Sim-only prepaid data provider in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 12:55

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Binnenkort zit ik voor ruim een week in Nederland.

Tegenwoordig kan ik er niet meer omheen om zonder data te vallen, en roaming is nog vrij duur.
Dus ik ben op zoek naar een provider die voor een schappelijke prijs een data simkaart verkoopt.

Met dat ik niet thuis ben in de Nederlandse markt, vraag ik het hier eens.

Ik heb een mifi liggen, die normaal gezien sim-lock vrij is.
Dus ik zoek specifiek een data kaart voor in dit toestel te gaan; bellen en sms'en hoeft dus niet (en kan ik blijven doen met m'n huidige simkaart).

Qua verbruik schat ik ongeveer een halve GB tot 1GB.
Budget die ik hiervoor over heb is +- 10 euro (wat ik an sich nog steeds veel geld vind voor maar een halve GB aan data te verstoken).

Zelf had ik al Vectone gevonden, maar blijkbaar is deze niet betrouwbaar zo te lezen.
Aangezien elk topic zowat over z'n eigen provider gaat, maak ik er liever een vraag-topic van.

Ik had ook al deze vergelijkingspagina gevonden:
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Netherlands
Maar ik weet niet hoe up-to-date deze is, en ook of deze al dan niet alle providers bevat die mogelijk zijn.

Normaal gezien ben ik deze week of komende week een paar uur in Sluis (stad in Zeeland), daar kan ik altijd een winkel binnenspringen en een sim-kaart meenemen dus.

Maar goed, wat kunnen jullie mij aanraden op de Nederlandse markt dus?

Beste antwoord (via Blaatpraat op 26-04-2016 09:45)

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Nee, ik waardeer echt op met 5 euro.

Ik koop de 5 GB bundel met 10 euro Saver plan tegoed via een (gratis) SMS met 111000 naar 3535. Hoe kom je aan de ontbrekende 5 euro? De (gratis) SIM heeft 10 euro beltegoed (ik heb nooit een ander type gezien), die je natuurlijk pas krijgt als je een kunstje doet (registreren en twee keer opwaarderen). De eerste opwaardering levert al de benodigde 5 euro.

Stap 1.

SMS (gratis) SAVER naar 2525. Ga NIET verder totdat *101# laat zien dat het plan is gewijzigd van Standaard in Saver, met saldo natuurlijk nog op 0 cent. In het begin lukte dit me om de een of andere reden niet, zodat ik jammer genoeg dacht dat je eerst moest opwaarderen voordat je een SMS kon versturen.

Stap 2.

Registreer via Internet, buiten de nieuwe SIM om. Er mag niets van het Saver plan tegoed afgaan via internetten, bellen of sms-en want anders kun je de bundel niet kopen. Je krijgt daarna een email, dus vul een geldig email adres in voor alle zekerheid.

Stap 3.

Waardeer op met 5 euro (*101*code#) en controleer met *101# dat het saldo nu 5 euro is. Blijf geduldig en wacht af totdat het Saver plan tegoed 10 is.

Stap 4.

Koop de bundel, wacht op de bevestiging via SMS of bel (gratis) *136# totdat je "5120.00MB" en de vervaldatum ziet verschijnen.

Je saldo is nu weer 0 cent en je kunt eventueel met deze SIM nog een keer opwaarderen met 5 euro voor een Saver plan tegoed van 10 euro. Verlengen staat automatisch aan voor dezelfde bundel een maand later. Vooral deze tweede keer duurt het erg lang voordat de extra 5 euro is bijgeschreven.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:31
Lycamobile geeft tijdelijk 5gb/30dgn voor 10 euro, gratis simkaarten kun je krijgen bij belwinkeltjes/benzinestations etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Ik heb onlangs de Lycamobile Mega Surf bundel met 5120 MB aangeschaft voor 10 euro Saver plan tegoed. Dat heeft me 5 euro gekost. Ik dacht nog even na over 15 GB voor 10 euro, maar dat gaat me toch iets te ver.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
En wat doe je dan met de 5 euro die je na de minimumopwaardering van €10 overhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
De minimumopwaardering is dus niet 10 maar 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
prepaidsmurf schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:31:
De minimumopwaardering is dus niet 10 maar 5 euro.
Ah ik zie het ja, je waardeert niet je tegoed op maar je koopt direct zo'n bundeltje van 5 euro.
Maar hoe kom je dan in aanmerking voor die 5gb promo, kun je eens stap voor stap uitleggen wat je daarvoor doet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Nee, ik waardeer echt op met 5 euro.

