veelzijdig systeem, van video-encoding tot gaming.

Pagina: 1
Acties:

• jronimo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-07 22:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een veelzijdig systeem waar ik een aantal jaar mee vooruit kan. gamen, video encoding en grafische bewerkingen leggen de basis voor de gekozen producten

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag beneden de 1500 euro blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
logitech z10, razer mamba 2012, razer blackwidow ultimate stealth. 2x western digital WD20EARS 2TB HDD schijven voor data. Eventueel kan ik mijn Samsung 830 250gb SSD overzetten, maar zag meer in een nieuwe 500gb SSD. ook een optiarc dvd brander kan ik over zetten. ook ben ik al voorzien van een windows licentie voor het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
vanwege het video encoden en overige grafische toepassingen ben ik uitgegaan van een i7 processor. ik wil kunnen gamen, maar vind het niet belangrijk genoeg om een kaart te kopen van 400+ euro (zoals een r9 390x of een gtx980(ti) en ben daarom voor een gtx970 gegaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. qua ssd's heb ik goede ervaringen met Samsung

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een grote, ruime kast met gemakkelijk te wisselen harde schijf slots van goede qualiteit. hierdoor heb ik voor de zalman h1 gekozen. had graag een stil systeem, maar wil

Ga je overklokken?
ik ga niet overklokken (daardoor ook voor de niet-k versie van de processor gekozen.

Wat verwacht je van ons?
ik ben benieuwd hoe deze configuratie beoordeeld wordt en vraag me af of ik ergens overdreven heb. ik ga niet overklokken en heb toch voor een z170 chipset gekozen, aangezien ik wel klaar voor de toekomst wil zijn met een m.2 aansluiting en usb 3.1. ik twijfel nog over de behuizing en vraag me af of ik misschien met een andere behuizing beter af ben, belangrijk is ruimte en makkelijk te verwisselen harde schijven/ssd's.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 311,65€ 311,65
1Gigabyte GA-Z170-HD3P€ 114,95€ 114,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 330,-€ 330,-
1Zalman H1€ 133,-€ 133,-
1Dell P2416D Zwart€ 255,90€ 255,90
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1be quiet! Straight Power 10 CM 500W€ 96,95€ 96,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,80€ 148,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.487,15

Verwijderd

Een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P heeft ook M2 en USB3.1.
Op resoluties hoger dan 1080p presteert AMD aanzienlijk beter dan nVidia met een vergelijkbare prijs. pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
Een behuizing met raam en dan zo'n foeilelijke cpu koeler. Dat kan mooier voor dezelfde prijs pricewatch: be quiet! Dark Rock 3.
De voeding is behoorlijk aan de prijs, stil dat wel maar kwalitatief niet heel geweldig. Dat is de pricewatch: Corsair RM550x wel. Ook onhoorbaar en je krijgt er 10 jaar garantie op.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Netjes lijstje, ik snap alleen de voeding keuze niet goed.
De kwaliteit is matig, niet slecht maar kan beter. Ik zou eerder een RMx van corsair kiezen zoals pricewatch: Corsair RM550x. Hiervan is de kwaliteit beter en hij is ook nog eens goedkoper en meer wattage.
Deze is semi passief, wat betekent dat de fan alleen aan gaat als te temperatuur te hoog wordt. Bijna altijd geluidloos.

edit.

Ik zie na ACB's reactie te lezen dat je inderdaad een 1440p scherm gaat gebruiken, hiervoor is de GTX970 inderdaad aanzienlijk minder dan een AMD kaart met meer (en nog belangrijker, niet malafide) grafisch geheugen. Hoger aantal pixels renderen resulteert in een hoger geheugen gebruik, in de GTX970 is feitelijk maar 3.5GB aanwezig, zodra de laatste 500MB wordt aangesproken gaat de performance hard onderuit. Voor meer info kun je dit filmpje kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Nycrea op 08-04-2016 22:08 ]

🇺🇦

• jronimo
Bedankt voor de snelle en behulpzame reacties!

hoe het er allemaal uit ziet is, behalve de behuizing, in mijn optiek niet belangrijk, de behuizing hoeft voor mij overigens ook niet windowed te zijn. Het gebruiksgemak binnen in de behuizing is voor mij belangrijker.

Ben voor de noctua NH-U14S gegaan vanwege de erg lovende beoordeling in het geschikte onderdelen kiezen topic. voor de voeding was ik afgedwaald van de Be Quiet! dark power pro, welke mij te duur was, maar wel gebleven bij Be Quiet!. De Corsair RM-550X is duidelijk een betere keus, en zal ik dus aanpassen.

Heb meer ervaring met Nvidia GPU's en neig daarom ook eerder naar de Nvidia kant. Toch zijn de betere prestaties van AMD op hogere resoluties voor een vergelijkbare prijs meer dan genoeg reden om voor een AMD kaart te gaan, dit zal ik dus aanpassen.

Verwijderd

Zo te vernemen gaat je persoonlijke voorkeur liever uit naar PC ipv MAC? Heroverweeg dit eens (gezien je eisen;)

• Nycrea
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:19:
Zo te vernemen gaat je persoonlijke voorkeur liever uit naar PC ipv MAC? Heroverweeg dit eens (gezien je eisen;)
Wil jij nou zeggen dat hij voor video rendering en games een Mac moet kopen? Want dat is gewoon echt onzinnig. Een Mac heeft in veel gevallen niet eens een dedicated videokaart, en als deze wel aanwezig is, ligt de prijs meteen erg hoog.
Ik snap je reactie dan ook totaal niet.

Daarbij komt dat er aanzienlijk minder games zijn voor Macs.

Oke laat maar, ik heb in mijn gedachten gelezen dat TS ook games wil spelen. Voor alleen videobewerking is een Mac prima, adobe CS draait hier lekker op, en de encoding gebeurt toch op de CPU en niet de GPU.
De prijs voor een Mac blijft hoog, en het OS moet je liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nycrea op 08-04-2016 22:32 ]

🇺🇦

Verwijderd

OS moet je liggen, das waar:) dacht ik ook toen ik nog PC had. Wanneer je er eenmaal aan gewend bent; wil je niet anders meer:)

Prijs voor Mac blijft hoog, ben ik met je eens. Al kan refurbished tegenwoordig wel uitkomst bieden

Verwijderd

Nycrea schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:29:

Oke laat maar, ik heb in mijn gedachten gelezen dat TS ook games wil spelen.
Dat wil TS....
jronimo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:45:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een veelzijdig systeem waar ik een aantal jaar mee vooruit kan. gamen, video encoding en grafische bewerkingen leggen de basis voor de gekozen producten

• Nycrea
Ik kan echt niet lezen blijkt, dyslexie blijft leuk. In dit geval blijft mijn eerdere reactie relevant.

🇺🇦

• jronimo
Ik wil inderdaad graag games kunnen spelen op het systeem. Mac is mede daardoor geen optie voor mij.

Wat ik me nog afvraag is hoe de Be Quiet! cpu koeler, welke door ACB2401 geadviseerd werd, presteert ten opzichte van de Noctua die ik oorspronkelijk gekozen heb. Looks zijn niet belangrijk, maar als de qualiteit vergelijkbaar is, ga ik liever voor de mooiere Be Quiet! koeler.

nogmaals bedankt voor het meedenken en de snelle reacties!

Verwijderd

Er hoeft maar 65w gekoeld te worden. Beide koelers zullen onhoorbaar zijn. Casefans en videokaart zullen meer geluid maken.
Pagina: 1