Info / Cherry Mx O-Rings voor Mechanische Toetsenborden

Pagina: 1
Acties:
  • 7.343 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigri
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1d4tmyW.jpg

Beste Tweakers hier wat informatie over Cherry Mx O-Rings als aanvulling op het grote mechanische toestsenborden Topic.

Waarvoor worden Cherry Mx O-Rings gebruikt ?
Cherry Mx O-Rings worden gebruikt om Mechanical Keyboards minder luid te maken. Deze O-Rings worden meestal van Rubber gemaakt ( silicone/epdm/nitril ) en zijn in verschillende afmetingen online verkrijgbaar. De Mate van geluidsdemping is afhankelijk van factoren zoals Hardness (shore A) en Thickness (mm).

"Hardness"
Deze Rubbere O-Ringen worden onderverdeeld in verschillende shore (durometer) hardheden: hoe lager de index, hoe zachter het rubber en omgekeerd, hoe hoger de index, hoe harder het rubber.

40A/50A Soft O-Rings Optimale Geluidsdemping , Zachtere Landing
60A/70A Hard O-Rings Sub-Optimale Geluidsdemping , Hardere Landing

"Thickness""
De dikte van O-Rings is bepalend voor de mate van geluidsdemping. Een “dikke” O-Ring kan het geluid dat onstaat bij het activeren van mechanical keyboard switches beter dempen dan een “dunne” O-Ring. Verder is het ook bepalend voor de afstand die de switch bij het indrukken kan afleggen. Een “dikke” O-Ring bevat meer materiaal dan een “dunne” O-Ring en zorgt daardoor behalve voor optimale geluidsdemping ook voor een kortere keytravel in vergelijking met de “dunne” O-Rings.

Thickness 1.5 mm ⇔ 0.2 mm Keytravel Reduction
Thickness 1.78 mm ⇔ 0.4 mm Keytravel Reduction

Kortom hangt de keuze voor O-Rings af van het te bereiken doel:
- Wil je een stiller mechanisch toetsenbord met minimale verandering in keytravel reduction en een zachte
landing dan zou ik voor 40A/50A O-Rings gaan die ≈ 1.5 mm dik zijn.
- Wil je een stiller mechanisch toetsenbord met merkbare verandering in keytravel reduction en een zachte
landing dan zou ik voor 40A/50A O-Rings gaan die ≈ 1.8 mm dik zijn
- 60A/70A O-Rings zorgen ook voor geluidsdemping, maar minder uitgesproken dan de 40A/50A
O-Rings en zorgen daarbij ook voor een hardere landing. Of je deze O-Rings prettig zult vinden is dus een
kwestie van smaak en zal van persoon tot persoon verschillen

Waar kan ik O-Rings kopen voor mijn Mechanisch Toetsenbord??
www.donaldduck.nl - Cherry Mx O-Ring Switch Dampeners (125pcs - 40A) - € 5,53*
[US]WASD - Cherry MX Rubber O-Ring Switch Dampeners (125pcs – 40A) - € 13,10*
[UK]Ukkeycaps - Black O-Rings for Cherry Mx (120pcs – 50A) - € 4,71*
[UK]OcUK Tech Labs O-Rings for Cherry MX Keyboards (125 pcs – 40A) - € 12,33*
[US]Amazon - Cherry MX Rubber O-Ring Switch Dampeners Blue (130pcs - 60A) € 10,54

*Prijzen zijn exclusief verzendkosten

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 10-04-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crossposten is op GoT niet toegestaan.
Cherry Mx O-Rings Informatie