Relatief lage fps in LoL

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonahsav
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-08-2021
Mijn vraag
halloo, ik heb ongeveer 3 jaar geleden een game pc laten maken door een bedrijf, het heeft in het begin was er een fout, waardoor ik ongeveer op 2 fps speelde, dat heeft het bedrijf herstelt en nu speel ik al zon 3 jaar op 30-60 fps (op League of Legends (ik speel op aller laagste kwaliteit))
ik weet zelf heel weinig van computers maar ik vroeg een vriend wat slim was om te kopen als ik mn pc wou upgrade, ik wil namelijk niet een compleet nieuwe pc, maar gewoon een paar dingen vervangen. ik liet hem mijn specs zien en vertelde me vervolgens dat ik rond de 120+ fps zou moeten hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik

https://gyazo.com/fdb866deb8051b387236ac2c9e88129f

https://gyazo.com/f9a26ce85db24481ebfe66e1b0987297

randeon r9 280x

(ik heb geen idee wat het allemaal betekent)
ik heb Windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
m'n pc is redelijk schoon, ik heb geen virusen of wat dan ook, en er staat alleen op wat ik gebruik, en dat is weinig.
de computer is niet sloom, helemaal niet zelfs, alleen als ik game heb ik gewoon zo vaak fps drops

alvast bedankt voor de hulp :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

Je topic had hier gemoeten: Componenten Aankoopadvies
een modje zal hem waarschijnlijk wel voor je verplaatsen.

Neem dit even door zodat we je beter kunnen helpen:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
en vernoem ook de andere onderdelen van je PC i.p.v. een fotolink.
Je eerste bericht kun je wijzigen om de informatie toe te voegen.

[ Voor 2% gewijzigd door Tazzios op 08-04-2016 18:07 . Reden: PC specs wel deesl aanwezig in de afbeeldingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het merk en type van de voeding en het moederbord?
Welke processorkoeler wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 16:09
Klinkt als een gevalletje monitor op moederbord aangesloten ipv op de videokaart. Hoeft niet zo te zijn maar dat is vaak wel het probleem in deze gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:16
Download even het programma Speccy : downloads: Speccy 1.29 build 714
Dit is een programma dat de onderdelen van je pc detecteert en er een lijstje van maakt.

De downloadlink staat rechts op de pagina.

Draai het programma en post dan even het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:29
rickbovenkamp schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:06:
Klinkt als een gevalletje monitor op moederbord aangesloten ipv op de videokaart. Hoeft niet zo te zijn maar dat is vaak wel het probleem in deze gevallen.
Dit. Waarschijnlijk gebruik je je videokaart die in je processor ingebouwd zit. Die is prima voor 't browsewerk en een licht spelletje, maar lang niet zo goed als een R9 280 zoals je misschien er in hebt zitten.
Check of je kabels van je monitor naar je pc niet toevallig in een andere aansluiting kan, die zal dan waarschijnlijk van je videokaart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een FX-8320 + een bedrijf die gamebakken maakt, ik gok erop dat je CPU op een waardeloos mobo zit, waardoor je mobo oververhit, waardoor je CPU niet op vol vermogen kan werken.

Heel typisch probleem, op te lossen door een "echt" mobo erin te doen, kost zo'n 75 euro.

Maar, voordat je die koopt, nog even doen wat Baloes zegt, om het zeker te weten.

En @ Rick en Merethil: AMD FX'jes hebben geen ingebakken videokaart. Wel hebben erg brakke mobo's, met 760 chipset nog een videochip aan boord.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
Met de informatie die je geeft zou ik zeggen dat een hardware probleem zeer klein is.
Ook hoort deze pc genoeg prestatie te hebben om je gewenste frame-rate te halen in LoL

De 2 grootste boosdoeners zijn :
- Drivers.
- Fragmentatie op je HDD (Gezien het om een pre-fab machine gaat denk ik dat ook nog om een 5400RPM schijf gaat)

Installeer/Her-installeer je AMD 9-Series Chipset drivers.
Installeer/Her-installeer je AMD Sata controller drivers.
Installeer/Her-installeer Netframeworks 3.5

Overweeg ook om een Solid-state drive aan te schaffen.
Dat elimineert de bottleneck naar je hard-disk toe bij data requests. (Een snelheid verschil van dag en nacht.)

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit probleem is dermate onduidelijk geformuleerd dat we hier helaas weinig mee kunnen. Probeer eerst goed voor jezelf te achterhalen wat nou precies je probleem is.

Ook zul je eerst voor jezelf moeten nagaan waar je pc exact uit bestaat, dus niet alleen je videokaart. Het genoemde Speccy kan je daarbij helpen.

Dan is het zaak zelf uit te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn (te weinig ram? videokaart die onvoldoende islijkt mij sterk? drivers die niet helemaal lekker zijn? etc. etc.)

Als je dat allemaal hebt uitgesloten kunnen we je verder helpen. Post dan een nieuw topic op de goede plek, dus Processors, Moederborden & Geheugen als je denkt dat het daar aan ligt, Videokaarten & Beeldschermen als dat het probleem is etc.

Nu is je topic veel te veel een dump van je vraag, en dat werkt helaas niet hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.