verschillende audio outputs ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 11:56
Bete mensen,

ik wil de audio van mijn pc opdelen naar 2 audio outputs. 1 output voor mijn series dus netflix, youtube en vlc en de andere output voor games.
ik heb mijn tv aangesloten via hdmi en daar gaat nu al het geluid heen. ik heb ook een externe geluidskaart (model: tascam us 122 mk2) maar het is niet mogelijk om ergens in windows te selecteren welke output een programma moet gebruiken.
ik kan alleen instellen welke standaard gebruikt moet worden en als ik deze overschakel na het starten van een spel dan gaat het geluid mee en blijft het dus uit dezelfde output komen.

is het eigenlijk wel mogelijk om 2 geluidskaarten te gebruiken tegelijk in windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat heb je al gevonden? Ik heb deze behoefte niet, dus ik heb er nog niet naar gezocht, maar ik kan me voorstellen dat er een 3rd party tooltje is die dit zou kunnen faciliteren. Ook zou je binnen de applicaties zelf mogelijk de geluidskaart kunnen kiezen, maar dat zal niet vaak het geval zijn.

Dus, verwerk je eigen onderzoek even in je openingspost (OP), zoals ook in Het algemeen beleid #quickstart beschreven staat ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Vroeger heb ik onder Windows 7 gebruik gemaakt van een tooltje waarmee je snelkoppelingen voor het overschakelen naar een bepaalde output op je startbalk kon zetten. Dat is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar je hoeft dan iig niet meer het audio-ouputmenu in iedere keer dat je wilt wisselen. Ben de naam kwijt, maar met een beetje googelen moet je daar wel uit komen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 16:35

XallaX

Meow

Default audio in Windows op kaart 1 voor de TV, film etc.
In-Game kaart 2 selecteren (voor bijvoorbeeld je headset) als default bron werkt gewoon naast elkaar.

Betaalde optie: http://www.chevolume.com/ maakt het mogelijk apps aan een geluidskaart te koppelen, $19,99

[ Voor 4% gewijzigd door XallaX op 10-04-2016 20:15 ]