Ik koop de 5 GB bundel met 10 euro Saver plan tegoed via een (gratis) SMS met 111000 naar 3535. Hoe kom je aan de ontbrekende 5 euro? De (gratis) SIM heeft 10 euro beltegoed (ik heb nooit een ander type gezien), die je natuurlijk pas krijgt als je een kunstje doet (registreren en twee keer opwaarderen). De eerste opwaardering levert al de benodigde 5 euro.

Stap 1.

SMS (gratis) SAVER naar 2525. Ga NIET verder totdat *101# laat zien dat het plan is gewijzigd van Standaard in Saver, met saldo natuurlijk nog op 0 cent. In het begin lukte dit me om de een of andere reden niet, zodat ik jammer genoeg dacht dat je eerst moest opwaarderen voordat je een SMS kon versturen.

Stap 2.

Registreer via Internet, buiten de nieuwe SIM om. Er mag niets van het Saver plan tegoed afgaan via internetten, bellen of sms-en want anders kun je de bundel niet kopen. Je krijgt daarna een email, dus vul een geldig email adres in voor alle zekerheid.

Stap 3.

Waardeer op met 5 euro (*101*code#) en controleer met *101# dat het saldo nu 5 euro is. Blijf geduldig en wacht af totdat het Saver plan tegoed 10 is.

Stap 4.

Koop de bundel, wacht op de bevestiging via SMS of bel (gratis) *136# totdat je "5120.00MB" en de vervaldatum ziet verschijnen.

Je saldo is nu weer 0 cent en je kunt eventueel met deze SIM nog een keer opwaarderen met 5 euro voor een Saver plan tegoed van 10 euro. Verlengen staat automatisch aan voor dezelfde bundel een maand later. Vooral deze tweede keer duurt het erg lang voordat de extra 5 euro is bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Kun je eens wat meer uitleg geven bij stap 3?
Ik dacht namelijk dat je bij het saver plan geen dubbel saldo kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Tweaker-Steyn schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:12:
Kun je eens wat meer uitleg geven bij stap 3?
Ik dacht namelijk dat je bij het saver plan geen dubbel saldo kreeg?
Als je niet meteen overschakelt op Saver plan zal je eerste opwaardering van 5 euro in totaal 5*2+5=15 euro Standaard plan tegoed opleveren. De bundel kost 20 euro Standaard plan tegoed. Dus je komt tekort en moet nog een keer opwaarderen met 5 euro. Totale kosten: 10 euro.

Als je wel meteen overschakelt op Saver plan zal je eerste opwaardering van 5 euro in totaal 5+5=10 euro Saver plan tegoed opleveren. De bundel kost 10 euro Saver plan tegoed. Qapla! Totale kosten: 5 euro.

De verdubbeling bij de Saver plan variant is te danken aan het feit dat je (1) 5 euro gratis beltegoed krijgt bij de eerste opwaardering en (2) dat je met 5 euro kunt opwaarderen.

PS Mocht je denken dat je na overschakelen van Standaard plan naar Saver plan met 15 euro Standaard plan tegoed hetzelfde tegoed, of desnoods 10 euro over hebt, dan moet ik je teleurstellen: je hebt dan nog maar 5 euro Saver plan tegoed.

[ Voor 12% gewijzigd door prepaidsmurf op 12-04-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Nog even dit, de Mega Surf bundel snelheid is beperkt tot 1 Mbps (16 MB download net binnen de 128 seconden ondanks HSPA aan mijn kant).

Op een ander tijdstip haalde ik weer 2,2 Mbps, dus YMMV.

