PC door winkel laten upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimnoort
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 23:29
Mijn vraag:
Ik wil graag mijn game pc gaan upgraden. Heb een nogal oude amd processor en wil deze vervangen voor een Intel i5 6500, daarvoor zal ik ook een nieuwe moederbord nodig hebben. Nu ben ik op zoek naar een fysieke winkel waar ik dit kan laten, aangezien ik graag wil dat het goed gebeurd ( ik had al genoeg moeite met het plaatsen van een videokaart:P). Zou iemand mij kunnen vertellen welke winkels met fysieke locaties dit kunnen uitvoeren? Het liefst in de buurt van Haarlem.

Voor de volledigheid: Relevante software en hardware die ik gebruik:
Cooler Master Elite 431 Plus Groen,
500 Watt OCZ voeding,
Llano A6-3670 QuadCore 2,7GHz,
Standaard koeling,
MSI A55M-P33,
7.1 Geluidskaart,
8GB DDR3 Werkgeheugen Corsair,
500 GB SataIII Hardeschijf,
GeForce GTX 750 Ti Gaming,2GB GDDR5,VGA,DVI,HDMI
DVD Brander Optical Disc Drive,
AMD Radeon HD6530D 1GB,
51-in-1 Cardreader, 1Gbit netwerkkaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot nu toe heb ik alleen de Mycom kunnen vinden. Het liefst zou de winkel zich in de buurt van Haarlem bevinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Check je pm's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Alleen een upgrade naar een i5 zal voor heel veel games niet voldoende zijn, omdat een 750ti ook een behoorlijk trage kaart is.

Ook zijn computerboeren hier vaak erg duur in, ik weet die bij mij in de buurt iets van 50 euro daarvoor vraagt, en dan moet je ook nog eens de onderdelen bij hem kopen, die zo 20%+ duurder zijn dan op het internet.

En dan heb je nog het feit dat veel computerboeren prutsers zijn, die voor het gemak ook even een 750w MS-tech voeding erin doen "want een i5 heeft dat nodig" en van kabels wegwerken nooit gehoord hebben.

Lekker zelf bestellen, en kijken of een lieve tweaker in de buurt het doet voor een paar biertjes. Veel goedkoper, en je leert er ook van.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alleen een cpu en moederbord ben je er nog niet. Ook het geheugen moet vervangen worden voor ddr4 omdat je huidige geheugen vrijwel zeker geen ddr3L zal zijn. 'Gewoon' ddr3 is namelijk niet geschikt voor Skylake.
Het huidige systeem zal net geen 5 jaar oud zijn dus de voeding ook. OCZ is niet bepaald een hoogvlieger in kwaliteit geweest en een voeding van dat merk is na 5 -7 jaar wel aan vervanging toe. Ook zal de voeding geen ondersteuning bieden aan de C6/C7 powerstates van Skylake Voeding advies en informatie topic - Deel 32.
Verder ontbreekt nog een ssd in je systeem. Dat is jammer want een ssd laat je systeem zoveel fijner en sneller werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
7.1 Geluidskaart
500 GB SataIII Hardeschijf (zou ik ook verkopen / vervangen)
GeForce GTX 750 Ti Gaming
DVD Brander Optical Disc Drive
AMD Radeon HD6530D 1GB
51-in-1 Cardreader, 1Gbit netwerkkaart

Bovenstaande kun je allemaal meenemen, als je wil, de rest zou ik verkopen. Maar misschien is het handig ook gelijk een andere videokaart aan te schaffen? Het komt erop neer dat je systeem als geheel eigenlijk niet te upgraden is naar wat nu modern is (zoals die i5).

Er zijn ook fysieke winkels waar je online kunt bestellen en laten assembleren (in elkaar laten zetten). Ik vind de service niet verkeerd of duur zozeer, ze werken als het goed is alles goed weg, en sluiten alles goed aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Luxicon op 09-04-2016 19:38 ]

...