Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsdeJong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-09-2019
Mijn vraag
Zou een waterkoeling zichtbare verbeteringen geven in mijn setup en hoe kan het zijn dat overklokken niet werkt?
Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 2600k
Asus p8p67 Moederbord
Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
Wat ik al gevonden heb:
Deze pc was ooit een workstation en is overclocked naar 4,3GHz, alleen als ik hem nu opstart zegt hij soms dat het overklokken ''failed'' is. zou het kunnen dat dit aan mijn processorkoeler ligt, en zo ja zou ik dan (ook omdat ik de looks ook mooi vind) een waterkoeling aanschaffen of heeft dit qua prestaties geen verbetering t.o.v. een gewone lucht koeler van rond de 40eu?

Beste antwoord (via GijsdeJong op 07-04-2016 20:15)

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hier staat wel een guide, misschien kun je er wat mee? Puur kijken of je misschien iets vergeet? Ik kan geen advies geven, want ik ken je cpu en moederbord niet, maar waterkoeling is handig om lagere temperaturen te krijgen, en 63 is totaal niet heet. Daardoor is een overclock niet 'failed'

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de temps stressed een probleem zijn kan het nut hebben, maar dit geef je nergens aan. Dat ie bij booten al een melding geeft gaat een waterkoeler nooit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb je wat meer informatie?
Hoeveel volt stop je in de CPU? Hoe warm worden de onderdelen?
Werkt meer of minder voltage wel?

Help us to help you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsdeJong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-09-2019
1,36V in CPU, komt niet boven de 63 graden Celsius. Nu werkt hij wel weer gewoon prima, dat is wel ff jammer want dan kan ik hem niet testen als hij dat heeft aangegeven. Ik vond het gewoon raar dat hij het soms aangeeft. Dus ik dacht misschien is er iets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

ik zou eerder daar een oplossing zoeking. watercooling kan je temps verlagen. en mogelijk daardoor meer power kan geven. Maar als instabiel raakt bij 63 graden gaat waterkoeling hem niet ineens stabiel maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hier staat wel een guide, misschien kun je er wat mee? Puur kijken of je misschien iets vergeet? Ik kan geen advies geven, want ik ken je cpu en moederbord niet, maar waterkoeling is handig om lagere temperaturen te krijgen, en 63 is totaal niet heet. Daardoor is een overclock niet 'failed'

...

Pagina: 1