Ik maak ff een nieuwe topic, omdat ik blijkbaar iets deed wat niet mocht, en ik voeg nu een pricewatch toe :3
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk voornamelijk gamen, maar ook nog streamen en video/foto editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1100.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, heb altijd gegamed op een laptop en ben dat nu een beetje zat
Ik heb alleen een goede headset 
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te twijfelen of ik een SSD zou nemen, ik wil een K processor zodat ik kan overklokken :3.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso Intel als processor, en behalve muis & toetsenbord wil ik liever geen Cooler Master dankzij slechte ervaringen. Ik geef de voorkeur aan Nvidia (chipset) voor videokaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, het moet alleen een paar jaartjes mee kunnen (Ondertussen zal ik wel upgrades doen). Verder "verwacht" ik dat ik met dit budget wel voor een tijdje de high-end games zal kunnen blijven runnen.
Ga je overklokken?
Ja, dit is wel iets wat ik wil gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Even naar mijn build kijken, kijken of alles klopt, en natuurlijk sta ik open voor verbeteringen (anders was ik hier niet!). Ik sta voor alle tips van jullie open! Dit is de 1e PC die ik ga bouwen, dus bouwtips kunnen ook geen kwaad (Ik ga het samen doen met een IT-er.)
Pricewatch:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk voornamelijk gamen, maar ook nog streamen en video/foto editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1100.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, heb altijd gegamed op een laptop en ben dat nu een beetje zat
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te twijfelen of ik een SSD zou nemen, ik wil een K processor zodat ik kan overklokken :3.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso Intel als processor, en behalve muis & toetsenbord wil ik liever geen Cooler Master dankzij slechte ervaringen. Ik geef de voorkeur aan Nvidia (chipset) voor videokaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, het moet alleen een paar jaartjes mee kunnen (Ondertussen zal ik wel upgrades doen). Verder "verwacht" ik dat ik met dit budget wel voor een tijdje de high-end games zal kunnen blijven runnen.
Ga je overklokken?
Ja, dit is wel iets wat ik wil gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Even naar mijn build kijken, kijken of alles klopt, en natuurlijk sta ik open voor verbeteringen (anders was ik hier niet!). Ik sta voor alle tips van jullie open! Dit is de 1e PC die ik ga bouwen, dus bouwtips kunnen ook geen kwaad (Ik ga het samen doen met een IT-er.)
Pricewatch:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 235,97 | € 235,97 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 147,90 | € 147,90 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 325,- | € 325,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,- | € 48,- |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | BenQ GL2460 Zwart | € 127,66 | € 127,66 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | € 18,- | € 18,- |
| 1 | CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-14900CL10S-8GBXL | € 39,49 | € 39,49 |
| 1 | Corsair CX600M | € 70,66 | € 70,66 |