[ Voor 24% gewijzigd door prepaidsmurf op 23-04-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Is niet snel, maar zal wel voldoende zijn.
Zal dan ook voornamelijk "maar" gebruikt worden voor VOIP calls en monitoring (zaken waarvan ik het, zelfs in mijn vrije tijd, me niet kan veroorloven om het niet te doen).

Nog iets over lyca:
Op de pagina met databundels heb je 2 bundels:
De Mega Surf bundel en de Data M bundel.
Beide 10 euro, beide 5GB.
Is er een verschil tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Tweaker-Steyn schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:32:
Op de pagina met databundels heb je 2 bundels:
De Mega Surf bundel en de Data M bundel.
Beide 10 euro, beide 5GB.
Is er een verschil tussen beide?
Ik zie ook geen verschil, maar nu je VOIP noemt zou het kunnen, misschien vergezocht, dat "Surf" een lage Quality of Service heeft voor VOIP en "Data" een hogere. Of "Data" is wellicht sneller als het vroeger b.v. altijd duurder was dan "Surf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
Zo, sinds gisteren een simkaart in bezit.

In tegenstelling tot wat ik dacht en online vond, heeft de kaart me 10 euro gekost (zonder krediet).
Minimale oplading die ik kon doen, was inderdaad 10 euro (geen 5).

Dus: 20 euro kwijt.

Omdat ik gewoon ben van data altijd aan te hebben nationaal, ben ik deze vergeten uit te zetten voordat ik de SIM erin stak, en is er meteen na het herladen data verbruikt, met als gevolg dat ik er geen 10 euro meer op had.
Gelukkig kreeg ik na een uurtje inderdaad die 5 euro bonus.

Ik heb de Mega Surf bundel geactiveerd, en dit is gelukt (5GB data staat klaar).
Data M bundel lukte niet (dit moest apart geactiveerd worden kwam erop).

Ondertussen heb ik nog 2 mails gekregen van lyca, beide met een link voor gratis krediet.
1x voor de opstart en 1x voor de eerste herlading.
Respectievelijk 5 euro en 7,50 euro, dus als ik die claim heb ik 17,50 euro gratis krediet gekregen.
Op zich ook wel mooi meegenomen...
Enkel werkt die link niet (misschien enkel maar via het mobiel netwerk van lyca zelf, maar dan wacht ik wel tot ik terug in NL zit :P )

Och, en een leuk nadeel gevonden:
Als je het stappenplan dat hier uitgelegd staat volgt, moet je je adres opgeven bij de registratie van je SIM.
Deze aanvaardt enkel maar Nederlandse addressen...
Dan maar het adres van de telefoonwinkel doorgegeven :')

Alvast bedankt voor de hulp dus!

[ Voor 10% gewijzigd door Blaatpraat op 26-04-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Jammer van die extra kosten. Dezelfde SIM pakketjes die ik bij een belwinkel voor niets krijg (blauw met "GRATIS SIM 10 euro beltegoed" in witte letters op een rode achtergrond) gooien ze hier om de zoveel tijd ongevraagd in de brievenbus.

Ik heb zelf nooit anders opgewaardeerd dan met 5 euro, via belwinkel (kraslot) of via smsbeltegoed.nl (mail en SMS). Ook schijn je via je account voor dat bedrag te kunnen opwaarderen. Maar daar heb je weinig aan zonder Nederlands bankrekeingnummer.

Je moet inderdaaf een of andere Nederlandse straatnaam invullen i.v.m. een postcode check, dat was ik inmiddels vergeten, maar hooguit je email adres is van belang.

Je krijgt in het begin een hele rits aan SMS berichten (bevestigingen en reclame), maar er komt echt geen extra gratis tegoed meer bij, tenzij je nog een keer opwaardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Blaatpraat schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:42:
In tegenstelling tot wat ik dacht en online vond, heeft de kaart me 10 euro gekost (zonder krediet).
Dat klinkt als oplichting. Ik heb die kaarten van lyca nog nooit anders dan gratis gezien of inclusief zonder tegoed. Hoe heb je die aangeschaft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatpraat

Blaatpraat

Geen moderator

Topicstarter
ASW1 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:54:
[...]

