Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
Dag allen

ik ben aan het zoeken naar een budget Smartphone.
Op het moment heb ik een 2nd gen Motorola Moto G en die is me best goed bevallen. Het scherm is al een tijdje stuk dus op zich mag deze weleens vervangen worden.

Natuurlijk heb ik hiervoor de vergelijking van vele budget toestellen van tweakers gelezen

Daar komen de Wileyfox swift en de Moto G 8 gb als beste uit de bus. Wat mij betreft heeft de Wileyfox met 2gb ram dan de voorkeur.

De moto G 16 gb viel in eerste instantie uit mijn vergelijking door het prijsverschil.

Maar na wat zoeken naar abonnementen en prijzen van toestellen heb ik ondertussen een site gevonden waarbij het prijsverschil tussen de Wileyfox en de Moto G 3rd gen 16 Gb (met 2gb ram), mede door een cashback op de moto G slechts 10 euro is.

Dus vandaar mijn vraag, wat is volgens jullie de beste optie? De Wileyfox swift of de Moto G 16gb?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
louzy82 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:43:
Dus vandaar mijn vraag, wat is volgens jullie de beste optie? De Wileyfox swift of de Moto G 16gb?
Ik hoop dat je zelf een keuze kunt maken ;)
De vergelijkingen tussen beide devices wordt vaker aangehaald, ook in de toesteltopics.
Daarnaast zijn er ook al personen voor je geweest met dezelfde vraag; Wileyfox Swift of Moto G?

De Moto G draait op nagenoeg stock Android, terwijl de Swift weer CyanogenOS bevat, voor beide is wat te zeggen. De Motorola is waterdicht, terwijl de Swift het weer moet hebben van z'n ietwat aparte uiterlijk. Persoonlijk ben ik wat meer gecharmeerd van de Swift, maar persoon x weer van de Motorola en persoon y weer van de... Waarom noem jij deze beide devices, alleen door de test van Tweakers of eigen onderzoek?

Heb je zelf al voor- en nadelen van de toestellen op een rijtje gezet, zoja wat zijn deze volgens jou?

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 07-04-2016 13:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Thanks voor je antwoord.
Ik heb de test van tweakers gelezen maar ook het zetten van meerdere filters in de pricewatch kwamen deze toestellen naar voren.
(de moto g 16gb in eerste instantie niet, maar door de cashback wel).

Een van de nadelen van de Wileyfox waar ik een beetje nerveus van wordt is dat sommige gebruikers het hebben over niet meegeleverde micro-usb kabels die niet goed passen.

Qua prestaties en specs liggen ze dicht bij elkaar voor zover ik dat in kan schatten.

CyagenOs op de Wileyfox is wel een voordeel, maar vergeleken met de redelijke clean Os van de Moto G, is dat voordeel slecht beperkt.

Een voordeeltje van de Moto G is dat er een bekend bedrijf achter zit, waar ik voorheen nog nooit van het merk Wileyfox had gehoord.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
louzy82 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:59:
Een van de nadelen van de Wileyfox waar ik een beetje nerveus van wordt is dat sommige gebruikers het hebben over niet meegeleverde micro-usb kabels die niet goed passen.
Dit heb ik inderdaad ook voorbij zien komen. Schijnbaar is de micro-usb aansluiting op de Wileyfox net iets dieper dan gebruikelijk, waardoor andere usb kabels niet helemaal passen. Of dit bij alle modellen zo is of maar een paar zou je even na kunnen vragen in [Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie.
CyanogenOS op de Wileyfox is wel een voordeel, maar vergeleken met de redelijke clean Os van de Moto G, is dat voordeel slecht beperkt.

Een voordeeltje van de Moto G is dat er een bekend bedrijf achter zit, waar ik voorheen nog nooit van het merk Wileyfox had gehoord.
Eigenlijk is CyanogenOS niet meer of minder dan de 'redelijk clean OS' van de Moto G + een hele boel handige tweaks en instellingen. Het heeft echter geen andere launcher, schil of instellingen menu. Wat je bij grote merken, zoals HTC, LG, Sony, etc wel altijd hebt. In mijn ogen heeft de Swift dus een groot streepje voor op de Moto G, als het om software gaat.

Verder is het bedrijf Wileyfox een nieuwkomer, de software 'boer' is dat niet. De software is gemaakt en wordt bijgehouden door Cyanogen en dat zijn, als ik me niet vergis, oud hobbyisten die ooit met CyanogenMod zijn begonnen. Kwa software zit het dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
bedankt voor je antwoord.

Op het mogelijke issue met de micro-usb aansluiting na is het echt een close finish. Ik ga even in dat specifieke topic na hoe erg het probleem is. Al verwacht ik dat het meevalt omdat er slechts een enkele keer over gesproken wordt.

Ik heb voldoende vertrouwen in Cyanogenmod en hun software.

Op zich was ik al best tevreden met de redelijk 'stock' android versie die op mijn huidige Moto G zit, al is less altijd more wat dat betreft.

