Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• RiZerMan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11-2024
Probleem:
Een jaar geleden (kan ook al 2 zijn) kocht mijn moeder de telefoon van Hema. de Hema H5 op papier leek hij niet slecht maar ik zei ook al, die moet je niet kopen.
Momenteel zit de telefoon vol met virussen, ze heeft niks verkeerds gedownload het enige wat ze had was: 9292, Whatsapp, Albert heijn app, woordzoeker en dat was het volgensmij wel een beetje, niks vreemds. ze heeft de telefoon ongeveer 2 maanden niet gebruikt (ze snapt er zelf niks van) en toen hij aanging begon het probleem.
Het moment dat ze haar sim vergrendeling invoerde kreeg ze allerlei rare plaatjes te zien (reclames blote meiden ect. ect.) iets wat er niet op hoort te staan. had de telefoon meteen aan mij gegeven en ben al uren bezig met de telefoon.

Op dit moment staan er heel veel apps uitgeschakeld toch blijft het terugkomen ook is me internet weggevallen, kan dit misschien een app zijn die ik heb uitgeschakeld???.

Ik hoop dat er iemand is die hier meer van weet.

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Klinkt alsof er op misleidende advertenties is geklikt. Hoe weet je zo zeker dat er niks verkeerds is binnengehaald?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Backup maken en terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Niet teveel tijd in gaan steken. Grote kans dat je het niet terug gaat vinden. Neem aan dat het Android is?

Apart trouwens, ik gebruik zelf Android al heel lang en zoiets nog nooit meegemaakt.

• RiZerMan
Ik heb de telefoon 1x op fabrieksinstellingen gezet, voordat ik me app drawer opende stond er alweer reclame op.... ik blijk trouwens niet de enige te zijn met dit probleem op de telefoon van Hema

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het met mijn Lenovo S60 gehad. Daar was oa Fun Weather de boosdoener. Gelukkig was er een update naar v5 Android en ook een clean image. Je kan een Malware Bytes en Avast overheen gooien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijk even wanneer de telefoon daadwerkelijk is gekocht. Dan kan je wellicht terug naar de Hema met de telefoon. Als je niet de enige bent, zullen ze vast niet zo moeilijk doen.

Verwijderd

Arunia schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:27:
Backup maken en terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Niet teveel tijd in gaan steken. Grote kans dat je het niet terug gaat vinden. Neem aan dat het Android is?

Apart trouwens, ik gebruik zelf Android al heel lang en zoiets nog nooit meegemaakt.
Idd, hopelijk heb je reeds een backup gemaakt, want als je die nu pas gaat maken, kopiëer je de malware mee }:|

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Zal waarschijnlijk in de woordzoeker zitten.

• RiZerMan
backup is niet gemaakt in die tijd, ik ga nu een Malware bytes eroverheen gooien als hij vol is, aan de woordzoeker zal het niet liggen, die heeft 50 miljoen downloads. heb alleen wel zo'n 20 apps uitgeschakeld (zonder plaatje) die niet te verwijderen zijn, sommige kan ik niet uitschakelen en hebben geen plaatje. is dat normaal.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Opstarten in safe mode en dan de betreffende app verwijderen die dit veroorzaakt. Wordt ook weleens de naam "system update" gegeven.

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als een app vaak gedownload is wil dat niks zeggen over reclame banners. Of ongewenste banners. Niks is gratis moet je maar denken. (9292ov word betaald door de vervoersbedrijven)

Kun je de telefoon resetten met de pc? Dus naar de fabrieks instellingen. Daarna aanmelden op Google account en Back-up terugzetten uit zetten.

Of even door dit topic heen gaan

krijg scam niet verwijderd

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

larsje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:08:
Als een app vaak gedownload is wil dat niks zeggen over reclame banners. Of ongewenste banners. Niks is gratis moet je maar denken. (9292ov word betaald door de vervoersbedrijven)

Kun je de telefoon resetten met de pc? Dus naar de fabrieks instellingen. Daarna aanmelden op Google account en Back-up terugzetten uit zetten.

Of even door dit topic heen gaan

krijg scam niet verwijderd
Maar dat ging om een reclamebannert die steeds op andere manieren terugkwam.

Kortom, telefoon >> /dev/null en geen troep meer installeren op de nieuwe, ook de kleinkids ( als die er zijn) in elkaar slaan als ze eraan zitten. Virusscanners horen daarbij overigens, bij die troep, niet bij kleinkinderen.

Telefoons zijn pcs geworden, als men daar niet mee om kan/kon gaan, dan wordt android sowieso ook niks. Ios is iets veiliger doordat het minder open is, minder kan, maar ook daar kan je relatief eenvoudig besmet raken met die alternatieve chlamydia Appstore... (Unlocken is leuk voor mensen die bewust accepteren wat ze doen)

(Ok, kort door de bocht maar .. u snapt het wel nu?)

[ Voor 2% gewijzigd door pjottum op 09-04-2016 11:56 . Reden: Kort door de bocht.. ]

ping 127.212.23.124

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[b]

Maar dat ging om een reclamebannert die steeds op andere manieren terugkwam.
Het probleem dat ts omschrijft is denk ik wel degelijk banners. Maar misschien kan ts hier meer info over geven?

Niet iedere virus produceert banners

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

larsje schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:29:
[...]

Het probleem dat ts omschrijft is denk ik wel degelijk banners. Maar misschien kan ts hier meer info over geven?

Niet iedere virus produceert banners
Sorry, banners die gewoon via chrome/anderebrowsermetkutbeveiliging naar voren knalden en je het idee gaven dat WhatsApp zonder betaling op korte termijn niet meer zou werken: "geef je nummer even en klik hier dan lossen we dat meteen met een smsje - of 2^3422 op"..

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Probleem is op te lossen..... Heb zelf een Hema h5 en heb dit probleem weten op te lossen. Telefoon draait nu zeer goed.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:44:
Probleem is op te lossen..... Heb zelf een Hema h5 en heb dit probleem weten op te lossen. Telefoon draait nu zeer goed.
TS is er wsl wel bij gebaat als je vertelt hoe...
8)7

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:44:
Oude topic kicken is niet toegestaan. Verder is het voor de volgende keer wel handig om ook te vermelden wat je hebt gedaan om het op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.