Dat klinkt als oplichting. Ik heb die kaarten van lyca nog nooit anders dan gratis gezien of inclusief zonder tegoed. Hoe heb je die aangeschaft dan?
Gaan halen bij een telecomwinkel die voor allerhande providers belkrediet en simkaarten verkoopt (en smartphones en hoesjes en dergelijke natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zeg het niet graag, maar dan hebben ze je daar genaaid. Die simkaarten zijn om gratis te verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
ASW1 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:35:
Ik zeg het niet graag, maar dan hebben ze je daar genaaid. Die simkaarten zijn om gratis te verstrekken.
Misschien is er toch nog een ander type in omloop? Ik kan me namelijk niets herinneren van een SMS over 7,50 gratis tegoed, alleen reclame voor standaard plan (verdubbeling) en aankondiging dan wel bevestiging van gratis tegoed na registratie en eerste opwaardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn ervaring is dat Lyca data zeer ruim berekend nadat verbinding verbroken is. Lebara doet dat een stuk beter. Lebara/Lebara One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Auke schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:33:
Mijn ervaring is dat Lyca data zeer ruim berekend nadat verbinding verbroken is. Lebara doet dat een stuk beter. Lebara/Lebara One
Met een bundel is dat 10 KB (21,491 MB wordt afgerond op 21,49), met alleen Saver plan 1 MB (15,6 MB wordt afgerond op 16 MB en 1,1 MB op 2 MB). Maar ik kan dat laatste probleem makkelijk vermijden omdat ik (1) geen wifi gebruik en (2) het verbreken van de verbinding tegenga door periodiek verkeer te genereren.

Daarnaast is Lebara, voor zover ik kan nagaan, 100 procent duurder. Ik dacht niet dat je gratis beltegoed krijgt bij opwaarderen dat je voor Lebara One kunt gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door prepaidsmurf op 27-04-2016 13:56 . Reden: metingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
prepaidsmurf schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:22:
[...]

Misschien is er toch nog een ander type in omloop? Ik kan me namelijk niets herinneren van een SMS over 7,50 gratis tegoed
Daar heb je gelijk in, die 7,50 moet tenslotte ook ergens vandaan komen.
Misschien dat dat inderdaad een soort sigaar uit eigen doos is omdat je dat tientje hebt betaald.
In dat geval neem ik mijn "genaaid" opmerking terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:49
prepaidsmurf schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:40:
Stap 1.
...
Stap 2.

Stap 3.

Stap 4.
Ik dacht laat ik dit ook eens proberen.. Hoe lang zit er bij stap 3 tussen opwaarderen en de bonus €5,-? Een paar minuten? een paar uur? of een paar dagen.

Daarnaast heb ik nog een 2e email gekregen met "Lyca Mobile Free Credit, Geweldig nieuws! U bent één klik verwijderd van €5 gratis beltegoed..." Met daarin een link naar freecredit.lycamobile.nl/validateUser....
Die link lijkt zo dood als een pier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
nachtnet schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:51:
[Hoe lang zit er bij stap 3 tussen opwaarderen en de bonus €5,-? Een paar minuten? een
Reken op hooguit een paar uur bij de eerste opwaardering en op een dag bij de tweede. Dat is mijn ervaring tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ik heb hier nu ruim een dag na de eerste opwaardering en registratie nog geen extra tegoed gekregen.

enig idee wat de 2e email met "Lyca Mobile Free credit" doet? De link in die mail lijkt nog steeds dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
nachtnet schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:46:
Ik heb hier nu ruim een dag na de eerste opwaardering en registratie nog geen extra tegoed gekregen.

enig idee wat de 2e email met "Lyca Mobile Free credit" doet? De link in die mail lijkt nog steeds dood.
Vreemd. Heb je een email en SMS met je wachtwoord ontvangen na registratie? Kun je inloggen op je account?

Die reclame meuk is verouderd, niet op letten. Als je extra tegoed kon krijgen had ik dat zeker vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door prepaidsmurf op 29-04-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Inloggen op account gaat prima.. *101# blijft €5,- saver tegoed geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Bij Vodafone, las ik net, kan het tot 48 uur duren, misschien bij Lyca ook. En helaas anders klantenservice bellen.

Pagina: 1