Gezien de antwoorden heb ik in ieder geval geen grote verschillen, voor of nadelen over het hoofd gezien en ga ik van het weekend met deze info mijn keuze maar eens maken

Nogmaals bedankt!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik had na het lezen van nog wat extra reviews mijn beslissing laten vallen op de Moto G.

Helaas zie ik nu dat de cashback t/m 30 maart liep!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

louzy82 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:12:
Ik had na het lezen van nog wat extra reviews mijn beslissing laten vallen op de Moto G.

Helaas zie ik nu dat de cashback t/m 30 maart liep!
Bad luck. Maar de Moto G is zeker zijn prijs waard.
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

louzy82 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:12:
Ben wel benieuwd. Wat heeft je uiteindelijk toch doen beslissen om voor de Moto G te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 08:26
Ik heb zelf helemaal geen issues met de usb-aansluiting. De officiële kabel zit steviger dan de rest maar ook andere kabels blijven goed zitten.

Ik kom ook van Motorola btw en ik heb voor de Swift gekozen omdat ik fan ben van notificatieleds en die zitten niet op de laatste generaties toestellen van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:25:
[...]

Ben wel benieuwd. Wat heeft je uiteindelijk toch doen beslissen om voor de Moto G te gaan?
Over de Moto G heb ik alleen maar uitstekende en lovende reviews gelezen.
Over de Swift heb ik een paar reviews gelezen die wat minder lovend waren

Al ben ik vandaag nog wat meer aan het lezen en kom ik ook van de Swift nu alleen lovende reviews tegen :P

Zonder cashback is de Moto G 50 euro duurder, nu is dat niet een grote bak geld over een jaar uitgespreid
maar procentueel gezien is hij dus een stuk duurder en aangezien ik zulke afwegingen graag heel businesswise aanga... heeft de Swift nu dus een dik streepje voor ;)

@ Renskerenske
Thanks voor je input, fijn om dat van een gebruiker te horen

[ Voor 5% gewijzigd door louzy82 op 08-04-2016 14:07 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik heb de Swift gisteren ontvangen!

De eerste indruk is erg positief, best licht, snappy en prima scherm
(vergeleken met mijn Moto G 2nd, 2014)

Ik heb hem uiteindelijk voor ca. 95 euro aangeschaft.

Ik zal na een week gebruik ook een kleine review invullen (maak daar altijd gebruik van dus returning the favor is wel zo netjes)
renskerenske schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:47:
Ik heb zelf helemaal geen issues met de usb-aansluiting. De officiële kabel zit steviger dan de rest maar ook andere kabels blijven goed zitten.

Ik kom ook van Motorola btw en ik heb voor de Swift gekozen omdat ik fan ben van notificatieleds en die zitten niet op de laatste generaties toestellen van Motorola.
De allereerste oplader/kabel, die ik reeds had, geprobeerd, en die zat echt niet goed.
Het minste geringste en het opladen gebeurde niet, en de kabel viel er ook snel uit.

Ik zal eens andere kabels proberen.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

louzy82 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:18:
Ik heb hem uiteindelijk voor ca. 95 euro aangeschaft.
95 euro? Waar heb je hem vandaan gehaald? Toestel kost in de Pricewatch gewoon 175 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
[...]

95 euro? Waar heb je hem vandaan gehaald? Toestel kost in de Pricewatch gewoon 175 euro.
Met een abonnement gekocht, ik mocht mijn simyo abonnement ook verlengen.
Heb het allerduurste abonnement gekozen, voor een jaar, dan was de telefoon 71 euro, de eerste maand betaal ik dan 18 euro meer dan normaliter, en gedurende de eerste maand pas ik mijn abonnement dan gratis aan terug naar dezelfde hoogte als het eerst was.
71 toestel + 18 eenmalig hogere abonnementkosten + 7 bezorgkosten = 96 euro

:)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:18:

De allereerste oplader/kabel, die ik reeds had, geprobeerd, en die zat echt niet goed.
Het minste geringste en het opladen gebeurde niet, en de kabel viel er ook snel uit.

Ik zal eens andere kabels proberen.
een 2e kabel zat al iets beter maar toch ook niet echt goed.
Heb nu een stuk van het rubber weggesneden waardoor er meer connector pin uitsteekt en nu past ie top
8)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

louzy82 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:48:
[...]
een 2e kabel zat al iets beter maar toch ook niet echt goed.
Heb nu een stuk van het rubber weggesneden waardoor er meer connector pin uitsteekt en nu past ie top
8)
Helemaal mooi! Wel jammer dat ze de usb connector zo diep hebben gelegd. Misschien kun je aan Wileyfox [Verwijderde gebruiker] vragen waarom dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb een korte review ingevuld voor de Swift.
En ik kan je verklappen dat ik super tevreden ben.

Topic slotje?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Fijn dat je zo tevreden bent!

offtopic:
Tweakers doet niet aan slotjes op normale topics.
Pagina: 1