankomende en toekomstige zware RPG's spellen.
Alleen de videokaart wacht ik nog wel omdat vriend van deze kaart momenteel beste was maar 600 aan één kaart uitgeven dat ligt ver boven mijn budget pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Je CPU nu vervangen is vrij nutteloos. Je kunt nog prima verder met wat je nu hebt. Je kunt de boel daar naast ook nog overklokken.

Koop iets nieuws als je het nodig hebt, niet omdat je in de toekomst zwaardere games gaat spelen.

• Reepje
  • Niet online
br00ky schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:22:
Je CPU nu vervangen is vrij nutteloos. Je kunt nog prima verder met wat je nu hebt. Je kunt de boel daar naast ook nog overklokken.

Koop iets nieuws als je het nodig hebt, niet omdat je in de toekomst zwaardere games gaat spelen.
Kort maar krachtig en helemaal mee eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat huidige spellen steeds zwaarder worden ik gewoon update blijven.
En ik wil gewoon op een hoge resolutie kunnen spelen momenteel 1920 x 1200 met hoge grafisch op 60 FPS.
Overclocken doe ik zelf niet momenteel na een slecht ervaring durfde ik dat niet meer te doen.
Ik wil me er wel langzaam in verdiepen daarom vroeg ook om een moederbord die dat automatisch de best instellingen kan aanraden

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat ligt eerder aan je GPU dan aan je processor. Een 770 is heden ten dage niet meer dan een midrange kaart.

• Reepje
  • Niet online
Je cpu is echt nog wel goed. Die kan spellen die volgend jaar uitkomen nog steeds met gemak aan.

Je gpu echter, die kan spellen van gisteren al niet meer echt goed aan.

kortom, je hebt een nieuwe gpu nodig

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Idd, je videokaart begint bejaard te worden, nog erger omdat het de 2GB variant betreft.

Scoor nu gewoon een GTX970/R9 390, en je kan er wel weer even mee vooruit.

Ja, wachten op Pascal en Polaris kan ook, echter, eer die uitkomen ben je zeker 3 maanden verder, misschien voor de high-end kaarten zelfs wat langer, en ook is het maar de vraag of de prijs/performance wel goedkoper is.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]

Ja klopt dat was ik al van plan om te vervangen ik zo niet welke kaart geschikt is voor mij.
Ik was dat al van plan om het vervangen nadat mijn moederbord en CPU had vervangen
Buiten de GTX 980 omdat gewoon te duur is ik weet niet of dat nodig heb.

Acties:
  • Beste antwoord

• TheTinusNL
  • Niet online
Kortom: je hebt alleen al aan een GPU-upgrade voldoende. Nieuwe processor en moederbord + RAM is weggegooid geld.

Geef je meer om een laag stroomverbruik, dus minder warmte en daarmee meer stilte? Ga dan voor een pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G.

Ben je bereid om wat meer warmte en dus lawaai te hebben in ruil voor wat betere prestaties? Ga dan voor een pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je blijft wel mooi in cirkeltjes praten terwijl iedereen aangeeft dat je moederbord + cpu vervangen nul komma nul zin heeft ;). Als je dat zo graag wilt, hoef je ook geen advies te vragen, want het advies is, vervang die nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:42:

Lol ik draag al een headset mij maakt niet zoveel uit en warmte had bewust gekozen voor deze behuizing en waterkoeling pricewatch: Corsair Carbide 500R Black
pricewatch: Corsair Hydro H100i

Bedankt voor uw je advies

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry daarvoor tijdens het reageren op antwoorden werden er al andere antwoorden beantwoord :9
Dus alleen mijn GPU is aan vervanging toe dat is wat heb begrepen.
hoe kan mijn CPU dan overclocken kort gelden draai ik hem nu enhanced turbo.
En mijn RAM geheugen ik wil graag naar 16GB upgraden omdat een browser open heb staan daar luister ik naar muziek of Skype, Steam etc tijden het gamen

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:00:
[...]
hoe kan mijn CPU dan overclocken kort gelden draai ik hem nu enhanced turbo.
Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1, begin daar maar eens :).
En mijn RAM geheugen ik wil graag naar 16GB upgraden omdat Browser daar luister ik naar muziek of Skype, Steam etc tijden het gamen
Als je daarmee over de 8GB gaat prima, anders is ook dat zonde van je geld.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:02:
[...]

Ivy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1, begin daar maar eens :).

[...]

Als je daarmee over de 8GB gaat prima, anders is ook dat zonde van je geld.
Bedankt maar is een beetje ingewikkeld voor mij zijn hier geen videos van of welke instellingen, clock snelheid Het draaien van stress test of het monitoren kan ik denk ik wel

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:12:
[...]

Bedankt maar is een beetje ingewikkeld voor mij zijn hier geen videos van of welke instellingen, clock snelheid Het draaien van stress test of het monitoren kan ik denk ik wel
Http://google.nl heeft hier wel een antwoord op, wij zijn niet de zoekmachine ;) overigens staat alles beter uitgelegd in het linkje van brooky, letterlijk alle instelling tot de puntjes.

Verwijderd

Topicstarter
robogeeka schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:18:
[...]

Http://google.nl heeft hier wel een antwoord op, wij zijn niet de zoekmachine ;) overigens staat alles beter uitgelegd in het linkje van brooky, letterlijk alle instelling tot de puntjes.
Helaas maar bedankt ik vraag aan vriend van mij na videokaart ellende wil niet maar dingen zitten wat ik niet helemaal snap.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Geen touw aanvast te knopen qua grammatica.
Koop gewoon een goeie GPU overklokken is nu nog niet nodig, pas als je systeem in de toekomst traag begint te worden.
En 8 gigabyte erbij prikken kan nooit kwaad.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses daarvoor mijn grammatica is niet best met schrijven.
Ik zat al te kijken naar RAM geheugen welke kunt u mij aanraden?
Er zijn er verschillende soorten onder 16GB.
Ik weet zo niet of de goedkoopst geschikt is?
Ik kan best paar tientjes meer betalen om een betere te krijgen :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beter RAM bestaat eigenlijk niet. Je hebt wel verschillende snelheden, maar daar ga je in jouw systeem niets van merken. Je hebt al 8GB, dus is 8GB bijkopen meer dan zat. Meer dan 3,5 tientje hoeft dat niet te kosten.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 08:46
Misschien dat een grotere SSD ook een optie is ?;)

Waar installeer je je spellen op dit moment op? Ik weet toevallig dat Blade en Soul aardig wat laadtijden kan hebben, op de SSD gaat dit dan weer een stukje sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ferluci92 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:39:
Misschien dat een grotere SSD ook een optie is ?;)

Waar installeer je je spellen op dit moment op? Ik weet toevallig dat Blade en Soul aardig wat laadtijden kan hebben, op de SSD gaat dit dan weer een stukje sneller.
Ja dat was ik al van plan maar momenteel is dat niet noodzakelijk.
Ik ga dat later dit jaar nog aanschaffen :)
Ik heb nu de videokaart en RAM bestelt dat is al voorlopige genoeg
Pagina: 1